1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

mucki

24 jan 2008, 18:41

Ja dat zal wel zijn de beste miliciens waren die van 71 /72 nee grapje zeg emtee ik heb die link van dat bejaardenhuis eens aangeklikt straf he een bejaardenhuis verdorie ge moet weten dat ik in een rvt werk maar die in brakel is wel een dure ze de groete van mucki uit willebroek

Emteechauffeurke

24 jan 2008, 18:47

mucki schreef:Ja dat zal wel zijn de beste miliciens waren die van 71 /72 nee grapje zeg emtee ik heb die link van dat bejaardenhuis eens aangeklikt straf he een bejaardenhuis verdorie ge moet weten dat ik in een rvt werk maar die in brakel is wel een dure ze de groete van mucki uit willebroek
Hoi Mucki,
Zit jij dan in 't Berkenhof?????

GRTZ,
EMTEEKE UIT BLAASVELD
Suuuupppeeers yes!!!!!

mucki

24 jan 2008, 18:55

Nee emtee ik heb daar wel ooit stage gedaan maar werk nu in duffel groetjes

kd29

24 jan 2008, 22:28

Yo de mannen,

By the way een fantastisch 2008 gewenst

Ik heb nog een paar fotokes gevonden

Ikke met de jeep van den DELTA aan de achterkant van de keuken

Afbeelding

Adjudant spelen om de Bleukes te ontvangen ( Algemene repetitie)
Afbeelding

Waar is den tijd

nog steeds op zoek naar de foto's van BRAVO site

Greetz Fco-ke (sm 1977 super Augustus)

Emteechauffeurke

25 jan 2008, 08:19

Hoi KD29,

Allereerst dezelfde wensen retour!! :P :P Weeral idd. mooie fotos hoor, die keukenachterkant, en da jiepekke van ons, da stond regelmatig in panne!

Ondertussen nog wat namen van miliciens van den DELTA -78 gevonden
HOEFNAGELS uit ????
HENDRICKX uit ???
DE FREINE uit Tienen
VERSPORTEN uit Lokeren maar nie zeker!
VERSTRAETE uit mogelijk Torhout
DEMONIE mogelijk uit West - Vlaanderen
En dan nog iemand die een beetje anders was en reed destijds met een witte FORD TAUNUS, mogelijk van de kanten van LOCHRISTI ofzoiets maar de naam ontsnapt mij!! :?
Mogelijk herkent men zich of viaviavia??

Ook een hernieuwde oproep naar ex. kamergenoten van den 117A
MICHEL GOORIS uit Lubbeek
DE CAESSTECKER uit West-Vlaanderen was Planton- BSM
MARC CALLENS uit HEESTERT bij KORTRIJK ouders hadden aannemingsbedrijf grondwerken.
MARC VANDAELE uit Zomergem, heb ondertussen coordinaten!! :P

Al deze namen onder voorbehoud van correcte schrijfwijzes!! :!:

Amai, da is een boterhammeke!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

25 jan 2008, 08:36

Hoikes nog ff terug,

Bijna vergeten!

Onze planton MT BEKEN uit het Leuvense, deed iets in de medische sector ofzo in een of ander ziekenhuis in het Leuvense??
En dan nog MICHEL DE CORT(E) uit het LIERSE was zoals ik MT-chauffeur!!

Ere wie ere toekomt!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

25 jan 2008, 09:49

mucki schreef:Ja dat zal wel zijn de beste miliciens waren die van 71 /72 nee grapje zeg emtee ik heb die link van dat bejaardenhuis eens aangeklikt straf he een bejaardenhuis verdorie ge moet weten dat ik in een rvt werk maar die in brakel is wel een dure ze de groete van mucki uit willebroek

Hoi Mucki,

Ja, idd. d'er is veel veranderd daar, wanneer je de website bestudeerd heb je veel fantasie nodig om de fotos de situeren. Bij de Ihnnenansichte bv; heb je die foto van het Pflegebad, daar ga ik er vannuit dat dat wel eens het voormalig lokaaltje van de weekdienst moet gewest zijn. En dan die Teekuche...heel moeilijk om die correct te plaatsen in het gebouw wat het ooit is geweest...misschien waar ooit de WC's zijn geweest. De gangen geen probleem, nog perfect herkenbaar. De grote eet en relaxruimtes ga ik er vannuit dat dat vroeger die grote kamers waren???
Buiten is het helemaal nog wat herkenbaar, maar toch,is het heel mooi geworden!! :P
Eigenlijk is onze kazerne zowat de enige die na de reconversie zo'n mooie bestemming heeft gekregen!
Nog even vermelden dat ons kantinekke von damals, nu een supperetteke is! :wink:

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

26 jan 2008, 08:16

Goeiemorgen,

Ja, ikke weer! Weeral es naar de eerste foto gekeken!! :P Juist achter de achterkant van die oranje Volvo, trouwens nog ene me de smalle baarsjok, kun je een zwarte vlek zien. Dat was idd. de toegang tot de beroemde, beduchte en o zo gevreesde pattattekelder!! En daar zwaaide de chef patat de skepter!! Amai wa z'on fotooke toch kan bewegen hee..!! :P Geheel links geheel buiten beeld stonden dan die stinkbakken waar de plaatselijke varkensboer mee kontent was!! :? :?
Ja de zomerperiode, en dapper stinken , amai :oops: :oops:

Dan die openstaande deur waar vele,vele,vele eetbakken doorgingen voor naar de site te vertrekken!!Amai da was daar soms concour om 't eerst te vertrekken, enneeuuhh 't warm water niet vergete in te doen!!

