1972 Lombardsijde - Brakel 43A Delta
-
groengent - Lid geworden op: 18 jan 2008, 21:32
Lichting oktober 1972 in Lombardsijde en na de opleiding naar Brakel.
Ik ben er 4 jaar blijven hangen en heb er ondermeer volgende mensen gekend (die ik mij nog kan herinneren).
-Roets Etienne (Waarschoot)
-Delsuphe Ludwig (Mechelen)
-Rapelet Rudy (westhoek)
-De Somer
-De Vriendt Bertje
-Roosen ?
-Saliaux ? en zijn kamergenoot ??
-Van Hulle (gebroeders).
-Verwaerde
-De Roo
- Holvoet Gilbert (Gent)
- Lievens Antoine
- Een Lt bijgenaamd "Sidonie".
Als die namen u iets zeggen en/of je kent er nog meer uit die periode had ik dat graag geweten.
Ik ben er 4 jaar blijven hangen en heb er ondermeer volgende mensen gekend (die ik mij nog kan herinneren).
-Roets Etienne (Waarschoot)
-Delsuphe Ludwig (Mechelen)
-Rapelet Rudy (westhoek)
-De Somer
-De Vriendt Bertje
-Roosen ?
-Saliaux ? en zijn kamergenoot ??
-Van Hulle (gebroeders).
-Verwaerde
-De Roo
- Holvoet Gilbert (Gent)
- Lievens Antoine
- Een Lt bijgenaamd "Sidonie".
Als die namen u iets zeggen en/of je kent er nog meer uit die periode had ik dat graag geweten.
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoikes,
Ja wat die namen betreft kan ik U mededelen dat KPL chef SALLIAU helaas is overleden. Was mijne chef!!
Na lang zoeken vond ik vorig jaar chef DESOMER terug in Oostendse, is thans na een actieve periode1980-2005 bij de Brandweer van Oostende op rust!
Is niet lang na mijn periode in Brakel 78 terug naar Belgie teruggekeerd,had mij trouwens destijds van die plannen op de hoogte gesteld!
Dan nog diene DE ROO, was dat gene nogal ne struise met een moestache, in mijn tijd was die chef-MMO, absoluut gene contraire mens!
Misschien ff nog wat namen!!
DE DONKER( Mechelen) ADJ.
WM. LEPLAE
DE ZUTTER
ROOYAKKERS
KAP; DEPAUW
BSM, VANRILLAER
BERNABE
ORY
ROGER BAECK
LILIANE VAN BELLE
LIEBAERT
CAYPUS
Ja, wanneer er nog namen opduiken post ik ze wel hoor!!
GRTZ,
ROBERT

Ja wat die namen betreft kan ik U mededelen dat KPL chef SALLIAU helaas is overleden. Was mijne chef!!
Na lang zoeken vond ik vorig jaar chef DESOMER terug in Oostendse, is thans na een actieve periode1980-2005 bij de Brandweer van Oostende op rust!
Is niet lang na mijn periode in Brakel 78 terug naar Belgie teruggekeerd,had mij trouwens destijds van die plannen op de hoogte gesteld!
Dan nog diene DE ROO, was dat gene nogal ne struise met een moestache, in mijn tijd was die chef-MMO, absoluut gene contraire mens!
Misschien ff nog wat namen!!
DE DONKER( Mechelen) ADJ.
WM. LEPLAE
DE ZUTTER
ROOYAKKERS
KAP; DEPAUW
BSM, VANRILLAER
BERNABE
ORY
ROGER BAECK
LILIANE VAN BELLE
LIEBAERT
CAYPUS
Ja, wanneer er nog namen opduiken post ik ze wel hoor!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hallookes,
In een ander forum sprak U van den BOTTLE. Volgens mijn informatie zou die zijn overleden, doch andere bronnen spreken dat dan weer tegen!!
Dan anderzijds zie ik weer gezichten voor mij maar de namen weeral heeeeèè....! Een ervan is een nogal lang, tamelijk slank persoon, destijds niet meer jong te noemen met grijs haar, en dan nog dacht ik een postcom. als wij op de site waren was zijn stokpaartje EHBO uitleggen tot in den treuren toe,hij zo een DR. BEAUCOURT achtig uiterlijk??
GRTZ,
ROBERT
In een ander forum sprak U van den BOTTLE. Volgens mijn informatie zou die zijn overleden, doch andere bronnen spreken dat dan weer tegen!!
