62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Mon, op de site zoals vermeld, onder militairen blz. 4 en 5. Kan je mij aan een baret van luchtdoelartillerie helpen? Van mijn militair gerief is niets meer over en 'k zou toch graag nog een muts hebben. Embleem op muts van 43A of 62A is 't zelfde meen ik. Goed weekend aan allen.
-
monske2006 - Lid geworden op: 07 nov 2006, 20:14
Wel dit is het officieel kenteken van de artillerie.radio-operateurke schreef:Mon, op de site zoals vermeld, onder militairen blz. 4 en 5. Kan je mij aan een baret van luchtdoelartillerie helpen? Van mijn militair gerief is niets meer over en 'k zou toch graag nog een muts hebben. Embleem op muts van 43A of 62A is 't zelfde meen ik. Goed weekend aan allen.
Het is nu 39 jaar oud en nog steeds wordt het nog gebruikt.

Er staat op:
Koning laatste hoop
Bij 62A en 43A waren dat dezelfde
Groetjes,
Monske
-
Yes Mon, I know, maar ik zoek zo'n materieel kenteken, liefst met donkerblauwe muts als aanhangsel; dus een volledig luchtdoelartilleriehoofddeksel. Andere lezers van deze topic die mij kunnen helpen zijn uitteraard ook welkom. Groetjes,
-
guzke - Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:53
Zaterdag 15 september dus naar de kazerne !!
Ik kom met de tram .....trouwens zou die oude tram met houten interieur(die regelmatig afgebroken werd ) nog ergens bestaan !!
Hoe spreken wij af en hoe herkennen wij mekaar ???
Ik breng mn album mee , het zijn niet veel foto's maar er zijn er van Lombardsijde en Essentho.
Dus , lichting '68 .......
Grtzzz, Guzke (Paul)
Ik kom met de tram .....trouwens zou die oude tram met houten interieur(die regelmatig afgebroken werd ) nog ergens bestaan !!
Hoe spreken wij af en hoe herkennen wij mekaar ???
Ik breng mn album mee , het zijn niet veel foto's maar er zijn er van Lombardsijde en Essentho.
Dus , lichting '68 .......
Grtzzz, Guzke (Paul)
als wij maar gezond blijven
-
Guzke en alle geinteresseerden, ik ben afgesproken met Carine Puype van vriendenkring essentho/korbach/62aHawk om ong. 15.00 h. aan wachtlokaal te Lombardsijde. Is misschien referentiepunt, zodat wij elkaar daar kunnen ontmoeten, (zullen wellicht mekaar herkennen aan onze grijze haarlokken en minder slanke taille). Groetjes.
-
Gast
Radio-operateurke, het zou me geen spier verwonderen dat je op de opendeurdag in de mogelijkheid bent om de zaken baret, spiegel en kenteken kunt aankopen voor een prikje. Ons baret-kenteken is zeker niet alleen gebruikt door 43A en 62A,
2A, 14A ik meen te weten dat dit ook donkerblauwe mutsen, rode spiegel en ons vertrouwd kenteken zijn. Ik zag het in ieder geval terug op de opendeurdag van 1 Para in Diest bij daar aanwezige militairen die er ook met een "stand" stonden. Helaas kan ik ('t wil wéér eens lukken) niet komen op dat w.e.
Ik heb daarnet mijn bd-ken nog eens uitgehaald, en ik heb winst wat mijn persoon betreft, verlies wat de vest betreft...oh ja voor ik het vergeet...op de epauletten droegen wij twee gekruiste kanonnen met een raket erdoor, evenals de cijfers/letter van ons bataljon, het waren ook metalen kentekens. Normaal moesten we als o/ofr dit alles in zilverkleur hebben...maar bij mij is het goudkleur gebleven...nu herinner ik het me...er waren geen zilverkleurige tekens in voorraad op het moment dat we wachtmeester werden. Er heeft daarna geen haan meer over gekraaid. Vandaar heb ik helaas geen dubbel, ik had je dan echt graag een kenteken geschonken. Indien je er niet aangeraakt op de opendeurdag...laat het me dan weten...dan zoek ik even voor je mee om er toch nog te verwerven.
