Gezellige babbelbox voor Hawkisten yeah!!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

22 dec 2007, 14:03

Hoikes Anneke,

Ja, ge zegt da al zoiet! Da doe mij ook terugdenken aan dienen tijd da wij als kleinen patotter op den boer zijn veld bezig waren!!! :P :P :P Amai...peekes uit de grond trekke en opeten..patatte enz. En als 'tseizoen was radijskes enzo...; amai zenne was da plezant!!!! Toen konde da nog doen... want dan werd da nie zo gespote als nu!! :twisted: :twisted:
En als den boer zijn hooi binne was ginge wij op diene opper spele me de meiskes..allee nie da ge denkt zenne, wij waren nog braaf....wij floten en klapte me de pollekes!!!! :P :P :P Nu moete die gaste dinskes meebrenge... ge weet wel hee!!!!

Amai, met die kerststronke en die bakkers allemaal, ge doe mij goesting krijge...da's allemaal afrodisiak..oeioei!! Da in Brussel op de Zavel is er nen bakker die nog familie is van mij...allee in 't zeveste knopsgat, ge kent da heee!
Die pannekes.. amai zenne, da kunde nogal in botviere me vanalles en nogwa..... me salaakes en sausekkes, een fritteke moe da al nie meer bij zijn....... een goei Franse baget is de MAX sé.

Een goe fleske rode wijn, een pousse-kaffeeke en dan de fautueil in en GENIETE sé!!!!! 8) 8) 8) 8)

GRTZ,
EMTEEKE IN THE MOOD
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

23 dec 2007, 16:09

Hallookes allemaal,

'zen justekkes terug sé...... ne keer na da bos geweest voor ne keer in contact te zijn me de natuur! De visputten lage goe dicht en d'er werd dapper geschaatst..... yesyes!! :P :P Amai , da hebbe kik nooit gekunne sé .... schaatse!! Da stonden ze ook me een jeneverkraamekke....en zie ik heb er een paar genuttigd!! :P :P :P Ik wist nie da da zoveel soorten waren!!

Ne cactusjenever bijvoorbeeld.... 't was wel goe!! Chocoladejenever hebbe kik daar ook zien staan..... :? :? :? :? amai as wa da schabekke moeste afgegaan hebbe...... !! :? :?

Nu nog een goe porsieke of zeven karrakollekes, goe pikant en we kunne er weer tegen heee..!!!!!

Amai, voor winterse geneugten moete bij EMTEEKE zijn....yesyes!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

24 dec 2007, 13:46

Hallokes emteeke,

amai k zie da ge het er goe van genomen hebt ....maar je hebt gelijk zenne....ja die soorte geneverkes he....en er kome der nog bij.....t liefste mag ik die vanillegenever....t loopt zoet binne maar ge moet voorzichtig zijn he...gelijk da ik nie veel gewoon ben...gaat da rap bij mij zenne.....alle jaren op t werk doen ze ne kerstmarkt in de kazerne....en dan is er ook zo ne stand met jeneverkes....k heb er daar al veel verkocht zenne....da doen ze voor een goe doel he....voor een tehuis voor zieke kinderen ergens in brussel....de winst gaat dan naar daar he....dit jaar heb ik nie mee gedaan want ik was ziek thuis he....
schaatsen heb ik nog maar ene keer gedaan en da s al lang gelede zenne....k geloof in 87 ...da ging goe zenne....maar sedertdien is het er nooit meer van gekomen...spijtig ...want ik vond het leuk....en nu durf ik het nie meer....te veel schrik om te vallen op mijne slechte arm he....maar ja er zijn nog leuke dingen te beleven he....

emteeke ik wens je nog een prettige kerstavond toe....en geniet er maar van ....

dadakes ann
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

24 dec 2007, 14:13

Hoikes Anneke,

Ja, van mij 't zelfde hoor..voor dezen avond!! :P :P :P Laat die pannekes ma goe hun bestje doen :lol: :lol: :lol: !! Yesyes!!
Ikzelf breng den avond alleen door...ma morgen ben ik geinviteerd bij de zus om eens lekker te eten !!
Allee deze avond kunde toch nie weg... wat is er nog open hee??En diene control op de baan :twisted: :twisted: 't zal gedaan zijn sé me te schaatsen!!
Positieve temperaturen

Voor iedereen mooie kerstavond en kerstdag toegewenst!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

26 dec 2007, 11:14

Hallookes allemaal,

Ja, ik heb me veel genot de maaltijd genuttigd sé!! :P :P :P t was goe, heel goe zelfs! :wink: :wink: Ik hoop da jullie ook zo de smaak papilekkes,hebbe verwend....yesyes!!
Allee, nu kunne we weeral een weekske regime zie...pffff...BMIEKE!

