62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
Gast
Hey Radio-operateurke, ik sprak vandaag (alléé gisteren nu) met mijn collega een oud para-cdo van 1 Para Diest over jouw wensen. Ik ben met hem naar de opendeurdagdag geweest op 31 aug van zijn eenheid. Daar stond een stand met millitary-artikelen, volgens hem gaan die naar elke opendeurdag en passen ze zich aan aan de eenheid. indien je in Lombardsijde niet echt jouw wensen zou kunnen vervullen (maar de kans is toch groot van wel) vertelde hij me dat er in Oostende in de grote winkelstraat (Kapellestraat) een complex "Mercator" is waar een respectabele winkel gevestigd is (boven) van millitary. Je vindt er omzeggens alles. Ik geef je de raad om de foto van Monske af te drukken en op zak te steken, want als je daar staat is het beter om te kunnen vergelijken, let ook dat je er de rode spiegel bijkoopt zodat je zeker bent de juiste zaken aan te schaffen. Enne...breng een kort verslagje uit over jullie wedervaren die dag...ik kan helaas niet zelf komen, maar zal dan in gedachten even bij jullie zijn...,
ook al zijn we niet van dezelfde lichting...we zijn collega's.
Gr Willem
ook al zijn we niet van dezelfde lichting...we zijn collega's.
Gr Willem
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Welbedankt Hawk, 'k zit volgende week toch een weekje in Wenduine. We gaan toch steeds als we aan de kust zijn een namiddagje "winkels kijken" in Oostende; als ik in Lombarsijde niets vind zal ik er ginder wel aangeraken, wellicht. Als wij terug thuis zijn, zeker een woordje uitleg over mijn bezoek in Lombardsijde.
Ook blij de Peet terug te ontmoeten, van harte welkom Peet.
-
monske2006 - Lid geworden op: 07 nov 2006, 20:14
De muts is moeilijk te krijgen en ook de kentekensradio-operateurke schreef:Welbedankt Hawk, 'k zit volgende week toch een weekje in Wenduine. We gaan toch steeds als we aan de kust zijn een namiddagje "winkels kijken" in Oostende; als ik in Lombarsijde niets vind zal ik er ginder wel aangeraken, wellicht. Als wij terug thuis zijn, zeker een woordje uitleg over mijn bezoek in Lombardsijde.
Hieronder heb je alles
op de muts:

-
monske2006 - Lid geworden op: 07 nov 2006, 20:14
voor de liefhebbers, de doodsbrief van een trouwe soldaat die de winter in Essentho heeft meegemaakt

Als je graag de tekst wenst, laat het mij weten !!!!!

Als je graag de tekst wenst, laat het mij weten !!!!!
Laatst gewijzigd door monske2006 op 08 sep 2007, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Wie kan zich de strenge winter in Essentho van 1979 herinneren?

