1954 LUCHTMACHT Brussel - Tervuren
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Hallo heren
Emteechauffeurke ik ben terdege op de hoogte van de mogelijkheden van het Google Earth programma. Het levert toch een serieuze identicatie.
En er is toch heel wat te zien als je flink inzoomt. Zo zie aan de Noord-Oostenlijke kant van het vliegveld een dubbele weg naast de omheining.
Daar hebben heel wat mensen hun Rijbrevet gehaald. Wij moesten daar als eindtest zwaar vervoer met een Magirius tractor met een lange aanhangwagen op de snuit een flink parcours door de bos afleggen zonder te stoppen. Zelfs dit traject kan ik deels onder de bomen waarnemen. Op en al is dit toch een mooi programma.
Ja, Verhoeven ... geheugen ... zelfs in onze computer is een tekort aan geheugen!!!
De Wahner Heide was door ons goed gekend.
Maar van de luchtmachtbasis heb ik geen weet.
Misschien kan een collega van je (met nog een behoorlijk functionerend geheugen, ha, ha) de basis en de kazerne een beetje omschrijven.
GENIEt verder nog van ons stralend weer.
Het Genieterke
Emteechauffeurke ik ben terdege op de hoogte van de mogelijkheden van het Google Earth programma. Het levert toch een serieuze identicatie.
En er is toch heel wat te zien als je flink inzoomt. Zo zie aan de Noord-Oostenlijke kant van het vliegveld een dubbele weg naast de omheining.
Daar hebben heel wat mensen hun Rijbrevet gehaald. Wij moesten daar als eindtest zwaar vervoer met een Magirius tractor met een lange aanhangwagen op de snuit een flink parcours door de bos afleggen zonder te stoppen. Zelfs dit traject kan ik deels onder de bomen waarnemen. Op en al is dit toch een mooi programma.
Ja, Verhoeven ... geheugen ... zelfs in onze computer is een tekort aan geheugen!!!
De Wahner Heide was door ons goed gekend.
Maar van de luchtmachtbasis heb ik geen weet.
Misschien kan een collega van je (met nog een behoorlijk functionerend geheugen, ha, ha) de basis en de kazerne een beetje omschrijven.
GENIEt verder nog van ons stralend weer.
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
riederalp - Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:58
wij hadden een 20 tal magirusen gekregen en die moesten eerst ingereden worden . daarna werden ze verstuurd naar verschillen legereenheden. Nu.... een beroepskorporaal vond er niet beter op om een van die Magirusen in het moeras van Wahnerheide vast te rijden.
Een twee Magirus werd er bij geroepen en die reed zich ook vast in 't moeras. De eerste zonk trouwens al maar dieper. Uiteindelijk hebben ze
een helicopter gevraagd van het Amerikaans leger. Die heeft de twee wagens uitgetrokken. Resultaat: de korporaal werd uit het leger gezet.
Toestanden!!!
Een twee Magirus werd er bij geroepen en die reed zich ook vast in 't moeras. De eerste zonk trouwens al maar dieper. Uiteindelijk hebben ze
een helicopter gevraagd van het Amerikaans leger. Die heeft de twee wagens uitgetrokken. Resultaat: de korporaal werd uit het leger gezet.
Toestanden!!!
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Verhoeven hier nog een moeras anekdote
Wij waren in de Wahner Heide met een aantal Duitsers die daar ook Rij-School aan 't geven waren met een zware dubbelasser ik weet niet meer welke type voertuig dit was. Het liep zowat tegen 17.00 uur aan we maakten aanstalten om kazerne (bar) waarts te trekken. Begonnen de Duitsers, die iets verder stonden ons uit te lachen met ons M.A.N.neke.
Ik naar die onderofficier en vroeg als hij mijn uitdaging wilde aannemen om in het moeras te rijden, de motor stil te leggen, een sigaret roken en daarna eruit te rijden. Zij lachten nog erger met ons en namen met hun dubbelasser de uitdaging aan.
Beide voertuigen stilletjes een flink stuk het moeras in gereden - motoren stil - sigaret aan.
Ik moet bekennen het was een griezelig gevoel heel traag weg te zakken.
Sigaretten pauze was om - motoren starten - de enige beweging die de Duitser in zijn voertuig kreeg was nog wat dieper wegzakken.
Wij hadden een windas van voor op ons M.A.N.neke - kabel afgerolt - naar een makker gesmeten die nog op het droge stond - kabel omheen een boom en via de lier trokken wij ons stilletjes uit het moeras.
Je had die Duitsers moeten zien kijken. Lierkabel opgerold - dag Duitsers en wij naar de kazerne. Wij hebben die Duitsers nooit meer gezien!
