de tijd van toen: 70 plussers - TE BEWAREN
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Ok zal op later periode verder gaan want heb deze week een drukke week in Brussel in de EU-ARENA over de EUROPEESE LUCHTVAART wat betreft GENERAL AVIATION & AERAIL WORK

Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
In 1968 werdt ik aangeduuid om de cursus ALOUETTE II te volgen in LT/AVN te BRASCHAAT en zodoende moest ik in Januarie 1968 mijn aktiviteiten als Militair instructeur stop zetten.
Persoonlijk was ik daar niet zeer gelukkig mede want ik moest niet van de helicopter hebben.
Men had mij in de vroegere jaren eens een iniatie vlucht gegeven en daar had de instructeur piloot mij de stuipen op het lijf gejaagd door op een 500 ft( 150 m) boven het vliegveld de snelheid te verminderen naar nul en dan een autorotatie te doen een oefening die voor een vliegtuig piloot geheel onbegrijpbaar is en sedert dien was ik altijd ver weg van het helicopter vliegen gebleven.
Tijdens de cursus bleef ik echter aktief in het zweefvliegen en het motervliegen in het burger.
De cursus verliep voor mij niet zeer aangenaam , zelfs zo ver dat ik tijdens de laatste proef in de bergen in Frankrijk een rode fiche kreeg maar daar vertel ik later meer over want nu heb ik nog veel werk om al de binnengekomen E-mailtjes te beantwoorden, ik wilde u enkel laten weten dat ik mijn ervaringen hier verder zal plaatsen gelijk een aantal bezoekers mij per E-mail vragen.
Persoonlijk was ik daar niet zeer gelukkig mede want ik moest niet van de helicopter hebben.
Men had mij in de vroegere jaren eens een iniatie vlucht gegeven en daar had de instructeur piloot mij de stuipen op het lijf gejaagd door op een 500 ft( 150 m) boven het vliegveld de snelheid te verminderen naar nul en dan een autorotatie te doen een oefening die voor een vliegtuig piloot geheel onbegrijpbaar is en sedert dien was ik altijd ver weg van het helicopter vliegen gebleven.
Tijdens de cursus bleef ik echter aktief in het zweefvliegen en het motervliegen in het burger.
De cursus verliep voor mij niet zeer aangenaam , zelfs zo ver dat ik tijdens de laatste proef in de bergen in Frankrijk een rode fiche kreeg maar daar vertel ik later meer over want nu heb ik nog veel werk om al de binnengekomen E-mailtjes te beantwoorden, ik wilde u enkel laten weten dat ik mijn ervaringen hier verder zal plaatsen gelijk een aantal bezoekers mij per E-mail vragen.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Wat betrft de opleiding zelf heb ik geen bepaalde anecdotes behalve dat de Instrucreurs zeer veel geduld met mij hebben gehad.
Het eindexamen was wel het vermelden waart, tijdens dit examen in de bergen doet men u vliegen aan maximaal gewicht in de bergen en de ewxaminator geeft u een opdracht om op een bepaalde plaats te landen, de eerste landing op een pyrton voerde ik met succzs uit.
De volgende landing was in een nauwe valei wat ik na de voorziene verkenning weigerde, de derde was ook op een zeer moeilkijke plaats op een bergtop en na mijn hoge en nadien lage verkenning weigerde ik deze landingsplaats, de examinator drong aan zegende veronderstel dat er een zwaar gewonde ligt, na weer de hoge en lage verkenning weigerde onder de heersende windomstandigheden, de examinator drong echter aan met de wermelding " Als ge daar niet land krijgt ge U vleugels op helicopter niet" !!! Dat had voor gevolg dat ik de stuurorganen losliet en hem de stuurorganen deed overnemen en hem dankte voor mijn falen van het exaam met de vermelding dat een helicopter geen vleugels heeft !!!
Ik weigerde de stuurorganen terug over te nemen en nadat hij op het vliegveld terug geland was belde ik onmidelijk Braschaat met de vraag mij onmidelijk te komen halen met een vliegtuig en mij op de lijst te zetten voor de dag nadien terug aktief te zijn als instructeur vliegtuig.
wat ook gebeurde en ik heb maanden de helicopter niet meer aangeraakt.
maar dat is een ander verhaal
Het eindexamen was wel het vermelden waart, tijdens dit examen in de bergen doet men u vliegen aan maximaal gewicht in de bergen en de ewxaminator geeft u een opdracht om op een bepaalde plaats te landen, de eerste landing op een pyrton voerde ik met succzs uit.
