Gezellige babbelbox voor Hawkisten yeah!!
-
BLACKJACK - Lid geworden op: 30 dec 2006, 09:48
Hellokes,
aan iedereen een vreugdevol jr gewenst en een zeer goede gezondheid
bovenop. Voor de rest alles wa da ge wilt mr zoals ze hier bij ons zegge, dr moete wel
zelf vr zorgen. En vr onze gastheer hier veel berichtjes op zn forum hier en dat da hier ng lang mag door gaan.
Grtz,
Blackjack.
(ancien 76/77 D-site Essentho)
bovenop. Voor de rest alles wa da ge wilt mr zoals ze hier bij ons zegge, dr moete wel
Grtz,
Blackjack.
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi Beejee,BLACKJACK schreef:Hellokes,
bovenop. Voor de rest alles wa da ge wilt mr zoals ze hier bij ons zegge, dr moete welzelf vr zorgen. En vr onze gastheer hier veel berichtjes op zn forum hier en dat da hier ng lang mag door gaan.
![]()
![]()
![]()
Grtz,
Blackjack.![]()
Fijn jou nog eens te horen hier, ja ik z'en terug thuis zie want zoals gesteld heb ik deze noen heel goe mij smaakpappilekkes verwend zie....amai... regime sé
Ma, ja we moge ne keer zondige sé! Mijnen hof ligt er wa miserabel bij na die herfsttoestanden...... misschien es een oefeninske inlassen!!
Amai, moesten we nu nog da zijn zoude misschien 't alarm late afgaan sé......serieus of nie..... of me da cassetekke.. ge weet wel heeee....!!
Mijne superwens voor tees jaar is ne keer terug de kans krijge voor met ne MAN-CARGO 4TON te rijden.... amai, wie kan da organiseren???Ja da is zo hee!! Alleen da motorgeluid sé.... na juist 30 jaar na afzwaai!!
Ik heb nog altijd die Teeeem's van die camions!!! En mijn rijbewijs van den ABL breng ik mee zenne!!En dienen drill qua checkpoints weet ik ook nog sé!!
Allee tot horens zie
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hallookes allemmaal,
Ja, ik was nog een antwoordeke schuldig sé!! Ons Anneke wou wete wat er op 't menu stond op nieuwjaar? awel zie hier komt da verslagske om me legertermen te spreke.
We z'en dus begonne me een goe fleske champieter te kraken, terwijl we daar mee bezig waren stonden er in den oven, zo van die amuuse-geullekes ofte mondverwennertjes in 't vlaams lekker op temperatuur te komen die we dan bij ons glaaske aan het nuttigen waren. Nadien werde we voorzien van een voorgerechtsje in casu een foisgras me begeleiding...mmmmm zenne!
Na een kleine pauze gingen we dan over tot het degusteren van een lekker zoepjen, jaja die we met de klanken van het nieuwjaarsconcert op televies tot ons namen, met idd. een stuk Frans baget..mmmm ja, ondertussen was dan een goe fleske wijn ontkurkt, die we dan bij ons hoofdgerecht gingen gebruiken.
Dat hoofdgerecht bestond uit een klassieker, nl. een steack Bearnaise, maar deze keer ne keer goe veredeld me veel warme groentekkes en zo een half tomaatje me kruidekkes en lookboter die efkes onder de grill geweest zijn ge weet wel hee..daarbij ontbraken zeer zeker nie de klassieke frittekes, huisgemaakt zaols dat noemt? gene diepvries zenne!!
De afsluitende deserten zulle we vandaag nog moete gaan eten denk ik,...pff gistere gene plaats meer zie!
Allee nu wete welke smaken mijn pappillekes hebben geproeft sé
Zo tot horens
GRTZ,
EMTEEKE NOG NAGENIETEND
Ja, ik was nog een antwoordeke schuldig sé!! Ons Anneke wou wete wat er op 't menu stond op nieuwjaar? awel zie hier komt da verslagske om me legertermen te spreke.