Ik heb al goe bezig geweest zie..deze morgen mijn komiskes gedaan...was gistere nie open!! :? :? Wa de rest van den dag zal brenge weet ik nie zo goe..we zien wel...hihi!

Amaai, Anneke ik wist nie da ge een probleemekke hebt me den arm!!Allee, dan zult ge die elken dag moete soigneren en misschien veel na den kine gaan voor te masseren!

Ja, ik heb ook zoiets ma da is gekome me mijn been te breken..... ik ging de meiskes eens late zien dat ik met de velo kon stunten...en ja ik lag da hee... :twisted: :twisted: Het resultaat was da ik voor meer dan twee maanden in de plaaster moest! Nu het gevolg was da gebroken been een centimeter groter werd, door de kalk enzo. Nu jaren na datum is da nog het geval en daarmee is mijn rugske zo een beteke pertetotal! :evil: :evil:

Alle genoeg geklaagd zie, want subiet ga ik nog wa overschottekes eten sé!!

Allee tot zolang hee
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

26 dec 2007, 15:12

Hallo emteeke,

jaja emteeke de papillekes hebben hun best gedaan se....t is zo eenvoudig en toch zo lekker he....met patattesala alla ikke....iedereen mag m toch graag....
amai...je been....je moet da toch soignere zenne....en zeker in beweging blijve....dus een wandelinkske naar je stamtish is goe voor jou....alleen nie overdrijven.....da komt ervan he...om voor de meiskes den held uit te hangen... :P ....
ja mijnen arm is geopereerd geweest....lymfeklieren uitgehaald...je weet wel....ik kan er nog alles mee doen hoor....k moet alleen voorzichtig zijn en zien da ik mij daar nie kwets....dus kan ik daar beter nie op vallen he...k lig er nie van wakker zenne....

vanmorge met mijne doggy naar de dokter geweest....voor controle ....ja hij moet nu pillekes pakke voor zijn hart he....maar t ziet er goe uit....alleen moet we de medicatie een beetje aanpasse....hij is al veel levendiger dan voor die pillekes....5 januari moet ik terug op control...hopelijk krijgt m nu de juiste dotatie....

hoe zou het met ons vivke gaan....hopelijk alles goed....ik denk aan haar en hare man....

zo emteeke....wat ik vandaag ga doen weet ik ook nog niet....t zal nie veel meer zijn, want t is al namiddag....effe rusten dan maar...

dadakes ann
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

27 dec 2007, 08:40

Hoikes Allemaal,

Ja, da waren toeren toen me da gevalleke.... ik was nog nie lang verjaard....justekkes 8 jaarrekes geworden! Altijd nogal nen hevige geweest in mijn apejaarekkes..hihi :P :P Tot dikwijls wanhoop van mijn vake en moeke!! :? :? Ma, ja na den troep is da allemaal zo een beteke op z'en plooi gekome....yesyes!!

Allee dan heeft het woefje ook wat aandacht nodig, lees ik!!Da beestekke zal da voelen zeker da ge efkes nie honderd percent zij??

Ik heb ook al dikwijls aan Vivke en haar familie gedacht zenne! Maar ja ze zal ons wel berichten!

Ik denk da ik vandaag eens ga beginne me kuisen zie, want 't is nodig..amai!! :? :? Ik moet zien da mijnen sweeper nog meekan want dienen is zijnen besten tijd gepasseerd=nieuwe kopen!! :? :?

Allee tot weeral zolang he!!!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

27 dec 2007, 18:17

Hallookes allemaal,

Groot nieuws, allee eigenlijk nie......'t zit zo, ik heb deze namiddag als goeie klant bij telenet nen digicoder besteld....... 'k had nen superpromo voor nie zo veel geld.....en 'k em mijn eige ne cadoo gedaan sé!! Allee binnen een paar weekskes zijne kik ook diggitaal..... wie had da gepeisd?? :? :? Ja, ne mens moet mee heeee....!!
Nu wete wa mijne nieuwjaar is heee!! Ik hoop da da machieneke nie te veel topekkes heeft :? :? ge weet da kik iet em damee sé!! Enfin 'k laat iet wete zenne!!

Deze noen was ik toch op diene KARTOFFELNSALAT ALLA AN aan denke sé......amai da kunne ze mij nie mee straffe sé......pffff, allemaa die pettattekes, legumekkes, stukskes frankfurtersausiskes me een goe bindinske van mayo......oeioei toch!! :P :P

En dan nog diene Wienerschnitzel me pommes-frites wa ons Anneke in Essentho ging nuttigen!!Ik peis d'ak verkeerd z'en 't was ne jager schnitsel
ma allee 'tis allemma goe zenne!!

