1969/70 Ludenscheid kazerne de Leie 6de TTR

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Ties

08 jan 2008, 08:13

hoy punishmen
die cafe bij franz en zen vrouw evi ken ik ook nog
gingen we altijd pizza eten .
wie kent de dancing number one?of de cinema lux?
of ahum de rola bar?

Barley

10 jan 2008, 22:44

Kazerne de Leie in '75.
Cie Ctrz, tja het is al lang geleden hé mannen! ' t Was toen vreed koud dat weet ik nog, en in de zomer vreed warm.
Leutigen tijd.
Hasta la victoria siempre

zaki

13 jan 2008, 01:37

Wie bezit er nog foto's van de kazerne De Leie?
Stamboomonderzoeker

Barley

16 jan 2008, 18:16

Yow de jonge leeuwen,

laat eens iets van jullie horen, cie ctrz van april 75 tot januari 76

Johan "Napoleon" De Paepe uit Merelbeke
Emiel "Bobby" Bobelyn van Assenede
Ronny "den trompetter" De Bisschop uit Heule
Marc "Mickey" Van Duyse van Nieuwkerken-Waas
Jean-Pierre " de kolonel" ik dacht uit St Niklaas
Marc "vergeten" Begijn uit Gent

der waren er nog veel (allicht), maar ik ben een beetje vergeetachtig geworden, wie helpt mij verder op weg?

ikke: Marc "de Kram" uit Kalken
Hasta la victoria siempre

de rosse

17 jan 2008, 21:25

Hallo, Hugo.
Zecht wellicht de naam Jozef Mertens U iets.......
Hij was SM Kpl. klerk in de staf cie. periode 1969-1970 6TTR Staf Cie.
zo ja, laat het eens weten.

Hij is mij bekend en ken ook zijn huidige adres en e-mail

met GENIEale groet , De rosse
de rossebrockwaym.a.n.

Aime1955

18 jan 2008, 20:49

Ik was in kazerne "De Leie" in 1974 en was er 'RP'.
In de eerste maanden nog veel uurkens wacht gedaan op het benzinedepot daar!

Ondanks dat ik daar erg tegen mijn goesting zat zou het heel leuk zijn nog eens oude makkers terug te horen of te zien.

Ook nog veel naar de "Knights Corner" geweest en frietjes gegeten in "Im Dupen" of zoiets...

'tja in da wachtlokaalke heb ik ettelijke nachtjes moeten doorbrengen,wat heel eigenaardig was is dat wij als RP's 'snachts de watermeterstanden moesten gaan opschrijven??? 8O
...natuurlijk voor ons aangenaam te verpozen...

"De Hit" in de kantine was "War" van Edwin Starr.
Leg ik nog af en toe eens op.

http://www.youtube.com/watch?v=Cv5BYEOQ ... re=related

04087

24 jan 2008, 17:14

Hallo Aime 1955,
1974, 't is lang geleden hé, ik ben in januari van dat jaar de 16e cie. med. gaan vervoegen om dan in december kazerne De Leie definitief te verlaten. Ik was bij de gelukkigen die nog 12 maanden moest kloppen.
Normaal moeten we elkaar wel ontmoet hebben, 's nachts als we nogmaals te laat binnen kwamen en een smoes moesten verzinnen aan de RP.s van dienst ?
Ik heb ook veel wacht moeten lopen in het munitiedepot en het benzinedepot, dan was er nog het speciaal piket dat 's nachts moest patrouilleren, ze waren nogal redelijk ban van de RAF, we kregen zelfs oorlogsmunitie mee !
Verder was de 16eMED. een kleine maar toffe (hm) comp. en achteraf gezien was het toch een mooie tijd.
Ik zie in uw nick-naam 1955 staan, ik veronderstel dat dit uw geboortejaar is, ik ben ook in dat jaar mijn loopbaan begonnen.
Zo, dat was het een beetje,
74 04087

Aime1955

24 jan 2008, 18:48

04087 schreef:Hallo Aime 1955,
1974, 't is lang geleden hé, ik ben in januari van dat jaar de 16e cie. med. gaan vervoegen om dan in december kazerne De Leie definitief te verlaten. Ik was bij de gelukkigen die nog 12 maanden moest kloppen.
Normaal moeten we elkaar wel ontmoet hebben, 's nachts als we nogmaals te laat binnen kwamen en een smoes moesten verzinnen aan de RP.s van dienst ?
Ik heb ook veel wacht moeten lopen in het munitiedepot en het benzinedepot, dan was er nog het speciaal piket dat 's nachts moest patrouilleren, ze waren nogal redelijk ban van de RAF, we kregen zelfs oorlogsmunitie mee !
Verder was de 16eMED. een kleine maar toffe (hm) comp. en achteraf gezien was het toch een mooie tijd.
Ik zie in uw nick-naam 1955 staan, ik veronderstel dat dit uw geboortejaar is, ik ben ook in dat jaar mijn loopbaan begonnen.
Zo, dat was het een beetje,
74 04087

@04087

Wat ik mij van de medical nog herrinner is dat het de meest "beschaafde blok" was.
Inderdaad ,we kregen echte kogels mee!Ik ben er eens een paar kwijt geraakt omdat ik achter de konijnen had gezeten!

