leger terug invoeren ja/ neen
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Men had deze nooit mogen afschaffen, maar om die nu terug in te voeren ontbreken we de nutige kaders en organisatie in het leger.
Een gelijkaardige dienst zou zeer nutig kunnen zijn voor de jeugd maar ik zie niet hoe dat we dat nog terug kunnen opbouwen
Een gelijkaardige dienst zou zeer nutig kunnen zijn voor de jeugd maar ik zie niet hoe dat we dat nog terug kunnen opbouwen
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Goeiemorgen,
Heel kort en bondig!!!!!
YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS
Want de jeugd van tegenwoordig
GRTZ,
ROBERT
Heel kort en bondig!!!!!
YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS
Want de jeugd van tegenwoordig
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
suske - Lid geworden op: 13 jun 2005, 19:36
Al die jonge gasten die nu maar ergens rondhangen en geen werk willen of het moet juist naar hun hand zijn daar zouw de invoering van de legerdienst een oplossing voor zijn dus ja voor mij
Elke kans om jezelf te veranderen is een kans om de wereld te veranderen
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Suske, dit is mijn opvatting ook.suske schreef:Al die jonge gasten die nu maar ergens rondhangen en geen werk willen of het moet juist naar hun hand zijn daar zouw de invoering van de legerdienst een oplossing voor zijn dus ja voor mij
Het zou veel beter zijn , worden en idealer zijn voor de jeugd, maar ik vertel er ook bij dat er de ijzeren hand van de jaren 60 er zouden moeten toegepast worden, toen kon niets, er mocht niets en ieder SM was op einde van de dag te vrede.
Heb een zoon die in 1990 zijn diens gedaan heeft, als ik dan de deze zijn verhalen hoor, het kon toen dat de haren over de oren kwamen, ze deden zo een beetje wat ze in gedachten hadden, werd er een bevel gegeven ze negeerde het wel eens en dat kon dan weer al.
Neen, terug legerdienst of een vervangende dienst, dat ze zich nuttig maken voor een jaar of meer voor deze maatschappij.
Na hun diens plicht een X aantal maanden geen werk terug voor een jaar, dit moet te doen zijn.
Stevens Willy
-
14567 - Lid geworden op: 23 dec 2006, 17:33
Van mij mag de legerdienst terug komen,dan zullen er minder baldadigheden en vandalisme bestaan dan nu het geval is.De hedendaagse jeugd heeft geen respekt en discipline meer voor niets.Ik zal niet beweren dat alles 100% opgelost kan worden,doch het zal toch veel verbeteren.Maar ja,alle kazernes zijn voor een groot deel afgebroken en begin daar nu maar eens terug aan.
Conclusie:Legerdienst:JA
(Deed mijn legerdienst in 67-68 in Koln (Weiden)

(Deed mijn legerdienst in 67-68 in Koln (Weiden)
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Je kunt gelijk hebben Emteechauffeurke....maar ik twijfel er aan,..... maar dan moet er ook een legerdienst komen voor het andere geslacht!Emteechauffeurke schreef:Goeiemorgen,
Heel kort en bondig!!!!!
YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS![]()
![]()
![]()
![]()
Want de jeugd van tegenwoordig![]()
![]()
![]()
GRTZ,
ROBERT
Doch denk ik dat je er de mentaliteit van de jongeren van de dag van vandaag niet zal door veranderen!
Het zijn profiteurs en het blijven profiteurs, (ik ben nog altijd in de running en ik zie wat ze op het werk uitvoeren) ik zou dan eerder een dienst voorstellen in Siberië van zo'n maand of 36 en dan nog....
Mvg.
De Peet
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Peetje Maurice schreef:Je kunt gelijk hebben Emteechauffeurke....maar ik twijfel er aan,..... maar dan moet er ook een legerdienst komen voor het andere geslacht!Emteechauffeurke schreef:Goeiemorgen,
Heel kort en bondig!!!!!
YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS![]()
![]()
![]()
![]()
Want de jeugd van tegenwoordig![]()
![]()
![]()
GRTZ,
ROBERT
Doch denk ik dat je er de mentaliteit van de jongeren van de dag van vandaag niet zal door veranderen!
Het zijn profiteurs en het blijven profiteurs, (ik ben nog altijd in de running en ik zie wat ze op het werk uitvoeren) ik zou dan eerder een dienst voorstellen in Siberië van zo'n maand of 36 en dan nog....
Mvg.
De Peet
Hoi de Peet,
Ja, ik wil eigenlijk niet veralgemenen, maar wat ik hier in mijn ruime omgeving vaststel is dat vele jongeren zich passief bezighouden, respectloos omgaan met de oudere generatie. Wat het andere geslacht betreft, tja dat zou volgens mij zoals in het verleden op geheel vrijwillige basis moeten gebeuren. Ja Siberie, dat vind ik wat erover maar voor sommige lieden zou dat idd. wel eens de enige oplossing kunnen zijn.