Dan anderzijds zie ik weer gezichten voor mij maar de namen weeral heeeeèè....! Een ervan is een nogal lang, tamelijk slank persoon, destijds niet meer jong te noemen met grijs haar, en dan nog dacht ik een postcom. als wij op de site waren was zijn stokpaartje EHBO uitleggen tot in den treuren toe,hij zo een DR. BEAUCOURT achtig uiterlijk??
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hallo,
Ja, die naam NAESSENS zegt mij idd. ook iets hoor!!
Verder die door mij genoemde ROGER BAECK was de MICHIGAN-Bulldozer operator op de site!!
Op den MT hadden we dan ook ene OSCAR WIJNS een nogal mysterieus persoon....hij was de operator van onze M-62 depanneur, deze is later afgevoerd!!
GRTZ,
EMTEEKE
Ja, die naam NAESSENS zegt mij idd. ook iets hoor!!
Verder die door mij genoemde ROGER BAECK was de MICHIGAN-Bulldozer operator op de site!!
Op den MT hadden we dan ook ene OSCAR WIJNS een nogal mysterieus persoon....hij was de operator van onze M-62 depanneur, deze is later afgevoerd!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Ik geloof dat den Bottle zijn voornaam Marcel is. Hij was altijd samen met Bernabé (den Berre) en ene Chrisgroengent schreef:Vrienden,
Den bottle zijn familienaam is denk Naessens maar weet er iemand zijn voornaam?
In mijn tijd was die gehuwd met een Duits meisje, of dat is gebleven weet ik niet.
Groeten
groeten , Sonja
-
jpscaps - Lid geworden op: 02 jul 2008, 17:11
[quote="sonneke44"][quote="groengent"]
Ik geloof dat den Bottle zijn voornaam Marcel is. Hij was altijd samen met Bernabé (den Berre) en ene Chris[/quote]
Gegroet allen,
De echte voornaam van "den bottle" is ALFONS. Klinkt raar maar daar had hij ook een hekel aan, vandaar de naam Marcel. Erwin Bernabe, alias "den berre" en Chris Depauw waren destijds inderdaad zijn beste vrienden.
Of "den bottle" al dan niet overleden is kan ik helaas niet ontkennen, noch bevestigen.
Naast dit trio hadden we ook nog Robert Verhaeren (den bettes), een ietwat zwaardere persoon die zich destijds verplaatste met een rode Opel Manta GTE. Eigenlijk waren dit stuk voor stuk toffe kerels die niet om een grap verlegen waren en het leven graag langs de zonnige kant namen.
De familienaam van Liliane Van Belle is eigenlijk "Bellen".
Verder hadden we daar ook nog Sonia Wijnen (helaas overleden) en Geert Desmaele. Deze laatste was afkomstig uit St-Michiels Brugge.
Wat mij betreft: ik was destijds ook tewerkgesteld op HAUSHEIDE als LCA en later als BCA. Destijds was ik beter gekend als "Pierre".
Ik ben dus Jean-Pierre Symoen. Tegenwoordig tewerkgesteld in het CCMP te Ieper.
Mss kan ik jullie nog wel met enkele namen of herineringen helpen......
Groetjes en tot mails,
Ik geloof dat den Bottle zijn voornaam Marcel is. Hij was altijd samen met Bernabé (den Berre) en ene Chris[/quote]
Gegroet allen,
De echte voornaam van "den bottle" is ALFONS. Klinkt raar maar daar had hij ook een hekel aan, vandaar de naam Marcel. Erwin Bernabe, alias "den berre" en Chris Depauw waren destijds inderdaad zijn beste vrienden.
Of "den bottle" al dan niet overleden is kan ik helaas niet ontkennen, noch bevestigen.
Naast dit trio hadden we ook nog Robert Verhaeren (den bettes), een ietwat zwaardere persoon die zich destijds verplaatste met een rode Opel Manta GTE. Eigenlijk waren dit stuk voor stuk toffe kerels die niet om een grap verlegen waren en het leven graag langs de zonnige kant namen.
De familienaam van Liliane Van Belle is eigenlijk "Bellen".
Verder hadden we daar ook nog Sonia Wijnen (helaas overleden) en Geert Desmaele. Deze laatste was afkomstig uit St-Michiels Brugge.
