1971-72 - 43A Brakel
-
kd29 - Lid geworden op: 29 sep 2007, 14:13

STATUS 20 MIN.....
TARGET LOCK.... FIRE
Moet wel 't een en ander geweest zijn als er eentje vertrekt
Foto gevonden op http://hawk.legends.dk/dehawk.asp
Greetz... Fco-ke
Ps : nog volop aan 't zoeken naar mijn foto's van den troep
-
trader - Lid geworden op: 11 mar 2003, 19:11
Tijdens mijn legerdienst in het jaar 1966 - een eeuwigheid geleden - hadden wij op onze site van de C-compagnie een verloren hond binnengenomen.
Dit dier liep steeds mee buiten wanneer er een camion die de aflossingsmanschappen en/of eten had gebracht terug naar de kazerne vertrok. Hij of zij - dat weet ik nu niet meer - volgde de camion zo lang mogelijk en kwam dan op zijn eigen tempo terug naar de site.
Iedereen kreeg echt vriendschap van dat dier. Hij/zij lag soms 's nachts mee in het wachthok te slapen en wanneer hij iets hoorde waren wij ook direct wakker. Was wel praktisch....
Nu had die toch eens aan zo'n stick scheerzeep gelikt en vervolgens was hij achter een camion buiten gelopen.
De hond werd door een duitse jager gezien met een bek vol schuim en werd neergeschoten omdat deze man dacht dat het dier hondsdol was.
Wij hebben allemaal verschillende inentingen gekregen tegen hondsdolheid en dit enkele weken voor onze afzwaai.
Dit dier liep steeds mee buiten wanneer er een camion die de aflossingsmanschappen en/of eten had gebracht terug naar de kazerne vertrok. Hij of zij - dat weet ik nu niet meer - volgde de camion zo lang mogelijk en kwam dan op zijn eigen tempo terug naar de site.
Iedereen kreeg echt vriendschap van dat dier. Hij/zij lag soms 's nachts mee in het wachthok te slapen en wanneer hij iets hoorde waren wij ook direct wakker. Was wel praktisch....
Nu had die toch eens aan zo'n stick scheerzeep gelikt en vervolgens was hij achter een camion buiten gelopen.
De hond werd door een duitse jager gezien met een bek vol schuim en werd neergeschoten omdat deze man dacht dat het dier hondsdol was.
Wij hebben allemaal verschillende inentingen gekregen tegen hondsdolheid en dit enkele weken voor onze afzwaai.
-------------------------------------
Windows XP Home - 256MB - Norton Antivirus &
Firewall 2003 - DVD/CD-RW - SP2
Aspire 1601LC
Windows XP Home - 256MB - Norton Antivirus &
Firewall 2003 - DVD/CD-RW - SP2
Aspire 1601LC
-
Zo... reeds een paar fotokes gevonden.....

Zijn er supers die zich herkennen >>> augustus 77

Greetz from Bosseborn site BRAVO

Me mijne camion....

No comment
Zo hoe meer foto' s hoe meer vreugd
Mannen duikt op jullie zolders of kelders zou ik zeggen
Greetz ... Fco-ke

Zijn er supers die zich herkennen >>> augustus 77

Greetz from Bosseborn site BRAVO

Me mijne camion....

No comment
Zo hoe meer foto' s hoe meer vreugd
Mannen duikt op jullie zolders of kelders zou ik zeggen
Greetz ... Fco-ke
-
Woodpecker - Lid geworden op: 17 dec 2006, 18:28
Hallo,kd29 schreef:Yo de mannen !!!
Ik lag ook in Brakel periode 77-78 >>> Bravo
Vraagje voor Woodpecker >>> van wanneer is dat krantenartikel met die foto betreffende de nieuwe recruten in Brakel.
Greetz.... Fco-ke
Sorry voor de late reactie....de juiste datum kan ik U spijtig genoegt niet
mededelen....het is van mijn periode 1985-86.
Greetz
Woodpecker/Philippe
-
Beste Woodpecker,
Bedankt voor je reactie
Nog één vraagje sta jij op de groepsfoto van het bewuste kranteknipsel >>> Brakel nieuwe recruten
of is dit een foto van een andere groep nieuwelingen
Greetz Fco-ke
Bedankt voor je reactie
Nog één vraagje sta jij op de groepsfoto van het bewuste kranteknipsel >>> Brakel nieuwe recruten
Greetz Fco-ke
Laatst gewijzigd door kd29 op 25 okt 2007, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hallo Fco-ke,kd29 schreef:Beste Woodpecker,
Bedankt voor je reactie
Greetz Fco-ke
Neen ,ik sta er niet bij op deze foto,als ik mij niet vergis moet dat een nieuwe lichting geweest zijn.
Greetz
Woodpecker/Philippe
-
Generaal-Majoor ir. Guy Clément en ik op een CIOR Wintermeeting 2006 in N.A.T.O te Evere.
De Generaal-Majoor Clément was nog mijn batterijcommandant in 1985-86 van de Charlie Batterij.Toen had die nog de graad van Kapitein.
Dus was het een "blij" weerzien na 20 jaar.
Ikzelf ben aktief bij de reserve op Staf Provincie Oost-Vlaanderen en heb
de graad van 1 Sergeant-Majoor.