De volgende landing was in een nauwe valei wat ik na de voorziene verkenning weigerde, de derde was ook op een zeer moeilkijke plaats op een bergtop en na mijn hoge en nadien lage verkenning weigerde ik deze landingsplaats, de examinator drong aan zegende veronderstel dat er een zwaar gewonde ligt, na weer de hoge en lage verkenning weigerde onder de heersende windomstandigheden, de examinator drong echter aan met de wermelding " Als ge daar niet land krijgt ge U vleugels op helicopter niet" !!! Dat had voor gevolg dat ik de stuurorganen losliet en hem de stuurorganen deed overnemen en hem dankte voor mijn falen van het exaam met de vermelding dat een helicopter geen vleugels heeft !!!
Ik weigerde de stuurorganen terug over te nemen en nadat hij op het vliegveld terug geland was belde ik onmidelijk Braschaat met de vraag mij onmidelijk te komen halen met een vliegtuig en mij op de lijst te zetten voor de dag nadien terug aktief te zijn als instructeur vliegtuig.
wat ook gebeurde en ik heb maanden de helicopter niet meer aangeraakt.
maar dat is een ander verhaal
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Tijdens de rest van het jaar 1968 was ik terug dagelijks aktief in het LT/AVN als instructeur op de L18C met leerling piloten welk hun intiele opleiding in de EVS/APE te Goedsenhoven hadden gedaan .
Op een Zondag was ik van dienst als Officier van wacht dat er een dringende vraag kwam voor een Medisch vervoer van bloed, in gevolge de voorziene regels belde ik de piloot van Stand-by welke normaal binnen de 30 minuten kon aanwezig zijn.
Aan de telefoon zijn echtgenote die mij meedeelde dat hij naar het hospitaal was met een gebroken pols tijdens een val in zijn tuin, Ik tgrachte onmidelijk een ander Helicopterpiloot te vinden maar zonder succes.
De Duty crew kwam mij melden dat de Helicopter klaar stond en ik melde hem dat ik geen piloot had en de dringende zending moest weigeren.
De Mekanieker die tevens een goede vriend wees mij er op dat ik ook helicopter piloot was waar ik hem erop wees dat ik dat ding in maanden niet meer gevlogen had en dat ik mischien niet meer wist hoe die te starten, hij stelde voor dat hij met mij zou meegaan, ik pakte hem op zijn woord en hij ging met mij mee, het starten was geen probleem en ik voerde de vlucht met succes zonder enige problemen uit.
Natuurlijk enkele dagen nadien lmoest ik bij de CO uitleg komen geven omdat ik maanden geen helicopter had gevlogen was ik niet meer bevoegd en kreeg ik een uitbrander aan de andere zijde feliciteerde de CO mij voor de genomen beslissing gezien het een medische opdracht betrof en ik moest beloven dat in vanaf nu de minimale voorziene vlieguren zou uitvoeren op helicopter wat ik beloofde en ook uitvoerde.
Dat was de aanvang van een zeer aktieve periode van ook op helicopter te vliegen met een aantal intressante ervaringen waar ik later zal over schrijven.
Op een Zondag was ik van dienst als Officier van wacht dat er een dringende vraag kwam voor een Medisch vervoer van bloed, in gevolge de voorziene regels belde ik de piloot van Stand-by welke normaal binnen de 30 minuten kon aanwezig zijn.
Aan de telefoon zijn echtgenote die mij meedeelde dat hij naar het hospitaal was met een gebroken pols tijdens een val in zijn tuin, Ik tgrachte onmidelijk een ander Helicopterpiloot te vinden maar zonder succes.
De Duty crew kwam mij melden dat de Helicopter klaar stond en ik melde hem dat ik geen piloot had en de dringende zending moest weigeren.
De Mekanieker die tevens een goede vriend wees mij er op dat ik ook helicopter piloot was waar ik hem erop wees dat ik dat ding in maanden niet meer gevlogen had en dat ik mischien niet meer wist hoe die te starten, hij stelde voor dat hij met mij zou meegaan, ik pakte hem op zijn woord en hij ging met mij mee, het starten was geen probleem en ik voerde de vlucht met succes zonder enige problemen uit.