Wat mij betreft: ik was destijds ook tewerkgesteld op HAUSHEIDE als LCA en later als BCA. Destijds was ik beter gekend als "Pierre".
Ik ben dus Jean-Pierre Symoen. Tegenwoordig tewerkgesteld in het CCMP te Ieper.
Mss kan ik jullie nog wel met enkele namen of herineringen helpen......
Groetjes en tot mails,
-
Rhani - Lid geworden op: 12 mar 2008, 12:54
Hallo allemaal, ik ben Van Gysel Astrid, heb 13,5 jaar in Brakel gezeten en ben nu gekazerneerd in 2A te Helchteren. (Waar ik samen werk met Robert Verhaeren op de kazernering, ook met Gentiel Dewaele en Peeters Patrick).
De vraag was of Marcel (bottle) Naessens overleden is. Dat is wel jammer genoeg zo, enkele jaren geleden heb ik hem op de tv gezien in een programma over terug contact opnemen met familieleden. Hij lag in een ziekenhuisbed en vroeg langs dat tv programma om zijn dochter te mogen terugzien. Dat is gelukt, op het einde van het programma is de dochter bij hem geweest. Heel ontroerend. Op het einde stond er vermeld dat hij ondertussen overleden was. Als je iemand gekend hebt is dat verschrikkelijk, en dan zo iemand als Marcel, zo een struise sterke kerel in dat bed zien liggen.
Astrid
De vraag was of Marcel (bottle) Naessens overleden is. Dat is wel jammer genoeg zo, enkele jaren geleden heb ik hem op de tv gezien in een programma over terug contact opnemen met familieleden. Hij lag in een ziekenhuisbed en vroeg langs dat tv programma om zijn dochter te mogen terugzien. Dat is gelukt, op het einde van het programma is de dochter bij hem geweest. Heel ontroerend. Op het einde stond er vermeld dat hij ondertussen overleden was. Als je iemand gekend hebt is dat verschrikkelijk, en dan zo iemand als Marcel, zo een struise sterke kerel in dat bed zien liggen.
Astrid
-
Manta - Lid geworden op: 03 mar 2008, 21:13
Ja,Ja Jempie of Symoentje zoals we toen zegden, waar is de tijd van toen, we zouden er een liedje kunnen over zingen. Den Bottel noemde wel degelijk Alfons, uw verhaal klopt als een bus. Ook het verhaal van Astrid klopt ik heb dit tv programma ook gezien. Chris Depauw zit in Brasschaat en den Berre in Leopoldsburg, beiden zitten in het wachtsysteem met de hond.
Emtieke even iets rechtzetten, Roger Baeck zat in de B-bij en die Michigan opp was ik, heb deze job geerft van Stonne Cortenray die had geen overall meer (ha, ha, ha) en kon deze job niet meer uitvoeren.,helaas ook is Stonne ook al overleden. Roger Baeck was wel bevriend met ons en vertoefde na diensttijd veel met ons.
Ook weet ik niet of er iemand nog iets gehoord heeft van Choco (Rogeke Vanwelde), hij was in de Delta van 74 tot 77? Wij, den Chris en ik waren toen kameraden en menig plezier gehad.
Zo Delta Boy's de groeten,
Robert
Emtieke even iets rechtzetten, Roger Baeck zat in de B-bij en die Michigan opp was ik, heb deze job geerft van Stonne Cortenray die had geen overall meer (ha, ha, ha) en kon deze job niet meer uitvoeren.,helaas ook is Stonne ook al overleden. Roger Baeck was wel bevriend met ons en vertoefde na diensttijd veel met ons.
Ook weet ik niet of er iemand nog iets gehoord heeft van Choco (Rogeke Vanwelde), hij was in de Delta van 74 tot 77? Wij, den Chris en ik waren toen kameraden en menig plezier gehad.
Zo Delta Boy's de groeten,
Robert
-
Hallo goedemorgen!Manta schreef:Nog vergeten,
Den Bottel was getrouwd met Anneliese uit Holzminden waar ze na haar echtscheiding terug naar toe is gegaan.
George De Roo is einde jaren 70 gaan werken bij SABCA en is verhuist naar Luik.
