rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Robol

04 dec 2007, 19:52

klikje toon

Luister dan maar eens !
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

spooky

05 dec 2007, 10:01

robol,

de andere kinderen kregen van de sint een paar manderijntjes en een speculaas die ze na "feestje" in een gezamelijke doos moesten deponeren.
Ik heb ook nooit iets gehad omdat ik steeds bij de stoute kinderen gerekend werd, en die werden letterlijk in de zak gestopt.
Heb me zelfs als 7 jarige eens uit schrik in de toiletten opgesloten.

Ik had het alleen maar op een mp3 en zoiets moet je kunnen zien he.

bedankt, heb er van genoten. :lol:
Laat "voor-oordelen" varen, kun je alleen maar "voordeel" uit halen

rapke

07 dec 2007, 13:06

klein rapke

ik verplaats mijn voeten niet
om te veranderen van wereld,
mijn geest verwart verdriet
niet, met "wat 't leven edelt"

daardoor voel ik me goed,
en soms ook weer wat minder,
onbewust pendelt mijn gemoed
tussen 't hier en 't ginder

en als ik dan ben aangeland
waar ik dacht te moeten zijn,
vind ik mijn dromen aangebrand,
ben ik als mens nog heel erg klein.
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

spooky

07 dec 2007, 13:26

rapke,

kan ik me helemaal in terug vinden, maar niet zo goed verwoorden.

grts

spooky

rapke

07 dec 2007, 17:54

juridisch probleem

hopelijk kan iemand me helpen, want ik zit met een onfatsoenlijk juridisch probleem.
volgens mij is de huisbaas in deze volledig verantwoordelijk, maar hem kennende zullen er weer aardig wat zoden aan de dijk te pas komen voor hij ook maar één duimbreed toegeeft!
dat heb ik tot mijn eigen leed en smart mogen ondervinden, toen de kerstman uitgerekend voor de deur van mijn huurpand ten val kwam wegens, en ten gevolge van een onopgeruimde ijzelplek.
nu deed zich gisteren een vergelijkbaar ongeval voor met de Heilige Sint.
door mostvorming op het dak aan de oostkant van mijn huurpand, in samenloop met het opheffen van zijn linkerbeen ten einde zich in mijn schoorsteen te begeven, verloor Hij, mede door het gewicht van de geschenkenzak die Hij zelf diende te torsen, aangezien Zwarte Piet in ziekenverlof verkeerde, het evenwicht.
de Heilig Man kwam gelukkiglijk ongedeerd uit dit avontuur, wat niet kan gezegd worden van zijn staf en zijn mijter.
de mijter met name, werd gewelddadig geperforeerd door de in twee ongelijke delen gebroken staf waarvan als bijkomend malheur het gekrulde deel naderhand onvindbaar bleek.
nu is mijn vraag : kan ik hier en onder deze omstandigheden mijn huisbaas verantwoordelijk stellen voor de geleden schade? en indien ja, is hij dan ook verplicht om de geschenken die voor mij bestemd waren, maar die door het lichaamsgewicht van de Sint verpulverd werden te vervangen???
deskundig advies graag onmiddellijk
met dank
rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Robol

09 dec 2007, 20:08

Ondertussen is de zaak onderzocht....

Volgens welingelichte bronnen heeft ene R.Apke (ik citeer hier gewoon een document) een valse schoorteen in zijn tuin gebouwd. Een schoorsteen met deksel dat toeklapte zodra onze Sint in de schouw zat.
Bij dit incident verloor de Sint zijn zak. De valse schoorsteen werd volgens getuigen, die in deze zaak anoniem wensen te blijven, op een kruiwagen weggevoerd en ergens in een bos gedumpt.

Gelukkig werd de Sint bevrijd door een kabouter, die in deze zaak ook anoniem wenst te blijven.

De zak is nog steeds vermist en ook de heer R. Apke blijkt van de aardbodem verdwenen.