Natuurlijk enkele dagen nadien lmoest ik bij de CO uitleg komen geven omdat ik maanden geen helicopter had gevlogen was ik niet meer bevoegd en kreeg ik een uitbrander aan de andere zijde feliciteerde de CO mij voor de genomen beslissing gezien het een medische opdracht betrof en ik moest beloven dat in vanaf nu de minimale voorziene vlieguren zou uitvoeren op helicopter wat ik beloofde en ook uitvoerde.
Dat was de aanvang van een zeer aktieve periode van ook op helicopter te vliegen met een aantal intressante ervaringen waar ik later zal over schrijven.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Op een bepaald ogenblik zijn wij via de vluchten voor de rijkswacht betrokken geraakt bij de transplantatie van nieren door de professor De ROM van het UZ te Gent.
Een zeker ogenblijk vernemen we dat de rijkswacht met hun porches een aantal ongevallen hadden bij het trachten snel een nier over te brengen van Gent naar Leuven voor transplantatie.
Wij vernemen dat de overlevingskans en het slagen van een transplantatie vooral afhankelijk is van de tijd dat er verloopt tussen het verwijderen en inplanten en stellen wij voor om dat met de helicopter te doen.
ik heriner mij zeer goed mijn eerste Operatie Nier, ik was is stand by te Gent UZ waar een potentiele Donor beschikbaar was, men had daar een sterke medische ploeg welk tracht het slachtoffer van een autoongeval in leven te houden indien dit faald gaat het slachtoffer aan een overlevingsaparaat en werdt de toelating van de familie bekomen om de nier te verwijderen.
Ik was al enkele uren aan het wachten en vroeg voor een emmertje water en spons om mijn ruiten van de helicopter te reinigen ik heb dat nog maar juist gevraagd of daar komt een man in witte jas met een geel emertje aangerend, ik denk aan mijn water maar in werkelijkheid is het de drager van de nier die onmidelijk wil vertrekken naar Leuven wat ik ook doe en met succes de nier daar afleveren door te landen op een parking nabij het ziekenhuis welk werdt vrijgehouden door de locale rijkswacht
Een zeker ogenblijk vernemen we dat de rijkswacht met hun porches een aantal ongevallen hadden bij het trachten snel een nier over te brengen van Gent naar Leuven voor transplantatie.
Wij vernemen dat de overlevingskans en het slagen van een transplantatie vooral afhankelijk is van de tijd dat er verloopt tussen het verwijderen en inplanten en stellen wij voor om dat met de helicopter te doen.
ik heriner mij zeer goed mijn eerste Operatie Nier, ik was is stand by te Gent UZ waar een potentiele Donor beschikbaar was, men had daar een sterke medische ploeg welk tracht het slachtoffer van een autoongeval in leven te houden indien dit faald gaat het slachtoffer aan een overlevingsaparaat en werdt de toelating van de familie bekomen om de nier te verwijderen.
Ik was al enkele uren aan het wachten en vroeg voor een emmertje water en spons om mijn ruiten van de helicopter te reinigen ik heb dat nog maar juist gevraagd of daar komt een man in witte jas met een geel emertje aangerend, ik denk aan mijn water maar in werkelijkheid is het de drager van de nier die onmidelijk wil vertrekken naar Leuven wat ik ook doe en met succes de nier daar afleveren door te landen op een parking nabij het ziekenhuis welk werdt vrijgehouden door de locale rijkswacht
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Ivita - Lid geworden op: 05 nov 2007, 03:01
- Locatie: Oostende
G'navond SDW, kan niet slapen en ben aan het lezen geslagen hier. Mijn grootvader kon ook zo vertellen en als kind hingen we aan zijn lippen.
Mijn man zijn boekenkast afgestoft, boek per boek, alles WO I en WO II, die kent al die veldslagen van buiten. Als zaterdag de C 130 nog altijd kapot is door De Crem zijn studiereisje, ga jij hem dan ophalen? want ze moeten ook over die bergen in Afghanistan met risico beschoten te worden.
groetjes.
Mijn man zijn boekenkast afgestoft, boek per boek, alles WO I en WO II, die kent al die veldslagen van buiten. Als zaterdag de C 130 nog altijd kapot is door De Crem zijn studiereisje, ga jij hem dan ophalen? want ze moeten ook over die bergen in Afghanistan met risico beschoten te worden.
groetjes.
