Gezellige babbelbox voor Hawkisten yeah!!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

anneke57

06 sep 2007, 14:58

Emteechauffeurke schreef:Goeiemorgie,

:evil: Van de nacht slecht geslape.....geniest en gesnotterd....percies een valling opgeschaart :evil: ?....en dan nog die muggen .. amai zenne!!!!!

Ja da zijn zo van die nachten hee..!!

Ja ,vandaag gaan we ff oosters doen hoor!!!!! :P :P

Om te beginne Chinees Appeletief, dan Gebraden eend in appelsiensaus of mangosaus, en gebakken rijst, en als desserreke een fruitsalaake me een kwakske rum in..mmmmm :wink: :wink: Op verzoek doen we d'r nog een bolleke vannille bij

Allee tot sebiet!!

GRTZ,
EMTEEKE :wink:

maar nee emteeke....hoe kan ik jou nu vergete... :? ..k kon maar af en toe eens op t forumke kome pennen....want de vakantie is voorbij en da voele we aan t werk da binne komt op onze bureau....t schoon leve is uit se....daarom moet ik in stukskes antwoorden he.....maar morgen ligt t leger plat, want ze gaan aan de programma's van de pc's werken....dus morge heb ik weer tijd se....nen hele dag met ons vingers draaie....
seg emteeke....chinees is een van mijn kiefste gerechte se....as ik ga ete dan zit er zeker envast om de 5 keer ne chinees bij.....
da aperitiefke da mag gerust met licheelikeur zijn se....mmmm...t is weeral lekker vandaag se....amai mijn bmike weer..... :oops:

groetjes ann :P
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

06 sep 2007, 15:18

Hoi Anneke,

Da was maar een grapje hoor!!!!Wat ik soms ne keer graag doe da's ne keer goe zwanzen en zevere...... :P :P , en als ge dan de ploeg mee hebt.... is da plezant zenne.hihi!!!!! Heeeeuu... voor diegene die nie van de streek zijn, zwanzen= zo een beteke rond de pot draaien!!!

Ik heb da ooit ne keer voorgehad, da mensen ons gezwans au serieu namen,
en d'er mee schuppes waren.....amai die gaste zate daar allemaal vol ontzag te luistere.....wij hadde da door en toen zen we een vitteske hoger gegaan, alleen voor die es goe een peer te stoven zie :P :P

Amai 'k had die gaste graag gezien as ze da verhaal thuis ginge vertelle!!
Misschien stond moeder de vrouw me den deegrol klaar.....wieweet..hihi :wink:

Ma ja da in Brakel deden ze dat me de bleukes ook zenne....die konde ook vanalles wijsmaken sé :evil:
Alle me mij hemme ze da ook gelapt hoor!!!!
Een klassieker was , iemand om een bus tussengas sturen...yesyes!!

GRTZ,
EMTEEKE :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

06 sep 2007, 20:40

Hoikes goeieavond,

Awel sé mijne afhaalchinees heeft gesmaakt zenne...pfff... nagenieten zie!

Allee de menu voor morgen! Veel ajuin zenne.....!!

Een ajuinsoepje warm , me een schijfke bruinbrood, een eierdooierke, een beke geraspte kaas, eneeuuhh... dan efkes onder de grillll, en smullen maar!!!!
Daarna een salade Liegeoise,...... Gebakken spekjes, ajuintjes, flajollekkes me tomatenblokskes en gebakken pettatjes........mmmmmm zeer tochtig voor de prottekes niewaar!!!!

Desserreke, een rijstpapje me kandijsuiker.......oh yes!!

Anneke, d'as nie slecht hoor!!!!
GRTZ,
EMTEEKE :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

07 sep 2007, 11:29

Hallokes,

da ajuinsoepke da s lekker se....verdomme emteeke mijn bmike se....maar t moe zo goe maar nie zijn he..... 8) :P
vanavond ga ik eens koken voor mij alleen(as k er mijne timmy nie bij tel) se....hesperollekes in kaassaus met een gewoon gekookt patatje erbij.....maar eerst da ajuinsoepke he.....da s een goe gedacht van ons emteeke....da s rap klaar ook....en tijdens t koke een aperitiefke....vandaag een sangriake op mijn gemakske se....
vanas ik thuis kom ga ik eraan beginne se....af en toe doe ik da eens graag he....gezellig thuis kokerelle en dinge klaar make die ik graag eet he....
morge ga ik naar de zoo van antwerpe...naar mijn zusjes gaan kijke....met de trein....k heb een combinatieticket gekocht....da s gemakkelijk se....k hoop dat het wa goe weer ga zijn...want vandaag ziet da er weer nie goe uit he...
groetjes ann :P
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

07 sep 2007, 12:27

Hoikes Anneke,

Awel die hesperollekkes me witloof en kaassaus, d'as podore ook goe zenne!!!!!!!
Maar wel redelijk zwaar....... als ge da gegeten hebt... dan moete efkes op de fautteuil gaan ligge zenne.... om het efkes te late zakke.... :P :P d'as eigenlijk wel winterkost hoor!!!!!
Da moet voor ons Vivke toch erg zijn zenne, om da allemaal te lezen, want aan 't regime zulle......en daarom zennek voor 't weekend ietske light aan 't zoeke sé

Ik stel voor om ne keer een zalmsteakje me spinazie en pureepetatjes en een licht dillesauseke te maken sé....speciaal voor ons Vivke sé

Alle k'em just den overschot binne van den afhaalchinees van gistere sé!!