Slaapzacht

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

28 dec 2007, 12:46

Hoikes emteeke,

allee vooruit....veel geluk met je machien....ne mens mag zich toch iets permittere he....geniet er maar van.....ik wacht er nog mee....voorlopig heb ik genoeg aan mijne pc en mijne feulleton....
ja diene patatsala...heb ik leren maken van een duitse vrouw die ik daar gekend heb....mits een beetje aanpassingen heb ik de duitse traditie verder gezet se....af en toe is da lekker met ne bockwurst of ne jagerschnitzel he.....wat velen nie graag eten maar ik wel is diene sauerkraut met worst....en daar puree bij da durf ik ook nogal eens maken....alleen die linsensuppe mag ik nie....da vind ik zo slecht....bah....

of na een goeie wandeling in de winter...een goei jat dikke soep met ne boterham....da kan zo smaken he.....

vandaag ga ik tomatesoep maken met verse tomaten die ik deze zmer ingevrozen heb....mmmm lekker met een teentje knoflook in....da geeft zo ne lekkere smaak aan de soep....

ja emteeke ik zou ook moeten poetsen.. :cry: ..ben al met stukskes begonnen...k heb gisteren in den aldi van diene allesreiniger met marseillezeep gekocht en die vind ik zo lekker ruiken se...gisterenavond heb ik heel mijn slaapkamer ermee gepoetst en daarna ben ik een tijdje blijven zitten om van de geur te genieten.....dom eigelijk maar k moest er eens van genieten....want mijn zoneke is een rommelig bazeke.. :evil: ..k heb mij al een paar keer opgejaagd daarin...want ik heb het graag een beetje netjes thuis he....maar ja stillekes aan krijg ik het er wel in zenne....t is kwestie van een beetje aanpassing he.. :wink: ..eerlijk gezegd was t voor mij ook een hele aanpassing zenne....as ge da nie meer gewoon zijt om een kind thuis te hebbe....maar ja....k begin het al wa gewoon te worde se....en vandaag ga ik mijn keuken eens onder hande neme...da s ook nodig se....met marseillezeep ...hihi... :P :oops:

ja zo ne wishmop is gemakkelijk he...da gebruik ik ook regelmatig....maar ik poets toch ook graag met de dweil en den aftrekker se....vooral in de keuken....t is misschien wa ouderwets maar k kan t nie late se....die groene handdoeke van t leger vind ik daar goe voor....hihi... :lol:
emteeke ik wens je veel poetsplezier vandaag

dadakes ann
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

28 dec 2007, 17:06

Hoikes Anneke,

Ja, van diene kuis is nie veel van in huis gekome.... :? :? heu nog wa komiskes gaan doen en zie...... we kunne er tegen tot ver na nieuwjaar!!

Da wil zegge da we tees jaar al nie meer moete buite kome!! :P :P Jipie!!
Alles is in huis!!

We zullen wel ne keer een pottekke gaan pakke en voor de rest zien we wel!!

Amai diene choukroet ofte sauerkraut me frankfurtersausiskes awel da kunde mij ook voor wakker make sé, en da moge ook spekskes tusse zitte zenne!! :P :P

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Genieterke

29 dec 2007, 03:09

Veur dat zoermoos, met veur mien paart verkespuutjes, wil ich wel van de Maaskant noa Zaventem of Blaasveld komme es dan nog eine gooie aafdronk bi-j is ist dat hiel schoan met gepakt! :lol:

Mach et joot!

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

anneke57

29 dec 2007, 11:41

Genieterke schreef:Veur dat zoermoos, met veur mien paart verkespuutjes, wil ich wel van de Maaskant noa Zaventem of Blaasveld komme es dan nog eine gooie aafdronk bi-j is ist dat hiel schoan met gepakt! :lol:

Mach et joot!

Het Genieterke :P
Hallokes Genieerke,

Leuk dat je nog eens bij ons komt binne springen....ma je tekst moest k wel een paar keer lezen zenne.....ben da nie gewoon he.....k vond m wel sjiek...hihi :lol:
da is wel een goe idee se.....eens same kome en al die lekkere duitse dinge klaar make.....joepie....met een goe fleske duits moezelwijn ofzo....ziet er goe uit....en t is gelijk je zegt ...da s goe mmeegenome....

dadakes ann :P
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

29 dec 2007, 11:48

Hoi Genieterke,

Die Limburgse gezelligheid, ja dat zou eens moete kunne hee!!We moete toch es ne keer wie weet wanneer me de mense van 't forumekke eens bijeenkomen!! :P :P Wie weet wanneer we allemaal uitgepraat zijn!

t is er eindelijk van gekome sé, 'k ben bezig me de kuis, nog een beke en 't is gedaan...pff :P :P

Deze namiddag een stappekke doen en we zijn weeral kontent zie!! Yesyes

Ik weet nie hoe da komt, as ik berichtjes schrijf krijg ik af en toe een foutmeldinkske en wordt mijn program direkt afgesloten, en moet ik opnieuw beginne...d'as wel wreed ambetant!! :twisted: :twisted: Hebben jullie da soms ook??Soms dan weer nie.....bizar? :? :?