We z'en dus begonne me een goe fleske champieter te kraken, terwijl we daar mee bezig waren stonden er in den oven, zo van die amuuse-geullekes ofte mondverwennertjes in 't vlaams lekker op temperatuur te komen die we dan bij ons glaaske aan het nuttigen waren. Nadien werde we voorzien van een voorgerechtsje in casu een foisgras me begeleiding...mmmmm zenne!
Na een kleine pauze gingen we dan over tot het degusteren van een lekker zoepjen, jaja die we met de klanken van het nieuwjaarsconcert op televies tot ons namen, met idd. een stuk Frans baget..mmmm ja, ondertussen was dan een goe fleske wijn ontkurkt, die we dan bij ons hoofdgerecht gingen gebruiken.
Dat hoofdgerecht bestond uit een klassieker, nl. een steack Bearnaise, maar deze keer ne keer goe veredeld me veel warme groentekkes en zo een half tomaatje me kruidekkes en lookboter die efkes onder de grill geweest zijn ge weet wel hee..daarbij ontbraken zeer zeker nie de klassieke frittekes, huisgemaakt zaols dat noemt? gene diepvries zenne!!
De afsluitende deserten zulle we vandaag nog moete gaan eten denk ik,...pff gistere gene plaats meer zie!
Zo tot horens
GRTZ,
EMTEEKE NOG NAGENIETEND
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
anneke57 - Lid geworden op: 27 jul 2007, 14:31
papafreddy schreef:Dag Annekeanneke57 schreef: awel papafreddy..ik ben binnegekome in feb 76 en in mei 76 ben ik naar essentho vertrokken...zat sara ook op de D site? en wanneer?
groetjes ann
Ja van die Sara ga je het verkeerd begrepen hebben vrees ik, als een man 50 wordt zegt men "hij heeft Abraham gezien" en de vrouw van abraham was "Sara" zie gewijde gescheidenis of lees eerste boek in bijbel.
Dus als een vrouw 50 wordt dan heeft ze "sara" gezien.
Wie ken ik nog die op de D site zat toen half weg '76
Dat was Olt Vancouwenberghe Luc die later met een van de VBV's is gehuwd van de D site
Daar had je ook nog Lt Vereecke Alain.
Ik zoek ook nog de VBV's die met mijn een schietoefening mee hebben gemaakt in Leopoldsburg gedurende een week in het najaar van '76.
Bij de Staf en diensten batt. hadden we geen VBV's, dus degene die mee waren van de C & D batt. , tja namen ben ik vergeten en gezichten, tis ook al zo lang geleden, ik keek toen niet jaar jonge dames, had er zelf een, waar ik genoeg werk mee had!!!!
MVGr.
Freddy
Hallo papafreddy,
je da had ik verkeerd begrepen...ik ben sara tegen gekomen, maar ik heb ze nog wa terug gestuurd....k voel mij nog nie oud genoeg ...begrijp je?.....
ik dacht dat Lt vereecke generaal is nu...ik vond da ne zeer correcte en vriendelijke mens...daar had ik veel respect voor....en van cauwenberge luc is met roosje de sander gehuwd....die zijn toen naar korbach vertrokken....daarna weet ik het nie meer...chef spittaels is adjt maj geworden ...heb ik over een paar jaar nog gezien....adjt dhaen....adjt maes....adjt janssen...en adjt peeters....yvetje neven van de c by...die is cdt geworden ...heb ik nog gezien in evere een paar jaar terug....en dan de bsm jacobs jef....ook van de d bij....
er zullen mij nog namen ivallen zenne...maar ja t is zoals je zegt....t is zolang geleden he....
groetjes ann
my doggy is my baby
-
papafreddy schreef:Hello Annekeanneke57 schreef:.ik ben binnegekome in feb 76 en in mei 76 ben ik naar essentho vertrokken
groetjes ann
Ik heb nog een vraagje?
Ben je dan begin februari 76 binnengekomen te Lombardsijde.
Zoja weet je nog jullie ontvangst, want da was de laatste maand dat ik daar was.
Een hind over jullie ontvangst, daar lagen ook nog de para's!!!!!!!
MVGr.