Gr Willem
2A, 14A ik meen te weten dat dit ook donkerblauwe mutsen, rode spiegel en ons vertrouwd kenteken zijn. Ik zag het in ieder geval terug op de opendeurdag van 1 Para in Diest bij daar aanwezige militairen die er ook met een "stand" stonden. Helaas kan ik ('t wil wéér eens lukken) niet komen op dat w.e.
Ik heb daarnet mijn bd-ken nog eens uitgehaald, en ik heb winst wat mijn persoon betreft, verlies wat de vest betreft...oh ja voor ik het vergeet...op de epauletten droegen wij twee gekruiste kanonnen met een raket erdoor, evenals de cijfers/letter van ons bataljon, het waren ook metalen kentekens. Normaal moesten we als o/ofr dit alles in zilverkleur hebben...maar bij mij is het goudkleur gebleven...nu herinner ik het me...er waren geen zilverkleurige tekens in voorraad op het moment dat we wachtmeester werden. Er heeft daarna geen haan meer over gekraaid. Vandaar heb ik helaas geen dubbel, ik had je dan echt graag een kenteken geschonken. Indien je er niet aangeraakt op de opendeurdag...laat het me dan weten...dan zoek ik even voor je mee om er toch nog te verwerven.
Gr Willem
-
tine8878 - Lid geworden op: 04 nov 2006, 11:02
IS ER DAN NOG NOOIT IEMAND OP DE SITE GEWEEST VAN 62 a Hawk?HET IS DE MOEITE WAARD OM EENS EEN KIJKJE TE NEMEN VOOR DE OUDE GARDE VAN TOEN ZAL ER VEEL BOVEN WATER KOMEN.MAAR VOORALEER JE DE FOTO'S KAN BEKIJKEN MAAK JE LID EN ZO KOM JE OOK ALLE NIEUWS TE WETEN.EEN VRAAG WIE OUDE MAKKERS GEEFT DIE REEDS UIT ONS MIDDEN ZIJN LAAT HET ME WETEN OP puype.carine@skynet.be JULLIE ZOUDEN MIJ DAAR EEN PLEZIER MEEDOEN DAAR WE EEN LIJST AAN HET SAMEN STELLEN ZIJN VAN AL DE GENE DIE REEDS WEG ZIJN .ZO NU HEB IK IETS LATEN HOREN EN HOOP DAT JULLI TEVREDEN ZIJN.
OUD INWONER ESSENTHO JAMMER GENOEG OP PENSIOEN GESTELD WEGENS MEDISCHE REDEN NIETS AAN TE DOEN.
-
launcher - Lid geworden op: 06 sep 2007, 21:00
Heb zopas dit forum gevonden en onmiddellijk geregistreerd 
Opleiding Lombardsijde november 1971 - januari 1972
Essentho: januari 1972 - juli 1972. D-batterij (als launcher)
Laatste 3 maanden van mijn legerdienst in Hasselt (ben tijdens mijn legerdienst getrouwd en mocht muteren naar België)
Opleiding Lombardsijde november 1971 - januari 1972
Essentho: januari 1972 - juli 1972. D-batterij (als launcher)
Laatste 3 maanden van mijn legerdienst in Hasselt (ben tijdens mijn legerdienst getrouwd en mocht muteren naar België)
-
tine8878 - Lid geworden op: 04 nov 2006, 11:02
4X GOEIE KEER HOOP IK.