De Generaal-Majoor Clément was nog mijn batterijcommandant in 1985-86 van de Charlie Batterij.Toen had die nog de graad van Kapitein.
Dus was het een "blij" weerzien na 20 jaar.
Ikzelf ben aktief bij de reserve op Staf Provincie Oost-Vlaanderen en heb
de graad van 1 Sergeant-Majoor.
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Beste Philippe,
Tof dat je je batterijcommandant zo nog eens ontmoet hebt. Ik herkende hem ook direct.
Zelf heb ik via google mijn vroegere luitenant van den Boc teruggevonden, nl lt. Marc Van Couteren. die is nu commandant ergens in Leopoldsburg.
Zie link.
http://www.mil.be/vox/subject/index.asp ... 801&PAGE=2
Groeten,
Dany
Tof dat je je batterijcommandant zo nog eens ontmoet hebt. Ik herkende hem ook direct.
Zelf heb ik via google mijn vroegere luitenant van den Boc teruggevonden, nl lt. Marc Van Couteren. die is nu commandant ergens in Leopoldsburg.
Zie link.
http://www.mil.be/vox/subject/index.asp ... 801&PAGE=2
Groeten,
Dany
-
Hallo iedereen,
Deze foto zie kranteknipsel pagina 13 van dit forum intrigeert mij,

Hij is afkomstig van onze vriend Woodpecker,zie kranteknipsel pagina 13 van dit forum, die in de jaren tachtig in Brakel was
Doch bij navraag bij Woodpecker zou hij niet op de foto staan vandaar dat ik denk dat deze foto niet uit de jaren tachtig dateert
De sm waarvan in het artikel sprake van is heb ik ook gecontacteerd volgens hem zou dit foto uit Lombardsijde zijn en zou hij ook in de jaren tachtig in ook Brakel geweest zijn.
Doch bij het vinden van volgende foto over kazernes in de BSD Zie Brakel ben overtuigd dat de foto wel in Brakel genomen is nl. voor de ingang van de mess en kantine tenzij de gebouwen in Lombarsijde hetzelfde waren als in Brakel
Meer nog, dit zou een foto uit het jaar 1977 bij onze aankomst in Brakel in 1977 Ik meen er een paar van te herkennen waaronder mezelf.
Het is spijtig dat bij het vergroten van de foto het beeld onscherp wordt
Zijn er mensen die zich menen te herkennen en dit zouden kunnen bevestigen.
Greetz Fco-ke

Deze foto zie kranteknipsel pagina 13 van dit forum intrigeert mij,

Hij is afkomstig van onze vriend Woodpecker,zie kranteknipsel pagina 13 van dit forum, die in de jaren tachtig in Brakel was
Doch bij navraag bij Woodpecker zou hij niet op de foto staan vandaar dat ik denk dat deze foto niet uit de jaren tachtig dateert
De sm waarvan in het artikel sprake van is heb ik ook gecontacteerd volgens hem zou dit foto uit Lombardsijde zijn en zou hij ook in de jaren tachtig in ook Brakel geweest zijn.
Doch bij het vinden van volgende foto over kazernes in de BSD Zie Brakel ben overtuigd dat de foto wel in Brakel genomen is nl. voor de ingang van de mess en kantine tenzij de gebouwen in Lombarsijde hetzelfde waren als in Brakel
Meer nog, dit zou een foto uit het jaar 1977 bij onze aankomst in Brakel in 1977 Ik meen er een paar van te herkennen waaronder mezelf.
Het is spijtig dat bij het vergroten van de foto het beeld onscherp wordt
Zijn er mensen die zich menen te herkennen en dit zouden kunnen bevestigen.
Greetz Fco-ke

-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Dag Dannydanys schreef:Brakel 1986
![]()
Ik heb in de tweede helft van 1976 Cdt Govaerts gekent als offr van de BOC. Hij was in september terug van promotie tot Maj wat hij toen ook was. Ik als tweede cmd van BOC had het altijd aan de stok met hem.
Ik weet nog een anekdote met hem, wij gingen altijd trainen de vrijdag voormiddag op de bataljons cross, normaal hadden we vlaggegroet dan, zodoende kwam die controleren of we wel aan het sporten waren met enkel goed in form zijnde atleten.
Dit heeft die verschillende malen gedaan.
Want wij gingen wedstrijden lopen ook bij de duitsers zodoende werd de naam van het bataljon hoog gehouden.
Ja kerels die de KMS gedaan hebben onder alle wapens zijn feitelijk echte militairen. Ten opzicht de polytechniekers daar kon je nog mee praten als technieker.
zo tot later
Papafreddy
-
BSsoft - Lid geworden op: 09 aug 2006, 08:43
Ga ook hier kijken op seniorennet:
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... highlight=
ook met foto's van Brakel
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... highlight=
ook met foto's van Brakel
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Hallo Papafreddy,
Ja Kolonel Govaerts was van een ander kaliber dan Kolonel Fontaine, na de bevelsoverdracht werden een aantal veranderingen doorgevoerd, nl elke morgen werd er verplicht sport gedaan, elke dag iets anders, vrijdagmorgen werd er ook gedefileerd. Ik moet je niet zeggen dat het voor ons dienstplichtigen een serieuze verandering was, ikzelf was niet van de sportiefsten en dat was dus wel even aanpassen.
Was je enkel actief in het 62ste of heb je ook bij het 43ste geweest ? Wat was je functie eigenlijk ?
In 1986 hadden wij eigenlijk geen contact met het 62ste voor zover ik weet, het was een franstalige eenheid had men ons gezegd.
Eigenlijk snapte we toen niet echt waar het allemaal goed voor was, ik was 18 jaar, tegen mijn zin ging ik niet naar het leger, we moesten toch gaan en dus kon ik er maar beter het beste van maken.
We klopten onze wachtdiensten, deden linechecks met de batterijen, af en toe eens een weekdienst, eens een wacht in de kazerne, begeleiding van de schoolbus naar Volksmarsen (dat was pas echt nutteloos in mijn ogen), de manoeuvres, taceval, sprint, phase one... we ondergingen het allemaal.
Achteraf bekeken heb ik er heel goede herinneringen aan, de kameraadschap zal me altijd bijblijven.
Groeten,
Dany, ex kroo 1986 43a Brakel
Ja Kolonel Govaerts was van een ander kaliber dan Kolonel Fontaine, na de bevelsoverdracht werden een aantal veranderingen doorgevoerd, nl elke morgen werd er verplicht sport gedaan, elke dag iets anders, vrijdagmorgen werd er ook gedefileerd. Ik moet je niet zeggen dat het voor ons dienstplichtigen een serieuze verandering was, ikzelf was niet van de sportiefsten en dat was dus wel even aanpassen.
Was je enkel actief in het 62ste of heb je ook bij het 43ste geweest ? Wat was je functie eigenlijk ?
In 1986 hadden wij eigenlijk geen contact met het 62ste voor zover ik weet, het was een franstalige eenheid had men ons gezegd.
Eigenlijk snapte we toen niet echt waar het allemaal goed voor was, ik was 18 jaar, tegen mijn zin ging ik niet naar het leger, we moesten toch gaan en dus kon ik er maar beter het beste van maken.
We klopten onze wachtdiensten, deden linechecks met de batterijen, af en toe eens een weekdienst, eens een wacht in de kazerne, begeleiding van de schoolbus naar Volksmarsen (dat was pas echt nutteloos in mijn ogen), de manoeuvres, taceval, sprint, phase one... we ondergingen het allemaal.
Achteraf bekeken heb ik er heel goede herinneringen aan, de kameraadschap zal me altijd bijblijven.
Groeten,
Dany, ex kroo 1986 43a Brakel