Met vriendelijke groeten,

Met vriendelijke groeten,
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
radio-operateurke, ik was deze namiddag in het "ouderlijk huis" en ik heb daar meerdere spullen gevonden die dateren uit mijn legerdienst, waaronder mijn nog goed in tact gevonden BD, met leeuw op de mouwen, de kanonnen op de epaulletten,met de letters 62, én de muts, het is te zeggen een donkerblauwe muts met kenteken van de artillerie, twee kanonnen, met een vlam en een kroon met de tekst "Regis Ultima Ratio", het is een muts met maat 55 (dus klein) met de tekst "A.B.L." Cofobeba 1969, 55 Mitin" deze tekst staat in een ruitvorm.radio-operateurke schreef:Mon, op de site zoals vermeld, onder militairen blz. 4 en 5. Kan je mij aan een baret van luchtdoelartillerie helpen? Van mijn militair gerief is niets meer over en 'k zou toch graag nog een muts hebben. Embleem op muts van 43A of 62A is 't zelfde meen ik. Goed weekend aan allen.
Ik ben ook nog in het bezit van mijn gewone kledij, dus die we overdag droegen, alles in één exemplaar. Ik weet dat we er twee hadden, maar we hebben er ééntje moeten afgeven. Een gordel heb ik niet meer kunnen vinden.
Mocht het je interesseren...(de spullen liggen thans nog in het ouderlijk huis... ) geef misschien een seintje!
Sorry, de muts met het embleem van 62 A Hawk zijn ondertussen reeds de deur uit.
Laatst gewijzigd door Peetje Maurice op 09 sep 2007, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Gast
Mooie plaatjes Monske, je hebt er je werk van gemaakt. Ja...die baret...ik weet nog dat ik de eerste dagen in het leger met een vééél te kleine rondgelopen heb (56)...ze hadden mijn maat niet. Uiteindelijk kreeg ik een baret maat 58 die...nog te klein was...een 60 zou beter geweest zijn. Ik had en heb nog steeds een pak haar, ook al was het kort, het zorgde voor een omvangrijk hoofd... heden ten dage zou 61 comfortabel zijn.
Sorry dat ik enkel 's nachts op de site ben, het kan echt niet anders momenteel. En dit zal zo nog een tijdje blijven vrees ik.
Gr, Willem
Sorry dat ik enkel 's nachts op de site ben, het kan echt niet anders momenteel. En dit zal zo nog een tijdje blijven vrees ik.
Gr, Willem
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Bedankt allen die zich deze inspanningen getroosten om elkaar te helpen. Mon, ik ken deze emblemen nog perfect en ook jou doodsbrief. Ik heb er ook zo'n aantal verstuurd. Knap dat jij dit alles nog bewaard hebt. Ik had er de jaren erna zo'n degout van dat ik alles weggekieperd heb. Zo'n beetje reactie zoals Peetje. Raar dat er na bijna 40 jaar alles weer bovenkomt en dat men er veel milder tegenoverstaat dan vroeger. Ik volg nu de tips van vriend Hawk en ga eens zien in 't kamp van Lombardsijde of in Oostende. Peet, bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat mijne kop toch in geen baret maatje 50 meer zou gaan.
Gelukkig is onze nek niet in die mate bijgekomen.
Allen prettig weekend verder of aangename werkweek.
Ik ga er eens tussenuit van 12 sept. tot ong. 20 sept. Tot later.
Peetje, zo'n dergelijk sneeuwbeeld zoals jij daar toont hebben wij in de winter van 68/69 zelden of nooit gezien, ofwel ben ik 't vergeten; Mon zal zich dat wel herinneren.
Allen prettig weekend verder of aangename werkweek.
Ik ga er eens tussenuit van 12 sept. tot ong. 20 sept. Tot later.
Peetje, zo'n dergelijk sneeuwbeeld zoals jij daar toont hebben wij in de winter van 68/69 zelden of nooit gezien, ofwel ben ik 't vergeten; Mon zal zich dat wel herinneren.
-