PapaFreddy
nee ik ben in t oc4 in peutie binne gekomen op 25 feb 76 en 4 weken later naar lombardsyde...voor 2 maand....
die para's heb ik daar gezien....da weet ik nog goe...want daar zat ne schoolkameraad van mij bij....zijn voornaam was danny...ne grote donkerharige....vriendelijke mens....de ontvangst van hun rode muts heb ik nog meegemaakt....in de kantine zijn we da gaan vieren....amai....mijn uitgangshoedje is daar serieus gedoopt geweest....met bier....hihi....
we hebben daar les gehad van ne cpn? lefevre?....en ne chef govaerts? dacht ik...
groetjes ann
my doggy is my baby
-
Enfin, de bedoeling was om ne keer es in de open lucht te zijn. Daar oefenden wij dan het graven van schutskuilen....die moeste an bepaalde afmetingen voldoen. En dan nog wa gezever en theorie, en dan konde wij gaan slape sé
ze hadde beloofd da we allemaal in de camions konde slape, jaja toete geraar.....dapper in de open lucht
allee da ging nog zenne. ma goe is anders!!
ja emteeke da hebbe we ook meegemaakt...tijdens de cursus kboo....in leopoldsburg...moeste we ook zo ne put grave met alles erop en eraan...we hadde zelfs ne frigo gegrave voor den dorst..
..en tijdens het graven zei onze lt da we hem groot genoeg moeste make...alleen wiste we nie da we daar ne hele nacht mochten in zitten....haha....amai...ben er proper uit gekome zenne...k heb er nog ne foto van....
...vond ik wel leuk se....
dadakes ann
ja emteeke da hebbe we ook meegemaakt...tijdens de cursus kboo....in leopoldsburg...moeste we ook zo ne put grave met alles erop en eraan...we hadde zelfs ne frigo gegrave voor den dorst..
dadakes ann
my doggy is my baby
-
Emteechauffeurke schreef:Hallookes allemmaal,
Ja, ik was nog een antwoordeke schuldig sé!! Ons Anneke wou wete wat er op 't menu stond op nieuwjaar? awel zie hier komt da verslagske om me legertermen te spreke.![]()
![]()
We z'en dus begonne me een goe fleske champieter te kraken, terwijl we daar mee bezig waren stonden er in den oven, zo van die amuuse-geullekes ofte mondverwennertjes in 't vlaams lekker op temperatuur te komen die we dan bij ons glaaske aan het nuttigen waren. Nadien werde we voorzien van een voorgerechtsje in casu een foisgras me begeleiding...mmmmm zenne!![]()
![]()
Zo tot horens
GRTZ,
EMTEEKE NOG NAGENIETEND
amai emteeke...da moet lekker geweest zijn se....k hoop da je ervan genoten hebt....t is maar ene keer nieuwjaar in t jaar he....en merciekes voor t verslag....ge krijgt er nen dag extra congé voor se voor uwe nieuwjaar.....
dadakes ann
my doggy is my baby
-
Hoikes Anneke!!
Merciekes, merciekes voor de dagske congee zenne!!
Amai dan hebde gijlie da ook moete doen zone put make, da was toch goe weer hoop ik??
Ma ja als diene frigo voorzien was was da al wa beter he!! Om 't half uur een Jupileerke , een, Lefke ofzo...;hihi! t'ergste da ik heb meegemaakt was me goe stormweer, ja in de zomer kon da daar, een post me ne punt-50gaan bemannen me nen Bv..pffff mijn onderbroekske was goe nat!!
Nie van de schrik, ma van 't regenweer heeee...
Da was da van diene ijzege wind op diene site? amai sé!
Ik ben er zeker van da ze da beneden in Brakel in 't openluchtbad me den bikini aan paraderen waren!!Ja zo kon da weer da verschille zie!
Ja, alle wa zullen we vandaag weeral doen??We zien wel!
Ik vraag mij af hoe het Vivke en de familie vergaat sé, ik denk daar aan hoor!!
Zo tot dan!
GRTZ,
EMTEEKE
Merciekes, merciekes voor de dagske congee zenne!!
Amai dan hebde gijlie da ook moete doen zone put make, da was toch goe weer hoop ik??
Nie van de schrik, ma van 't regenweer heeee...
