62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Ja Mon, ik kijk ook zo nu en dan eens naar jullie foto-album van de verbroedering. 'k Moet steeds glimlachen als ik de foto's van ons in 1968 bekijk en deze van heden. Ik denk dat ons beider gewicht juist gepast niet verdubbeld is
, Kijk ook eens naar je privé berichten op deze site. Veel groeten. p.s. Volgend jaar is het 40 jaar geleden dat we in Essentho waren; 't spreekwoord zegt: er zijn weinig varkens die zo oud worden

-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
radio-operateurke schreef: 't spreekwoord zegt: er zijn weinig varkens die zo oud worden![]()
![]()
Da's juist, hoe oud is de gemiddelde leeftijd van een varken??? Ik bedoel hoeveel jaren een varken op natuurlijke wijze een varken kan leven....
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Ja Peet jong, 't hangt natuurlijk ook af of je vroeg of laat je slager tegenkomt. Ik ben de mijne tegengekomen op mijn 25 jaar,
Allen nog een prettig weekend toegewenst en nu ga ik eens lekker gaan vissen aan onze Belgische, of is het Vlaamse kust

-
Gast
Aha, nu weten we wie de Noordzee leegvist,
Weet je Raf, ik kom je helpen. Ik zal je blauwe muts wel zoeken zelle, heb toch al lekker een kenteken gevonden, volgend jaar met 11 november kan je dan hopelijk in vol ornaat aantreden. Veel visplezier, vergeet je zagers niet...goed voor de platvis...
Gr Willem
Weet je Raf, ik kom je helpen. Ik zal je blauwe muts wel zoeken zelle, heb toch al lekker een kenteken gevonden, volgend jaar met 11 november kan je dan hopelijk in vol ornaat aantreden. Veel visplezier, vergeet je zagers niet...goed voor de platvis...
Gr Willem
-
De zee leegvissen is een understatement Hawk,
.'t Was gisteren weeral niets jong op de rotonde te Wenduine. Een paar kleine wijtingskes en een te klein tongske. Met leeglopers gevist voor de gulletjes??? Er is dit seizoen zeer weinig gevangen geweest op uitzonderingen na. Bedankt dat je op zoek bent naar een blauwe muts voor mij. Links en rechts hoor ik toch hoopvolle berichten van mensen die iets dichter bij 't leger staan dan ik. Groetjes aan allen.
-
Gvk - Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:12
hallo,het antwoord is of ik een bv was,nee ik was een milicien.
Ik werkte in de c bat in de garage met een beroepsmilitair genaamd
berden,ik ben nog met zijn lief gaan lopen ,een schone uit de baanhofstrasse in
marsberg,sabine genaamd ik ben nooit haar adres vergeten.
Spijtig dat er niemand mij nog herrinerd.
Groetjes,Guido
Ik werkte in de c bat in de garage met een beroepsmilitair genaamd
berden,ik ben nog met zijn lief gaan lopen ,een schone uit de baanhofstrasse in
marsberg,sabine genaamd ik ben nooit haar adres vergeten.
Spijtig dat er niemand mij nog herrinerd.
Groetjes,Guido
-
ik was na de uren meestal te vinden in Marsberg in het Forum cafe,ik verplaatste mij met een Kawasaki 900 Z
Dit schrijft onze goede vriend Gvk, ik moet wel zeggen dat je daar destijds over een enorme vrijheid beschikte als milicien. Zomaar rondracen met een Kawasaki 900 Z enz.
In mijn tijd was zoiets onmogelijk. Maar goed, je kunt het maar gehad hebben nietwaar! "Het Forum" café, wat was dat eigenlijk voor een café???
Ik denk wel dat er miliciens je zullen herinneren, maar die durven eenvoudigweg niet reageren
Dit schrijft onze goede vriend Gvk, ik moet wel zeggen dat je daar destijds over een enorme vrijheid beschikte als milicien. Zomaar rondracen met een Kawasaki 900 Z enz.
In mijn tijd was zoiets onmogelijk. Maar goed, je kunt het maar gehad hebben nietwaar! "Het Forum" café, wat was dat eigenlijk voor een café???
Ik denk wel dat er miliciens je zullen herinneren, maar die durven eenvoudigweg niet reageren
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Ja dat kan ik wel zeggen dat ik daar over een bepaalde vrijheid beschikte.
