Gezellige babbelbox voor Hawkisten yeah!!
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Now pannik ben hier al sè. Ja mijn mama heeft nu wat aandacht nodig sè. Is een paar jaar geleden geopereerd van kanker en nooit helemaal goed gekomen. Ze wordt gemakkelijk ziek, maar dat is nog niet alles. In haar hoofd loopt soms alles ook al eens door elkaar, weet soms niet meer wat ze zegt, alles verteld ze 6 keer. Maar ja dat menske heeft het ook nooit gemakkelijk gehad. Zes kinderen grootbrengen (allemaal meiskes), gaan werken, dan in de steek gelaten door mijn vader (vond een Française waarschijnlijk beter). De oudste was toen 17 (ikke dus) de jongste was 5 jaar. Ze heeft ons toen alleen moeten grootbrengen, enfin mij niet want ik woonde bij de grootouders, maar dan had ze er nog 5. Dus geen gemakkelijk leven gehad dat menske.
Zaterdag dogsurvival, hoe heb ik me daartoe laten overhalen, in de hondenschool beginnen ze door te trappen. Eerst moet ik lopen, dan fietsen en dan zwemmen met mijne hond en daartussen nog hindernissen doen ook. Amaai ik ga niet meer kunnen bewegen, doe al jaaaaaaaaaaaaren geen sport meer buiten hondensport.
En zondag ga ik naar de Grote Prijs en Beker van België in Mol.
Alleen de 30 beste honden van België mogen daaraan mee doen. Dat is de moeite om te zien. Ik hoop dat ik daar ook ooit zal geraken, maar dan moeten we eerst nog een paar jaartjes werken. De mijne kan het, maar het bazinneke is nog veel te zenuachtig.
Uitslagen dogsurvival en Grote prijs zullen te lezen zijn op mijn site.
Ann ons Prutske maakt het goed, ze is nog altijd even kwaad zulle.
En ja, dat hondje wilden ze in Spanje in een container gooien omdat ze geen rashond is. Dat gebeurd daar regelmatig, zo laten ze de pupkes stikken tussen al de vuilzakken.
Ik kan niet al de honden van de wereld redden, maar heb er toch al 2 gered.
Nog een prettige dag iedereen. Hier is het vandaag spagetty en deze avond zoals gewoonlijk hondenschool.
Zaterdag dogsurvival, hoe heb ik me daartoe laten overhalen, in de hondenschool beginnen ze door te trappen. Eerst moet ik lopen, dan fietsen en dan zwemmen met mijne hond en daartussen nog hindernissen doen ook. Amaai ik ga niet meer kunnen bewegen, doe al jaaaaaaaaaaaaren geen sport meer buiten hondensport.
En zondag ga ik naar de Grote Prijs en Beker van België in Mol.
Alleen de 30 beste honden van België mogen daaraan mee doen. Dat is de moeite om te zien. Ik hoop dat ik daar ook ooit zal geraken, maar dan moeten we eerst nog een paar jaartjes werken. De mijne kan het, maar het bazinneke is nog veel te zenuachtig.
Uitslagen dogsurvival en Grote prijs zullen te lezen zijn op mijn site.
Ann ons Prutske maakt het goed, ze is nog altijd even kwaad zulle.
En ja, dat hondje wilden ze in Spanje in een container gooien omdat ze geen rashond is. Dat gebeurd daar regelmatig, zo laten ze de pupkes stikken tussen al de vuilzakken.
Ik kan niet al de honden van de wereld redden, maar heb er toch al 2 gered.
Nog een prettige dag iedereen. Hier is het vandaag spagetty en deze avond zoals gewoonlijk hondenschool.
My dog is my live
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi Vivke,
Heuuu..... als goeie vrienden onder mekaar ben ik wel even stillekes geworden van dat verhaal dat je verteld! Ja, ik heb ook een paar serieuse pattatten in mijn leven meegemaakt, en 'tis misschien daar mee dat wij op dit forummeke toch zo goed met mekaar kunnen opschieten! Een luisterend oor vind ik belangrijk hoor!!
