1971-72 - 43A Brakel
-
pioneer - Lid geworden op: 20 jan 2008, 01:16
Hey Emteechauffeurke,ja dan moet ik je daar wel ergens zijn tegengekomen,ik heb hier nog ergens dia's liggen ik zal die eens inscannen,heb jezelf geen foto uit die tijd of heb ik die hier ergens gemist?? Als ik me nog goed kan herinneren was kamer 119 bovenaan de trap de eerste of tweede links.Over die beruchte winter op zijn Antwerps gezegd "amai men botte",Wij bleven alles vervoeren met ons camionnekes (MAN) daar kan ik ook verhalen van vertellen,we hebben zelfs dagen gehad dat we de bakken met eten,van aan het wachtkot op handen en knieen naar boven hebben geduwd over het ijs.Ik dacht dat van rillaer onze luitenant was,ik denk dat de Visoog dat nog wel zal weten dat op een gegeven moment de deur van het wachtkot op slot moest omdat er éne de naam van zijn liefke op de juist gerenoveerde muur had geschreven en wij allemaal buiten moesten post vatten.Dat heeft toch een paar dagen geduurd en een stuk of 8 man in de infirmerie voor ze de sleutel terug op tafel moesten leggen,van Rillaer was één van die mannen samen met nog 2 met een gouden ster die konden goochelen met sleutels.Onze Majoor is toen persoonlijk naar de site gekomen ze kregen toen exact 5 min. om die sleutel terug te toveren.Als ik vertrokken ben dan blijf ik tetteren,ga nu fotokes zoeken.'tjak tjak'
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallookes,
Amai, dan toch blijve rijde met de mannekes!!!!
Ik kan mij da allemaal niet voorstellen.. in mijnen tijd was dat daar hoogzomer!!
Wat ik wel weet dat er rond oud en nieuw dat jaar 78 toch bevoorradingen van de site in Hausheide plaatsvonden met helicopters van de Amerikanen omdat het TE extreem was om met de camions te rijden!
Wat da wachtkotteke op de site betreft, daar kan ik mij nog van herinneren dat daar die deur niet meer instond.... scharnieren ofzo pertotal en dat wij ons moesten behelpen met een soort bache welke op het dak van dat wachtkotteke gezekerd was met zware stenen!! Het gevaar was idd. wanneer wij te entousiast de bache wegtrokken wij die stene op ons koppeke konde krijge..
diene helm was niet voldoende hoor!!
Amai, met veel respect heb ik de avonturen gelezen met die bakken voor 't eten. destijds moesten wij daar warm water indoen voor 'twarm te houden, maar had dat hier nog zin??
En idd. de weg naar de site was serieus bergop, dat begon al aan die blokhut daar zo 2of300 meter eerder rechts voor de poort! Herinner jij nog die blokhut?? In 't weekend s'nachts altijd serieuzen ambianse!! Waar is den tijd !!
Over die zomer nog dit, wanneer wij de wacht afkwamen gingen wij 'snamiddags naar het openluchtzwembad...ong.37 graden celsius!!
GRTZ,
ROBERT
Amai, dan toch blijve rijde met de mannekes!!!!
Amai, met veel respect heb ik de avonturen gelezen met die bakken voor 't eten. destijds moesten wij daar warm water indoen voor 'twarm te houden, maar had dat hier nog zin??
En idd. de weg naar de site was serieus bergop, dat begon al aan die blokhut daar zo 2of300 meter eerder rechts voor de poort! Herinner jij nog die blokhut?? In 't weekend s'nachts altijd serieuzen ambianse!! Waar is den tijd !!
Over die zomer nog dit, wanneer wij de wacht afkwamen gingen wij 'snamiddags naar het openluchtzwembad...ong.37 graden celsius!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Voila mijn zoon heeft de foto's er op gezet want bij mij wou dat maar ni lukken.
Enfin de deur van het wachtkot was bij ons wel gerepareerd al goed tot ze die op slot draaiden natuurlijk
Op de foto's buiten kan je zien dat het bij ons altijd wit zag.
