Gezellige babbelbox voor Hawkisten yeah!!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

papafreddy

29 dec 2007, 12:59

Emteechauffeurke schreef:Die Limburgse gezelligheid, ja dat zou eens moete kunne hee!!We moete toch es ne keer wie weet wanneer me de mense van 't forumekke eens bijeenkomen!! :P :P Wie weet wanneer we allemaal uitgepraat zijn!
EMTEEKE
Hallo Emteeke
Daar heb ik al aangedacht.
Vandaar heb ik al mijn militair gerief terug boven gehaald, wij hebben nog alle gerief meegekregen. Dit hadden we ook nog nodig voor onze bevorderingen die we zelf aanvroegen.
Nu is het zo dat in aug van elk jaar de 4 daagse van de ijzer doorgaat.
Als we nu van dit forum allemaal daar aan mee zouden doen??
Dat is elke dag max 35 km stappen.
Ik zou het doen in militaire uitrusting zoals het toen voorzien was.
Vandaar heb ik mijn boots terug boven gehaald, ze zijn nog als nieuw, bij afzwaai was er nieuw schoeisel aan.
Heb reeds al mijn eerst 5 km gestapt en moet zeggen s'anderen daags niks van gevoeld, met uitzondering van een blaar, maar eigen fout, enen botteke nie genoeg dicht getrokken.
Kan natuurlijk zijn dat nie iedereen zoals ik tijd kan voorzien om dit te doen, normale mensen gaan nog werken aan een leeftijd van 50
Jammer maar ik ben op 50 op brugpensioen gezet, dus tijd over om te trainen.
Denk er eens over na
MVGr
PapaFreddy

Emteechauffeurke

29 dec 2007, 14:21

Hoi Papafreddy,

Fijn jou nog eens te horen hier!! :P :P

Ja, da legergrief van mij is ondertussen wel een maatje of 7 a8 te klein geworden...yesyes!! :? :? :oops: :oops: Zoals destijds het formuliertje vermelde moesten we er altijd zorg voor dragen en minstens 1 maal per jaar goed luchten...hihihi :P :P :P :P amai dat was theorie! Da beedeeke krijg ik begot nie meer over mijnen deriere :oops: :oops: laat staan de knoopekkes toe doen!
Die legerbotinnen, die gaan nog wel ma die z'en verslete tot en met! Ik doen die zeker nie weg want daar hangt nog een heel klein beetje Delta-site grond aan.....terra-cotta achtigen tint, dus een relikwie!!
Ja en de fysieke conditie is ook al nie meer van dat het ooit is geweest, maar in ieder geval U voorstel zullen we wel eens bestuderen hoor!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

papafreddy

29 dec 2007, 14:38

Emteechauffeurke schreef:Hoi Papafreddy,

Fijn jou nog eens te horen hier!! Ja, da legergrief van mij is ondertussen wel een maatje of 7 a8 te klein geworden...yesyes Da beedeeke krijg ik begot nie meer over mijnen deriere :oops: :oops: laat staan de knoopekkes toe doen!
Die legerbotinnen, die gaan nog wel ma die z'en verslete tot en met! Ik doen die zeker nie weg want daar hangt nog een heel klein beetje Delta-site grond aan.....terra-cotta achtigen tint, dus een relikwie!!
Ja en de fysieke conditie is ook al nie meer van dat het ooit is geweest, GRTZ,
EMTEEKE
Hallo nog eens
Da beedeeke hebben we na aanstelling van adj in de prullenmant gegooid!!
Voor in de plaats kregen we een Service Dress, zie foto's van Galabal op dien andere site van 62A
Maar nu dien Service Dress is op maat gemaakt te Lombardsijde, ze hebben daar voor 4x gekomen van da bedrijf om te passen. Wat moet dat toch geld gekost hebben hé. Die Service Dress heb ik deze zomer nog eens aangepast, en de knopen krijg ik nog dicht maar gemakkelijk gaat het toch niet meer, en sedert toen zo'n 10 kilo bijgekomen en door dat maatwerk heb ik niks over. De kepie da is ook per total, hoofd sedert dien te veel uitgezet!!!!
De rest van de kledij gaat nog perfekt, door de grootte maten.
Wat de conditie betreft da is nog in orde, toen ik ging werken elke dag 14 km met de fiets door weer en wind, in zo'n 20 minuten tijd op voorwaarde da het geen tegen wind was natuurlijk!!
Zo tot dan en tot op die andere forum voor mijn memoires
MVgr.
PapaFreddy

anneke57

29 dec 2007, 23:16

Hallo papafreddy,

Leuk je nog eens te horen op ons forumke...ja die bdkes...daar heb ik er veel van gestreken se....met die plooien vanachter....t was nie niks he....as t bataljonfeesten was dan kwamen de manne bij ons met hun vest en de meiskes maar strijken.....was wel leuk zenne....al die strijkplanken naast elkaar....hihi....en dan da koper uisen en onze riem vercoteren of hoe heet da weer.....amai t is zo lang geleden se....en ons botinnekes blonken gelijk ne spiegel....k zou nog allemaal eens terug willen beleven :P :P ...k was toen 18 jaar.....ben er nu 50...pffff....maar mocht ik nog eens de kans krijgen om op de delta site van 62A te mogen rondlope...dan deed ik da zeker....

