1966 - 1993 - 6A te SOEST - Evere - Lombardsijde
-
Wodan - Lid geworden op: 13 mar 2005, 17:31
Jef 52,
inderdaad Chef Van Welkenhuyzen heeft mij ook de liefde voor de fotografie bijgebracht en tevens leerde hij mij om de foto's te ontwikkelen in het 6A. Er was toen een kleine donkere kamer.Nu nog ben ik veel bezig met fotografie al ben ik al jaren overgeschakeld op de digitale opname. Van Welkenhuyzen was ook begaan met het jeugdleven in Soest, chiro dacht ik. Ik heb als soldaat meer dan eens in het Arnsbergerwald tochten helpen uitstippelen voor "zijn" jeugd. Nu nog doe ik bergklimkampen in Zwitserland met jeugd en hou ik van rondtrekken in de bush of outback in Down Under.
Dat beide op rust zijn is normaal, ben nu zelf 55 jaar en was toen een jonge snaak van 23 jaar.
Vraag me af of Van Welkenhuyzen nog in leven is en waar hij ergens woont.
inderdaad Chef Van Welkenhuyzen heeft mij ook de liefde voor de fotografie bijgebracht en tevens leerde hij mij om de foto's te ontwikkelen in het 6A. Er was toen een kleine donkere kamer.Nu nog ben ik veel bezig met fotografie al ben ik al jaren overgeschakeld op de digitale opname. Van Welkenhuyzen was ook begaan met het jeugdleven in Soest, chiro dacht ik. Ik heb als soldaat meer dan eens in het Arnsbergerwald tochten helpen uitstippelen voor "zijn" jeugd. Nu nog doe ik bergklimkampen in Zwitserland met jeugd en hou ik van rondtrekken in de bush of outback in Down Under.
Dat beide op rust zijn is normaal, ben nu zelf 55 jaar en was toen een jonge snaak van 23 jaar.
Vraag me af of Van Welkenhuyzen nog in leven is en waar hij ergens woont.
-
jef52 - Lid geworden op: 17 jun 2004, 08:07
Hey Wodan,
gelijk heb je!!! Ook ik fotografeer nu nog steeds, digitaal ook en probeer nu een beetje Photoshop te leren...
Graag zou ik foto's vinden van die tijd in Soest, ben nl. alles kwijt geraakt door een huisbrand. Misschien ken jij iemand die ze op de PC heeft staan en mij ze eventueel kan doorsturen ?
Mijn adres: jozef.caers@telenet.be
Alvast bedankt en tot verdere babbel natuurlijk...
groetjes,
jef
gelijk heb je!!! Ook ik fotografeer nu nog steeds, digitaal ook en probeer nu een beetje Photoshop te leren...
Graag zou ik foto's vinden van die tijd in Soest, ben nl. alles kwijt geraakt door een huisbrand. Misschien ken jij iemand die ze op de PC heeft staan en mij ze eventueel kan doorsturen ?
Mijn adres: jozef.caers@telenet.be
Alvast bedankt en tot verdere babbel natuurlijk...
groetjes,
jef
leef vandaag en denk niet aan morgen
-
Guido,
ik hoop dat we het hier over dezelfde persoon Vanwelkenhuyzen hebben. Hij was in 1973 chef en werd volgens mij toen van de garage mechaniek naar het 1-ste nucleair peleton van het 6A verplaatst (samen met toen Lt. Beyens en een andere chef, ik denk dat zijn naam van Overbeke is ).Reden was volgens mij altans dat we per vergissing veel te vroeg waren opgeroepen. Ik heb mij 3-dagen gedaan rond 8 augustus 1973 en werd reeds op 2 september opgeroepen en met ca 26 man op 8 september 1973 naar Soest gebracht.
Ik denk dat hij ook een Oud- Korea veteraan is.
Moest dit dezelfde persoon zijn, dat zou ik dit fantastisch vinden.
Hij was toen niet al te groot en had een fijn snorretje. Dacht dat hij een Limburger was.
Ik woon zelf in Hoboken dus niet zover van Ekeren af.
Alvast bedankt.
Guido ( = Wodan )
ik hoop dat we het hier over dezelfde persoon Vanwelkenhuyzen hebben. Hij was in 1973 chef en werd volgens mij toen van de garage mechaniek naar het 1-ste nucleair peleton van het 6A verplaatst (samen met toen Lt. Beyens en een andere chef, ik denk dat zijn naam van Overbeke is ).Reden was volgens mij altans dat we per vergissing veel te vroeg waren opgeroepen. Ik heb mij 3-dagen gedaan rond 8 augustus 1973 en werd reeds op 2 september opgeroepen en met ca 26 man op 8 september 1973 naar Soest gebracht.
Ik denk dat hij ook een Oud- Korea veteraan is.
Moest dit dezelfde persoon zijn, dat zou ik dit fantastisch vinden.
Hij was toen niet al te groot en had een fijn snorretje. Dacht dat hij een Limburger was.
Ik woon zelf in Hoboken dus niet zover van Ekeren af.
Alvast bedankt.