WIE HERINNERD ZICH DEZE MOOIE BEELDEN?ESSENTHO ONDER DE SNEEUW.ER WAS OOIT EEN MOMENT DAT WIJ NIET NAAR SCHOOL KONDEN GAAN IN VOLKMARSEN JAMMER NEE HOOR LEUTE ALOM.GANSE DAG GAAN SPELEN IN DE SNEEUW.MOEDER MET ETEN BLIJVEN ZITTEN.MAAR WE SPEELDEN DICHT BIJ KAZERNE IN DE BOSSEN EN AF EN TOE GING ER IEMAND KIJKEN.ALS DE VADERS BUITEN KWAMEN WISTEN WE HOE LAAT HET WAS SPURTEN NAAR HUIS SCHOOLBOEKEN OPEN ZOGEZEGD HERHALEN.SLIM WAREN WE WEL.EN DEUGNIETERIJ STOND BOVENAAN ONS LIJSTJE.GSMMEKKE BESTOND TOEN NOG NIET ZODUS SPELEN MAAR.DE MILICIENS BEKEKEN WE OOK.ZO GOED ZELFS DAT IK IN 1976 MET 1 GEHUWD BEN WAAR IK EEN ZOON AAN OVER HIELD DIE NU OOK BEROEPS IS.EN JE RAAD HET NIET MAAR IS OOK GEKAZERNEERD TE LOMBARDSIJDE.
WIE HERINNERD ZICH DEZE MOOIE BEELDEN?ESSENTHO ONDER DE SNEEUW.ER WAS OOIT EEN MOMENT DAT WIJ NIET NAAR SCHOOL KONDEN GAAN IN VOLKMARSEN JAMMER NEE HOOR LEUTE ALOM.GANSE DAG GAAN SPELEN IN DE SNEEUW.MOEDER MET ETEN BLIJVEN ZITTEN.MAAR WE SPEELDEN DICHT BIJ KAZERNE IN DE BOSSEN EN AF EN TOE GING ER IEMAND KIJKEN.ALS DE VADERS BUITEN KWAMEN WISTEN WE HOE LAAT HET WAS SPURTEN NAAR HUIS SCHOOLBOEKEN OPEN ZOGEZEGD HERHALEN.SLIM WAREN WE WEL.EN DEUGNIETERIJ STOND BOVENAAN ONS LIJSTJE.GSMMEKKE BESTOND TOEN NOG NIET ZODUS SPELEN MAAR.DE MILICIENS BEKEKEN WE OOK.ZO GOED ZELFS DAT IK IN 1976 MET 1 GEHUWD BEN WAAR IK EEN ZOON AAN OVER HIELD DIE NU OOK BEROEPS IS.EN JE RAAD HET NIET MAAR IS OOK GEKAZERNEERD TE LOMBARDSIJDE.
OUD INWONER ESSENTHO JAMMER GENOEG OP PENSIOEN GESTELD WEGENS MEDISCHE REDEN NIETS AAN TE DOEN.
-
Hawk, wreed bedankt voor de tip. Ik ga er zerker eens rondneuzen voor een baret op de kop te tikken. Het epaulette-embleem was inderdaad de 2 gekruiste kanonnen met de raket erdoor. Tot wederhoren, Raf.
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Tine8878, zie je e-mail, het is heus niet zo moeilijk hoor om een foto hier te plaatsen, maar je moet er wel wat geduld voor hebben en hopen dat die foto er dan ook komt op te staan, ik verwijs hierbij naar het telefonisch onderhoud van gisterenavond!tine8878 schreef:HELP IK KRIJG MAAR GEEN AFBEELDING BIJ MIJN BERICHT WIE HELPT ME OF HEEFT UITLEG.BYE
Mvg.
Peetje Maurice, back in town.
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
O N G E L O O F L IJ K!!!tine8878 schreef: MAAR DE MILICIENS KEKEN WE OOK.ZO GOED ZELFS DAT IK IN 1976 MET 1 GEHUWD BEN WAAR IK EEN ZOON AAN OVER HIELD DIE NU OOK BEROEPS IS.EN JE RAAD HET NIET MAAR IS OOK GEKAZERNEERD TE LOMBARDSIJDE.
Och, maar dat wist ik niet dat "die Mädchen" zelfs naar de gewone milicien keken! In mijnen tijd (1974) keken de miliciens wel naar de dochters van de beroeps, maar of het ook wederzijds was, daar heb ik zo mijn twijfels over, ofwel hebben we dat niet eens gemerkt, misschien waren we te veel bezig met onze legeractiviteiten.. niewaar...
Vriendelijke groeten,
Peetje Maurice, back in town
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)