Poëzie en Proza in beeldvorm,door Alterego en Bosrankje
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Het bericht hierboven van Sunset slaat op
het overlijden van Jan Wolkers,de schrijver
van o.a. 'Turks Fruit'.

Jan Wolkers
Geboren: 26 oktober 1925 - Overleden 19 Oktober 2007
Debuut: Serpentina's petticoat (1961, verhalen)
Genres: Roman, kort verhaal, toneel, essay, autobiografie
Bijzonderheid: Weigerde divesre prijzen: deLiteratuur Prijs van Amsterdam (1966), de Constantijn Huygensprijs (1982) en de P.C. Hooftprijs (1989)
Citaat: 'Mijn uitgever vroeg me wel eens of ze me mochten opgeven voor de AKO Literatuurprijs. Dan zei ik: "Laten ze die prijs maar in hun reet steken". Waarop mijn uitgever dan zei: "Je verwacht toch niet dat ik het zo tegen ze zeg?"' (Dagblad Tubantia, 4-11-1994)
Recent werk: Icarus en de vliegende tering (1996), Mondriaan op Mauritius (1997, essays), Terug naar Jan Wolkers (bevat: Kort Amerikaans, Een roos van vlees en Terug naar Oegstgeest (1998), Het kruipend gedeelte des aardbodems (1998, rede), Omringd door zee (1999, columns), De spiegel van Rembrandt (1999)
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht
Niemands meester,niemands knecht
-
sunset - Lid geworden op: 26 mar 2007, 11:42
Hier is het heerlijk doorheen te zwerven en te genieten van de gedichten gevat in mooie PPSen (of dergelijke - want ik heb daar echt geen verstand van).
woorden
laat woorden groeien
tot bomen in een allee
waar jij zult wandelen in hun schaduw
in zomertijd
laat hen in winter ‘t hout zijn
voor jouw warme gedachten
aan mij.
sunset 25-10-2007
Overigens waarde vriend, de aangekondigde poëzielezing op 01 november 2007 gaat zeker door hoor *met een zestal dichters*. Maar eerst moet ik nog poliklinisch op de operatietafel in het AZM de 29ste.
Ik heb een tiental gedichten die ik ga voorlezen. Maar weet je, het contact met jou, jullie voelt zo goed dat, als jij, jullie een favogedicht hebben van mij, dan mag je me dat natuurlijk laten weten.
Liefs en vriendschappelijke groeten, sunset
woorden
laat woorden groeien
tot bomen in een allee
waar jij zult wandelen in hun schaduw
in zomertijd
laat hen in winter ‘t hout zijn
voor jouw warme gedachten
aan mij.
sunset 25-10-2007
Overigens waarde vriend, de aangekondigde poëzielezing op 01 november 2007 gaat zeker door hoor *met een zestal dichters*. Maar eerst moet ik nog poliklinisch op de operatietafel in het AZM de 29ste.
Ik heb een tiental gedichten die ik ga voorlezen. Maar weet je, het contact met jou, jullie voelt zo goed dat, als jij, jullie een favogedicht hebben van mij, dan mag je me dat natuurlijk laten weten.
Liefs en vriendschappelijke groeten, sunset