62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Dag Muckimucki schreef:Volgens mij was Vanoverbeke de commandant van de d By
In '76 zat ik als offr in de staf en diensten bat.
Ik denk nie da Vanoverbeke cmd was van de D batt, het was wel een kapt die toen cmd was, zijn naam ontgaat mij, misschien valt die naam hier nog op deze topic, ik herinner me wel nog da het een Oost-Vlaming was.
Die naam zeg me ook niks.
MVGr.
papaFreddy
-
Gast
Ja Fred, ik denk ook dat het een kapt. was..ken zijn naam niet meer, heb hem enkele malen gehad in 76 als BOO op de BOC, het was deze kapt die ik per ongeluk eens ondergespoten heb met frisdrank.
Gr Willem
Gr Willem
-
Hallo WillemHawk schreef:Ja Fred, ik denk ook dat het een kapt. was..ken zijn naam niet meer.Gr Willem
Ik herinner me nog dat het een kleine kerel was, heb zeker nog met hem in de bar gehangen met mijn collega kro van de D batt (olt Daniel Douwe).
Willem ik heb nog ander goe nieuws, herinner u nog da ik na 10uur soms aan mijn brieven begon te pennen naar mijn toenmalige vriendin ( nu nog altijd mijn vrouw, na 32 jaar). Door het opfrissen van een slaapkamer zijn die pak (120 brieven) brieven uitgekomen, van gemiddeld 4 bladzijden van elk. Die brieven zijn ook een soort dagboek ook, u komt er ook in voor zulle, wat we toen daar allemaal uitspookten en deden of nie deden, bijzonder dit laatste. Ben van plan nu en dan iets hier te pennen, want er staan dingen in die ik allang vergeten was, zoals de films die er waren en artiesten die kwamen optreden.
MVGr.
PapaFreddy
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Luitenant Debuyser had geen ros haar, nee hij was een zwarte haardos.Gvk schreef:hallo ,Het is 30 jaar geleden ,moest u mij een paar namen kunnen geven zou ik mij dat wel herrineren,zijn wagen was denk ik een rover ,nogal een groot model voor die tijd ,de luitenant zelf was licht ros van haar denk ik dunne haardos.
Het zou kunnen dat onderluitenant Corstjens (in 1974) misschien gepromoveerd is tot luitenant na mijn legerdienst in 1974. En die had wel ros haar, weliswaar niet volledig ros, maar zo eerder zoals je komt te schrijven licht ros.
Zegt de naam Corstjens je niets???
Ik heb ook gehoord van "De Witten", maar ik kan me deze man niet meer voorstellen, geheugen laat me in de steek, het is trouwens 33 jaar geleden dat ik er was...
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er in het jaar 1976 een stelletje zware jongens in Essentho gekazerneerd waren...als ik dat vergelijk met "mijn jaar" dan waren wij toen wel engeltjes ook al ging het er bijwijlen ook nogal zwaar aan toe...qua drankverbruik, zoals reeds beschreven werd in mijn replieken enkele maanden geleden...Gvk schreef:Er was daar ook nog een zware bv ,Gits was zijn naam,hij verplaatste hem met een Yamaha XS 650 ,hij kon echt woest te keer gaan,hij wou deserteren,ik heb zijn moto nog mogen gebruiken om in weekend te gaan,zogezegd omdat mijn moeder plots ziek ,maar mijn nieuwe Kawa moest binnen komen in de garage.
Op een avond hebben ze mij daar een tatoe gezet op mijn arm met Kawasaki op.