Wat je nu ziet dat daar bij ons in Duitsland sites, ja uit nostalgisch oogpunt spreek ik nog steeds van BEI UNS, sites gewoon leegstaan, awel vorm die om tot een soort harde BIG-BROTHER Huizen waar ORDE EN DISCIPLINE
hoog in het vaandel staan, vele van die sites zijn idd. ver van de bewoonde wereld. Misschien stof tot nadenken!!
Ook is het wel bemoedigend te moeten vaststellen dat hier in de buurt de chiro en scoutswerking goed boert, en er toch sprake is van enig disciplinair opvoedend karakter naar de jeugd toe!!
Mar toch ben ik een voorstander van de herinvoering van de dienstplicht hoor!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hoikes nog es,
Ook wil er aan toevoegen, dat wanneer er terug sprake zou zijn van dienstplicht, het probleem van de kandidaat snel-belgers onmiddellijk zou opgelost zijn!!! Laat mij toevoegen dat ik de zaak absoluut niet wil politiseren!!!!!
GRTZ,
ROBERT
Ook wil er aan toevoegen, dat wanneer er terug sprake zou zijn van dienstplicht, het probleem van de kandidaat snel-belgers onmiddellijk zou opgelost zijn!!! Laat mij toevoegen dat ik de zaak absoluut niet wil politiseren!!!!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Tarzan
In Elsenborn hier staat nog een grote en mooië kazerne , die nog klanten zou kunnen gebruiken !
Nu zitten er alleen nog enkele BV's hun tijd en de benzinne te verprutsen !

Nu zitten er alleen nog enkele BV's hun tijd en de benzinne te verprutsen !
-
schanulekes - Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30
Zou inderdaad beter zijn voor de manieren van vele jeugdige,en is niet afgeschaft maar opgeschort.
Met probleem was toen dat er politieke partijen gelijke rechten voor vrouw en man predikte en dus moest men kiezen,ofwel iedereen milicien,zowel jongens als meisjes of opschorten,want andere politiekers wilden dan geen meisjes in dienst.
Met probleem was toen dat er politieke partijen gelijke rechten voor vrouw en man predikte en dus moest men kiezen,ofwel iedereen milicien,zowel jongens als meisjes of opschorten,want andere politiekers wilden dan geen meisjes in dienst.
-
suske - Lid geworden op: 13 jun 2005, 19:36
Wel Willy dit zou de ideale oplossing zijn x aantal maanden geen werk terug voor een jaar
En met de discipline van de jaren 60 heb mijn dienst toen ook gedaan tot met knieën in de sneeuw in Elsenborn bij min 10 gr
Heb hier in de buurt een goed voorbeeld van hoe er nu aan toe gaat wanneer ze eens een paar dagen 10 uur per dag moeten werken
Is de vrouw er niet gelukkig mee en blijft men gewoon thuis in plaats van eerst een ander Jop te zoeken en dan maar kankeren
Krijg geen vast contract ..hoe zou dat komen wel wel wel
En met de discipline van de jaren 60 heb mijn dienst toen ook gedaan tot met knieën in de sneeuw in Elsenborn bij min 10 gr
Heb hier in de buurt een goed voorbeeld van hoe er nu aan toe gaat wanneer ze eens een paar dagen 10 uur per dag moeten werken
Is de vrouw er niet gelukkig mee en blijft men gewoon thuis in plaats van eerst een ander Jop te zoeken en dan maar kankeren
Krijg geen vast contract ..hoe zou dat komen wel wel wel
Elke kans om jezelf te veranderen is een kans om de wereld te veranderen
-
pier - Lid geworden op: 02 jun 2005, 20:28
Dit schreef : 14567
Van mij mag de legerdienst terug komen,dan zullen er minder baldadigheden en vandalisme bestaan dan nu het geval is.De hedendaagse jeugd heeft geen respekt en discipline meer voor niets.Ik zal niet beweren dat alles 100% opgelost kan worden,doch het zal toch veel verbeteren.Maar ja,alle kazernes zijn voor een groot deel afgebroken en begin daar nu maar eens terug aan.
Ja 14567 dit is ook mijn mening .
Pier .
Ja 14567 dit is ook mijn mening .
Pier .
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Ik ben er van overtuigt dat de legerdienst een must is voor de jeugd.
Ze weten niet meer wat tucht en doorbijten is !!! ik wens hen een opleiding in Turnhout zoals wij er een gekregen hebben. (anno 1953)
Ze weten niet meer wat tucht en doorbijten is !!! ik wens hen een opleiding in Turnhout zoals wij er een gekregen hebben. (anno 1953)
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.