Allee we zulle nog es wa gaan doen sé, da alles blinkt!! 't voordeel is wel dat er nu gene chef komt zien of 't wel goe gedaan is!! In den tijd in Heverlee op de vrijdagnamiddag waren we daar mee bezig, pas dan konden wij om 5 uur op weekend gaan...zoals de vensters me krantepapier opblinken enz..

GRTZ
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

29 dec 2007, 12:10

Hallo emteeke,

allee vooruit...je komiskes zijn al achter de rug...ik moe ze nog doen...en weet nie goe wa ik in huis moet hale.. :oops: ..ik denk als voorgerecht gevulde champignons met spekjes en een steakske met champignonsaus en warme groentjes daarbij met kroketjes....en as dessert een ijsje...maar zo ne stronk dan....een goe glaske wijn erbij....en voor de rest rustig thuis....

ja van mijne kuis in mijn keuken is ook nie veel van in huis gekome...amai...ne mens is thuis en heeft nog gene tijd...hihi....maar ja beter zo dan je te vervelen he...alhoewel ik gistere nie zoveel gedaan heb...de tijd ging sneller as ikzelf....ik denk da ik met een dipke zat gistere....en nog een discussie gehad met t zoneke ook....amai die kan soms lastig zijn se....alleen maar omdat de virusscanner opsloeg tijdens zijn spelleke....elke week t vrijdags om 20.00 uur slaagt da ding aan...hij weet het en ik vertik het om het te verandere se....hij zal er zich toch moete bij neerlegge se....want de laatste tijd mag ik tussendoor ook nog eens op mijne pc.... :twisted:....ik denk da ik mijn hande nog ga vol hebbe om da manneke op zijn pootjes te krijge....hopelijk vind m vlug werk....dan heb ik mijn rust terug.... :?

zo da s van mijn hart ....genoeg gezaagd....emteeke moet het weer aanhoren se....de sukkel.... :oops:

vandaag ga ik mijn inkope doen se....dan ben ook gerust tot na nieuwjaar....da s een goe idee van ons emteeke se....wat ga jij klaarmake met nieuwjaar emteeke :?: ....ben nie kerieus zenne...hihi

dadakes ann :P
my doggy is my baby

anneke57

29 dec 2007, 12:16

Emteechauffeurke schreef:Hoi Genieterke,

Die Limburgse gezelligheid, ja dat zou eens moete kunne hee!!We moete toch es ne keer wie weet wanneer me de mense van 't forumekke eens bijeenkomen!! :P :P Wie weet wanneer we allemaal uitgepraat zijn!

t is er eindelijk van gekome sé, 'k ben bezig me de kuis, nog een beke en 't is gedaan...pff :P :P

Deze namiddag een stappekke doen en we zijn weeral kontent zie!! Yesyes

Ik weet nie hoe da komt, as ik berichtjes schrijf krijg ik af en toe een foutmeldinkske en wordt mijn program direkt afgesloten, en moet ik opnieuw beginne...d'as wel wreed ambetant!! :twisted: :twisted: Hebben jullie da soms ook??Soms dan weer nie.....bizar? :? :?

Allee we zulle nog es wa gaan doen sé, da alles blinkt!! 't voordeel is wel dat er nu gene chef komt zien of 't wel goe gedaan is!! In den tijd in Heverlee op de vrijdagnamiddag waren we daar mee bezig, pas dan konden wij om 5 uur op weekend gaan...zoals de vensters me krantepapier opblinken enz..

GRTZ
EMTEEKE

amai emteeke ....ge vliegt er nogal in vandaag....maar as ge wilt kom ik wel effe controleren zenne...hihi....ge wil precies t oude jaar schoon afmake....en amuseer je deze namiddag se....

jaja...da was bij ons ook zo ...eerst alles proper en dan in weekend...pfff

en over die berichtjes....ja daar heb ik soms ook last van...ik denkdat da aan internet zelf ligt se....da vind ik dan ook nie leuk...om alles terug te beginne schrijve he...

dadakes ann
my doggy is my baby