Mvg
Der Peet
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Gast
"papafreddy"
Gr, Willem
Dat herinner ik me maar al te goed, de BOA mocht zich even terugtrekken voor een paar uurtjes in het slaapzaaltje achter de kleine kantiene, daar kon je je even neerleggen in één van de paar stapelbedden, slapen kon je vergeten, normaal waren er samen met jou ook een paar sm's vrij van dienst...in de kantiene. Toen ik dan "uitgerust" wederkeerde babbelden we nog even en trok je dan terug in je off-kamer om idd wat te pennen, om 08u00 's morgens wekte ik meestal de BOO om dan rond 9u00 met z'n allen afgelost te worden. Ik kan me voorstellen dat je blij was met je vondst. Als je schreef aan je toenmalig lief dat je van haar hield heb je bij deze dit toch al flink bewezen. Zelf zit ik aan mijn 28ste jaar bezig. Al ben ik niet getrouwd met mijn toenmalig lief, enkel de naam was hetzelfde gebleven. Uiteraard kijk ik uit naar je verslagjes hier. Ben benieuwd wat mij zo interessant maakte om het op papier te plaatsen...Reeds in Lombardsijde, en achteraf Essentho liepen onze wegen vaak samen, we hadden dezelfde wetenschappelijke én sportieve hobby's. Achteraf, nou ja, de laatste 10 jaar ben ik me gaan bezighouden met amateur-sterrenkunde, het zou me niks verwonderen dat ook jij hier een en ander over afweet. Ik schreef het nooit eerder, maar u bent de enige die ik me met naam en toenaam nog kende, ook het beeld is nog intact...en je stem zou ik zeker direct herkennen. Oh ja..ik zou het kunnen mis hebben...olt Douwe herinner ik me ook nog..de naam was ik kwijt...maar ik weet dat je elkaar ook graag eens een plaagstoot gaf...maar jullie waren toch gabbers...je mag me verbeteren als ik het mis heb. De tijd kan dingen anders laten lijken...heb ik al tot mijn scha en schande hier ondervonden.Willem ik heb nog ander goe nieuws, herinner u nog da ik na 10uur soms aan mijn brieven begon te pennen naar mijn toenmalige vriendin ( nu nog altijd mijn vrouw, na 32 jaar). Door het opfrissen van een slaapkamer zijn die pak (120 brieven) brieven uitgekomen, van gemiddeld 4 bladzijden van elk. Die brieven zijn ook een soort dagboek ook, u komt er ook in voor zulle
Gr, Willem
-
Hawel Willem, je bent bijna juist, effentjes of forum.Hawk schreef:Achteraf, nou ja, de laatste 10 jaar ben ik me gaan bezighouden met amateur-sterrenkunde, het zou me niks verwonderen dat ook jij hier een en ander over afweet. Ik schreef het nooit eerder, maar u bent de enige die ik me met naam en toenaam nog kende, ook het beeld is nog intact...en je stem zou ik zeker direct herkennen. Gr, Willem
Ik heb een dochter die nu just doctor in de wiskunde is geworden in de richting sterrenkunde, met als eindwerk, ik citeer "Stellar populations and dust formation in the inner galaxy".
En nog een andere zoon die Ing burgerlijk is richting luchtvaart en ruimtevaart. Een grappig ding is dat die een half jaar opleiding heeft gehad op de KMS, les heeft gekregen van Frank Dewinne en op rust zijnde Generaal Van Hecke.
Als ik me nie vergis bent u van Oost-Vlaanderen, het is zo dat ik een optreden heb half weg december in Zingem, misschien kunnen we elkaar daar eens ontmoeten, eventueel meer info via prive bericht.
Vanals ik tijd heb!!!!!!! zal ik hier wa plaatsen op datum van toen, zodat alle herinneringen terug komen. Apropos het pennen gebeurde voor de aflossing t.t.z. voor 24 uur zoeloe savonds. Het terug trekken in de off kamer was om een dutje te doen tot rond een uur of zeven.
Haja in mijn kledij kan ik ook nog, het verschil in gewicht van toen is bij mij beperkt gebleven zo'n 10 kilo, tis wel zo dat de kledij die op maat was gemaakt toch een beetje spand zulle.
