1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

kazzac

17 dec 2007, 12:55

Van Dekasteele was een West-Vlaming, en chef Piot was van Veurne. Hij overleed veel te jong, enkele jaren geleden, had hem kort voordien nog ontmoet aan de frituur bij de vismijn van Nieuwpoort. Het was Twintig jaar geledendat ik hem voor het laatst had gezien en die vent was geen haar veranderd.
Die lange Blonde, zou dat Jan Renders niet geweest zijn, een Limburger, nog een oud Koreaan of zoiets? Die heb ik tamelijk goed gekend. Die mannen die ik noem kwamen allemaal om wisselstukken bij mij in het magazijn van onderdelen voor de voertuigen. Dan hadden we nog een brave adjudant, ook een Limburger denk ik, zijn naam ontgaat mij, maar hij reed met een blauw-grijs Trabantje. Onze beste adjudant ooit was toch wel Brackman? Nooit gekend? Een oud Congo veteraan.

kazzac

17 dec 2007, 15:37

Met julleke bedoel je wellicht korporaal Verpoot? Die vent was van Eeklo, heb hem jaren later nog teruggezien. [/code]
Laatst gewijzigd door kazzac op 18 dec 2007, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

zjiepeke

17 dec 2007, 18:01

Den Bastannie met zijn Ford Mustang. Heb er nog een ritje mee gedaan.
Joviale type, als hij maar kon verkopen. Korporaal Dillen, de wapenmaker, BSM Rombout. Soms vraag ik mij af, hoeveel zouden er nog in leven zijn? Een paar ervan zullen het zeker aan hun hart hebben gekregen wegens mijn kuren, zoals onze By commandant Janssens. De vorige was kpt Peters, nog ene van Lombardzijde, die man kreeg eerder ook bijna een beroerte. Na een schietoefening in Lombardzijde was ik zo haastig om weg te geraken naar huis dat ik geen zin meer had om mijn wapen te reinigen en binnen te brengen. Het was vrijdagavond en ik sloot de Fall in mijn kast, in het magazijn (MT). Op zaterdagmorgen stond de Rijkswacht aan mijn deur, ze dachten in Lombardzijde dat ik het wapen meegenomen had naar huis.
Een geheim bewaart men het best door het te vergeten

kazzac

17 dec 2007, 18:08

Oeps, heb hier zeker wat nic namen door elkaar gerammeld, allez je weet het nu, ik ga soms nogal nonchalant door het leven, maar dat wisten jullie natuurlijk ook al lang.

Emteechauffeurke

18 dec 2007, 08:54

kazzac schreef:Met julleke bedoel je wellicht korporaal Verpoot? Die vent was van Eeklo, heb hem jaren later nog teruggezien. Een anecdote die je misschien nog hebt horen vertellen maar die ik daadwerkelijk heb meegemaakt. Hij bracht iedere dag twee thermosflessen mee, ene met koffie en ene met soep. 's Avonds trok hij naar huis met een thermos motorolie en een fles benzine. Een handige bijverdienste. Ongelooflijk maar waar.

Hallookes,

Wat ik mij afvraag is of dat nog wel goed kwam met die soep en die koffie in die oliethermossen???????? :? :? :? :? Diene gast zijnen darmflora zal wel goe geweest zijn :lol: :lol: :lol: Voor de intimi..... een thermoske vol me OE-30!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

kazzac

18 dec 2007, 18:09

Natuurlijk Emteechauffeurke is er wel iets van waar, maar ik weet ook dat Julleke nogal graag aan stoerdoenerij deed. Was zijn grap een eenmalige stunt of deed hij hem nog eens over, wie zal het zeggen.
Gezond kan het in elk geval niet geweest zijn en ik kan me ook niet voorstellen dat dit publiek geheim, dat hij tenandere zelf rondstrooide, nooit aan het oor zou zijn gekomen van mensen die daarop controle konden uitvoeren.

Emteechauffeurke

18 dec 2007, 18:27

Hoi Kazzac,

Ja, in mijnen tijd(1978)vele malen aan die pompstatie gestaan voor te tanken, nu staat nog enkel een witgeschilderd betonnen skelet als souvenir
wortel te schieten!! :? :? Als EMTEEKE moest ik ook vele keren daar passeren voor bussen ABL olie te halen, deze zaken werden gewoontegetrouw op een verbruiksblad geschreven.....welke chauffeurs kennen die nog samen met het rittenblad!!
Als we op een zondag moesten bollen kwam daar nog dat ontheffingsformulier bij dat ons toeliet die dag te rijden!!