Dat was natuurlijk een weekentje "huisarrest".

Enkele maanden later werd er van de ene blok naar de andere geschoten,hopelijk was het niet met mijn kogels die ik verloren had! :oops:

Ja inderdaad de jaartjes vliegen snel...en het pensioen nadert met rasse schreden.
:cry: :lol:

cnocki

03 feb 2008, 12:00

Ik ben nog altijd op zoek naar makkers die samen met mij in het OCTTR -kazerne Baron Michel te Mechelen waren van september 1969 tot eind november 1969, en vervolgens in Ludenscheid - kazerne de Leie - van december 1969 tot augustus 1970. Wie herinnert zich nog de cross Hauterat in april 1970? Verder nog een paar namen: Pierre Glorieux uit Kortrijk en Gilbert Beatse.

christje

08 feb 2008, 10:11

[quote="Ties"]was de csm die we piet paniek noemden er toen ook al?[/quote]
Hallo, Ik was in de periode 70 - 71 bij de 6TTR Staf Cie op de SP. Heb Piet Paniek weten aantreden als CSM in opvolging van Cdt (ben niet zeker van de graad) Van Royen. De echte naam van Piet Paniek was Vandekerckhove of Vankerckhoven. In die tijd was Kapt. Bax de Ciecommandant.

50+-

17 feb 2008, 22:07

Barley schreef:Yow de jonge leeuwen,

laat eens iets van jullie horen, cie ctrz van april 75 tot januari 76

Johan "Napoleon" De Paepe uit Merelbeke
Emiel "Bobby" Bobelyn van Assenede
Ronny "den trompetter" De Bisschop uit Heule
Marc "Mickey" Van Duyse van Nieuwkerken-Waas
Jean-Pierre " de kolonel" ik dacht uit St Niklaas
Marc "vergeten" Begijn uit Gent

der waren er nog veel (allicht), maar ik ben een beetje vergeetachtig geworden, wie helpt mij verder op weg?

ikke: Marc "de Kram" uit Kalken
Zaten daar ook niet de KROO "Hertzkabeloperator" vanaf mei tot/met oktober ? Zo ja , ken je daar enkele van ?

franzie

05 apr 2008, 09:46

christje schreef:
Ties schreef:was de csm die we piet paniek noemden er toen ook al?
Hallo, Ik was in de periode 70 - 71 bij de 6TTR Staf Cie op de SP. Heb Piet Paniek weten aantreden als CSM in opvolging van Cdt (ben niet zeker van de graad) Van Royen. De echte naam van Piet Paniek was Vandekerckhove of Vankerckhoven. In die tijd was Kapt. Bax de Ciecommandant.
Ik meen mij piet paniek ook te herinneren, was dat gene blonde kop ?
En Bax bombardeerde mij tot RP :lol:
Ook de symbolische hongerstaking was een voltreffer, gans het leidingskorps in paniek..; :lol: :lol:

lisputje

26 apr 2008, 04:16

hallo, ben nog lang geen senior ,maar citeer hier mijn legerdienst in1977 in de Leie als barman en kelner in de mess OOff
mijn naam is Vandenplas michel en mijn lapnaam was Guust ?
Onze 5 latter in de mess was De Brabander Roland
Voor degenen die nog wat zoeken over 6 TTR, Google eens en zie welke fotos er uit de bus komen
grts Guust

Ties

28 apr 2008, 12:15

hey lisputje
ik heb chef de brabander ook gekend in 1979
herrinner je je ook sergeant frank morreau ?
en er was ook een korporaal dominique !
grtjs ties
:lol:

lisputje

29 apr 2008, 23:14

Ties schreef:hey lisputje
ik heb chef de brabander ook gekend in 1979
herrinner je je ook sergeant frank morreau ?
en er was ook een korporaal dominique !
grtjs ties
:lol:
Ja , Ties beiden in de keuken denk ik
Dominique was van OOstende