1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

14 aug 2007, 10:55

Hoi Petrol,
Ja dan zal ik hem zeker niet gekend hebben,veel te vroeg!!!!!
Wat die pree betreft citeer ik een brochure krijgsmacht voor beroepsvrijwilliger:

netto-maandwedde(1september1975) van 13700 fr. tot
15200fr. volgens;leeftijd;ongehuwd of gehuwd;aantal
personen ten laste; Belgie of Duitsland
Bron: INFOSERMI
GRTZ,
ROBERT :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

17 aug 2007, 19:00

Goeieavond,

Deze week bereikte mij het nieuws dat KPL. chef SALLIAU van de Delta -bij al jaren is overleden, en dit volgens opgave in eenzame omstandigheden te Oostende.

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!

Sanderke

21 aug 2007, 12:29

Ik was in 1977 in Brakel bij 43A hawk. In de stafbatterij
Nog anderen die daar op dat moment waren ?

Chris V

28 aug 2007, 14:14

Yo Sanderke,

Zoals mss iets eerder gezien: ik was in Brakel tot juni '77.
Gen operator op BOC. Dus in de staf batterij.

De kans dat wij elkaar kennen is niet zo groot denk ik.....

Groeten,
Chris

Roxio

28 aug 2007, 16:52

Misschien interessant om te weten , op 8 en 9 september opendeurdag MKOK te Leopoldsburg.
Hoofdthema is dit jaar Belgische Strijdkrachten Duitsland.
Of er ook iets te zien is over 43a of 62a weet ik niet.
Zie voor info op www.museum-mkok-leopoldsburg.be/

Groetjes

Lainkes

31 aug 2007, 11:33

Die BV met de oranje Manta was Roger Baeck. Hij was bijna mijn schoonbroer geworden. Hij was ook lang samen met Liliane Van Belle. Groetjes

Emteechauffeurke

31 aug 2007, 11:53

Hoi Lainkes,

Dank voor de info!!
Weet U toevallig waar beide zijn terechtgekomen??
Want die Roger dan reed bij ons op de site met een MICHIGAN-bulldozer!!
Naar Liliane zijn nog mensen naar op zoek!

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

Patrik

07 sep 2007, 17:26

Hallo Vivke,
op uw vraag waar Franske(Sooike) Peeters zich nu bevindt is het antwoord Kazerne Grobbendonk. Hij is daar beheerder van de horeca, dus dat is wel echt iets voor hem. Indien u zijn telefoonnummer wil weten moet u maar eens surfen naar de site van de eenheid uit Grobbendonk. Ook werd er ergens gevraagd naar Patrick Tartarin, die woont in Heusden-Zolder en is reeds op verdiende rust, op pensioen dus. Als er nog vragen zijn over personen die tussen 1981 en 1994 in 43A hebben gezeten kan ik misschien helpen, ik was op de A Bij, daarna BOC en toen heb ik de boel helpen sluiten

GRTZ
Patje

Emteechauffeurke

08 sep 2007, 08:38

Hoi Patrick,

Dat moet nogal iets geweest zijn, dat ge daar den boel meehielp sluiten!
Ik zou dat niet graag hebben gedaan, zoiets definitiefs
Een tijdje terug had ik E-mail contact met iemand die erbij was wanneer het hangslot voor de allerlaatste keer werd dichtgeklikt! Om vervolgens de sleutel aan de plaatselijke autoriteiten te overhandigen!!

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

09 sep 2007, 10:12

Lainkes schreef:Die BV met de oranje Manta was Roger Baeck. Hij was bijna mijn schoonbroer geworden. Hij was ook lang samen met Liliane Van Belle. Groetjes

Hoikes,

Ik heb ooit die Roger geholpen bij het wegbrengen naar de garage van zijne MANTA, want de koppeling was stuk!
Voor de mensen die mij zouden gekend hebben , ik reed in die tijd met een witte CITROEN GS, maar wij moesten ons parkeren buiten op dat parkinske!!
Gewoonlijk stond naast die oranje MANTA nog een wagen geparkeerd, maar nu weet ik begot niet meer welke en van wie dat 'm was :oops: :oops:

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

papafreddy

12 sep 2007, 22:49

Evarist schreef:Beste ex-43a vrienden,Gezien ik toch vastel dat er interesse is voor een bezoek aan Brakel en de Hawk eenheden? zal ik een programma opstellen en prijs vragen aan mijn vriend van het autocarbedrijf Patteeuw uit Moorslede.
grtz. Dirk alias Evarist
Dag Dirk
Ondanks dat ik iemand ben van 62A, vrees ik dat er ook mensen zijn uit die hoek die ook interresse hebben om mee te gaan, ik ken nog westvlamingen die daar geweest zijn zowel in 62A als 43A. Da zijn ook nog werkmakkers misschien hebben ze ook nog eens goesting richting het toenmalige BSD te gaan.
Ikzelf zie het ook zitten om mee te gaan, misschien moeten we met essentho ook iets meer doen, of als er interesse genoeg is 2 bussen inleggen eentje voor 62A en eentje voor 43A, met ook gezamelijke bezoeken naar Soest en Arolsen. We zien wel, tijd geeft raad.
Ik heb nog een vriend die in 1976 op de BOC zat van 43A met name Lt Verledens Roland, ook een west-vlaming en zend amateur. Toen we in 1975 in lombardsijde lagen gingen we savonds naar het vliegveldje en het controle gebouw om onze zendaparatuur te gebruiken.
Apropos als jij de firma Patteeuw kent uit de roeselarestraat in Moorslede, dan zal je ook in die omgeving wonen.
Ik zelf ben afkomstig van Zonnebeke :wink:
MVGr.
PapaFreddy

tine8878

13 sep 2007, 09:03

ALLE MENSEN VAN BRAKEL KUNNEN TERECHT OP DE SITE VAN 62a DAAR IS EEN DEEL VOOR JULLIE BESTEMD.EVEN EEN KIJKJE NEMEN KAN GEEN KWAAD.HEB JE FOTO'S PLAATS DIE BIJ BRAKEL ZO KUNNEN ANDERE OOK GENIETEN .

TINE8878
OUD INWONER ESSENTHO JAMMER GENOEG OP PENSIOEN GESTELD WEGENS MEDISCHE REDEN NIETS AAN TE DOEN.

Emteechauffeurke

14 sep 2007, 08:40

tine8878 schreef:ALLE MENSEN VAN BRAKEL KUNNEN TERECHT OP DE SITE VAN 62a DAAR IS EEN DEEL VOOR JULLIE BESTEMD.EVEN EEN KIJKJE NEMEN KAN GEEN KWAAD.HEB JE FOTO'S PLAATS DIE BIJ BRAKEL ZO KUNNEN ANDERE OOK GENIETEN .

TINE8878

Hoi Tinne,

Ik heb wat fotomateriaal, maar ik kan ze niet inscannen, geen scanner :evil: En dus bijgevolg niet doormailen, misschien ga ik wel eens langs bij en kennis die dat wel kan!

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

danys

20 sep 2007, 11:36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

danys

20 sep 2007, 11:40