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Tijdens een de vluchten met een nier van GENT naar LEUVEN was het zeer mooie weder en bemerkte ik een BOEING 7007 in eindnadering voor de baan 27 rechts, ik was van zin om juist boven de baan Brussel Airport te kruisen en riep de verkeersleiding op met de vermelding van uRGENT MEDICAL FLIGHT en de verkeersleider gaf mij toelating door te vliegen en stuurde de B707 terug de lucht in om mij te laten passeren alvorens de B717 mocht komen landen.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Bij eenvolgende vlucht had men twee nieren beschikbaar een voor Brussel en een voor Leuven.
Na mijn landing in het Brussels ziekenhuis steeg ik snel terug op om zo snel mogelijk naar Leuven te gaan en passerde op lage hoogte boven het koninklojkpalies te laken welk de zone P1 is die verboden is voor alle luchtvaartuigen.
Bij mijn aankomst terug in LT/AVN was daar reeds een klacht binnengekomen van de veiligheidsdiensten te Laken met het gevolg dat ik onmidelijk een uitbrander kreeg en mij verwitigde dat dit een staartje zou krijgen met een serieuse straf.
Gelukkig kreeg de CO toen de dag een telefoontje met felicitaties van het koninklijk huis voor deze humanitaire opdracht en ging ik weer eens vrijuit voor een overtreding van de luchtvaartwetgeving
Na mijn landing in het Brussels ziekenhuis steeg ik snel terug op om zo snel mogelijk naar Leuven te gaan en passerde op lage hoogte boven het koninklojkpalies te laken welk de zone P1 is die verboden is voor alle luchtvaartuigen.
Bij mijn aankomst terug in LT/AVN was daar reeds een klacht binnengekomen van de veiligheidsdiensten te Laken met het gevolg dat ik onmidelijk een uitbrander kreeg en mij verwitigde dat dit een staartje zou krijgen met een serieuse straf.
Gelukkig kreeg de CO toen de dag een telefoontje met felicitaties van het koninklijk huis voor deze humanitaire opdracht en ging ik weer eens vrijuit voor een overtreding van de luchtvaartwetgeving
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
In een later stadium kregen wij een speciale frigo geinstaleerd aan boord en gingen wij met de NIER verder naar Amsterdam, en Delft .
Tijdens een derer vluchten samen met een collega piloot kreeg ik op een zeker ogenblik een oproep van een Fokker 27 van de Nederlandse Luchtmacht welk ook in vlucht was met aan de sturen Prins Bernard welke onze radio berichten had gehoord met de vermelding "Medical Kidney Operation" en ons persoonlijk per radio feliciteerde voor onze vlucht.
Tijdens een derer vluchten samen met een collega piloot kreeg ik op een zeker ogenblik een oproep van een Fokker 27 van de Nederlandse Luchtmacht welk ook in vlucht was met aan de sturen Prins Bernard welke onze radio berichten had gehoord met de vermelding "Medical Kidney Operation" en ons persoonlijk per radio feliciteerde voor onze vlucht.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Tijdens een vlucht in zeer slechte omstandigheden op met een zichbaarheid van 800 meter, gingen wij in rechte lijn naar onze bestemming boven een uitgestrekt wateropervlak ( in Nederland is er veel water) mijn collega had de stuurorganen en plots bemerkte ik voor ons een schip dat schijnbaar helemaal scheef hing en aan het zinken was, ik wilde op de radio een nodbericht uitzenden totdat ik reliseerde dat wij het waren die in het slecht zicht onze orientatie aan het verlieren waren, ik nam de sturen onmidelijk over en plaatste mij onmidelijk aan de achtersteve van het schip met wuivende passagiers die dit een schoon zicht vonden!!
Wij bleven achter het schip totdat we terug land zagen en zijn dan snel verder gevlogen, hadden wij dat schip niet gezien was er veel kans dat wij in het water waren terecht gekomen want in die periode hadden wij geheel geen gyroscopische instrumenten om met zo weinig zicht het toestel horizontaal in vlucht te houden.
Een fout van onze zijde die we nooit meer zouden doen !!!!!
Haast en spoed is zelden goed
Wij bleven achter het schip totdat we terug land zagen en zijn dan snel verder gevlogen, hadden wij dat schip niet gezien was er veel kans dat wij in het water waren terecht gekomen want in die periode hadden wij geheel geen gyroscopische instrumenten om met zo weinig zicht het toestel horizontaal in vlucht te houden.