groetjes ann
my doggy is my baby

papafreddy

29 dec 2007, 23:53

anneke57 schreef:..k was toen 18 jaar.....ben er nu 50...pffff....maar mocht ik nog eens de kans krijgen om op de delta site van 62A te mogen rondlope...dan deed ik da zeker....
groetjes ann
Hallo anneke
toen je 18 was da was dan in '75, ben je dan binnengekomen in Lombardsijde in '75??
Dan heb je zoals mijn vrouw dit jaar Sara gezien!!
Zo ja dan zou ik u moeten gekend hebben, nou ja!!
Dan zat je in '76 op de D site met onder andere Adj Kro Daniel Dauwe.
Euwel Ann wanneer moet ik langskomen om samen naar ginder te varen.
Jammer dat ik nu niet meer veel in de buurt moet komen, mijn zoon werkt niet meer in zaventem en mijn dochter is ook verhuisd vanuit leuven na haar doctoraads titel!
MVGr. en met een slaapmuts
Freddy
Gast

30 dec 2007, 00:07

We kunnen in de stock americain nieuwe gevechtskledij kopen, onze embleemkens erop naaien, ach ja, helaas ben ik nog "normaal" volgens Fred, ik werk nog...ze kunnen mij niet missen zeker ? :lol: :lol: :lol: Die vierdaagse van de ijzer...sommigen zouden misschien liever een 4-daagse barbecue doen :lol: als ik zo de beschrijvingen lees over het uniform van weleer en de huidige omvang des persoons. Bij mij zijn er sedertdien ook een 15kg spieren bijgekomen. 8O Aan allen hier op mt'kes babbelbox een fijn jaareinde, een gelukkig 2008 en drie kussen voor onze allereerste vbv'tjes van weleer ! :D
Gr Willem

Emteechauffeurke

30 dec 2007, 08:30

Hallokes,
Amai seg, da is hier ineens goe druk!! :P :P :P Lekker gezellig, moet zeker kunne..hihi!
Ja, hier in onze regio hebben we de Dodentocht van Bornem, d'as ook zo een gekend wandelspectakel.... tot ze de brouwerij van den DUVEL hebbe gepasseerd!! :? :? :? Voor onze vriend Papafreddy heb ik een goei remedie voor de blaren tegen te gaan..jaja!!Ge gaat da nie gelove maa eerst ne vrouwenpanty van minstens 60den eerst aandoen, dan Uw gewoon kousen en dan de botinnen!!Want dan is er enkel wrijving tussen de twee lagen kousen en nie meer op de huid. En diene panty masseerd dan nog eens extra de benen. Amai as we da in diene tijd moeste gedaan hebbe... we zouden nogal gemarcheerd hebbe!! :P :P
Bij mij past nog wel den ABL T-shirt en den trui me rits en misschien nog die vestjes......ma die broeke... d'as de misere :oops: :oops:

Ja, ikzelf zou ook nog wel eens op den Delta-site in Hausheide willen rondtuffen...ma veel is da nie meer te zien...alles afgebroken :evil: :evil:
En ook misschien al veel overwoekerd me struiken enz. :?: :?:

O ja Anneke , op U vraagske wa ik ga eten me nieuwjaar, da weet ik nog nie want ik z'en geinviteerd...en d'as voor mij ook nog een vraag??

Een vierdaagse BBQ zie ik wel zitte....pff Bmieke weeral! Die prijze in die Stock- Americain zijn wel na den dure kant, ABL botinnen zijn duurder dan in den ABL zelf :? :?

Iedereen nog ne goeie zondag en doe da goe morgen en overmorge!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

30 dec 2007, 09:58

anneke57 schreef:Hallo papafreddy,

Leuk je nog eens te horen op ons forumke...ja die bdkes...daar heb ik er veel van gestreken se....met die plooien vanachter....t was nie niks he....as t bataljonfeesten was dan kwamen de manne bij ons met hun vest en de meiskes maar strijken.....was wel leuk zenne....al die strijkplanken naast elkaar....hihi....en dan da koper uisen en onze riem vercoteren of hoe heet da weer.....amai t is zo lang geleden se....en ons botinnekes blonken gelijk ne spiegel....k zou nog allemaal eens terug willen beleven :P :P ...k was toen 18 jaar.....ben er nu 50...pffff....maar mocht ik nog eens de kans krijgen om op de delta site van 62A te mogen rondlope...dan deed ik da zeker....

groetjes ann
Hoikes Anneke,

Het juiste woord voor diene riem in 't groen te zette was VERTIKUTEREN....allee 'k em het nog es opgezocht! da produkt werd in onzen tijd nog gebruikt voor den bleukesdoop!!Te same me schoenblink enzo. :P :P Da waren van die gaste bij gelijk die indianenstam da ver weg, ge weet wel me veel tatoes etc. daar werd veel gesmeerd zenne!!

Zo to horens!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

31 dec 2007, 15:20

papafreddy schreef:
anneke57 schreef:..k was toen 18 jaar.....ben er nu 50...pffff....maar mocht ik nog eens de kans krijgen om op de delta site van 62A te mogen rondlope...dan deed ik da zeker....
groetjes ann
Hallo anneke
toen je 18 was da was dan in '75, ben je dan binnengekomen in Lombardsijde in '75??
Dan heb je zoals mijn vrouw dit jaar Sara gezien!!
Zo ja dan zou ik u moeten gekend hebben, nou ja!!
Dan zat je in '76 op de D site met onder andere Adj Kro Daniel Dauwe.
Euwel Ann wanneer moet ik langskomen om samen naar ginder te varen.
Jammer dat ik nu niet meer veel in de buurt moet komen, mijn zoon werkt niet meer in zaventem en mijn dochter is ook verhuisd vanuit leuven na haar doctoraads titel!
MVGr. en met een slaapmuts
Freddy
awel papafreddy..ik ben binnegekome in feb 76 en in mei 76 ben ik naar essentho vertrokken...zat sara ook op de D site? en wanneer? amai t is zo lang geleden se...maar adjt Dauwe ...die naam herinner ik mij nog....
en naar de D site gaan...da zouden we eens met de groep kunne doen he....misschien een bus huren en de kosten delen...komt misschien goedkoper uit ofzo...t is maar een idee he....

groetjes ann
my doggy is my baby

anneke57

31 dec 2007, 15:25

Hawk schreef:We kunnen in de stock americain nieuwe gevechtskledij kopen, onze embleemkens erop naaien, ach ja, helaas ben ik nog "normaal" volgens Fred, ik werk nog...ze kunnen mij niet missen zeker ? :lol: :lol: :lol: Die vierdaagse van de ijzer...sommigen zouden misschien liever een 4-daagse barbecue doen :lol: als ik zo de beschrijvingen lees over het uniform van weleer en de huidige omvang des persoons. Bij mij zijn er sedertdien ook een 15kg spieren bijgekomen. 8O Aan allen hier op mt'kes babbelbox een fijn jaareinde, een gelukkig 2008 en drie kussen voor onze allereerste vbv'tjes van weleer ! :D
Gr Willem

Hallo Hawk,

Leuk dat je ons nog eens komt bezoeken op ons forumke....t is gelijk je zegt....liever 34 km barbecue...amai mijn bmike dan....ja bij mij zijn er ook een paar kilo "spieren" bijgekomen se.....k woog vroeger 62 kg en nu durf ik het bijna nie vertellen.....77kg .....hihi....
merciekes voor de mooie wensen.....en ne dikke kus voor t nieuwe jaar terug

groetjes ann
my doggy is my baby

anneke57

31 dec 2007, 15:36

Hoikes Anneke,

Het juiste woord voor diene riem in 't groen te zette was VERTIKUTEREN....allee 'k em het nog es opgezocht! da produkt werd in onzen tijd nog gebruikt voor den bleukesdoop!!Te same me schoenblink enzo. :P :P Da waren van die gaste bij gelijk die indianenstam da ver weg, ge weet wel me veel tatoes etc. daar werd veel gesmeerd zenne!!

Zo to horens!

GRTZ,
EMTEEKE[/quote]

Hallo emteeke,

merciekes voor t juiste woord se....ja die bleukesdoop ...daar heb ik er een paar van meegemaakt....als ik van week was....k moest gaan opletten dat er geen baldadigheden gebeurden he....maar k heb daar nooit problemen gezien...k heb mij zelfs goe geamuzeerd....en goe gelachen...soms zag ik er zelf uit as nen indiaan...een keer heb ik ballen gekregen daarvoor....omdat er ne batterijcomd da nie kon verdragen da ik zo goe overeen kwam met de miliciens....k lag er nie van wakker zenne....da grassprietjes trekken had ik er voor over se....en omdat ik daarbij zat gingen ze ook extra onnozel doen he...hihi...en dan te zwijgen van die superavonden....t was allemaal zo leuk se....

allee vooruit emteeke...laat het je maar eens goe smaken vanavond...en amuseer je se...
bij mij zal t toch weer die pannekes worden...op algemene aanvraag hier thuis se....dus heb ik nie veel keus meer he....