Alle tot sebiet zekers!

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

07 sep 2007, 17:34

Emteechauffeurke schreef:Hoikes Anneke,

Awel die hesperollekkes me witloof en kaassaus, d'as podore ook goe zenne!!!!!!!
Maar wel redelijk zwaar....... als ge da gegeten hebt... dan moete efkes op de fautteuil gaan ligge zenne.... om het efkes te late zakke.... :P :P d'as eigenlijk wel winterkost hoor!!!!!
Da moet voor ons Vivke toch erg zijn zenne, om da allemaal te lezen, want aan 't regime zulle......en daarom zennek voor 't weekend ietske light aan 't zoeke sé

Ik stel voor om ne keer een zalmsteakje me spinazie en pureepetatjes en een licht dillesauseke te maken sé....speciaal voor ons Vivke sé

Alle k'em just den overschot binne van den afhaalchinees van gistere sé!!

Alle tot sebiet zekers!

GRTZ,

ja emteeke da ga ik vanavond doen se...na mijn hesperollekes op de zetel gaan ligge....want ik maak er altijd voor een heel leger he....en dan kan ik er nie genoeg van krijge.....da eet ik winter en zomer se.....maar een zalmsteakske ....mmmmmm...ook lekker zenne....er zijn nie veel dinge da ik nie mag.....k heb ne goeie vuilbak van een maag se....hopelijk blijft da zo.....wat ook lekker is....da is tomat-garnaal met een stukske gerookte zalm en een schelleke hesp erbij....met rauwe groentjes....een gekookt eike erbij met frietjes of frans brood.....daar kan ik mij ook ziek aan eten....is ook goe voor de regime....want je hebt gelijk se....we moete aan ons vivke ook denke he.....
ik denk da ze bij haar ma is nu....want we hore ze nie meer he....

seg emteeke.. :? ..ga je echt nie mee met ons de 15de....?????....viv en ik gaan nie alleen voor de kazerne zenne....we gaan er een fijn dagje aan zee van maken se.. 8) ..wandelinkske op nen dijk ergens.. :P ..iets eten.. :D ..en we gaan met den auto zodat we kunne terug kome wanneer we willen he....please, please.. :?: :?: :?: ...emteeke...je gaat wa misse zenne....met zo 2 lachebekke gelijk viv en ik....we kome je zelfs ophale ....

groetjes ann
my doggy is my baby

anneke57

07 sep 2007, 17:35

PLEASE....PLEASE......PLEASE.....emteeke.... :P :P :P :lol: :lol: :lol:
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

07 sep 2007, 18:35

Hoi anneke,
Ik vind het superlief om me mee te vragen, maar om bepaalde redenen,
moet ik afhaken!!We houden dat wel ter zijner tijd wel te goed hoor.... uitstel is geen afstel hoor!!Ik vind het ook supertof om z'on vrienden te hebben hoor!!!!
O ja, wat ook voor ons Vivke goe zou kunnen zijn is een Noorse schotel.....
Schijfjes zalm, schijfjes heilbot, een gerookt forelleke, gesnipperde uitjes, citroen en een licht vinaigretteke op basis van dille..... :wink:
Awel , ik denk ook aan ons Vivke hoor.. me haar moeke enzo!!!!
Ik zou zeggen toi toi hoor!!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

07 sep 2007, 19:25

Emteechauffeurke schreef:Hoi anneke,
Ik vind het superlief om me mee te vragen, maar om bepaalde redenen,
moet ik afhaken!!We houden dat wel ter zijner tijd wel te goed hoor.... uitstel is geen afstel hoor!!Ik vind het ook supertof om z'on vrienden te hebben hoor!!!!
O ja, wat ook voor ons Vivke goe zou kunnen zijn is een Noorse schotel.....
Schijfjes zalm, schijfjes heilbot, een gerookt forelleke, gesnipperde uitjes, citroen en een licht vinaigretteke op basis van dille..... :wink:
Awel , ik denk ook aan ons Vivke hoor.. me haar moeke enzo!!!!
Ik zou zeggen toi toi hoor!!!