Nog een naam van den Delta-78

DE CROM uit Antwerpen -Linkeroever

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

mucki

26 jan 2008, 10:46

Wel Emtee nu je toch over de keuken en eten begint wat vonden jullie van het eten en stond er bij jullie ook altijd kip met appelcompot op het menu en dan bij het ontbijt die kleffe roziinen koeken uit een blik ik denk dar dat nog over gebleven was van wereldoorlog 2 haha groetjes

Emteechauffeurke

26 jan 2008, 11:09

Hoi Mucki,

Ja, wat betreft dat eten kan ik je medelen dat het redelijk meeviel! :P :P
Je spreekt daar van die krentekoeken.. ik nooit gezien! Wel 's zondagsmorgens kregen we rozijnenbrood met het klassieke kommeke chocolademelk. Legendarisch zijn de slaakes welke in die bakken ging... Schijfkes tomaat met enkele blarekes salaat en ne ferme kwak mayonaise.....ge moest de groenten d'eruit vissen :? :? Dan hadden we nog diene Corned-beaf in die ABL blikken anno....wie weet??? Choucrout met Frankfurtermiserie. nie mijne meug. Weet ge wanneer we goed vaarden??
Da was wanneer er mutaties binnenkwamen en afzwaaiingen waren..dan voorzag de kok van dienst zogenoemde verwelkomings en afscheidsmaaltijden... in mijn geval was dat kip met ananas en frittekes!
Dat brood, da was ook al een verhaal apart...moest van Arolsen komen!
Als dat te lang lag konde daar frisbee mee spelen.. :? Het gekke van de zaak was dat ik daar nooit ziek van ben geweest...heel bizar!!! :P :P

Ik heb het al eens verteld, maar in onzen tijd stond daar elke zaterdagnoen een BRATWURSTkraam op het sportveld...wanneer wij dan s'noenes uit de refter kwamen, ik zweer het, was dat daar en stormloop naar da kraam voor bratwursten....amai da smaakte zenne..spijtig genoeg had diene gast geen karrakkollen bij :? :?

Allee ik zou zeggen BON APETIT!! :P :P

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

mucki

26 jan 2008, 11:22

Een bratwurstkraam dat was er in 71 nog niet hoor maar al bij al was het eten nog niet zo slecht ik ben er ook nooit ziek van geweest maar goed ook want ziek worden en op appel bij den dokter da was ook nie gewoon ze Dan moet ik altijd denken aan dien dokter kro die hebben wij eens strontzat gevonden beneden aan den berg we hebben hem toen nog naar zijn kamer gebracht god wat een tijden

De jongste

26 jan 2008, 13:26

mucki schreef:Wel Emtee nu je toch over de keuken en eten begint wat vonden jullie van het eten en stond er bij jullie ook altijd kip met appelcompot op het menu en dan bij het ontbijt die kleffe roziinen koeken uit een blik ik denk dar dat nog over gebleven was van wereldoorlog 2 haha groetjes
Zegt dit jullie niks meer: :( Chopped pork, lunch meat en een piepklein schaaltje confituur. Dat was in '73 voor bij de boterham. Hard brood maar om 10u break in de kantine met krakend verse pistoletjes, 5 fr.stuk! Allen daarheen, de plaatselijke bakker was bevriend met met de Chef-keuken, het legerontbijt mocht dus niet te goed zijn anders draaide die zijn handel niet! :twisted:
Als chauffeur eten naar de D-site, kon je een klein uurtje al "genieten" van hetgeen je in de bakken had voor je er van kon proeven.

Groeten, Frans
Hoe slecht het ook was, legerdienst was ergens goed voor!

mucki

26 jan 2008, 13:39

Ha ha de jongste dat was dus het geheim van dat oudbakken brood

pioneer

26 jan 2008, 14:18

Ik denk dat mucki die rozijnenkoeken verward met de emmers kakkerlakken die wij regelmatig uit de kasten in de keuken schepten :lol: :lol:

Emteechauffeurke

26 jan 2008, 15:00

mucki schreef:Een bratwurstkraam dat was er in 71 nog niet hoor maar al bij al was het eten nog niet zo slecht ik ben er ook nooit ziek van geweest maar goed ook want ziek worden en op appel bij den dokter da was ook nie gewoon ze Dan moet ik altijd denken aan dien dokter kro die hebben wij eens strontzat gevonden beneden aan den berg we hebben hem toen nog naar zijn kamer gebracht god wat een tijden
Beneden aan den berg????? Welke?? Daar aan den TEXACO??Waar de BOCKENDORFERSTRASSE begon?Die straat den bergop naar ons!
In da geval ws diene doktoor nog nie thuis!! :? :?

Awel sé nu ge het zegt die broodjes met den breack ik denk dat die in mijnen tijd d'er ook waren....was misschien de rede da we 'snoenes nie veel honger hadde??En die klein confituurpottekes die werden regelmatig bijgevuld....maarre altijd me een ander soort!!
Misschien is daar de 10vruchtenconfituur geboren??Wie weet!!
En dan die pettatten in die bakken waar we den dag voordien aan gejast hadden...mmmm voor fijnproevers..hihi!! 't ergste was da ze kwamen vertellen da 't voor fritten was.....dus uit het vuistje, want op da machienneke konde gene staat op gaan dan sé

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!