dadakes ann
my doggy is my baby

papafreddy

31 dec 2007, 15:45

anneke57 schreef: awel papafreddy..ik ben binnegekome in feb 76 en in mei 76 ben ik naar essentho vertrokken...zat sara ook op de D site? en wanneer?
groetjes ann
Dag Anneke
Ja van die Sara ga je het verkeerd begrepen hebben vrees ik, als een man 50 wordt zegt men "hij heeft Abraham gezien" en de vrouw van abraham was "Sara" zie gewijde gescheidenis of lees eerste boek in bijbel.
Dus als een vrouw 50 wordt dan heeft ze "sara" gezien.
Wie ken ik nog die op de D site zat toen half weg '76
Dat was Olt Vancouwenberghe Luc die later met een van de VBV's is gehuwd van de D site
Daar had je ook nog Lt Vereecke Alain.
Ik zoek ook nog de VBV's die met mijn een schietoefening mee hebben gemaakt in Leopoldsburg gedurende een week in het najaar van '76.
Bij de Staf en diensten batt. hadden we geen VBV's, dus degene die mee waren van de C & D batt. , tja namen ben ik vergeten en gezichten, tis ook al zo lang geleden, ik keek toen niet jaar jonge dames, had er zelf een, waar ik genoeg werk mee had!!!!
MVGr.
Freddy

papafreddy

31 dec 2007, 16:42

anneke57 schreef:.ik ben binnegekome in feb 76 en in mei 76 ben ik naar essentho vertrokken
groetjes ann
Hello Anneke

Ik heb nog een vraagje?
Ben je dan begin februari 76 binnengekomen te Lombardsijde.
Zoja weet je nog jullie ontvangst, want da was de laatste maand dat ik daar was.
Een hind over jullie ontvangst, daar lagen ook nog de para's!!!!!!!
MVGr.
PapaFreddy

Emteechauffeurke

31 dec 2007, 18:48

Hallokes allemaal,

Amai, ik zie hier het jaar 76 vermeld staan....pfff da was da goe heet jaar!! :? :? D'er zulle zeker geen parasols op de sites gestaan hebbe.... :? :? !!
Ja, da boven kon da goed warm zijn..ik heb het meegemaakt, allee in 78 dan wel hee..!!
Ook hoor ik hier langs alle kanten over die schietoefeningen in Lombardsijde en Leopoldsburg praten!! Ik zelf heb er gene gehad...was milicien..ma we z'en wel ginder in Brakel es een nachtsje gaan bivakeren da was in de buurt van Warburg, Scherfede.t' zou mij nie verwondere dat da een beke in de buurt was van den D-site van 62A! Ze noemde die plek geloof ik Ossendorf, nie da Ossendorf bij Keulen hee.

Enfin, de bedoeling was om ne keer es in de open lucht te zijn. Daar oefenden wij dan het graven van schutskuilen....die moeste an bepaalde afmetingen voldoen. En dan nog wa gezever en theorie, en dan konde wij gaan slape sé :evil: :evil: ze hadde beloofd da we allemaal in de camions konde slape, jaja toete geraar.....dapper in de open lucht :twisted: :twisted: allee da ging nog zenne. ma goe is anders!!

Ma voor de rest heb ik qua oefeningen nie veel gedaan, ja ne keer s'nachts alles wa bolde en nie te zwaar was de kazerne uitrijden, en terug binnen!! En dan nog ne Mobility, we stonden klaar aan de poort van de site
en 'tfeest was al gedaan....alles terug binne....pfff Ik reed me ne Magirus me remork dus 6 missiles, diene terug op z'en plek, de aardingsstrippen terug aanvijze,wie kent ze nog???

Allee tot horens en laat het smake zenne!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

01 jan 2008, 07:30

Goeiemorgen,

Graag wil ik ,als de gastheer van dit forummeke op deze eerste dag van 't jaar iedereen een voorspoedig 2008 toewensen!! :P :P :P

Ik hoop da de aspirinnekes en ijsblokskes nie gebruikt z'en...hihi!! :? :?
Want voor een aantal onder U zulle er vandaag nog de Petekinderen komen voor hunnen brief te kome leze sé!!Amai . wa is onzen tijd heee...da we me een tikkenei in ons broekske na de meter en de peter moeste gaan me ons briefke! :P :P Eerst krege we dan een licht schuimwijnekke, dan ging da aframmele wa beter sé..hihi! Dan wanneer we da kadooke krege waren we zo content zie!

Subiet z'en ik geinviteerd zie.. weeral nen Bmiekesaanslag!! :? :? En na de noen nog wa mense gaan kussen sé.....dan z'en die ook weeral gesust en dan is de kerk nog es in't midde gezet sé

Allee tot de volgend heee!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!