Guido ( = Wodan )
-
Guidosan,
bedankt dat u mijn bericht op dit forum hebt door gespeeld aan Mr. Vanwelkenhuysen. Het is inderdaad de persoon die ik zocht.
Ook al heb ik gedurende mijn verdere leven een grote vrienden- en kennissenkring opbouwd over een groot stuk van de wereld en hoewel ik hem (nog) niet ontmoet heb, toch doet het me deugd te weten dat hij nog gezond is en dit na een berichtje van hem. Ik heb dan ook zeer mooie herinneringen aan deze man.
Hopelijk is dit de aanzet om andere oud Nuc-miliciens van de lichting '73/74 in Soest, 6 A terug te vinden.
bedankt dat u mijn bericht op dit forum hebt door gespeeld aan Mr. Vanwelkenhuysen. Het is inderdaad de persoon die ik zocht.
Ook al heb ik gedurende mijn verdere leven een grote vrienden- en kennissenkring opbouwd over een groot stuk van de wereld en hoewel ik hem (nog) niet ontmoet heb, toch doet het me deugd te weten dat hij nog gezond is en dit na een berichtje van hem. Ik heb dan ook zeer mooie herinneringen aan deze man.
Hopelijk is dit de aanzet om andere oud Nuc-miliciens van de lichting '73/74 in Soest, 6 A terug te vinden.
-
Jef52,
als ik tijd heb dan zal ik eens wat foto's van Soest inscannen. Heb nog een fotoalbum liggen van toen ik soldaat was, uit'73/74 dus.
Momenteel heb ik het echter te druk. Je kent dat misschien, kinderen verlaten het nest en dan begin je de kamers op te ruimen en voor je het weet ben je heel de woning aan het renoveren. Maar ik ga zeker proberen die oude zwart/wit foto's te scannen.
Heb onlangs nog een super 8 mm film opgediept uit mijn soldatentijd toen ik het huis van mijn ouders aan het leegmaken was. Ga die zeker binnendoen bij Grobet in Antwerpen om op dvd te laten zetten. Kost wel wat, maar het zal de moeite zijn. Mijn vrouw, toen mijn vriendin staat er ook nog op, dus we hebben er allebei nog plezier van.
Zal nadien eens bekijken of ik daar het nodige materiaal kan uithalen voor u.
Op het net zelf kan je ook foto's vinden uit de "oude " doos die genomen zijn in Soest en zelfs foto's waarop je kan zien hoe al die kazernes aan het verkommeren zijn. Jammer.
als ik tijd heb dan zal ik eens wat foto's van Soest inscannen. Heb nog een fotoalbum liggen van toen ik soldaat was, uit'73/74 dus.
Momenteel heb ik het echter te druk. Je kent dat misschien, kinderen verlaten het nest en dan begin je de kamers op te ruimen en voor je het weet ben je heel de woning aan het renoveren. Maar ik ga zeker proberen die oude zwart/wit foto's te scannen.
Heb onlangs nog een super 8 mm film opgediept uit mijn soldatentijd toen ik het huis van mijn ouders aan het leegmaken was. Ga die zeker binnendoen bij Grobet in Antwerpen om op dvd te laten zetten. Kost wel wat, maar het zal de moeite zijn. Mijn vrouw, toen mijn vriendin staat er ook nog op, dus we hebben er allebei nog plezier van.
Zal nadien eens bekijken of ik daar het nodige materiaal kan uithalen voor u.
Op het net zelf kan je ook foto's vinden uit de "oude " doos die genomen zijn in Soest en zelfs foto's waarop je kan zien hoe al die kazernes aan het verkommeren zijn. Jammer.
-
krullejo - Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:32
Halo Guidsan,
Ook ik lag in het 6a en dit de periode 69-70 en wel in de A batterij
Ik heb ondertussen reeds kontakt gehad met een van mijn vroegere wachtmeesters nl;Vermassen Henri,Vanhoutte Jos was mijn stukscommandant maar ,naar ik vernomen heb is deze reeds enkele jaren overleden,onze kapitein Lenaerts trouwens ook
Na mijn opleiding als nummer 3 in het stuk was ik aktief in de mess Ooffr
Ik zong ook en ging met regelmaat mee met het zangkoor naar Belgie,wanneer we in de kazerne waren luisterden we de mis op de zondag onder leiding van Gilbert Dehertoghe die dan luitenant was.
mvg Johan Favere
Ook ik lag in het 6a en dit de periode 69-70 en wel in de A batterij
Ik heb ondertussen reeds kontakt gehad met een van mijn vroegere wachtmeesters nl;Vermassen Henri,Vanhoutte Jos was mijn stukscommandant maar ,naar ik vernomen heb is deze reeds enkele jaren overleden,onze kapitein Lenaerts trouwens ook
Na mijn opleiding als nummer 3 in het stuk was ik aktief in de mess Ooffr
Ik zong ook en ging met regelmaat mee met het zangkoor naar Belgie,wanneer we in de kazerne waren luisterden we de mis op de zondag onder leiding van Gilbert Dehertoghe die dan luitenant was.