Enneuuuhh....... een goe spaggettieke, d'as ook nie slecht hoor, me een goe Bollonaisekke me warme groentekkes dabij!! Wa geraspte Emmenthaler, efkes onder de grill, en smullen maar.....mmmmmmmm!!
GRTZ,
EMTEEKE
Heuuu..... als goeie vrienden onder mekaar ben ik wel even stillekes geworden van dat verhaal dat je verteld! Ja, ik heb ook een paar serieuse pattatten in mijn leven meegemaakt, en 'tis misschien daar mee dat wij op dit forummeke toch zo goed met mekaar kunnen opschieten! Een luisterend oor vind ik belangrijk hoor!!
Enneuuuhh....... een goe spaggettieke, d'as ook nie slecht hoor, me een goe Bollonaisekke me warme groentekkes dabij!! Wa geraspte Emmenthaler, efkes onder de grill, en smullen maar.....mmmmmmmm!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hallo allemaal,
'k zen justekkes terug sé, ik heb mijn zus haren auto gaan depanneren en weg gedaan naar de garage!!
Iet me de koppeling zekers !!Da allemaal vroeg in de morgen zie!!
Alle iedereen ne goeie heee!
Vandaag zijn 't lamskottelettekes me gefrituurde denneappeltjes en warme groentekes, broccoli, witloof, sluimererwtjes en boontjes in tomatensaus!!
...mmmmmm!
Allee tot sebiet !
GRTZ,
EMTEEKE
'k zen justekkes terug sé, ik heb mijn zus haren auto gaan depanneren en weg gedaan naar de garage!!
Iet me de koppeling zekers !!Da allemaal vroeg in de morgen zie!!
Alle iedereen ne goeie heee!
Vandaag zijn 't lamskottelettekes me gefrituurde denneappeltjes en warme groentekes, broccoli, witloof, sluimererwtjes en boontjes in tomatensaus!!
Allee tot sebiet !
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
anneke57 - Lid geworden op: 27 jul 2007, 14:31
Goeiemorge,
allee vooruit...t ziet er weer lekker uit vandaag...en ik stel voor als entree gevulde champignons met spekjes ....en als nagerecht ne crêpe suzette.....
amai emteeke zijt ge heel vroeg moeten opstaan....ja da vind ik ook altijd erg as mijne auto nie mee wil he.....over een paar weken heb ik ook stil gestaan....t was aan t gieten en mijne moteur van de ruitewisser was kapot....k was gestresseerd se....en da s avonds rond 9 uur....t was half twaalf as ik thuis was met ne vervangwage van de vab....nog een geluk dat ik die had se....
deze namiddag congé weeral...straks bezoek....t ga weer leuk worde se....hihi....
groetjes ann

allee vooruit...t ziet er weer lekker uit vandaag...en ik stel voor als entree gevulde champignons met spekjes ....en als nagerecht ne crêpe suzette.....
amai emteeke zijt ge heel vroeg moeten opstaan....ja da vind ik ook altijd erg as mijne auto nie mee wil he.....over een paar weken heb ik ook stil gestaan....t was aan t gieten en mijne moteur van de ruitewisser was kapot....k was gestresseerd se....en da s avonds rond 9 uur....t was half twaalf as ik thuis was met ne vervangwage van de vab....nog een geluk dat ik die had se....
deze namiddag congé weeral...straks bezoek....t ga weer leuk worde se....hihi....
groetjes ann
my doggy is my baby
-
Hooikes Anneke,
Allee dan gaat ge na de noen U es goe amusere...yes,yes!!Awel die champignonnekkes da zienek wel zitten zenne!Ja nen auto is een goe gerief
maar als 'm nee zegt is da natuurlijk wreed ambetant hee!!!