Daar er meerdere bv 's waren die motorliefhebber waren mocht ik mijn Kawa in hun privé garage stallen,dat was als ik mij niet vergis aan de mess officieren.
Ik moest ook niet veel de zaterdag meehelpen aan de kuis ,daar ik dan de Luitenant zijn prive wagen ging herstellen,ne toffe pee was dat.
Ik herriner mij nog dat ik bij de luitenant moest komen met milicien De Cleene,ne beer van ne vent,hij stond daar stokstijf van schrik en ik kreeg daardoor de slape lag,dat was tof mens uiteindellijk kregen we een lichte straf ,we hadden de papa vd c batterij zijn bed in geef acht gezet.
Ik moet zeggen 1 x in de maand moest ik mee op wacht ,heb ik dat leger toen verwenst als ik dacht dat mijn vrienden in Laarne pinten aan het drinken waren.
Maar achteraf beken was dat een toffe tijd.
Daar er meerdere bv 's waren die motorliefhebber waren mocht ik mijn Kawa in hun privé garage stallen,dat was als ik mij niet vergis aan de mess officieren.
Ik moest ook niet veel de zaterdag meehelpen aan de kuis ,daar ik dan de Luitenant zijn prive wagen ging herstellen,ne toffe pee was dat.
Ik herriner mij nog dat ik bij de luitenant moest komen met milicien De Cleene,ne beer van ne vent,hij stond daar stokstijf van schrik en ik kreeg daardoor de slape lag,dat was tof mens uiteindellijk kregen we een lichte straf ,we hadden de papa vd c batterij zijn bed in geef acht gezet.
Ik moet zeggen 1 x in de maand moest ik mee op wacht ,heb ik dat leger toen verwenst als ik dacht dat mijn vrienden in Laarne pinten aan het drinken waren.
Maar achteraf beken was dat een toffe tijd.
-
Enig idee wie die luitenant was???Gvk schreef:Ik moest ook niet veel de zaterdag meehelpen aan de kuis ,daar ik dan de Luitenant zijn prive wagen ging herstellen,ne toffe pee was dat.
-
hallo ,Het is 30 jaar geleden ,moest u mij een paar namen kunnen geven zou ik mij dat wel herrineren,zijn wagen was denk ik een rover ,nogal een groot model voor die tijd ,de luitenant zelf was licht ros van haar denk ik dunne haardos.
Kent daar nog iemand de witten ?een groot lawaai was dat ,hij woonde daar in die straat en was getrouwd met een Duitse,hij zat op de mt vd c batterij,niet de groote witten,de andere was kleiner.
Ik ben daar nog eens op bezoek geweest ik denk in 92 maar dat viel wat tegen ,ik wou daar ergens uitslapen maar ze hadden blijkbaar geen kamers voor een nacht.
Op de vraag hoe het Forum er uitzag ,het was zo iets als een Taverne,gezellig,ze hebben mij en Berden daar ne keer komen uithalen ,we waren blijven hangen terwijl het maneuvers waren,de wapens daar op tafel ge moet u inbeelden wat een paniek.
Dat was die zelfde avond dat Casuis Clay boxte vd wereld titel.
Ik ga nog wat boekhouding doen.
ciao
Kent daar nog iemand de witten ?een groot lawaai was dat ,hij woonde daar in die straat en was getrouwd met een Duitse,hij zat op de mt vd c batterij,niet de groote witten,de andere was kleiner.
Ik ben daar nog eens op bezoek geweest ik denk in 92 maar dat viel wat tegen ,ik wou daar ergens uitslapen maar ze hadden blijkbaar geen kamers voor een nacht.
Op de vraag hoe het Forum er uitzag ,het was zo iets als een Taverne,gezellig,ze hebben mij en Berden daar ne keer komen uithalen ,we waren blijven hangen terwijl het maneuvers waren,de wapens daar op tafel ge moet u inbeelden wat een paniek.
Dat was die zelfde avond dat Casuis Clay boxte vd wereld titel.
Ik ga nog wat boekhouding doen.
ciao
-
Evarist - Lid geworden op: 13 jan 2006, 00:06
Hallo,
Ik vermoed dat jij in de c-by was en hierdoor de witten hebt gekend.Zijn naam was Vanoverbeke, zijn voornaam komt me nu evenwelniet te binnen. Hij woonde als je van de kazerne kwam aan de rechter kant van de straat.
