Legerdienst Siegen
-
Herman45 - Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Winteroefening , met 2A naar Elsenborn November 1966
Opweg met SP M108 , naar de trein voor Elsenborn

Een SP M108 de trein oprijden is secuur werk !!

Zit alles goed vast ??

Een beetje beter mikken !!

Even poseren in een van de "slaapzalen" van Kamp Elsenborn

Zangtalent in Kamp Elsenborn

KRO Dochy overstelpt met berichten

Terug naar Siegen

Opweg met SP M108 , naar de trein voor Elsenborn

Een SP M108 de trein oprijden is secuur werk !!

Zit alles goed vast ??

Een beetje beter mikken !!

Even poseren in een van de "slaapzalen" van Kamp Elsenborn

Zangtalent in Kamp Elsenborn

KRO Dochy overstelpt met berichten

Terug naar Siegen

REGIS ULTIMA RATIO
-
fb119931 - Lid geworden op: 11 jun 2006, 11:34
fratske,
heb mijn legerdienst gedaan eveneens in Siegen van Maart '58 tot eind April 1959 bij bataljon Carabiniers (karpaten).Was bediende in de SP Cie onder CSM Brandts.Moet eerlijk zijn was een fijne tijd wat niet kon gezegd worden van mijn kameraden in de verschillende peletons.Een tijd waar ook met heimwee soms aan terugdenk.Maar ja als jonge militair kon het in mijn geval niet beter zijn en na twee maanden droeg mijn CSM mij een heleboel verantwoordelijkhrden op waardoor ik mijn eigen baas werd.Ik kreeg zelfs een hulpbediende alhoewel ik omzeggens geen werk meer had en me kon toeleggen op sport hetgeen ze daar graag hadden.
Blij dat ik enkele reacties heb kunnen lezen.
Toeval misschien maar elf jaar later is mijn jonste broer ook gekazerneerd geweest in Siegen en ook bij de karpaten 3 cie.
heb mijn legerdienst gedaan eveneens in Siegen van Maart '58 tot eind April 1959 bij bataljon Carabiniers (karpaten).Was bediende in de SP Cie onder CSM Brandts.Moet eerlijk zijn was een fijne tijd wat niet kon gezegd worden van mijn kameraden in de verschillende peletons.Een tijd waar ook met heimwee soms aan terugdenk.Maar ja als jonge militair kon het in mijn geval niet beter zijn en na twee maanden droeg mijn CSM mij een heleboel verantwoordelijkhrden op waardoor ik mijn eigen baas werd.Ik kreeg zelfs een hulpbediende alhoewel ik omzeggens geen werk meer had en me kon toeleggen op sport hetgeen ze daar graag hadden.
Blij dat ik enkele reacties heb kunnen lezen.
Toeval misschien maar elf jaar later is mijn jonste broer ook gekazerneerd geweest in Siegen en ook bij de karpaten 3 cie.
-
TEP - Lid geworden op: 13 dec 2007, 14:46
Hallo Flajo,
We kennen mekaar niet want ik heb mijn legerdienst gedaan in het 2A te Lüdenscheid in 1975 maar ik kan je bevestigen dat Walter Ruyts inderdaad overleden is. Hij stierf de dag dat hij als kolonel het bevel over 2A zou overnemen. Zijn dochter Annick heeft nu een programma op de VRT over Belgen in het buitenland.
Groeten,
Tonny
We kennen mekaar niet want ik heb mijn legerdienst gedaan in het 2A te Lüdenscheid in 1975 maar ik kan je bevestigen dat Walter Ruyts inderdaad overleden is. Hij stierf de dag dat hij als kolonel het bevel over 2A zou overnemen. Zijn dochter Annick heeft nu een programma op de VRT over Belgen in het buitenland.
Groeten,
Tonny
mvg
Tonny
Tonny
-
Flajo - Lid geworden op: 03 dec 2007, 17:28
Goedenavond Tonny,
Vooreerst dank voor uw antwoord en het ongewild beantwoorden van vragen waar ik mee zat.
Dat Walter Ruyts het tot kolonel gebracht had wist ik niet. Maar het verbaast me niet. Een zeer capabele man, waarmee ik heel goed kon opschieten. De avond van mijn afzwaai moest ik naar zijn bureau komen waar hij enkele mensen uitgenodigd had voor een drink. Ik had het nooit meegemaakt dat hij zoiets deed (ik zwaaide wel individueel af).
In een vorige bijdrage vertel ik dat Walter Ruyts en chef Van Loo mij geregeld vroegen om te babysitten.
Heb mij al dikwijls afgevraagd of Annick een dochter van hem kon zijn, maar als ik begon te rekenen (had ergens in een boekske haar leeftijd gezien) begon ik te twijfelen, al herkende ik trekken van hem in haar gezicht.
Allé, ik was in een vorig leven babysit van een BV.
Al blijft toch de twijfel... We spreken over 1972 en ik herinner me dat de kinderen wel heel klein waren. Dus, Annick zou nu 36, 37, 38 jaar moeten zijn. Klopt dat?
Ik blijf het te vroeg heengaan van Walter Ruyts betreuren. Hij was zo joviaal en sportief...
Groetjes,
Jos
Vooreerst dank voor uw antwoord en het ongewild beantwoorden van vragen waar ik mee zat.