Daar in Brakel heb ik eigenlijk nooit in panne gestaan, die ouwe bakken van Magirussen hebben mij nooit in de steek gelate! ik reed daar vrij graag mee, da moest nog een beke in werken sé, in de zomer was da plezant dan konde die ronde val in 'tdak openzetten
Zoude die nog ergens op de ene of andere dumpyard nog staan????
Ik zen es curieus voor ons Vivke de zaterdag sé???? Da zwemmen , zou da in den open lucht zijn???? Goe gezond zenne, da zet de aders open !
Jaren terug ging ik af en toe na de sauna, als ge dan van de warme na de koude ging,,,amai zulle!!!O ja Vivke voor da fietsen, het poepeke soigneren hoor, desnoods een paardefileeke in de broek=VOLKSWIJSHEID..allee da zeggen ze toch hee!
Allee, als ik het goe versta is da eigelijk nen triathlon me woefjes!!
GRTZ,
EMTEEKE

Allee dan gaat ge na de noen U es goe amusere...yes,yes!!Awel die champignonnekkes da zienek wel zitten zenne!Ja nen auto is een goe gerief
maar als 'm nee zegt is da natuurlijk wreed ambetant hee!!!
Daar in Brakel heb ik eigenlijk nooit in panne gestaan, die ouwe bakken van Magirussen hebben mij nooit in de steek gelate! ik reed daar vrij graag mee, da moest nog een beke in werken sé, in de zomer was da plezant dan konde die ronde val in 'tdak openzetten
Zoude die nog ergens op de ene of andere dumpyard nog staan????
Ik zen es curieus voor ons Vivke de zaterdag sé???? Da zwemmen , zou da in den open lucht zijn???? Goe gezond zenne, da zet de aders open !
Jaren terug ging ik af en toe na de sauna, als ge dan van de warme na de koude ging,,,amai zulle!!!O ja Vivke voor da fietsen, het poepeke soigneren hoor, desnoods een paardefileeke in de broek=VOLKSWIJSHEID..allee da zeggen ze toch hee!
Allee, als ik het goe versta is da eigelijk nen triathlon me woefjes!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Zal m'n achterwerk wel verzorgen Emteeke. Ja dat is eigenlijk ne kleine triathlon met woefkes, plezant zulle. Ga hier maar eens lezen, staan ook foto's op van de dogsurvival in Tremelo.
http://www.dogsurvival.be
Ah ja, wie gaat er nu volgende zaterdag naar Lombardsijde?
My dog is my live
-
Hoikes,
Ja , over de poepekes kan ik meeklappen zenne!!
D'er is nen tijd geweest da ik daar veel miserie aan had, een goed verstaander weet waar het over gaat heeee....hihihi
!
En op de velo...joeijoei toch, vandaar mijn bezorgdheid naar de medemens toe hee...
o Ja ik heb ne keer toch in panne gestaan daar in Brakel..... me ne nieuwe MAN-CARGO, alle 'twas rap genezen zenne..en ik ging justekkes diene dag me verlof naar Belgie..
GRTZ,
EMTEEKE

Ja , over de poepekes kan ik meeklappen zenne!!
D'er is nen tijd geweest da ik daar veel miserie aan had, een goed verstaander weet waar het over gaat heeee....hihihi
En op de velo...joeijoei toch, vandaar mijn bezorgdheid naar de medemens toe hee...
o Ja ik heb ne keer toch in panne gestaan daar in Brakel..... me ne nieuwe MAN-CARGO, alle 'twas rap genezen zenne..en ik ging justekkes diene dag me verlof naar Belgie..
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Goeiemorgie,
Van de nacht slecht geslape.....geniest en gesnotterd....percies een valling opgeschaart
?....en dan nog die muggen .. amai zenne!!!!!
Ja da zijn zo van die nachten hee..!!
Ja ,vandaag gaan we ff oosters doen hoor!!!!!