Een fout van onze zijde die we nooit meer zouden doen !!!!!
Haast en spoed is zelden goed
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Op een bepaalde dag was ik in Stand by te Gent-UZ voor een Nier welke bestemt was voor een jonge man van 16 jaar in een Londens hospitaal.
Omstreeks 1600 was de Nier beschikbaar maar het was voor mij onmogelijk om Londen nog te bereiken wegens het slrchte zicht en het vallen van de duisternis in die periode van de winter.
Proffesor DEROM drong aan want het was een zelden voorkomende typering en anders was de nier voor de vuilbak zegde hij.
Ik ben toen in Gent opgestegen richting Oostende en heb dan per radio op de noodfrequentie 121,5 een algemene oproep gedaan of er een vliegtuig in vlucht was met bestemming Londen en kreeg contact met een lijvliegtuig van Britisch airways.
Ik stelde de Commandant voor om in Oostende te landen en de nier voor londen van mij over te nemen wat hij deet en ik lande naast hem in Oostende en hij nam de frigo met de nier over en vertrok verder met de nier naar londen , en ik bleef slapen in Oostende bij de Rijkswacht in een cel.
Later vernam ik dat de Nier met succes was ingeplant en zover ik weet is de jonge man daarna terug normaal kunnen verder leven.
Ik kan u verzekeren dat zulke operaties voor mij nog stteeds de belangrijkste vluchten waren waar ik nog met fierheid aan terug denk aan het pinierswerk waar wij toen bij betrokken waren
Ik ga later nog een zeer intresante medische vlucht toelichten tussen VIRTON en LIEGE, maar nu even uitblazen tot later.
Omstreeks 1600 was de Nier beschikbaar maar het was voor mij onmogelijk om Londen nog te bereiken wegens het slrchte zicht en het vallen van de duisternis in die periode van de winter.
Proffesor DEROM drong aan want het was een zelden voorkomende typering en anders was de nier voor de vuilbak zegde hij.
Ik ben toen in Gent opgestegen richting Oostende en heb dan per radio op de noodfrequentie 121,5 een algemene oproep gedaan of er een vliegtuig in vlucht was met bestemming Londen en kreeg contact met een lijvliegtuig van Britisch airways.
Ik stelde de Commandant voor om in Oostende te landen en de nier voor londen van mij over te nemen wat hij deet en ik lande naast hem in Oostende en hij nam de frigo met de nier over en vertrok verder met de nier naar londen , en ik bleef slapen in Oostende bij de Rijkswacht in een cel.
Later vernam ik dat de Nier met succes was ingeplant en zover ik weet is de jonge man daarna terug normaal kunnen verder leven.
Ik kan u verzekeren dat zulke operaties voor mij nog stteeds de belangrijkste vluchten waren waar ik nog met fierheid aan terug denk aan het pinierswerk waar wij toen bij betrokken waren
Ik ga later nog een zeer intresante medische vlucht toelichten tussen VIRTON en LIEGE, maar nu even uitblazen tot later.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
- Locatie: pajottenland
ja SDW, een heel spannend en avontuurlijk leven dat ge geleid hebt.!
dikwijls denk ik bij mezelf, sommige mensen hebben uit hun leven allles uitgehaald wat er in zat., maar iedereen heefd de kans en de capaciteit niet gehad.
wat zal het hier stil worden als ge eenmaal zult uitverteld zijn.
dikwijls denk ik bij mezelf, sommige mensen hebben uit hun leven allles uitgehaald wat er in zat., maar iedereen heefd de kans en de capaciteit niet gehad.
wat zal het hier stil worden als ge eenmaal zult uitverteld zijn.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
- Locatie: de boterstad
SDW van undercover agent tot medisch piloot...wat een transformatie...Amaai..wat een druk,en ook een heel spannend leven..en beide wat ik hier opnoem is in functie van de mens...
je mag terecht trots zijn...
Ik kom heel graag je verhalen lezen...
jadi
je mag terecht trots zijn...
Ik kom heel graag je verhalen lezen...
jadi
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Men moet wel realiseren dat mijn ervaringen over een periode van 68 jaar lopen en dat ik steeds proactief ben geweest zelfs nu ben ik als hobby nog aktief en DE EUROPEESE LUCHTVAART en regelmatig aanwezig in de EU-INSTITUTIONS te BRUSSEL dus nog wel wat toetelichten!!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE