Vista omzetten van Duits naar Nederlands.-opgelost+
-
Komma@ - Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Bij de eerste opstart van uw laptop wordt gevraagd om de taal van het besturingssyteem te kiezen.drmabebre schreef:Ik heb mijn laptop gekocht in de Aldi.
Het sturingsprogramma is Windows Vista Home Premium.
Deze gebruikt het Duits als instructietaal.
Hoe kan ik het duits vervangen door het nederlands als voertaal?
Je hebt keuze tussen de 3 landstalen, Duits, Nederlands en Frans.
Als je hier voor duits gekozen hebt is dit ONHERROEPELIJK, je kan dan de taal niet meer veranderen !
Dus bij de eerste opstart moet je in uw geval zeker voor het Nederlands kiezen.
Je kan dan wel nooit terug naar één van de anderee 2 talen.
Hopelijk heb je het begrepen !
Komma@
Houston we have a problem ........
Proud Windows 8.1 Pro user !
-
Gast
Neem eens kontakt op met MEDIOMdrmabebre schreef:Ik heb mijn laptop gekocht in de Aldi.
Het sturingsprogramma is Windows Vista Home Premium.
Deze gebruikt het Duits als instructietaal.
Hoe kan ik het duits vervangen door het nederlands als voertaal?
http://www.medion.com/be/
reno44
-
clioke - Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41
Die gaat u helaas niet krijgen.drmabebre schreef:Dan is het het te laat, tenzij ik van de fabrikant een cd krijg om alsnog de veranderingen door te voeren?
Of u moest er een 80€ voor over hebben.
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'
-
Gast
Vraagje kontakt opgenomen met mediom???drmabebre schreef:Dan is het het te laat, tenzij ik van de fabrikant een cd krijg om alsnog de veranderingen door te voeren?
Omdat ik weet dat iemand de engelstalige versie had geinstallleerd.
Wel een Acer maar de verkoper had hem de tel nr van de helpdesk opgegeven en is in orde gekomen
reno44
-
Hier was het ook een acer, maar die kerel van de helpdesk had volgens mij een minder goede dag.
Volgens mij had die altijd een minder goede dag wanneer ik hem belde.
Niets losgekregen. 90€ moest ik betalen om een nieuw dvd'tje te mogen ontvangen.
Dus eigenlijk moest ik 2x voor deze versie betalen.
UIteraard ben ik op hun aanzoek niet ingegaan.
En dan schrikken dat mensen met kopiën gaan beginnen klooien...
Volgens mij had die altijd een minder goede dag wanneer ik hem belde.
Niets losgekregen. 90€ moest ik betalen om een nieuw dvd'tje te mogen ontvangen.
Dus eigenlijk moest ik 2x voor deze versie betalen.
UIteraard ben ik op hun aanzoek niet ingegaan.
En dan schrikken dat mensen met kopiën gaan beginnen klooien...
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'
-
dan zal het terug Duits zijn !drmabebre schreef:Wat als ik a.d.h.v.de Recovery Disc Windows Vista opnieuw installeer?
Waarom heb je eerst hier op het forum de vraag niet gesteld hoe je uw PC moest installeren ?
Je komt pas naar hier als het te laat is natuurlijk ..........
Ik heb hier nog iemand die het in het frans heeft geinstalleerd ..........
Kijken jullie nu echt nooit voordat je op OK drukt ?
Medion wil het oplossen , tegen vergoeding wat ik normaal vind .
Komma@
-
Bij ons had het te maken met een recovery cd die we niet hadden.Komma@ schreef:dan zal het terug Duits zijn !drmabebre schreef:Wat als ik a.d.h.v.de Recovery Disc Windows Vista opnieuw installeer?
Waarom heb je eerst hier op het forum de vraag niet gesteld hoe je uw PC moest installeren ?
Je komt pas naar hier als het te laat is natuurlijk ..........
Ik heb hier nog iemand die het in het frans heeft geinstalleerd ..........
Kijken jullie nu echt nooit voordat je op OK drukt ?
Medion wil het oplossen , tegen vergoeding wat ik normaal vind .
Komma@
Ik ben niet zo voor al die recovery's...
-
een recovery wordt gemaakt NA install van het OS !
Vroeger kon je terug (in de tijd bij Medion) van RETTEN.EXE , nu niet meer omdat ze niet meer mogen . Toen had je de keuze om terug de taal in te stellen ............ maar dat is nu gedaan
Eenmaal gekozen ligt je keuze vast , er wordt trouwens meer dan eens gewaarschuwd bij de install van het OS voor de taalkeuze en dat is nu bij alle fabrikanten zo !
Zelfs HP waar er vroeger 3 CD's bijzaten met de verschillende talen (NDL-FR - Duits) van XP is het zo niet meer.
Komma@

Vroeger kon je terug (in de tijd bij Medion) van RETTEN.EXE , nu niet meer omdat ze niet meer mogen . Toen had je de keuze om terug de taal in te stellen ............ maar dat is nu gedaan
Eenmaal gekozen ligt je keuze vast , er wordt trouwens meer dan eens gewaarschuwd bij de install van het OS voor de taalkeuze en dat is nu bij alle fabrikanten zo !
Zelfs HP waar er vroeger 3 CD's bijzaten met de verschillende talen (NDL-FR - Duits) van XP is het zo niet meer.
Komma@
-
mopke - Lid geworden op: 20 jul 2003, 14:45
beste
volgens mijn bescheiden mening kan je perfekt de taal in vista veranderen
opgelet
Je wijzigt niet de hele taal maar alleen de Taal van de gebruikersinterface.
Je moet eerst de nieuwe taal downloaden. Dat gaat het makkelijkst via Windows Update, ga daarvoor naar Systeem en onderhoud en klik dan op Windows Update en vervolgens op Naar updates zoeken.
Scroll als de updates zijn gevonden naar beneden en dan zie je verschillende talen die je kan downloaden. Vink die talen aan die je wilt downloaden en klik rechtsonder op Installeren.
De download is vrij groot dus het kan even duren, ook het installeren van de taal ( voordat je de taal kan kiezen ) duurt redelijk lang.
Taal kiezen
Ga nu naar de categorie Klok, taal en regio en klik op Landinstellingen en ga naar het tabblad Toetsenbord en talen, daar kun je je gewenste taal kiezen.
groetjes
mopke
volgens mijn bescheiden mening kan je perfekt de taal in vista veranderen
opgelet
Je wijzigt niet de hele taal maar alleen de Taal van de gebruikersinterface.
Je moet eerst de nieuwe taal downloaden. Dat gaat het makkelijkst via Windows Update, ga daarvoor naar Systeem en onderhoud en klik dan op Windows Update en vervolgens op Naar updates zoeken.
Scroll als de updates zijn gevonden naar beneden en dan zie je verschillende talen die je kan downloaden. Vink die talen aan die je wilt downloaden en klik rechtsonder op Installeren.
De download is vrij groot dus het kan even duren, ook het installeren van de taal ( voordat je de taal kan kiezen ) duurt redelijk lang.
Taal kiezen
Ga nu naar de categorie Klok, taal en regio en klik op Landinstellingen en ga naar het tabblad Toetsenbord en talen, daar kun je je gewenste taal kiezen.
groetjes
mopke