mvg Johan Favere
ik was gekazerneerd in kanaal van wessem 6de artellerie lichting 69 -70 in de a batterij onze kapitein was Lenaerts ik herinner me nog polle de pisser-knockaert-Bentein en vanhoutte dit waren de wachtmeesters
wie lag bij mij???? KAMER 77
wie lag bij mij???? KAMER 77
-
gigi1 - Lid geworden op: 03 jan 2008, 16:30
Hallo, ik was van de lichting '66 in Soest bij het 6A, en bewaar er de beste herinneringen aan. Ik ben 2 /01/1966 binnengegaan in Turnhout en dan na een aantal weken naar duitsland naar Soest. Ik ben dan ook datzelfde jaar tussen kerstmis en nieuwjaar afgezwaaid. Was ingedeeld in de dienstenbatterij, en werkzaam als machanicien in de garage ik meen toen de LAD genoemd.
Onze kapitein was Freddy De Clippel, een toffe gast, die het dikwijls voor ons heeft opgenomen als we al eens met een houten kop rondliepen.
Zijn ook verschillende keren naar Elsenborn op oefening geweest, ik reed met de takelwagen, een Ward Lafrance, een echte belevenis.
Wie herinner ik me nog uit die tijd: adjudant D'Erbee, ook de baas van de qm
ene zekere Haast, Korporaal Quagebuur en nog zovele anderen . Hopend een reactie van lotgenoten te veroorzaken wens ik u allen nog een voorspoedig 2008
gigi
Onze kapitein was Freddy De Clippel, een toffe gast, die het dikwijls voor ons heeft opgenomen als we al eens met een houten kop rondliepen.
Zijn ook verschillende keren naar Elsenborn op oefening geweest, ik reed met de takelwagen, een Ward Lafrance, een echte belevenis.
Wie herinner ik me nog uit die tijd: adjudant D'Erbee, ook de baas van de qm
ene zekere Haast, Korporaal Quagebuur en nog zovele anderen . Hopend een reactie van lotgenoten te veroorzaken wens ik u allen nog een voorspoedig 2008
gigi
-
andremaurice - Lid geworden op: 08 feb 2005, 21:04
hermano schreef:Bizon, het vierde stuk moest 'inschieten' om het vuur juist te leggen voor de batterij kon vuren (besparingen zeker?), het derde stuk was reserve en het eerste was de 'zwerver' dat soms verdween om van elders te vuren en te misleiden of dat helemaal alleen speciale opdrachten ging uitvoeren.
Guidosan, die C-batterij in 1971, ik denk dat de kapitein Van Aelten heette en de luitenant Becque of iets in die aard. De onderofficier verantwoordelijk voor de stukken was chef Bob Missoul, en onze BSM was een kleine gast met snor, was nog maar een jaar bij de C en kwam
Ik was als milicien 9 maanden in het 6A te Soest A-batterij, periode eind jan 1970 tot 31-10-1971 en was tankchauffeur ( SP-chauff zei men ook.
groeten
-
Tarzan
jef52 schreef:hey,
ben toevallig hier terecht gekomen, maar ik was ook 9 jaar in het 6A te Soest.Was als eerste terecht bij Lt Tielens, C Batt., ondercommandant Olt. Beyens.
Later ben ik naar de Staf gegaan, maar dat vertel ik je later wel eens.
Door een huisbrand ben ik spijtig genoeg alles van foto's en dergelijke kwijt geraakt, misschien hebben jullie nog iets wat ik ook kan gebruiken (foto's) ....
mijn mail adres; jozef.caers@telenet.be
alvast bedankt voor je inzet !
http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/bsd.htm
-
ludo8400 - Lid geworden op: 14 mei 2008, 23:05
Beste vrienden uit 1972
Ik was als SM topo in de B batterij bij Chef Muyldermans
Guido was bij het schootsbureel denk ik
Onze BSM was Fons Engelen
Stukcommandant 4de stuk Chef Witkoski
Kapt Brisard heb ik over 2 jaar teruggezien in Raversijde Hij woont in Middelkerke ,Herthoge( commt a by) in 72 woont er ook)
In 2003 was er al veel verandert in Soest en in sept dit jaar is er een grote reunie. Heb alleen nog kontakt met Jos Gysbrecht , die lag op mijn kamer.
Het leven is te kort, maar er waren toen toch ook mooie herrinneringen voor SM.
Groeten vanuit Oostende
Ludo8400
Ik was als SM topo in de B batterij bij Chef Muyldermans
Guido was bij het schootsbureel denk ik
Onze BSM was Fons Engelen
Stukcommandant 4de stuk Chef Witkoski
Kapt Brisard heb ik over 2 jaar teruggezien in Raversijde Hij woont in Middelkerke ,Herthoge( commt a by) in 72 woont er ook)
In 2003 was er al veel verandert in Soest en in sept dit jaar is er een grote reunie. Heb alleen nog kontakt met Jos Gysbrecht , die lag op mijn kamer.
Het leven is te kort, maar er waren toen toch ook mooie herrinneringen voor SM.
Groeten vanuit Oostende
Ludo8400