Wat ik wel lollig vond waren de manoeuvres in de omgeving van Paderborn als ik me het nog goed kan herinneren,zeker s'nachts met de everzwijnen in de bossen.Wat het rijden met de camions betreft,naar de site op de weg was dat goed te doen,de mizerie begon toen we van de hoofdweg af moesten om het weggetje naar de site te nemen als je dan kon zorgen dat je sneeuw onder je banden had dan had je grip en kon je bollen en daar passeerde je inderdaad een soort cafeetje of iets in dien aard.Als we op wacht stonden hoorden we dikwijls den draad rammelen,we wisten ook wie er toen overging en waar ze naar toe gingen maar ik heb me daar nooit vragen bij gesteld.
Heb jij den Bottle ook gekend??
Enfin de deur van het wachtkot was bij ons wel gerepareerd al goed tot ze die op slot draaiden natuurlijk
Op de foto's buiten kan je zien dat het bij ons altijd wit zag.
Wat ik wel lollig vond waren de manoeuvres in de omgeving van Paderborn als ik me het nog goed kan herinneren,zeker s'nachts met de everzwijnen in de bossen.Wat het rijden met de camions betreft,naar de site op de weg was dat goed te doen,de mizerie begon toen we van de hoofdweg af moesten om het weggetje naar de site te nemen als je dan kon zorgen dat je sneeuw onder je banden had dan had je grip en kon je bollen en daar passeerde je inderdaad een soort cafeetje of iets in dien aard.Als we op wacht stonden hoorden we dikwijls den draad rammelen,we wisten ook wie er toen overging en waar ze naar toe gingen maar ik heb me daar nooit vragen bij gesteld.
Heb jij den Bottle ook gekend??
-
Hoi Pioneer,
Eerst alleszins dank voor de fotos!!!!!
Ja, wat U zegt is algemeen hoor, dat zoonlief het in de plaats van de papa moet doen!!Ja die eerste foto, zoveel mooie herinneringen aan die MANekkes, zelfs de nummerplaat komt mij nog bekent voor..hihi!
Wat mij op een van de fotos opvalt is, een feit dat ik podore na al die jaren het bestaan niet meer van wist, nl. het naambordje geknoopt aan het bed!!
Die winterse toestanden, ja zeer Idyllisch maar daar blijft het dus bij!!
Van die blokhut kantine is mij bericht dat daar een of andere wandelklub of zoiets, hun klublokaal hadden. Zoals ik reeds eerder hier schreef kwamen die gaste het soms in kennelijke staat het wat uithangen aan de sitepoort!!Regelmatig had ik es goesting voor daar es efkens te stoppen voor ne keer BITTE EIN BIER?? Maar ik durfde dat toch niet aventuren, wie weet waren we nu nog achter onzen term bezig!!
Trouwens daar doet een verhaal de ronde dat daar in Brakel miliciens meer dan anderhalf jaar achter hunne term hadden...amai da moet serieus gepikt hebbe!!
Wat den Bottle betreft, idd. ik moet die gekend hebben maar een fotooke von damals zou al wonderen doen! Een tijdje terug kreeg ik een bericht dat hij mogelijk zou overleden zijn maar sommigen spreken dat dan weeral tegen!
De laatste milicien op mijn kamer die november 78 afzwaaide noemde
MARC VANDAELE, misschien bekent??Nadien is de 117A omgevormd tot BV kamer.
GRTZ,
ROBERT
Eerst alleszins dank voor de fotos!!!!!
Wat mij op een van de fotos opvalt is, een feit dat ik podore na al die jaren het bestaan niet meer van wist, nl. het naambordje geknoopt aan het bed!!
Die winterse toestanden, ja zeer Idyllisch maar daar blijft het dus bij!!
Van die blokhut kantine is mij bericht dat daar een of andere wandelklub of zoiets, hun klublokaal hadden. Zoals ik reeds eerder hier schreef kwamen die gaste het soms in kennelijke staat het wat uithangen aan de sitepoort!!Regelmatig had ik es goesting voor daar es efkens te stoppen voor ne keer BITTE EIN BIER?? Maar ik durfde dat toch niet aventuren, wie weet waren we nu nog achter onzen term bezig!!