De Lt. met zijn Rover was volgens mij Debuyser, die BCO was in de C-by althans tussen 1972 en 1976.
Ikzelf was toen wachtmeester eerst 6 maanden in de C-by en vervolgens vanaf juni '73 in de D-by.
Tot zover enige info.
grtz. Evarist
Ik vermoed dat jij in de c-by was en hierdoor de witten hebt gekend.Zijn naam was Vanoverbeke, zijn voornaam komt me nu evenwelniet te binnen. Hij woonde als je van de kazerne kwam aan de rechter kant van de straat.
De Lt. met zijn Rover was volgens mij Debuyser, die BCO was in de C-by althans tussen 1972 en 1976.
Ikzelf was toen wachtmeester eerst 6 maanden in de C-by en vervolgens vanaf juni '73 in de D-by.
Tot zover enige info.
grtz. Evarist
-
Ik denk dat de naam van LT klopt,zegt mij direkt iets,De Wiiten zijn naam klopt ook ,ik denk Eric,Claeys was mijn baas 4 strepen denk ik,dronk met hem s'morgens een cognac uit zijn gereedschap kist ,hij was altijd kontent als zijn wagen park maar goed onderhouden was.
Berden en ik mochten altijd van maneuvers terug komen naar de mt om de vrachtwagens draaiende te houden,daardoor lukte het soms om in de mess off een pint te drinken.
Het komt mischien niet geloofwaardig over,maar het klopt 100%!
Er was daar ook nog een zware bv ,Gits was zijn naam,hij verplaatste hem met een Yamaha XS 650 ,hij kon echt woest te keer gaan,hij wou deserteren,ik heb zijn moto nog mogen gebruiken om in weekend te gaan,zogezegd omdat mijn moeder plots ziek ,maar mijn nieuwe Kawa moest binnen komen in de garage.
Op een avond hebben ze mij daar een tatoe gezet op mijn arm met Kawasaki op.
Berden en ik mochten altijd van maneuvers terug komen naar de mt om de vrachtwagens draaiende te houden,daardoor lukte het soms om in de mess off een pint te drinken.
Het komt mischien niet geloofwaardig over,maar het klopt 100%!
Er was daar ook nog een zware bv ,Gits was zijn naam,hij verplaatste hem met een Yamaha XS 650 ,hij kon echt woest te keer gaan,hij wou deserteren,ik heb zijn moto nog mogen gebruiken om in weekend te gaan,zogezegd omdat mijn moeder plots ziek ,maar mijn nieuwe Kawa moest binnen komen in de garage.
Op een avond hebben ze mij daar een tatoe gezet op mijn arm met Kawasaki op.
-
Nu dat je het zegt ,dat was de man vd vlagge groet s'morgens,maar ik deed daar lekker niet aan mee ze hadden mij nodig op de mt.
ja hij was de baas vd D batterij,we beginnen op de zelfde golflengte te komen.
Een paar jaar geleden zijn we in Gent eens te samen gekomen ,toffe dag ,maar door het druk leven vergeet je die mensen weer.
ja hij was de baas vd D batterij,we beginnen op de zelfde golflengte te komen.
Een paar jaar geleden zijn we in Gent eens te samen gekomen ,toffe dag ,maar door het druk leven vergeet je die mensen weer.
-
Dat zal wel juist zijn! Debuyser was in 1974 ook luitenant, een andere luitenant was er niet, wel een onderluitenant, Corstjens, moet je wellicht ook gekend hebben, zo een soort rosse, met als ik me niet vergis een sikkelbaardje. Onderluitenant Corstjens heeft volgens mededelingen op deze topic hier, het tijdige met het eeuwige reeds een heel tijdje verwisseld.Evarist schreef:De Lt. met zijn Rover was volgens mij Debuyser, die BCO was in de C-by althans tussen 1972 en 1976.
Mvg
De Peet
PS: Luitenant Debuyser was inderdaad een "crème" van een vent! Ik had voor deze man een grote bewondering, hij was vriend van iedereen en stond recht in zijn schoenen, letterlijk én figuurlijk!