Om te beginne Chinees Appeletief, dan Gebraden eend in appelsiensaus of mangosaus, en gebakken rijst, en als desserreke een fruitsalaake me een kwakske rum in..mmmmm
Op verzoek doen we d'r nog een bolleke vannille bij
Allee tot sebiet!!
GRTZ,
EMTEEKE
Ja da zijn zo van die nachten hee..!!
Ja ,vandaag gaan we ff oosters doen hoor!!!!!
Om te beginne Chinees Appeletief, dan Gebraden eend in appelsiensaus of mangosaus, en gebakken rijst, en als desserreke een fruitsalaake me een kwakske rum in..mmmmm
Allee tot sebiet!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
BLACKJACK - Lid geworden op: 30 dec 2006, 09:48
Hi,
back in town.
Na 'n paar daakskes opleiding en training zen we nu een dagske thuis, maar 't weer is ni om aan te zien.
Dan maar 'n goe tomatesoepke gemaakt sé om der tege te kunne :
hier men recepteke om op zo'n 20 minuutsjes 'n goe soepe te hebben:
2 a 3 dozen 'peeled tomatos' ( gepelde tomaten ) en de lege dozen dan uitspoelen me water en da water ook in de casserol doen.
Nen dikke prei of twee 'n beetjen kuisen en der fijngesneden bijzwieren.
Nen dikken ajuin( anjun zeggen ze hier bij ons ) of twee ook der in.
Soms nog een klein wortelken, of een klein beke brocolli ( overschotjen ),
da laatste geeft wel een speciaal smaaksk daaraan zulle, maar vandaag ni want 'k nen heb der gene.
Een bouillonbloksken of twee zekers, wa zout, wa peper, beetjen paprika en wa oregano ( da laatste da kunde dus werkelijk op vanalles smijten, ook pizza en zo...)
Als da een minuutje of tien gekookt heeft alles zeer goe fijn mixen.
Ondertussen de gekaptbollekes draaien en bakken in de goeie boter
( of eventueel zelfs in de olijfolie ).
Of ge kunt er uuk croutonnekes bij doen. Of anders in de tas of op het bord 'n beetjen fijngemalen kaas.
En ik kap er ook zeker toch minstens nen halve liter melk in of soms nog meer als ze heel dik is, van die melk da geeft een schoon kleurke sé.
Zo, das waarschijnlijk het eerste recept op nen site over den armée ???
Moesten we da toen gehad hebben sé, zuu 'n goeie soepe ...
Allée smakelijk sé.
Oh ja An, Planckendael is zeer schoon, wete wa da ook de moeite is om ne keer te doen met da gasten, da is Parc Paradisio. Zeer schoon en mee ne spectakulaire roofvogelshow der bovenop.
Ja, de soep kookt, allée nog ne keer smakelijk allemaal.
Grtz,
Blkj.
back in town.
Na 'n paar daakskes opleiding en training zen we nu een dagske thuis, maar 't weer is ni om aan te zien.
Dan maar 'n goe tomatesoepke gemaakt sé om der tege te kunne :
hier men recepteke om op zo'n 20 minuutsjes 'n goe soepe te hebben:
2 a 3 dozen 'peeled tomatos' ( gepelde tomaten ) en de lege dozen dan uitspoelen me water en da water ook in de casserol doen.
Nen dikke prei of twee 'n beetjen kuisen en der fijngesneden bijzwieren.
Nen dikken ajuin( anjun zeggen ze hier bij ons ) of twee ook der in.
Soms nog een klein wortelken, of een klein beke brocolli ( overschotjen ),
da laatste geeft wel een speciaal smaaksk daaraan zulle, maar vandaag ni want 'k nen heb der gene.
Een bouillonbloksken of twee zekers, wa zout, wa peper, beetjen paprika en wa oregano ( da laatste da kunde dus werkelijk op vanalles smijten, ook pizza en zo...)