Wat den Bottle betreft, idd. ik moet die gekend hebben maar een fotooke von damals zou al wonderen doen! Een tijdje terug kreeg ik een bericht dat hij mogelijk zou overleden zijn maar sommigen spreken dat dan weeral tegen!
De laatste milicien op mijn kamer die november 78 afzwaaide noemde
MARC VANDAELE, misschien bekent??Nadien is de 117A omgevormd tot BV kamer.
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Nog es efkes terugkomen op de eerste foto.
Daar zie ik dat die MAN een nieuwe buitenspiegel heeft, een anekdote!
Als MT- chauffeur moest ik in z'on geval met die camion naar AROLSEN rijden
om daar bij de hogere echelons een bestek laten op te maken voor een kostenraming voor herstel.. raad eens?? Yesyes totaal 140 alloude Belgische frankskes!!Maar ja we waren weer es weg hee !!
GRTZ,
ROBERT
Daar zie ik dat die MAN een nieuwe buitenspiegel heeft, een anekdote!
Als MT- chauffeur moest ik in z'on geval met die camion naar AROLSEN rijden
om daar bij de hogere echelons een bestek laten op te maken voor een kostenraming voor herstel.. raad eens?? Yesyes totaal 140 alloude Belgische frankskes!!Maar ja we waren weer es weg hee !!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Volgens de laatste berichten die ik heb vernomen zou het inderdaad kunnen kloppen dat den Bottle al enkele jaren geleden overleden is.Er dwaalt in Antwerpen nog een zekere Gary rond ook een bv en vriend geweest van den Bottel.
Emteechauffeurke een vraagje ik ben van plan nog eens een kijkje te gaan nemen richting kazerne en Deltasite vraag is,kan je op de Deltasite nog op of is dat afgesloten ??
En nog een kleine correctie,ik heb eerst 2 maanden opleiding gehad in Turnhout,ik ben daarna ergens in november in Brakel aangekomen.
Emteechauffeurke een vraagje ik ben van plan nog eens een kijkje te gaan nemen richting kazerne en Deltasite vraag is,kan je op de Deltasite nog op of is dat afgesloten ??
En nog een kleine correctie,ik heb eerst 2 maanden opleiding gehad in Turnhout,ik ben daarna ergens in november in Brakel aangekomen.
-
Hoikes Pioneer,
Ja, wat betreft de toegankelijkheid van de ex. site Hausheide ga ik ergens er vannuit dat dat kan, maar de vraag is nu wie nu de eigenlijke eigenaar is??
Wanneer je idd. ff GOOGLE EARTH en je zoemt het maximum in op de site kan je naar mijn mening geen poort of iets dergelijk zien.. ook zie je dat de gebouwen er niet meer zijn.... zelfs da wachtkotteke met de gerepareerde deur!!
Ong. twee jaar terug bereikte mij het bericht dat dat de terreinen mogelijk zouden gebruikt worden voor een autorijschool??
Ook dat zelfde Google leert ons dat de blokhut er nog staat!! Ik stel ook vast dat de natuur stillekes aan greep krijgt op de terreinen, wat mijns inziens ergens de bedoeling is van de autoriteiten!
GRTZ,
ROBERT
Ja, wat betreft de toegankelijkheid van de ex. site Hausheide ga ik ergens er vannuit dat dat kan, maar de vraag is nu wie nu de eigenlijke eigenaar is??
Wanneer je idd. ff GOOGLE EARTH en je zoemt het maximum in op de site kan je naar mijn mening geen poort of iets dergelijk zien.. ook zie je dat de gebouwen er niet meer zijn.... zelfs da wachtkotteke met de gerepareerde deur!!
Ook dat zelfde Google leert ons dat de blokhut er nog staat!! Ik stel ook vast dat de natuur stillekes aan greep krijgt op de terreinen, wat mijns inziens ergens de bedoeling is van de autoriteiten!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Nog even meegeven dat de kazerne een bejaardefaciliteit is geworden!