Het was wel maatje 55, mijne kop kan er ook niet meer in, wellicht zijn mijn hersenen in omvang toegenomen. Aan het haar kan het niet liggen, want ik heb bijna geen haar meer, een beetje grijs haar ja.radio-operateurke schreef:Peet, bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat mijne kop toch in geen baret maatje 50 meer zou gaan.
Toen ik moest in het leger binnen gaan had ik een haardos om 'U' tegen te zeggen, eens de enorme haardos door mijn plaatselijke kapper werd gekapt is het nooit meer hetzelfde geweest.
In mijnen 'BD' kan ik ook niet meer, het buikje heeft een serieuze wending aangenomen en de vest, die is nog goed voor een puberke van 14.
Het enige wat me wellicht nu nog zou goed passen, maar wat ik heb moeten afgeven bij het verlaten van het leger, dat zal wel mijn camouflagepak geweest zijn, de vest was uitstekend, doch de broek, ik moest die met koorden rond de buik vastbinden teneinde de broek niet te verliezen, ik kon ze optrekken tot aan mijn oksels. Maar nu denk ik wel dat die me nog zou passen. Ik heb ook nog de schoenen, maat 41, ja ik was een fijn manneke, maar zelfs die passen niet meer, ik kreeg één paar mee naar huis, ik heb ze aan een neefje gegeven die er op trektocht door Kirgizië mee gegaan is en nu nog zijn ze in uitstekende staat. Nee, de ABL zaken was niet allemaal brol.
Ik wens je een leuke vakantie toe, want ik zie dat je er een tijdje op uittrekt!
Mvg.
De Peet
-
tine8878 - Lid geworden op: 04 nov 2006, 11:02
MAG IK DE MENSEN VRAGEN DIE REEDS FOTO'S OP SENIORENNET PLAATSTEN DIE OOK OP ONZE WEB SITE VAN 62a TE PLAATSEN.EN HEB JE NOG ERGENS IN EEN HOEKJE OF KANTJE IETS LIGGEN ZET HET ER MAAR OP.NOG GEEN LID DAN WORD HET DE HOOGSTE TIJD WIJ VRAGEN NIET LIEVER.ANDERS ZIT DE KANS ERIN DAT DE SITE VERDWIJNT.
ERGENS VOND IK DE NAAM DUFFY WAS ZIJ NIET DE EERSTE VROUWELIJKE MILITAIR DIE ESSENTHO BINNEN GESTAPT IS?
DIT ALLES VRAAG IK ALS MEDE BEHEERDER VAN ESSENTHO/KORBACH.WIL JE ME CONTACTEREN DAT KAN puype.carine@skynet.be
ZO AAN ALLEN DE GROETEN
TINE8878
ERGENS VOND IK DE NAAM DUFFY WAS ZIJ NIET DE EERSTE VROUWELIJKE MILITAIR DIE ESSENTHO BINNEN GESTAPT IS?
DIT ALLES VRAAG IK ALS MEDE BEHEERDER VAN ESSENTHO/KORBACH.WIL JE ME CONTACTEREN DAT KAN puype.carine@skynet.be
ZO AAN ALLEN DE GROETEN
TINE8878
OUD INWONER ESSENTHO JAMMER GENOEG OP PENSIOEN GESTELD WEGENS MEDISCHE REDEN NIETS AAN TE DOEN.
-
guzke - Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:53
Hallo ,
In plaats van mijn album mee te brengen naar Lombardsijde nu zaterdag heb ik ze doorgemaild naar Carine die ze voor mij plaatste op de website van 62A bij "militairen"
Bedankt Carine. Tot zaterdag in de kazerne.
Paul
In plaats van mijn album mee te brengen naar Lombardsijde nu zaterdag heb ik ze doorgemaild naar Carine die ze voor mij plaatste op de website van 62A bij "militairen"
Bedankt Carine. Tot zaterdag in de kazerne.
Paul
als wij maar gezond blijven
-
boemer - Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
zie bijgaande foto uit e-baey ( verzamelen - militariaradio-operateurke schreef:Yes Mon, I know, maar ik zoek zo'n materieel kenteken, liefst met donkerblauwe muts als aanhangsel; dus een volledig luchtdoelartilleriehoofddeksel. Andere lezers van deze topic die mij kunnen helpen zijn uitteraard ook welkom. Groetjes,
-
tine8878 - Lid geworden op: 04 nov 2006, 11:02
LAAT ONS ZEGGEN AL WIE GAAT NAAR OPEN DEUR DAG DAT WE ROND 13 UUR AAN WACHTLOKAAL STAAN.NIEMAND IS VERPLICHT.HET IS MAAR EEN KLEINE VRAAG.
GROETEN TINE8878 EN BEHEERDER 62a
GROETEN TINE8878 EN BEHEERDER 62a
OUD INWONER ESSENTHO JAMMER GENOEG OP PENSIOEN GESTELD WEGENS MEDISCHE REDEN NIETS AAN TE DOEN.