Dat Walter Ruyts het tot kolonel gebracht had wist ik niet. Maar het verbaast me niet. Een zeer capabele man, waarmee ik heel goed kon opschieten. De avond van mijn afzwaai moest ik naar zijn bureau komen waar hij enkele mensen uitgenodigd had voor een drink. Ik had het nooit meegemaakt dat hij zoiets deed (ik zwaaide wel individueel af).
In een vorige bijdrage vertel ik dat Walter Ruyts en chef Van Loo mij geregeld vroegen om te babysitten.
Heb mij al dikwijls afgevraagd of Annick een dochter van hem kon zijn, maar als ik begon te rekenen (had ergens in een boekske haar leeftijd gezien) begon ik te twijfelen, al herkende ik trekken van hem in haar gezicht.
Allé, ik was in een vorig leven babysit van een BV.
Al blijft toch de twijfel... We spreken over 1972 en ik herinner me dat de kinderen wel heel klein waren. Dus, Annick zou nu 36, 37, 38 jaar moeten zijn. Klopt dat?
Ik blijf het te vroeg heengaan van Walter Ruyts betreuren. Hij was zo joviaal en sportief...
Groetjes,
Jos
-
Hieronder een lijst waar 2A overal gelegerd is geweest . ( Bron www.mil.be )
Garnizoenen waar het 2de Artillerieregiment gelegerd is geweest :
Ieper van 1841 tot 1843
Gent van 1843 tot 1845
Luik van 1845 tot 1857
Gent van 1857 tot 1862
Antwerpen van 1862 tot 1872
Mechelen van 1874 tot 1914
Antwerpen van 1914 tot 1927
Lier van 1927 tot 1939
Tienen van 1 februari 1946 tot oktober 1946
Dellbrück (Duitsland) van 1946 tot 1949
Euskirchen (Duitsland) van 1949 tot 1952
Siegen (Duitsland) van 1952 tot 1972
Lüdenscheid (Duitsland) van 1972 tot 1986
Helchteren van 1986 tot 11 juni 2010 , dan is 2A afgemarcheerd .
Een deel van het personeel is overgestapt naar Kamp Brasschaat , de rest Leopoldsburg enz.......
Groetjes Herman45
Garnizoenen waar het 2de Artillerieregiment gelegerd is geweest :
Ieper van 1841 tot 1843
Gent van 1843 tot 1845
Luik van 1845 tot 1857
Gent van 1857 tot 1862
Antwerpen van 1862 tot 1872
Mechelen van 1874 tot 1914
Antwerpen van 1914 tot 1927
Lier van 1927 tot 1939
Tienen van 1 februari 1946 tot oktober 1946
Dellbrück (Duitsland) van 1946 tot 1949
Euskirchen (Duitsland) van 1949 tot 1952
Siegen (Duitsland) van 1952 tot 1972
Lüdenscheid (Duitsland) van 1972 tot 1986
Helchteren van 1986 tot 11 juni 2010 , dan is 2A afgemarcheerd .
Een deel van het personeel is overgestapt naar Kamp Brasschaat , de rest Leopoldsburg enz.......
Groetjes Herman45
Laatst gewijzigd door Herman45 op 19 jul 2013, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
REGIS ULTIMA RATIO
-
TEP - Lid geworden op: 13 dec 2007, 14:46
Goedenavond Flajo,
Zij is het nochtans. Als ik Wikepedia mag geloven is ze geboren op 27 novemver 1963. 's Zondags kwam ze altijd mee met haar ouders naar de mess officieren in Lüdenscheid.Ik was er van 1974 tot 1978.Eerst als KRO nadien als TO.Ik heb Walter Ruyts goed gekend.Hij was toen kapitein.Kapabel man met een grote carrière voor zich maar het lot besliste anders.
Zij is het nochtans. Als ik Wikepedia mag geloven is ze geboren op 27 novemver 1963. 's Zondags kwam ze altijd mee met haar ouders naar de mess officieren in Lüdenscheid.Ik was er van 1974 tot 1978.Eerst als KRO nadien als TO.Ik heb Walter Ruyts goed gekend.Hij was toen kapitein.Kapabel man met een grote carrière voor zich maar het lot besliste anders.
mvg
Tonny
Tonny
-
pappiewa - Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:32
De beste wensen voor 2008 aan allen die ooit in Siegen verbleven.Bij mij is dat al 55 jaar geleden, in 1952/53. Door eraan te denken krijg ik soms
een nostalgische bui die kan uitmonden in een nachtelijke droom over die mooie tijd, want al de minder mooie momenten zijn toch vervaagd in onze
herinnering.
Pappiewa
een nostalgische bui die kan uitmonden in een nachtelijke droom over die mooie tijd, want al de minder mooie momenten zijn toch vervaagd in onze
herinnering.
Pappiewa
-
Eveneens mijn allerbeste wensen voor al wie in Siegen gelegen heeft , vooral de mannen van 2A , en deze van de periode 27 oktober 1966 tot 28 april 1967 . Hieronder nog enkele foto's uit mijn album .
Eddy Verbeke poseert op een Half Track .

Ik met Eddy Verbeke

Groeten Herman45
Eddy Verbeke poseert op een Half Track .

Ik met Eddy Verbeke

Groeten Herman45
Laatst gewijzigd door Herman45 op 29 mar 2009, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
REGIS ULTIMA RATIO
-
Flajo - Lid geworden op: 03 dec 2007, 17:28
Hallo Tony,TEP schreef:Hallo Flajo,
Groeten,
Tonny
Ben zo vrij geweest een e-mail te sturen naar Annick Ruyts, die bevestigt inderdaad de dochter te zijn van de in 1985 overleden Walter.
Ik zal nu haar programma's met nog meer interesse volgen.
Groetjes,
Jos