Een persoonsbeschrijving van beiden vind je op de site van Sinterpol.

mvg

de advocaat van

Robbe

Afbeelding

Foto van de zak (de echte)

rapke

10 dec 2007, 11:28

even alles op een rijtje

1. kabouters bestaan niet! dat weet ik toevallig uit monde van mijn kleinzoon.
2. anonieme getuigen : hierbij wordt waarschijnlijk gerefereerd naar buren, maar die heb ik niet, want niemand durft aanpalend te gaan wonen aan een perceel dat eigendom is van een huisbaas die bij 't minste geringste een advokaat inschakelt.
3. mijn kruiwagen staat met een platte band!

bovenstaande punten bewijzen voldoende dat de beweringen van de heer R. OBBE (ha ha, ik mag ook eens met namen rammelen he :wink: )volledig uit het ijle zijn ontsproten! maar er is meer !!!

4. het is waar dat ik een schouw heb geplaatst in de hof, maar die is bedoeld om paling in te roken(bouwvergunning nr R32AP527K7E) ; zeg nu zelf, in zo'n smal bouwwerk past toch geen enkele Sint! laat staan dat Hij er zich met een goed gevulde zak en zonder assistentie in zou wagen!
5. tot slot wil ik graag nog eens wijzen op het feit dat over het accident van de Kerstman in bovenstaand schrijven wijselijk gezwegen wordt. en ik zal u zeggen waarom!
de ijzelplek waar de sukkelaar over gevallen was, werd destijds veroorzaakt door de kuisvrouw (in onderaanneming en 't zwart betaald door de huisbaas) die nagelaten had het afgetrokken water uit de living van het voetpad te verwijderen ! moet er nog zand zijn???

spooky

10 dec 2007, 11:47

robbe,

bij ons komen de pieten langs de schouw, in beringen precies niet.
of heb je ze ontslagen wegens te hoge kosten?

allee in't vervolg zitten we dus met een zwarte sint, zo eens iets anders he.

spooky

ferry

10 dec 2007, 17:56

Ha !! Robbe en Rapke zijn weer aan het pingpongen
Die tafel zat zeker in de zak van Sinterklaas !!!
Niet moeilijk dat die niet door de schouw kon en die schouw nu in den hof ligt en dat rapke zijn kruiwagen nu plat staat !
Nog veel ping pong plezier !!!! Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug

Robol

10 dec 2007, 20:49

Recht van antwoord

Tot u spreekt advocaat Piet Agoras van het advocatenkantoor "De Zwarte kip". Mijn goedbetalende cliënt, de heer Robbe enerzijds, heeft me gevraagd hier enkele tegenstrijdigheden te ontmantelen, door de heer Rapke, anderzijds, verspreid op dit topic.

1. Kabouters bestaan niet. Nooit in Plopsaland geweest? Nooit in de Efteling geweest? Wie wijst daar al jarenlang aan, waar je je kleine boodschap kan doen? Hu? Wij weten met zekerheid dat hij het kabouterschap afwijst, door de trekken van gelijkenis die hij vertoont met kabouter Lui. Wie doet hier al jaren mijn afwas?

2. Buren. Al jaren kijkt hij elke dag naar dit programma op MIJN draagbaar tévéke dat ik hem eens in een vlaag van zinsverbijstering heb uitgeleend voor een paar dagen. Hij wou het EK van de Rode Duivels volgen en had zelf zijn tévé VERHUURD aan zijn Griekse vriend Abroz.
Te goed is half gek.

3. Kruiwagen. De kruiwagen van zijn huisbaas zal hij bedoelen. De kruiwagen die hij jaren geleden eens heeft komen lenen om zijn Griekse vriend Abroz te helpen verhuizen van Blankenberge naar Athene. Trouwens daar staat in zijn tuin NOG een kruiwagen, met een kabouter, die naar hij beweerd niet bestaat.