GRTZ,
EMTEEKE

da s geen probleem emteeke. :wink: ...k heb just mijn hesperollekes op se....en t was lekkerrrrrr....k heb weeral teveel gegeten he.. :oops: ..zo ne visschotel zoals je beschrijft is ook heel lekker he....vis is gezond zegge ze... :P
ja ons vivke haar moeke.. :?: ..k hoop het ook dat alles goe komt se....ze zal ons wel berichten he....

groetjes ann
:lol:
my doggy is my baby

BLACKJACK

07 sep 2007, 19:59

Just thuisgekomen van een dagske werken sé.
Als'k zie wa da ter hierallemaal op de menu staat, amaai.
Bij mij is't alleen wa garnaalkroketjes me wa schijfkes tomat sie :( ,
veel te laat om nog iets anders klaar te maken............ :roll:
Blkj.

Emteechauffeurke

08 sep 2007, 08:58

Hoikes iedereen,

Ik ben ne keer curieus wat 't weekend weeral ga brengen sé, ikzelf heb nie direkt een planning, even de boel de boel late dus..Ons Anneke ga na Antwerpen de beestekes bekijken...heel gemakkelijk me den trein, want de ZOO is daar juist naast!!!!! Dus geen parkeermisere :P :P Ik zou d'er eigelijk ook nog es moete gerake sé!!Vroeger met 'tschool bijna elk jaar.
Ons Vivke ga nen dogsurvival doen zie, ne keer lopen, fietsen en zwemmen me het woefke altijd bij U.....Ik denk da ze veel droge kledij zal moeten meenemen zie, want 'tweer is percies wa naar de vochtige kant, En op de website heb ik gezien da da zwemmen met de kleren aan is, da moet zwaar zijn op den duur hoor! Ik hoop da ze daar voor al die gasten ne ferme casserol me dampende soep hebbe klaarstaan voor terug wa in'twarm te komen!! Of misschien een goe jeneverke....wie weet

Alle tot zolang zekers,

GRTZ,

PS: Ons Vivke moet ne keer op het topic van Brakel 43A gaan , want daar is een antwoord op een vraag binnengekomen :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

08 sep 2007, 09:12

BLACKJACK schreef:Just thuisgekomen van een dagske werken sé.
Als'k zie wa da ter hierallemaal op de menu staat, amaai.
Bij mij is't alleen wa garnaalkroketjes me wa schijfkes tomat sie :( ,
veel te laat om nog iets anders klaar te maken............ :roll:
Blkj.

Hoi Beejee,

Ja z'on garnaalkroketjes me tomaat en een kwakske coctailsaus, d'as ook goe zenne.....da moeten zelfs geen frittekes bij een bruin boke is ook al genoeg!! :P :P

Voor van't weekend zijn het koffiekoeken en belegde pistoleekes, me een goe jatteke koffie!!
Voor morgen extra dikke erwtensoep me vanalles in....mmmmmm!!

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

09 sep 2007, 19:40

Hallokes,

terug van weggeweest se....gistere hebbe we veel geluk gehad met t weer....amai...de zoo is nogal veranderd se...maar ja, t was ook lang gelede da ik daar geweest ben he....en dan int stad een terraske gedaan en lekker gebakke ribbekes met groentjes en frietjes gegeten.....alleen bij de terugreis had ik wa pech in brussel-noord....want mijn treintje was afgeschaft...dus heb ik daar anderhalf uur kunne wachte voor de volgende trein naar zaventem...ben dan maar naar de braderie geweest in de rue de brabant juist naast t station....da was ook leuk se...
vandaag heb ik mijne strijk van 14 dagen :oops: gedaan....ja se had gene tijd he....en dan bezoek gehad....en nu eindelijk wa rust se....sebiet op mijne zetel met t een of t ander lekkers voor t eten....alhoewel da ons emteeke ook weeral wa lekkers heeft vandaag he....spijtig da den bakker gesloten is nu se...anders had ik weer goe gezondigd vandaag....en da garnaalkroketje van beejeeke....dat mag ik ook wel....

groetjes ann
my doggy is my baby

anneke57

09 sep 2007, 19:42

Hallokes nog effe,

hoe zou ons vivke het gedaan hebbe met de survivel :?: :?: :?: t was wel goe weer maar zo warm was het nu ook nie om in t water te soppen....

groetjes ann
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

10 sep 2007, 07:27

Gut meuning,

Ja Anneke, ge kunt van tijd voor surpriesekes staan als ge me den trein gaat
heee... :evil: Als ge dan en passant nog efkes een braderieke kunt meepikke is da goe hee....Rue de Brabant.....mmm :?: :?: Was da daar voor die meiskes ook braderie??? HIHI!!Van 't weekend nie zo veel gedaan..volgend we is er keus om vannalles te doen sé..dan gaan we daar maar efkes ne keer zien sé..want ge moet Uwe kop toch es late zien zenne, want diene achterklap weeral!! :?

Allee me ons Vivke zijn ik ne keer curieus sé!!
Vandaag gewone kost zenne,gekookte pettattekes, bloemkool en chippoolattaakes!!

Tot sebiet
GRTZ,
EMTEEKE
:wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!