Groeten,
Robert
Ja, die laatste berichtjes doen weer onvermijdelijk de memories terugkomen!! Wat hier of de fora nog niet duidelijk was is hier helaas bevestigd! Dat onze collega Bottel helaas is overleden! Die Symoens heb ik als milicien bij den Delta goed gekend! Die George De Roo, was dat die chef MMO van destijds?? Als MT- Chauffeur heb ik ooit eens chauffeur-MMO geweest voor zijn ploeg naar boven te brengen! Verd...rie wat was dat toch een tijd!!Gisteren nog eens op GOOGLE- EARTH onze stek von damals bezocht....jonge jonge toch!! Die Michigan bulldozer vond ik wel
een vreed machien!Zo had ieder bij ons zijn specialiteit! Oscar Wijns bijvoorbeeld reed dan weer als enige bij den delta met den M-62 depanneur. Ik dan weer was dan bedreven met de MANnekkes en Magiruskes!
Zo nog een mooi weekend aan alle 43 Aers!!
GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
jpscaps - Lid geworden op: 02 jul 2008, 17:11
ja Robert, leuk om na al die jaren iets te horen "lezen" over de vrienden en collega's van toen. Jammer van den bottle en de stonne, maar dat is nu eenmaal het onvermijdelijke dat ons allemaal te wachten staat.....
Heb ergens gelezen dat Emiel Geevels te Höxter woont en de Luc Vandebrul in Brakel is blijven hangen. Chris Depauw heb ik terug ontmoet op de begrafenis van Freddy Vandenhove. Van het overlijden van David Boels heb ik ook veel later iets opgevangen en nu gelezen dat Sonia (zijn weduwe) zich ergens in Nederland heeft gevestigd.
Ja, destijds hebben we veel fratsen beleefd en uitgehaald....
Een kleine anekdote van toen......
Op de site te Hausheide zaten Vanwelde en Verhaeren in de relaxroom te praten. Kwam plots de Lt Vangeldorp binnen en vroeg aan Vanwelde "Wat zijt gij hier aan het doen?" waarop deze laatste zei "niets luitenant !" Onvermijdelijk kwam de volgende vraag "en gij Verhaeren, wat zijt gij aan het doen ?" Antwoord van Robert ; "Vanwelde helpen hé luitenant !"
Zulke reacties kon je elke dag verwachten van die mannen. Eigenlijk hebben we daar een heel leuke tijd beleefd. Natuurlijk met downperiodes maar meestal toch wel ups. Gelachen hebben we zeker, gelukkig maar...
Allé, de groeten en tot mails
JP
Heb ergens gelezen dat Emiel Geevels te Höxter woont en de Luc Vandebrul in Brakel is blijven hangen. Chris Depauw heb ik terug ontmoet op de begrafenis van Freddy Vandenhove. Van het overlijden van David Boels heb ik ook veel later iets opgevangen en nu gelezen dat Sonia (zijn weduwe) zich ergens in Nederland heeft gevestigd.
Ja, destijds hebben we veel fratsen beleefd en uitgehaald....
Een kleine anekdote van toen......
Op de site te Hausheide zaten Vanwelde en Verhaeren in de relaxroom te praten. Kwam plots de Lt Vangeldorp binnen en vroeg aan Vanwelde "Wat zijt gij hier aan het doen?" waarop deze laatste zei "niets luitenant !" Onvermijdelijk kwam de volgende vraag "en gij Verhaeren, wat zijt gij aan het doen ?" Antwoord van Robert ; "Vanwelde helpen hé luitenant !"
Zulke reacties kon je elke dag verwachten van die mannen. Eigenlijk hebben we daar een heel leuke tijd beleefd. Natuurlijk met downperiodes maar meestal toch wel ups. Gelachen hebben we zeker, gelukkig maar...
Allé, de groeten en tot mails
JP
-
Hallo!!jpscaps schreef:Emteeken
Was jij als miliciens of als beroeps in Brakel ?
JP
Ja, ik was als milicien in Brakel, periode mei-oktober 1978!!Ik sliep op kamer 117A met nie veel man. Deze kamer was, dacht ik rechtover die waar wijlen den bottel sliep! Misschien herinnerd U ook BV ORY, die sliep dacht ik in de kamer ernaast. Deze heeft het leger moeten verlaten om de gekende redenen. Ik was nogal een lange met blond haar en bril en toefde altijd in de MT's waar chef DESOMER mijn dienstchef was! Helaas heeft deze heel recent persoonlijke tegenslagen moeten verwerken!!
GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!