Niet lachen met inhoud!

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
mira

29 dec 2007, 21:40

Bedankt voor deze fijne reactie beste figaretto. Onze wederkerige wensen aan jou en je dierbaren.

Wij wensen jou en je figaretta ook veel muzikaal en ander genot morgen ter vurige stede en uiteraard ook voor de toekomst. Wij gaan morgen richting provincie Antwerpen voor de diamanten bruiloft van opa brombeer's ouders. Elf kinderen, de schoonkinderen, klein- en achterkleinkinderen.... Mamma mia, che famiglia ! :lol:

Groetjes
Mira

figaretto

29 dec 2007, 21:59

Mijn compliment aan de jubelarissen. :D
Tot wederschrijfs...

katana

30 dec 2007, 15:34

Clausewitz schreef:KLIK HIER

Dit is formidabel deze nieuwjaarswens in het Nederlands , deed mij wat , beurde mij totaal op in mijn oudendag nu dat het nog kan :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
mira

07 jan 2008, 14:31

Uit Het Nieuwsblad van 02/01/2008 :

Man blust brand met onderbroek van zijn tante

LONDEN - Het ondergoed van de Britse Jenny Marseys kwam goed van pas toen er brand in haar keuken uitbrak.

Haar zoon John Marsey en neefje Darren Lines waren brood aan het bakken in de keuken toen er brand uitbrak. Darren greep naar het dichtstbijzijnde stuk wasgoed om het vuur te doven, en dat was een lichtblauwe onderbroek van zijn tante, maatje XL.

Darren dompelde de onderbroek onder water, gooide ze over de vlammen en bluste zo het vuur, zei een woordvoerder van de plaatselijke brandweer. De onderbroek werd zwartgeblakerd, maar de keuken werd wel gered.

'Het had een stuk erger kunnen aflopen', zei Marsey. 'Mijn familie had in het ziekenhuis kunnen liggen, maar nu zijn ze gered door mijn onderbroek. Ik ben de jongens dankbaar.'

De brandweer verklaarde dat het principe - het gebruik van een grote, natte lap om brandend vet te doven - zeer verstandig was. Op de vraag of het aan te raden is om daarvoor ondergoed te gebruiken, antwoordde de woordvoerder ontwijkend: 'Dat hangt natuurlijk af van de maat, maar meer wil ik daar niet over zeggen.'

Een geluk dat die tante geen strings gebruikt. Denk er dus aan bij uw volgende aankoop van ondergoed : vermijd muize-nisjes en verkies branddeken-onderbroeken.

air

07 jan 2008, 16:10

:lol: :lol: :lol:
Het is dus toch waar dat de Britten ivm. obesitas het tegenwoordig winnen van de Amerikanen.
Een mens vraagt zich wel af wat die onderbroek van de tante in die keuken komt doen.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
mira

07 jan 2008, 18:42

Ik dacht eerst aan zo'n waslijn boven het fornuis. Vroeger nooit gezien boven onze leuvense stoven air ?
Aunt Jenny noemt het "emergency pants" maar vertelt er idd niet bij waar ze die bewaart :lol:

http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsi ... 168008.stm

air

16 jan 2008, 11:35

Stationsomroeper houdt mensen uit hun slaap
In Haren, in Brussel, klagen mensen die rond het station wonen over te veel geluidsoverlast.
De stem van de stationsomroeper reikt zo ver dat sommige mensen er 's ochtends wakker van worden.

Het zal eerder zijn omdat de omwonenden proberen het - spreken in de internationale onverstaanbare stationsinfo - te ontcijferen dan de geluidsoverlast. 8)
mira

16 jan 2008, 14:43

De muezzin van Haren ! :lol:

air

16 jan 2008, 15:26

mira

16 jan 2008, 15:39

Uit Het Nieuwsblad van 07/01/2008

Belgische ufo-fanaten geven het op

De Belgische vereniging van ufo-fanaten Sobeps ('La Société Belge d'Etudes des Phénomènes Spatiaux') heeft op 31 december definitief de vliegende schotels in de kast opgeborgen, zo heeft de krant La Meuse bericht.

Gebrek aan geld en aan waarnemingen van niet-geïdentificeerde vliegende voorwerpen aan de Belgische hemel hebben tot de liquidatie van de organisatie geleid.

De vzw Sobeps werd in 1971 opgericht om informatie te vergaren over (vreemde) verschijnselen aan de hemel en om die wetenschappelijk te doorgronden. De vereniging kreeg de wind in de zeilen toen ze in 1990 ermee belast werd getuigenissen te verzamelen van mensen die van 1989 tot 1991 verklaarden ufo's te hebben gezien (wat vooral in Wallonië gebeurde).

Zodoende vergaarde de Sobeps getuigenissen van zowat 5.000 mensen, wat resulteerde in twee lijvige rapporten in 1991 en 1994. Maar sindsdien werden er blijkbaar weinig vreemde dingen aan het Belgische uitspansel gezien. De leden stapten op en de geldlade raakte leeg.

Ze hebben daar eindelijk moeten toegeven dat hetgeen ze zagen vliegen eigenlijk roze olifanten waren....
.... of andere roze verschijnselen, al dan niet met een strikske 8)

katana

16 jan 2008, 15:50

Waarom zo snel opgeven ? :D
Er zijn toch gepensioeneerde met vet pensioen genoeg ,om gratis mee te werken en te turen in de ruimte :lol:

air

16 jan 2008, 16:42

Typisch een 'verschijnsel' uit de jaren 70, iedereen zag wel een ufootje, vooral in Wallonie en nog meer vooral, na het consumeren van enkele straffe bieren.
Overdaad van het straffe spul bevordert het zien van roze olifanten. :wink:

katana

16 jan 2008, 17:15

Veel vroeger zag Wannes raps van Ernest Claes uit het boek van De Heren van Zichem , nog veel meer , hij zag de duivel :D

air

17 jan 2008, 12:56

BERTEM - De directie van het Sint-Bernardusrusthuis in Bertem nam werken van Kloot Per W uit de gangen.
'Onze bewoners geven de voorkeur aan iets traditionelers', klinkt het bij de directie. Normaal gezien zou in het Sint-Bernardusrusthuis het voorbije weekend een tentoonstelling van Claude Perwez -de Tervurenaar die beter bekend is als Kloot Per W. - openen voor de bewoners, hun familie en het personeel van het rusthuis. De directie besliste om de werken nog voor ze goed en wel ophingen van de muren te halen.

Hier een werk van de Kloot, voor alle duidelijkheid, links in beeld:

Afbeelding

Hellup, wat een schande!
Waar, oh waar is het zigeunerjongetje met de fonkelende naar beneden rollende traan gebleven? :?