4. Paling roken. Ja, met rizzlasigarettenblaadjes zeker. Die zogenaamde Poolse kuisvrouw...met dat veel te korte rokske...misbruik van vertrouwen noem ik dat. Onderverhuring...zuiver onderverhuring. En de huisbaas maar wachten op de huur. Ja, er moet nog zand zijn. Had de heer Rapke wat zand op die zogenaamde bevroren plas gestrooid, dan had die zogenaamde Kerstman nooit geen uitschuivertje kunnen maken.
Met die Poolse kuisvrouw. Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig.

5. Ik richt me even tot Spooky. Aangezien Zwarte Piet die nacht in bed lag met de Poolse griep, was de Sint alleen op pad. Waarschijnlijk was de heer Rapke daar van op de hoogte en zag hij zijn kans schoon.

6. Ik richt me even tot Ferry. Mijn opdrachtgever, de heer Robbe enerzijds heeft jaren geleden zijn pingpongtafel eens uitgeleend aan de heer Rapke anderzijds. Dagen later kwam ik bij mijn buur, hij had een pingpongtafel op een tweedehandsmarkt gekocht "voor e goe prijske".
Duidelijk de pingpongtafel van mijn cliënt.

7. Vanaf 1 januari wordt het huurgeld van het buitenverblijf "De eenzame zonnestraal" van mijn cliënt gebracht van 17 euro 30 naar 17 euro 45.
Gelieve hiervan acte te nemen.

Met vriendelijke groeten

Piet Agoras, advocaat van

Robbe

bo'ke

11 dec 2007, 10:48

Schijnbaar amuseert men zich hier goed.
Doe zo voort zou ik zeggen.

bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

spooky

11 dec 2007, 12:36

wat leven in de brouwerij brengen daar kent robbe alles van he :lol:

rapke

11 dec 2007, 14:12

sorry beste mensen, maar ik ben er even niet goed van.
17,45 € per dag voor zo'n krot, als dat geen huisjesmelkerij is, dan weet ik het niet meer hoor!!!!
en dat met de feestdagen voor de deur, ge moet maar durven he :roll:
ferry, spooky, bo, en al die andere mensen op dit net die mij steunen : BEDANKT
jullie weten dat niet ik de persoon ben die op 6 december van elk jaar een rode loper in de schouw hangt met als enige reden een voorkeurbehandeling te krijgen!
mijn vriend abroz heeft me nog zo op het hart gedrukt om nooit tegen de heer robbe te beginnen over kabouters, omdat die mens denkt dat dit nog de enige mannekes (en vrouwkes) zijn die voor niks werken.
het 'land van ooit' is niet voor niks failliet gegaan!
maar ik heb een boek gekocht

huren voor dummy's

daarin staat duidelijk te lezen
dat huurders niets moeten vrezen
van bazen die nog geloven
in wat kabouters beloven

er staat ook duid'lijk beschreven
hoe ze hun hebzuchtig web wel weven
waardoor de argeloze huurder die ik ben
hun trucendoos van buiten ken

sinds dat boek op mijn nachttafel ligt
heb ik een veel beter zicht
op de wereld waarin verhuurders leven
ze doen me echt niet meer beven

echt een aanrader hoor!!!!!

Robol

11 dec 2007, 16:10

Beste vrienden,

Huurder,

Even vermelden dat ook ik en reeds meerdere jaren het boek "Huren voor dummies", van de bekende auteur Piet Krot, in mijn bezit heb, gesigneerd op de Antwerpse boekenbeurs. In het jaar dat ik werd voorgedragen als "Huisbaas van het jaar". Een prijs, die ik in alle bescheidenheid heb geweigerd. Op de cover -en daar ben ik fier op- staat trouwens een foto van mijn buitenverblijf. Dit jaar werd de zonneluifel nog vernieuwd ! (vandaar in feite de lichte huuropslag)...

vriendelijke groeten
en alvast vrolijke feestdagen

Robbe

Afbeelding

bo'ke

16 dec 2007, 18:34

rapke,

'k Denk, nu den Kerst in zicht komt,het de moment is om uwen huisbaas nog eens aan te spreken.

Dienen mens geeft toch geen hart van steen? En geld maakt niet gelukkig toch?

allez ik zal het volgen, veel courage.

bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.