Ik ben er zeker van da ze da beneden in Brakel in 't openluchtbad me den bikini aan paraderen waren!!Ja zo kon da weer da verschille zie!
Ja, alle wa zullen we vandaag weeral doen??We zien wel!
Ik vraag mij af hoe het Vivke en de familie vergaat sé, ik denk daar aan hoor!!
Zo tot dan!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hallookes,
Ja, ondertussen hebbe kik mij vandaag weer es goe geamuseerd sé.....
ik geef toe t'weer was wel wa friskes ma 't was open weer....veel zon !
deze namiddag ne keer goe buite geweest... hier na da speeltuintje geweest...... d'as nie alleen voor de klein gaste ma de gezette mens zoals ekik kunne da ook terecht....hihi
, en dan daarna ne keer naar mijn kroegske geweest voor een natje......yesyes!!
Nu het toeval wilt dat da weeral es mense zaten da ik goe ken, en ja 't was feest hee....pffff
d'er zijn ik nog een lerares van 't tweede studiejaar von damals tegegekome... eneuhhhhh het weerzien was emotioneel...snifsnif!
En natuurlijk veel memories opgehaald enzo; namen van medeleerlingen opgezocht!! En...met enige fierheid kan ik mededelen da we da in dienen tijd nie slecht hebbe gedaan...want ze denkt nog altijd aan den tijd hoe het was...en wij hebbe idd. ons steendje bijgedrage sé!!
Ja, en die bagage hebbe we meegenome na den troep zenne, amai 't zal nie z'en!!
Ja, en 't was al superlang gelede sé, ma dezenavond nog es na't fritkot geweest zie.... en da heeft pôdore gesmeckt zie.. allee 't was een gewoonekke me vollekedevent en een tartaarekke bij!
Zo tot zolang zenne
GRTZ,
EMTEEKE
Ja, ondertussen hebbe kik mij vandaag weer es goe geamuseerd sé.....
deze namiddag ne keer goe buite geweest... hier na da speeltuintje geweest...... d'as nie alleen voor de klein gaste ma de gezette mens zoals ekik kunne da ook terecht....hihi
Nu het toeval wilt dat da weeral es mense zaten da ik goe ken, en ja 't was feest hee....pffff
En natuurlijk veel memories opgehaald enzo; namen van medeleerlingen opgezocht!! En...met enige fierheid kan ik mededelen da we da in dienen tijd nie slecht hebbe gedaan...want ze denkt nog altijd aan den tijd hoe het was...en wij hebbe idd. ons steendje bijgedrage sé!!
Ja, en die bagage hebbe we meegenome na den troep zenne, amai 't zal nie z'en!!
Ja, en 't was al superlang gelede sé, ma dezenavond nog es na't fritkot geweest zie.... en da heeft pôdore gesmeckt zie.. allee 't was een gewoonekke me vollekedevent en een tartaarekke bij!
Zo tot zolang zenne
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hallokes emteeke,
k zien da ons emteeke weer goe in de weer was se....da moet leuk zijn om nog zo eens met een juffrouw van vroeger te praten he.....
k heb vandaag weeral een vriendin terug gevonden ....amai hebbe wij gebabbeld....we zijn zo een beetje dikkop geweest se....
...maar t is terug in orde.....yesyes....je weet hoe da soms gaat tusse de madammen he....hihi....
...met het nodige vocht en de tranen is het weer bijgelegd se....
dadakes ann
vivke?
k zien da ons emteeke weer goe in de weer was se....da moet leuk zijn om nog zo eens met een juffrouw van vroeger te praten he.....
k heb vandaag weeral een vriendin terug gevonden ....amai hebbe wij gebabbeld....we zijn zo een beetje dikkop geweest se....
dadakes ann
vivke?
my doggy is my baby
-
Goeiemorgen!!
DIENSTMEDELING!!!!!!!
Nl. gistere geeft ons aller Anneke...jaja de 400ste posting gedaan sé!!
Hiephiephoera!! wa zoude we doen??
Ja ze krijgt nen dikke smakkert, nen bloemekee en 5daagskes aan 't zeeetje!!Ik hoop da ze nie te veel verschiet!!