Wie laatst lacht, best lacht.
Het Genieterke
Wij waren in de Wahner Heide met een aantal Duitsers die daar ook Rij-School aan 't geven waren met een zware dubbelasser ik weet niet meer welke type voertuig dit was. Het liep zowat tegen 17.00 uur aan we maakten aanstalten om kazerne (bar) waarts te trekken. Begonnen de Duitsers, die iets verder stonden ons uit te lachen met ons M.A.N.neke.
Ik naar die onderofficier en vroeg als hij mijn uitdaging wilde aannemen om in het moeras te rijden, de motor stil te leggen, een sigaret roken en daarna eruit te rijden. Zij lachten nog erger met ons en namen met hun dubbelasser de uitdaging aan.
Beide voertuigen stilletjes een flink stuk het moeras in gereden - motoren stil - sigaret aan.
Ik moet bekennen het was een griezelig gevoel heel traag weg te zakken.
Sigaretten pauze was om - motoren starten - de enige beweging die de Duitser in zijn voertuig kreeg was nog wat dieper wegzakken.
Wij hadden een windas van voor op ons M.A.N.neke - kabel afgerolt - naar een makker gesmeten die nog op het droge stond - kabel omheen een boom en via de lier trokken wij ons stilletjes uit het moeras.
Je had die Duitsers moeten zien kijken. Lierkabel opgerold - dag Duitsers en wij naar de kazerne. Wij hebben die Duitsers nooit meer gezien!
Wie laatst lacht, best lacht.
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Schijnbaar geen der SENIOREN hier is op 01 OCTOBER 1954 bij DE LUCHTMACHT binnen gegaan in ETTERBEEK en nadien de opleiding MP gevolgt te TERVUREN in Kazene PANQUIN en ndien in L'EMPEREUR met tevens een periode in qurantaine met PARATYPHUS ???, alvorens via GERUZT in ETTERBEEK naar de eenheden te worden geplaats welk voor mij initieel DE DEPOT MEERDAAL werdt waar ik als MP en HONDENSTALMEESTER aktief was alvorens te worden overgeplaatst naan AIRCENT te FONTAINBLEAU in FRANKRIJK en mijn loopbaan te beiendigen in 1978 als PILOOT-LT/AVN van de LANDMACHT te BRASCHAAT
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Heden stel ik vast dat er van deze lichtinh 01 OKTOBER 1954 schijnbaar geen SENIOREN aanwezig zijn !!
-
Geen personen van die OCTOBER 1954 teug gevonden maar wel enkle andere ex-collega's van mijn periode in de LUCHTMACHT als MP
-
Heden tijdens ons bezoek stond ik plotts oog in oog met een mijner
collega helicopterpiloot welk mij in de jaren 60 heeft omgeschoold van
Vliegtuig piloot naar Helicopterpiloot en welk als 74 jarige nog helicopter
vliegt als Privaat piloot.
collega helicopterpiloot welk mij in de jaren 60 heeft omgeschoold van
Vliegtuig piloot naar Helicopterpiloot en welk als 74 jarige nog helicopter
vliegt als Privaat piloot.
-
Franky7841 - Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Beste,
Als oud KRO MP ben ik gestart met een verzameling van kentekens ven de MIlitaire politie.
De adressen "Cobbaut" en "Amerikaantje" heb ik reeds afgeschuimd.
Kan iemand me andere adressen geven ofwel nof beter of er specifieke van de MLP Luchtmacht en waar ik een exemplaar zou kunnen bemachtigen.
Groeten en dank,
Francis Michielsens
Lid MP Vereniging Noord
Vlindersstraat 1/21
3500 Hasselt
Als oud KRO MP ben ik gestart met een verzameling van kentekens ven de MIlitaire politie.
De adressen "Cobbaut" en "Amerikaantje" heb ik reeds afgeschuimd.
Kan iemand me andere adressen geven ofwel nof beter of er specifieke van de MLP Luchtmacht en waar ik een exemplaar zou kunnen bemachtigen.
Groeten en dank,
Francis Michielsens
Lid MP Vereniging Noord
Vlindersstraat 1/21
3500 Hasselt
-
dorinka - Lid geworden op: 29 jan 2010, 20:42
Heeft u geen Sterkmans Jan gekent ?SDW schreef:Ik heb de indruk dat er niet veel personen bij onze Belgische LUCHTMACHT hun Legerdienst hebben volbracht , gezien de weinige bezoekers van mijn oproep onder de benaming:
LUCHTMACHT 01 OCTOBER 1954 !!!
Ook nog geen teactie bekomen
Mensen die hun legerdienst gedaan hebben, Jan Sterkmans deed met zijn broer reparaties van onderdelen van vliegtuigen,kan ook voor 1950 geweest zijn.
Sterkmans V
Sterkmans V
-
Ik heb de LUCHTMACHT vervoegt op 01 Oktober 1954 te Etterbeek in de kazerne Geruzet en dan de opleiding MP gevolgt te Tervuren.
Nadien naar de munitiedepot te MEERDAAL en dan naar een NATO eenheid AIRCENT te Fontainbleau in Frankrijk.
De naam STERKMANS JAN , JOZEF , ANTOON zegt me niets
Mogelijk de vraag stellen bij
VTB.SECRETARY@GMAIL.COM
Steeds welkom voor bijkomend advies
Nadien naar de munitiedepot te MEERDAAL en dan naar een NATO eenheid AIRCENT te Fontainbleau in Frankrijk.
De naam STERKMANS JAN , JOZEF , ANTOON zegt me niets
Mogelijk de vraag stellen bij
VTB.SECRETARY@GMAIL.COM
Steeds welkom voor bijkomend advies
-
Beste SDW,
Ik ben een KRO geweest MP landmacht mar had ook nauwe contacten met collega's van Luchtmacht en Navu Police
Ik ben bezig om kentekens van Militaire politie van alle componenten te verzamelen.
Kun jij me helpen aan enkele zoals van Luchtmacht ?
Beste dank,
Francis Michielsens
Ik ben een KRO geweest MP landmacht mar had ook nauwe contacten met collega's van Luchtmacht en Navu Police
Ik ben bezig om kentekens van Militaire politie van alle componenten te verzamelen.
Kun jij me helpen aan enkele zoals van Luchtmacht ?
Beste dank,
Francis Michielsens
-
Dank zij oud gediende Delmouzee van Osstende en ex Navy Police tikte ik een hangertje van MP Zeemacht op de kop. Bedankt.
Via voorzitter van Militaire politie oud gediende kreeg ik ook intersaante adressen.
Ook bedankt.
Is hier iemand van MP Luchtmacht die me kan helpen om mijn collectie actuele en oude kentekens van MP Luchtmacht te geraken ?
Dank bij voorbaat,
Francis
Via voorzitter van Militaire politie oud gediende kreeg ik ook intersaante adressen.
Ook bedankt.
Is hier iemand van MP Luchtmacht die me kan helpen om mijn collectie actuele en oude kentekens van MP Luchtmacht te geraken ?
Dank bij voorbaat,
Francis
-
dorinka - Lid geworden op: 29 jan 2010, 20:42
Beste lezers,
Sterkmans Jan Jozef Anthoon geboren in 1925 zal een misterie blijven. Zodra er iets nieuws is eindigt alle hoop omdat alles beroepsgeheim is.
Nog steeds niet wetend waarom zijn opname in spygiatrie na een tijd bij de luchtmacht hebben gezeten.Moest hij in Oostende naderhand opgenomen in Mortsel ook spygiatrie .
Ik heb persoonlijk geschreven, maar kunnen mij niet verder helpen.
Hij is er in 1982 overleden.
Met Vriendelijke groeten,
Sterkmans V.
De man in het midden is Jan Sterkmans Rathé Millecam
Sterkmans Jan Jozef Anthoon geboren in 1925 zal een misterie blijven. Zodra er iets nieuws is eindigt alle hoop omdat alles beroepsgeheim is.
Nog steeds niet wetend waarom zijn opname in spygiatrie na een tijd bij de luchtmacht hebben gezeten.Moest hij in Oostende naderhand opgenomen in Mortsel ook spygiatrie .
Ik heb persoonlijk geschreven, maar kunnen mij niet verder helpen.
Hij is er in 1982 overleden.
Met Vriendelijke groeten,
Sterkmans V.

De man in het midden is Jan Sterkmans Rathé Millecam
Mensen die hun legerdienst gedaan hebben, Jan Sterkmans deed met zijn broer reparaties van onderdelen van vliegtuigen,kan ook voor 1950 geweest zijn.
Sterkmans V
Sterkmans V
-
DORINKA,
De naam JAN STERKMANS Jan, Jozef, Anthoon nog de foto zeggen mij niets ik vervoegde de Luchtmacht op 01/10/1954 in Etterbeek
SUCCES met uw zoektocht
SDW
De naam JAN STERKMANS Jan, Jozef, Anthoon nog de foto zeggen mij niets ik vervoegde de Luchtmacht op 01/10/1954 in Etterbeek
SUCCES met uw zoektocht
SDW