Nog een goede avond
PapaFreddy
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Dag Fred en Willem, toch fijn dat jullie mekaar terug ontmoet hebben via dit forum. Jullie zijn echt uitzonderingen, weet je. Van mensen die met mekaar in contact gekomen zijn na al die jaren heb ik, buiten Monske en ik nog steeds geen weet. Hopelijk komen er nog een paar witte raven boven water, of is het uit de lucht gevallen?? Peetje zit nog altijd te wachten op zijn persoonlijk contact van de lichting 1974. Fred, je bent nog steeds behoorlijk slank gebleven na al die jaren, volgens ik verneem. 't Is bij mij zo wel niet????? Groeten aan allen. Raf.
-
Hawk schreef:Ja Fred, ik denk ook dat het een kapt. was..ken zijn naam niet meer, heb hem enkele malen gehad in 76 als BOO op de BOC, het was deze kapt die ik per ongeluk eens ondergespoten heb met frisdrank.
Gr Willem
Dag Willem
Oef het is me gelukt, om de kwaliteit in orde te krijgen, heb dit verleden jaar al geprobeerd op die ander site op msn.

De 2de persoon van links is de kapt, die toen in '76 Cmd van de D batt. was, de eerste persoon links kro tandarts, dit is Jean Gheyselen. De persoon die rechts VO drinkt da ben ik dus. Deze foto is genomen bij het Galabal in maart '76. Wie de andere personen zijn weet ik nie meer ook de dames zijn me onbekend geworden. Graag reaktie als iemand iemand herkend.
MVGr.
PapaFreddy
-
Juist, héél fijn dat mensen via deze thread elkaar weergevonden hebben! Dat is ook de bedoeling van het onderwerp! Ik heb het ondertussen al lang opgegeven om toch eens iemand van de lichting 1974 die in Lombardsijde en Essentho was te treffen.radio-operateurke schreef:Dag Fred en Willem, toch fijn dat jullie mekaar terug ontmoet hebben via dit forum. Jullie zijn echt uitzonderingen, weet je. Van mensen die met mekaar in contact gekomen zijn na al die jaren heb ik, buiten Monske en ik nog steeds geen weet. Hopelijk komen er nog een paar witte raven boven water, of is het uit de lucht gevallen?? Peetje zit nog altijd te wachten op zijn persoonlijk contact van de lichting 1974. Fred, je bent nog steeds behoorlijk slank gebleven na al die jaren, volgens ik verneem. 't Is bij mij zo wel niet????? Groeten aan allen. Raf.
Je moet daar een beetje geluk in hebben denk ik. Ok weet ik dat die lichting ook niet zo'n "sociale" lichting was, er waren maar weinigen die met elkaar een hechte band hadden. Ik heb het opgegeven, maar natuurlijk hoop ik dat de dag komt dat er zich hier toch iemand aanmeldt. Het zou voor mij een schone dag in mijn leven zijn!
Nu maar hopen dat er nog meer ex-anciens elkaar kunnen treffen! Laat ons duimen, laat ons herinneringen aanhalen aan die "mooie" tijd...
Mvg
Der Peet
-
Gast
Jaaaa Fred,
ik had het niet eens nodig om jouw beschrijving te lezen, het was als bij Rik De Saedeleer...Dadisem!!! Dadisem!!!..de kapt D-bij. Jou herkende ik ook direct, jullie waren toen nog adj. kro maar reeds met off-status. Ik moet zeggen dat je daar wel in mooi gezelschap zat. Zou ik dan toch het verkeerde lintkleurtje gekozen hebben destijds ? Misschien geeft jouw nieuwe informatie-injectie het topic nieuw leven, komen er weer eens wat "nieuwe" anciens om de hoek meekijken...en praten heu schrijven. 1974 raakt maar niet ingevuld, ik hoop voor Peetje dat ook hij zijn gram haalt. Zijn topic staat al méér dan een jaar bovenaan de legerlijst met méér dan duizend hits....komaan jongens en (meisjes vanaf 1975)) van toen...zeg eens gedag !!