Kijk eens, www.st-maternus-brakel.de en ook eens bij www.moebelsprinter.de !! Wel ff de moeite !!
GRTZ,
ROBERT
Kijk eens, www.st-maternus-brakel.de en ook eens bij www.moebelsprinter.de !! Wel ff de moeite !!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Het plezante van google earth is dat je de coordinaten in de Tomtom kan zetten,dus binnen een paar weken zijn we vertrokken gewapend met een kodak zal ik wel verslag uitbrengen want het kriebelt serious om te vertrekken.
51°43'49.86"N
8°59'22.50"O
Op deze coordinaten moet het wachtkot ongeveer gestaan hebben.
51°43'49.86"N
8°59'22.50"O
Op deze coordinaten moet het wachtkot ongeveer gestaan hebben.
-
Goeieavond,
In een van mijn vorige berichten had ik het over een wandelklub zijdelings.
Wist U dat ons garnizoen ook wat klubjes rijk was?? Oa. in de kelders moet er een postzegelklub zijn geweest alsook een hobbyklub. Een modelbouwklub was d'er ook!!
En wie herinnerd er zich nog de wielervereniging DE NETHETRAPPERS?Genoemd naar de plaatselijke rivier DE NETHE
En d'er zullen ongetwijfeld nog andere zijn geweest!!
GRTZ,
ROBERT
In een van mijn vorige berichten had ik het over een wandelklub zijdelings.
Wist U dat ons garnizoen ook wat klubjes rijk was?? Oa. in de kelders moet er een postzegelklub zijn geweest alsook een hobbyklub. Een modelbouwklub was d'er ook!!
En wie herinnerd er zich nog de wielervereniging DE NETHETRAPPERS?Genoemd naar de plaatselijke rivier DE NETHE
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Redgemak - Lid geworden op: 24 jan 2008, 11:55
Hallo allemaal
eindelijk een forum over 43A.
als oud milicien FCO heb ik plichtsbewust al de berichten met veel nostalgie en een glimlach gelezen.
maar moet toch ik opmerken dat van al die straffe verhalen die ik gelezen heb, maar één conclusie kan trekken en wel deze:
de beste miliciens waren die van 1976 en dan vooral die van de B-batterij en als puntje bij paaltje komt, dan zeker die van kamer 192, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening.
supers november rules...........
eindelijk een forum over 43A.
als oud milicien FCO heb ik plichtsbewust al de berichten met veel nostalgie en een glimlach gelezen.
maar moet toch ik opmerken dat van al die straffe verhalen die ik gelezen heb, maar één conclusie kan trekken en wel deze:
de beste miliciens waren die van 1976 en dan vooral die van de B-batterij en als puntje bij paaltje komt, dan zeker die van kamer 192, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening.
supers november rules...........
-
Hoi Redgemak,
Welkom hier hoor!!
!t ja smaken en ervaringen verschillen uiteraard! Maar in alle bescheidenheid hebben wij het bij den Delta in 78 het absoluut ook niet slecht gedaan hoor!!
We waren en zijn nog steeds in alle uithoeken van het Vlaamse land beroemd en of beducht!!
Maar ja het kan niet genoeg gezegd worden, ieder heeft de Brakel periode op z'en eigen manier beleefd, de ene al wat beter dan de andere, en idd. elkeen verwoord dat vanuit zijn optiek!
Nog efkes terugkomen op dat wachtkotteke, dat had nl. een klein vuurtje met den elentriek en zo een bankske da gemaakt was van dik rasterijzer....wanneer je daar te lang opzat, als je dat kon verdragen welliswaar dan zag je deriere eruit als een Brusselse wafel!!
Dus je kon gemakkelijk betrapt worden! Verder had het nog de klassieke ABL- draaimolentelefoon met het dunne draadje!!
Wat ik al mij lang afvraag of daar nog enig archiefmateriaal bestaat waar mijn dagdagelijkse prestaties op terug te vinden zijn.zou leuk zijn!!