Als da een minuutje of tien gekookt heeft alles zeer goe fijn mixen.
Ondertussen de gekaptbollekes draaien en bakken in de goeie boter
( of eventueel zelfs in de olijfolie ).
Of ge kunt er uuk croutonnekes bij doen. Of anders in de tas of op het bord 'n beetjen fijngemalen kaas.
En ik kap er ook zeker toch minstens nen halve liter melk in of soms nog meer als ze heel dik is, van die melk da geeft een schoon kleurke sé.
Zo, das waarschijnlijk het eerste recept op nen site over den armée ???
Moesten we da toen gehad hebben sé, zuu 'n goeie soepe ...
Allée smakelijk sé.
Oh ja An, Planckendael is zeer schoon, wete wa da ook de moeite is om ne keer te doen met da gasten, da is Parc Paradisio. Zeer schoon en mee ne spectakulaire roofvogelshow der bovenop.
Grtz,
Blkj.
-
vivke schreef:Zal m'n achterwerk wel verzorgen Emteeke. Ja dat is eigenlijk ne kleine triathlon met woefkes, plezant zulle. Ga hier maar eens lezen, staan ook foto's op van de dogsurvival in Tremelo.
IIIIIIKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEE
my doggy is my baby
-
Hoi Beejeeke,
Awel sé, da soeppeke da moe goe zijn zulle, diene prei kunde ev. vervangen door ne groene selder ne vollepijp, gene witte want die is nie zo straf, en da pappeke van de koe maakt het smuejig sé
we zulle da een dezer eens aan de praktijk toetsen zie
Ik laat iet weten zenne!!!!!
Allee tot zolang zekers,
GRTZ,
ROBERT
Awel sé, da soeppeke da moe goe zijn zulle, diene prei kunde ev. vervangen door ne groene selder ne vollepijp, gene witte want die is nie zo straf, en da pappeke van de koe maakt het smuejig sé
we zulle da een dezer eens aan de praktijk toetsen zie
Ik laat iet weten zenne!!!!!
Allee tot zolang zekers,
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
helaba vivke....seg je hebt da goe gedaan se.....proficiat zenne.....
groetjs ann
helaba vivke....seg je hebt da goe gedaan se.....proficiat zenne.....
groetjs ann
my doggy is my baby
-
[Oh ja An, Planckendael is zeer schoon, wete wa da ook de moeite is om ne keer te doen met da gasten, da is Parc Paradisio. Zeer schoon en mee ne spectakulaire roofvogelshow der bovenop.
Grtz,
Blkj.[/quote]
awel beejeeke....k ga je recept uitprobere se....da ziet er lekker uit...surtout tomatesoep is mijne favoriet he.....
ja paradisio heb ik al gedaan....t is daar zeer mooi he....en van diene vogelshow heb ik ook genoten....sjiek he...hoe ze met die vogels omgaan...da staat ook op t volgende op ons program ....die aquariums in da gebouw ...da s ook sjiek he.....k heb zeker een half uur naar die haaien die boven uwe kop zwemme staan kijke....zo rustgevend.....ja da s een van mijn favoriete plekken se....
k hoop dat je soepke gesmaakt heeft....
groetjes ann
Grtz,
Blkj.[/quote]
awel beejeeke....k ga je recept uitprobere se....da ziet er lekker uit...surtout tomatesoep is mijne favoriet he.....
ja paradisio heb ik al gedaan....t is daar zeer mooi he....en van diene vogelshow heb ik ook genoten....sjiek he...hoe ze met die vogels omgaan...da staat ook op t volgende op ons program ....die aquariums in da gebouw ...da s ook sjiek he.....k heb zeker een half uur naar die haaien die boven uwe kop zwemme staan kijke....zo rustgevend.....ja da s een van mijn favoriete plekken se....
k hoop dat je soepke gesmaakt heeft....
groetjes ann
my doggy is my baby
-
Ik denk da ons Anneke mij vergete heeft
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!