Oh ja...bedankt hé Fred !
Gr Willem
Oh ja...bedankt hé Fred !
Gr Willem
-
Dag ExpertExpert schreef: Neen, pappafreddy, in 1976 was ik verbindingsofficier in Kreta.
Ik ontmoet nog wel nu en dan de personen die je vermeldt: Marcel Titeca, Paul Govaerts en Jef Snoeckx.
tIs al een tijdje geleden dat we iets van U hebben gehoord. Ik woon in Ardooie, West-Vlaanderen. Wij hebben hier een bedrijf O.V.A. Die hebben dezelfde familie naam als U. Maar nu komt mijn vraag, onlangs heb ik een foto op deze site geplaatst naar aanleiding van de descussie over wie batt Cmd was van de D batt. Op die foto staat die persoon, zijn naam ben ik jammer kwijt. Die foto is genomen tijdens het GalaBal in '76. Volgens insiters zou Uw vrouw daar op die foto ook staan. Klopt dat. Sorry voor het nieuwsschierig zijn he.
Alvast bedankt op voorhand
MVGr
PapaFreddy
-
Dag Expert
Ik heb nog een vraagje aan U.
In begin '76 hadden we een Cmd van de staf & diensten batt die in de loop van het voorjaar, ik denk medio mei 76, onze batt verlaten heeft om te gaan dienen onder de VN vlag om de grens (toen al) tussen Libanon en Israel te gaan observeren. Als Cdt staf en diensten is hij opgevolgd door Cdt Calcoen (terug een west-vlaming) Met beide heren kon ik het goed stellen, ze lagen bij mij in de bovenste schuif, als zeg ik het zelf. Nu vraag ik aan u hoe noemde die Cmd die VN waarnemer was geworden?
Ik dacht eventueel aan Cdt Moons maar dit betwijfel ik!
Zover ik me herinner had die kerel eerden een Nederlandse naam.
Alvast berankt bij voorbaat
MVGr.
PapaFreddy
Ik heb nog een vraagje aan U.
In begin '76 hadden we een Cmd van de staf & diensten batt die in de loop van het voorjaar, ik denk medio mei 76, onze batt verlaten heeft om te gaan dienen onder de VN vlag om de grens (toen al) tussen Libanon en Israel te gaan observeren. Als Cdt staf en diensten is hij opgevolgd door Cdt Calcoen (terug een west-vlaming) Met beide heren kon ik het goed stellen, ze lagen bij mij in de bovenste schuif, als zeg ik het zelf. Nu vraag ik aan u hoe noemde die Cmd die VN waarnemer was geworden?
Ik dacht eventueel aan Cdt Moons maar dit betwijfel ik!
Zover ik me herinner had die kerel eerden een Nederlandse naam.
Alvast berankt bij voorbaat
MVGr.
PapaFreddy
-
HET ZOU ME ENORM GOED DOEN DAT ER ZICH EENS IEMAND ZOU AANMELDEN UIT "MIJN JAAR"-----> 1974 IN ESSENTHO, ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik reeds lang de moed verloren heb, doch ik blijf er wel in geloven dat er zich op een dag toch iemand zal aanmelden, die net zoals ik zijn dienstplicht deed in Lombardsijde én Essentho in het jaar 1974, het jaar dat de aardappeloogst een ramp was en het jaar dat de zeedijken het op sommige plaatsen in Oostende het begeven hadden, remember de zandzakjes die wij als bleus moesten aanvoeren, na de zoveelste inspuiting in de rug te hebben gekregen en waarna de meeste miliciens de dag daarop met koorts in bed lagen. Ik was niet bij de slachtoffers...Hawk schreef:1974 raakt maar niet ingevuld, ik hoop voor Peetje dat ook hij zijn gram haalt. Zijn topic staat al méér dan een jaar bovenaan de legerlijst met méér dan duizend hits....komaan jongens en (meisjes vanaf 1975)) van toen...zeg eens gedag !!