GRTZ,
EMTEEKE

PS: In geval van hoge nood was een WC toch veraf van de POL!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Roxio

25 dec 2007, 11:03

Aan alle gewezen 43a-ers en ook 62a fijne feestdagen en vooral een goede gezondheid gewenst voor het nieuwe jaar.
En ik hoop nog altijd om iets te horen van de toenmalige kamergenoten.

Tama

27 dec 2007, 00:13

Dag iedereen,

Als rasechte "boefersdochter" mag ik hier uiteraard niet ontbreken.
Zelf heb ik in Brakel gewoond van 1971 (mijn geboorte) tot 1992 (toen mijn vader met pensioen ging). Mijn zus en schoonbroer zijn er nog gebleven tot 1994 dus heb tijdens die 2 jaar nog menige tijd in "meine Heimat" doorgebracht.

Héél wat namen die hier de revue gepasseerd zijn, komen mij bekend voor.

Patje uit Heppen, momenteel zit jij in de Ardennen, hoop dat je veel sneeuw hebt en dat de kids er zich rot amuseren.

Sonia, ik heb onlangs nog een foto van jou gevonden samen met mijn vader (de Louis), Piet (Raoul) Van Peteghem en Staf Vogels. Mijn moeder kende je voornaam nog maar kon niet op je achternaam komen. Ze wist me wel te vertellen dat jij de eerste VBV was.

Als BSD-kind heb ik uiteraard ook 't stad onveilig gemaakt. In onze tijd inderdaad den "El Barco". We startten traditiegetrouw in "Den Engel" (eerste cafeetje dat je tegenkwam als je van de kazerne richting stad ging) om dan verder af te zakken naar 't stad.
Ook de Felsenkeller is me niet onbekend....is trouwens onlangs volledig uitgebrand.
En dan de bataljonsfeesten natuurlijk !!! Als bakvissen naar de kazerne trekken om de miliciens te "spotten" en hopen dat we succes hadden :-)

Leuk om alle reacties hier te lezen en af en toe toch wel een bekende naam tegen te komen.

Ik wens jullie allemaal een spetterend 2008 en hoop dat jullie langs deze weg nog héél wat oude kameraden mogen vinden.

Groetjes,

Tama

Emteechauffeurke

30 dec 2007, 10:02

Hoikes allemaal,

Langs deze weg graag aan alle ex. 43 Aers een mooi uiteinde en een fantastisch 2008 toegewenst!! :P :P :P

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

sonneke44

01 jan 2008, 16:51

Tama schreef:Dag iedereen,

Als rasechte "boefersdochter" mag ik hier uiteraard niet ontbreken.
Zelf heb ik in Brakel gewoond van 1971 (mijn geboorte) tot 1992 (toen mijn vader met pensioen ging). Mijn zus en schoonbroer zijn er nog gebleven tot 1994 dus heb tijdens die 2 jaar nog menige tijd in "meine Heimat" doorgebracht.

Héél wat namen die hier de revue gepasseerd zijn, komen mij bekend voor.

Patje uit Heppen, momenteel zit jij in de Ardennen, hoop dat je veel sneeuw hebt en dat de kids er zich rot amuseren.

Sonia, ik heb onlangs nog een foto van jou gevonden samen met mijn vader (de Louis), Piet (Raoul) Van Peteghem en Staf Vogels. Mijn moeder kende je voornaam nog maar kon niet op je achternaam komen. Ze wist me wel te vertellen dat jij de eerste VBV was.

Als BSD-kind heb ik uiteraard ook 't stad onveilig gemaakt. In onze tijd inderdaad den "El Barco". We startten traditiegetrouw in "Den Engel" (eerste cafeetje dat je tegenkwam als je van de kazerne richting stad ging) om dan verder af te zakken naar 't stad.
Ook de Felsenkeller is me niet onbekend....is trouwens onlangs volledig uitgebrand.
En dan de bataljonsfeesten natuurlijk !!! Als bakvissen naar de kazerne trekken om de miliciens te "spotten" en hopen dat we succes hadden :-)

Leuk om alle reacties hier te lezen en af en toe toch wel een bekende naam tegen te komen.

Ik wens jullie allemaal een spetterend 2008 en hoop dat jullie langs deze weg nog héél wat oude kameraden mogen vinden.

