Gezellige babbelbox voor Hawkisten yeah!!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

30 aug 2007, 17:48

BLACKJACK schreef:Vandaag een snipperdagske sé,
bbqtje bij 'n schoonbroer, gemarineerde scampietjes en dan een dik, sappig, malsrood steakske daarachter.
Daarachter toch een uilke gevangen, meer moe da ni zijn 8)
Blkj.

Awel sé, ge kunt de geneugten maar gehad hebben :wink: :wink:

Het weze U gegund niewaar!!

GRTZ,
EMTEEKE 8) 8)
Suuuupppeeers yes!!!!!

BLACKJACK

30 aug 2007, 19:19

Yep,
de zomer loopt op zn end, dus volle gas.
We zijn bourgondiers voor iet zekers.
Beke smikkelen, beke babbelen, soms mensen die ge al een tijdje ni gezien hebt .......Iedereen lekker ontspannen, beke van gedachten wisselen. Zit just naar 't nieuws te kijken, als ge 't zo bekijkt hebben wij 't hier nog altijd ni zo slecht........
Grtz,
Blkj.

Emteechauffeurke

30 aug 2007, 19:50

Hoi BJ,

Ja normaal gezien kijk ik in de zomer weinig TV, herhalingen alom, en da nieuws me al die miserie, als het tegenslaat zulle we misschien terug moete naar de keus gaan zekers..... pfff!!Ma ja idd. daar in Griekeland enzo, nie bepaald om vrolijk te worden!!
Daar in Brakel ging ik ook heel weinig naar den info voor TV te zien, en de gazet gaan te lezen! Daar lagen zo van die ouwe jaargangen van Duitse magazines, en da was ook al nie meer de moeite. En van die BURDA's voor te breien die lagen er ook :?: :?: Pikante dinkskes lagen daar dan weer nie :? :? Wa deed ge dan?? 't stad in hee...Belgisch huis(cravatte!!!!!)..de SPIELBAR, NIET gekend door Essenthoenaren! Na Blomberg bij dollanders, gaan platen halen om me wa winst te verpatsen! Na de CMC voor wa rond te zien!! Naar 'topenluchtzwembad voor Ortliche Freuleinen zu sehen!!
Eigenlijk hadden wij het daar goe!!Nu besefte da ma pas!!

En wa wij ook veel deden, da was da burooke van de weekdienst bevolken, da was daar de zoeten inval, tot dat diene gast het in zijn botten kreeg ERRAUS!!!!!!!!!

Ja naar de kantine dan hee....!!En zo passeerde dan onze vrije uurekes heee!!

GRTZ,
EMTEEKE 8) :lol:
Suuuupppeeers yes!!!!!

BLACKJACK

30 aug 2007, 20:10

Ja, soms hebt ge 't gevoel da alles op zn plaats valt, da was deze namiddag zo'n beetje 't geval.
Als 'k 't zo lees waren die in Brakel toch wel bevoordeeld me zo'n openluchtzwembad 's zomers en zo.
Wij liepen daar in de winter buiten te bibberen van de kou.
Heb nog minutenlang onder superhete douches gestaan om een beke op te warmen na een ganse dag buiten op de site.....
Als launcher hadden wij gelukkig wel van die laarzen met wol in van binnen.
En wanneer ge me een paar mensen ni kon afspreken ( om samen 't vervoer te regelen ) was er alleen nog de kantine.
Als 'k mij nog goe herinner kost een elpeeke in die tijd 190 Belgische frankskes ???
Blkj.

Emteechauffeurke

30 aug 2007, 20:13

Voor de fijnproevers!!!!!!!

Morgen 2 keuze menu!!!!!!!

Kabeljauw me wittewijnsaus me kapperkes en pommes-dauphiné
Paling in'groen me pommes-allumettekes
Dit alles met een goe fleske Cabarnet -sauvignon!
Anneke wa peisde?????

GRTZ,
EMTEEKE :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

30 aug 2007, 20:16

BLACKJACK schreef:Ja, soms hebt ge 't gevoel da alles op zn plaats valt, da was deze namiddag zo'n beetje 't geval.
Als 'k 't zo lees waren die in Brakel toch wel bevoordeeld me zo'n openluchtzwembad 's zomers en zo.
Wij liepen daar in de winter buiten te bibberen van de kou.
Heb nog minutenlang onder superhete douches gestaan om een beke op te warmen na een ganse dag buiten op de site.....
Als launcher hadden wij gelukkig wel van die laarzen met wol in van binnen.
En wanneer ge me een paar mensen ni kon afspreken ( om samen 't vervoer te regelen ) was er alleen nog de kantine.
Als 'k mij nog goe herinner kost een elpeeke in die tijd 190 Belgische frankskes ???
Blkj.
JA de kazerne was ver van het stadje zekers hee 2a3kms??
Suuuupppeeers yes!!!!!

BLACKJACK

30 aug 2007, 20:40

Had't gevoel da"t nog veel verder was :(
Bj.

BLACKJACK

30 aug 2007, 21:12

Dacht ne km of 4 of 5.
Der waren der bij ne keer da z'er geweest waren die ni meer t'houden waren.
Ook nog meegemaakt bij 't op wacht staan op de site te Rhoden da ter meiskes aan de poort kwamen achter gasten die de vorige week afgezwaaid waren........... :?
Bj.

Emteechauffeurke

31 aug 2007, 07:28

BLACKJACK schreef:Dacht ne km of 4 of 5.
Der waren der bij ne keer da z'er geweest waren die ni meer t'houden waren.
Ook nog meegemaakt bij 't op wacht staan op de site te Rhoden da ter meiskes aan de poort kwamen achter gasten die de vorige week afgezwaaid waren........... :?
Bj.
Hallookes,

Dit is wel heel brute militaire pech voor de FREULEINEN :? :? ...pppfffff...amai...terug naar HAUSSE en gaan bleiten zekers?????
Ma...ja die zullen toch nie komen zien zeker... misschien een paar van die gasten een kadooke achtergelaten :?: :?: :?: :? :? :oops: :oops: :evil:

Trouwens iedereen ne goeie hee!!!!!!
Wat wij vandaag serveren vindt U hierboven terug...mmmm

GRTZ,
EMTEEKE :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

31 aug 2007, 08:01

BLACKJACK schreef:Had't gevoel da"t nog veel verder was :(
Bj.
Hoi BJ,

Wij waren quasi direkt in 't stad, omdat de militairenwijk direkt aangrenste
aan bijna de binnenstad!! OP GOOGLE-EARTH is dat goe te zien!
Ja de poort uit, dan links naar beneden den berg af zeg maar een goei 10a15 minuutekes te voet en ge waart in 'tcentrum van Brakel. Terugkomen ging wa moeilijker den berg op hee...de kazerne lag zo'n goeie 60a70m hoger dan de stad.Onzen TV toren was 'thoogste punt ver boven de kerktoren!!
Stopte daar in Essentho-kazerne geen bussen naar de stad??

Misschien ook vermelden da wij ook ne Cinema hadden, en die lag direkt buiten aan de poort.. mijne kameraad moest da de kaartjes knippen!!

Ik denk da ons Anneke veel lees heeft nu .zenne!!

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

31 aug 2007, 08:35

Emteechauffeurke schreef:Voor de fijnproevers!!!!!!!

Morgen 2 keuze menu!!!!!!!

Kabeljauw me wittewijnsaus me kapperkes en pommes-dauphiné
Paling in'groen me pommes-allumettekes
Dit alles met een goe fleske Cabarnet -sauvignon!
Anneke wa peisde?????

GRTZ,
EMTEEKE :wink: :wink:
Hallokes,
emteeke...met een kabiljauwke kunde mij wel verleide zenne....da vind ik heel lekker....ast ma vis uit de zee is.....een forelleke kan er ook nog bij....of ne gerookte makreel met stukskes paprika en ajuin in zilverpapier gerold en da op den BBQ....mmmmm....lekker....dus t zal weer goe zijn vandaag.....

groetjes ann
my doggy is my baby

anneke57

31 aug 2007, 09:04

Bj.
Hoi Blackjack,

t dorpke Essentho was ongeveer 2 km....die lange baan ...je weet wel....maar naar marsberg was da tussen 5 a 6 km langs een slingerbaantje naar benede....da wegske heb ik veel gedaan....en anders kon je te voet langs t bos....op zo een wegelke...da was korter....da dede we in de zomer veel om naar de zurtenne te gaan.....en keerden met de taxi terug.....in mijne tijd kostte ne taxi 5 mark....zelfs de bv's probeerden te delen....en dan name we onze vrienden miliciens mee terug....die mochten niks betale want die hadde maar een soldijke ziet ge.....ik denk da het voor hen al duur genoeg was om iets te drinken in de zurtenne...en later in de remember....k herinner mij nog da we om 10 voor 12 s'nachts in de taxi stapten en dan moest die vliege naar boven want om 12 uur moeste we binne zijn....(de bv minder dan 21 jaar moesten da he)dan aftekene bij de postcomd....en dan terug den draad over ...en terug naar benede....en zien da we voor 6.15uur terug ware voor t ochtendappel....hihi... :oops: :lol: ....en later as ik mijn rijbewijs had, dan reed ik naar boven tege 12 uur en dan bleef ik buite de kazerne wachte tot da ze terug den draad over gingen en terug weg....t is nie voor niks da mijn strafblad vol stond.....k heb er toch gene spijt van se.... :lol: :lol: :lol:

groetjes ann
my doggy is my baby

anneke57

31 aug 2007, 09:08

Emteechauffeurke schreef:
Bj.
Hoi BJ,

Wij waren quasi direkt in 't stad, omdat de militairenwijk direkt aangrenste
aan bijna de binnenstad!! OP GOOGLE-EARTH is dat goe te zien!
Ja de poort uit, dan links naar beneden den berg af zeg maar een goei 10a15 minuutekes te voet en ge waart in 'tcentrum van Brakel. Terugkomen ging wa moeilijker den berg op hee...de kazerne lag zo'n goeie 60a70m hoger dan de stad.Onzen TV toren was 'thoogste punt ver boven de kerktoren!!
Stopte daar in Essentho-kazerne geen bussen naar de stad??

Misschien ook vermelden da wij ook ne Cinema hadden, en die lag direkt buiten aan de poort.. mijne kameraad moest da de kaartjes knippen!!

Ik denk da ons Anneke veel lees heeft nu .zenne!!

GRTZ,

Helaba emteeke,

ja zenne.....en de herinneringen komen weer naar bove......wij hadde een cinema in de kazerne....daar heb ik heb ik veel gezete....want af en toe was er toch een goeie film zenne....da was "in" he toen.....
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

31 aug 2007, 09:27

Hoikes Anneke,

Ook goe wakker ziene kik!!In diene cinema benne kik weinig geweest zenne!
A ja wij waren da in de zomer .........hee!!!!Veel te goe weer voor DAS KINO!!!
Liever een vleeskeurinkske gaan doen in 'openluchtzwembad....hihihi!!!!!
Jaja de Hupches Freuleinen im bikini, deden we gewoonlijk na de noen als we van de wacht afkwamen.....nikskini nooit gezien da :twisted: Dan terug binne komen.....zufort in tenue, de Magirus in en ne PAR na boven gaan halen die in panne was, voor den 95 cie mat maint. Hawk, amai dan hadde we al een potteke op sé!!Onverwachte zaken dus!!!!!

EMTEEKES, wij waren voor alles goe hoor!!

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

31 aug 2007, 10:07

Hey emteeke,

dus jullie zate veel in t zwembad van marsberg....daar heb ik ook veel uurkes verslete....eerst as vrijgezel en later met de kinderen....veel plezier gehad daar....toen droeg ik ook nog bikini....
weet je, de par was mijne radar he...daar moest ik altijd naar toe as we op maneuver ginge....ik was de grootste van de meiskes he....k weet nog da we op ne site toekwame en t was stormwind en veel regen....ze hebbe toen met 3 die antenne moete vast houde tijdens da ik bezig was met die stukke aaneen te vijze.....je weet wel....anders had ik nogal toerekes gedraaid ... ik was kletsnat tot op mijn vel....dan begon het te vrieze....en mijne kitzak was per ongeluk op de bivak terecht gekome....een paar km van onze site....ik kon dus nie aan droge klere gerake....k heb toen heel de nacht bij een van de generatrices gezete om mij op te warme...die moteurs blaasden warmte he...en tege 6 uur ofzo kwam onze bsm ...chef jacobs...gepasseerd met zijne bedford....dan mocht ik bij hem in de cabine....amai heb ik kou gehad diene nacht ...ga ik nooit vergete.....

en nog een maneuver, we waren weer ergens in den blet op ne site toegekome en weeral moesten viv en ik de par gaan ineensteke....as da gedaan was mochte we gaan ete in de bivak....t was al donker.....en viv en ik daarna terug naar de site opweg naar de par....we ware zo moe...want da was al de 3de site da we deden op 2 dage....iedere keer die kabels trekken en die antenne ineen en uiteen....en in de verte zage we zoiets da geleek op de antenne van de par....toen we dichter kwame bleek da een koe te zijn.... :oops: ....viv en ik hebben geschaterd van het lachen met onze eigen stommiteiten.....hihi.... :lol: :lol: :lol:

groetjes ann
my doggy is my baby