Ook vraag ik me af waar die ouwe Magirussen gebleven zijn??
GRTZ,
ROBERT
Welkom hier hoor!!
Maar ja het kan niet genoeg gezegd worden, ieder heeft de Brakel periode op z'en eigen manier beleefd, de ene al wat beter dan de andere, en idd. elkeen verwoord dat vanuit zijn optiek!
Nog efkes terugkomen op dat wachtkotteke, dat had nl. een klein vuurtje met den elentriek en zo een bankske da gemaakt was van dik rasterijzer....wanneer je daar te lang opzat, als je dat kon verdragen welliswaar dan zag je deriere eruit als een Brusselse wafel!!
Wat ik al mij lang afvraag of daar nog enig archiefmateriaal bestaat waar mijn dagdagelijkse prestaties op terug te vinden zijn.zou leuk zijn!!
Ook vraag ik me af waar die ouwe Magirussen gebleven zijn??
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Dag Emteechauffeurke,
Toen ik er was hadden we nog wel dat elektrisch vuurtje,dat bankje was er uit (wij sliepen rechtstaand).
Emteechauffeurke,hebt gij weet van soldaten die kazernewacht deden die ze dood hebben terug gevonden???
Toen ik er was hadden we nog wel dat elektrisch vuurtje,dat bankje was er uit (wij sliepen rechtstaand).
Emteechauffeurke,hebt gij weet van soldaten die kazernewacht deden die ze dood hebben terug gevonden???
-
Hoi Pioneer,
Over al dan niet dodelijke wachtongevallen of.....welke redenen dan ook heb ik helaas geen weet!
Af en toe heb ik telefonisch kontakt met ook en ex. Brakeler die mogelijk meer weet! Ja, als dat verhaal zou kloppen dan is dat idd. een bijzonder dramatisch gebeuren!
Misschien kunnen medeforummers meer weten, dan horen we het wel!
En moest het te gevoelig liggen dan respecteren we dat!!
Amai....dan was wel de deur gerepareerd..was het bankje foetsie..
Misschien iemand uit colere ofzo da ding den draad overgebonjourd!!
't kan goe z'en da ge da daar nog ergens vindt.hihi
Over diene site kunnen we veel A vierrekes volpennen..over de WeeCees....die binnenkanten van die deuren stonden beschreven met allerlei boodschappen die het forum niet halen
En da kotteke van de centrale, was da altijd vollen bak...zoeten inval; tot dat de postcom efkes wegwas voor ne pipi.... en ja da belleke ging en mijne maat bekeek mij van wie durft antwoorden ?? Allee ikke was den held van dienst,en antwoorde met Hallo hier postcommandant!! Maar normaal moesten daar van die stekkertjes verstoken worden wou dat marcheren, dus..!!
Daarbinnen hadden we dus een TEEVEE jawel, 'snachts veel gekeken naar zone post die wa liet zien, allee ge weet wel hee..gewoonlijk als dat begon moeste de wacht gaan aflossen, en in den donker was da langs da wegske da ge goe moest kennen!!
Allee we zijn weer aan 't tetteren!!
GRTZ,
EMTEEKE
Over al dan niet dodelijke wachtongevallen of.....welke redenen dan ook heb ik helaas geen weet!
Misschien kunnen medeforummers meer weten, dan horen we het wel!
En moest het te gevoelig liggen dan respecteren we dat!!
Amai....dan was wel de deur gerepareerd..was het bankje foetsie..
Over diene site kunnen we veel A vierrekes volpennen..over de WeeCees....die binnenkanten van die deuren stonden beschreven met allerlei boodschappen die het forum niet halen
Daarbinnen hadden we dus een TEEVEE jawel, 'snachts veel gekeken naar zone post die wa liet zien, allee ge weet wel hee..gewoonlijk als dat begon moeste de wacht gaan aflossen, en in den donker was da langs da wegske da ge goe moest kennen!!
Allee we zijn weer aan 't tetteren!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!