Groetjes,

Tama
Hoi Tamara,

Ja, jou herinner ik me nog!!! De dochter van onze Louis. Ben je nu de oudste of de jongste. Dat weet ik nu niet meer maar ja, de mens word ook al een dagske ouder hé.
Ergens heb ik ook nog foto's van den TTR liggen. Zeg maar aan je moeder dat mijn familienaam De Ruysscher is.
Je moeder en ik hebben mekaar nog ontmoet op een reunie, kort na het overlijden van je vader. En ja .. het Engelke en dan El Barco ken ik ook nog. Heb er niet zoveel tijd doorgebracht hoor want ja, als "boefer" moest je wel op je tellen letten hoor. Toen mijn man en ik in die tijd als jong verloofden door de kazerne of de stad liepen mochten we mekaar niet eens een kus geven. Den "troep" zou dat kunnen zien en dat was geen doen voor 2 onderofficieren. Nu kan een mens daar mee lachen natuurlijk.
Ach, wat een tijden hé.
Zeg Tamara, als je dat wil mag je me ook privaat mailen hoor. Lijkt me heel tof.
Trouwens, ook van mij aan alle ex-43A ers, een gezond, voorspoedig en tof 2008.

groetjes, Sonja

Emteechauffeurke

06 jan 2008, 10:36

Hoi Sonneke,

Ja , die kroegen die je noemt komen mij niet direkt bekend voor!Ja een naam uit mijn tijd die mij nog bijstaat is de SPIELBAR. En natuurlijk het Belgisch huis!Ook ben ik nog op zoek naar een aantal personen von damals oa. ene MARC CALLENS, ene DECAESSTECKER was planton BSM, De planton MT BEKEN was uit het Leuvense.En een hernieuwde oproep naar een VBV Lambrechts of Lembrechts was uit het Antwerpse had bordeaukleurig haar en reed met en zilver HONDA-CIVIKSKE.
Ja, veel gezichten kan ik mij nog herinneren maar namen op plakken.... :? :?

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

groengent

18 jan 2008, 22:24

Seppe Van Der Steen zit inderdaad in Chania op Kreta alwaar hij een bakkerij heeft gehad tot voor enkele (2) jaren in ieder geval nog.

Patrik schreef:Hallo Dany,
De 2 Adjudanten die altijd in de bar zaten waren Seppe van der Steen en Polleke Van Dale. Seppe is na zijn pensioen naar Kreta getrokken. Polleke had een papegaai en die kon redelijk goed praten, vooral als Pol terug kwam van de bar zei die altijd "Polleke zat, Polleke zat". Erik van Cauwenberghe zit momenteel in de kazerne van Brasschaat en zijn broer Tony zit in Lombardsijde en zat bij ons op de A BIJ. Ik heb deze week nog gehoord dat hun vader die ook in Brakel was, Frans(ke) van Cauwenberghe recent overleden is. Die opvolger van Johan Demunck op de BOC was Freddy van den Hove en hij is ook reeds overleden. De tijd staat niet stil.
Groetjes Pat

pioneer

20 jan 2008, 01:33

Toevallig deze site tegengekomen en ik heb hier al wat bekende namen zien paseren.2 heel bekend zelfs,onze Visoog en den Bottle waarmee ik in '79 als enige milicien en nog 2 beroeps een zending had naar Brugge om een beroeps te verhuizen,maar dat is een verhaal apart.Ik lag in de D-batt. in kamer 119 samen met Ludo cools,Dickens dat zijn de namen die me nog te binnen schieten.Ik was daar chauffeur meestal met de "Man"
en heb veel wachten geklopt.Heb er ook ooit een kok verhuist naar Soest éne met lang zwart haar,misschien bekent bij sommigen.
In ieder geval prachtige site en hopelijk komen we hier nog bekenden tegen.Voor de mannen van de C-batt. mijn collega is Flor Aerts van de klas '78.

Emteechauffeurke

20 jan 2008, 09:01

Hoi Pioneer,

Gezien Uw periode moet ik U nog gekend hebben bij den delta, toch nog zeker sep en okt !!Ik lag op kamer 117A, den trap op direkt rechts eerste deur. Mijn naam is Robert en ik was nogal ne grote, blond met bril.

Op mijn kamer namen als MARC CALLENS, DE CAESSTECKER, bekend??

Ja, aan die MANekkes, goei herinneringen aan; veel mee gebold!!
Amai, dan waard gij daar pal in die fantastische winter..ik was daar op tijd weg eind okt 78!!Hoogstwaarschijnlijk heb je dan met helikopter naar de site gevlogen??Had ik wel es graag meegemaakt!! :P

OP de C-bij had ik twee maten nl. ene Jan Viroux en ene Engelborghs!
Het doet mij trouwens een plezier van mensen tegen te komen van mijn periode..

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!