GRTZ,
EMTEEKE
DIENSTMEDELING!!!!!!!
Ja ze krijgt nen dikke smakkert, nen bloemekee en 5daagskes aan 't zeeetje!!Ik hoop da ze nie te veel verschiet!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Dag Anneke,anneke57 schreef:Hallokes emteeke,
k heb vandaag weeral een vriendin terug gevonden ....amai hebbe wij gebabbeld....we zijn zo een beetje dikkop geweest se....![]()
...maar t is terug in orde.....yesyes....je weet hoe da soms gaat tusse de madammen he....hihi....
![]()
...met het nodige vocht en de tranen is het weer bijgelegd se....
dadakes ann
vivke?
Amai, da moet wa geweest zijn sé...da terugzien!!Ja, soms is het voor een snuif de rede om efkes in de toebels te gerake me de kameraden-vrienden!!
Nogal een chance da ik da nie bij was, want ik z'en wa da betreft nogal ne
platte, ik zou ook beginne snotteren sé.....ge zie da soms in van die programs op den TV als ze mekander terug zien na jaren!! Ja ne KREEFT die hebbe da heee!!!
k z'en just terug van Mechelen, k'moest da persé zijn voor iet onnozel....ge kent da he!!Administratie heet da !!
Genoeg gezaagd sé! Ik weet nie voor dezen avond, het zulle bokes worden me charcuterie.....deze noen al mijn casserols en pannen goe afgewassen....gene goesting om die terug vuil te make
Allee tot dan
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Goeiemorgen,
Iedereen appel aan bed!!!!
Amai Ik zien ons da nog doen, dan nog halfverdwaast me ons toiletzakske na de pompbakskes gaan...pffff!Tanden poetsen scheren....allee ge weet wel heee!!Ons beddebakske te goei opmake...was moeilijk want ik sliep op 'teerste verdiep....het boveste bed dus! En dan konde we na de refter sé. me ons bestek en da inoxidabele kommeke..ik heb da al es verteld!!!
Amai 'k staan voor drukke daagskes sé, begint al deze noen want dan komt den diepvries langs,, 'k moet mijne lijst nog make..deze keer es wa visprodukten nemen.caloriekes mindere.Morgen kome ze dan da machien zette...'k zen curieus kunnen we terug CNN enzo zien op den TV ...hihi, rond de noen na men zus voor teen en tander te doen...zal rappekes avond zijn
En dan de zaterdag is het de afsluiting van 't jachtseizoen.. zijne kik weeral van dienst...logistiek voor die gaste, jeneverkes, koffie, broodjes etc.
Tegen den avond aan is 't dan den diner van de jacht....pfff weeral caloriekes sé!!
Allee 'k zal content z'en da da zondag zal zijn, terug wa tijd voor men eige zie... potteke pakken..misschien kom ik de juffrouw weer tege
Alle tot zolang he,
GRTZ,
EMTEEKE
Ons VIVKE?
Iedereen appel aan bed!!!!
Amai 'k staan voor drukke daagskes sé, begint al deze noen want dan komt den diepvries langs,, 'k moet mijne lijst nog make..deze keer es wa visprodukten nemen.caloriekes mindere.Morgen kome ze dan da machien zette...'k zen curieus kunnen we terug CNN enzo zien op den TV ...hihi, rond de noen na men zus voor teen en tander te doen...zal rappekes avond zijn
Tegen den avond aan is 't dan den diner van de jacht....pfff weeral caloriekes sé!!
Allee 'k zal content z'en da da zondag zal zijn, terug wa tijd voor men eige zie... potteke pakken..misschien kom ik de juffrouw weer tege
Alle tot zolang he,
GRTZ,
EMTEEKE
Ons VIVKE?
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Emteechauffeurke schreef:Goeiemorgen!!
DIENSTMEDELING!!!!!!!![]()
![]()
![]()
GRTZ,
EMTEEKE
amai emteeke....da s verschiete zenne.....en 5 daagskes aan de zee....mmm....da zou nog wa zijn se....in elk geval ne dikke smakkerd terug se.....
dadakes ann
my doggy is my baby