1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

mucki

31 jan 2008, 21:18

Bedankt sonneke voor je uitleg en ja anekdotes kennen we allemaal wel groetjes

Emteechauffeurke

01 feb 2008, 09:46

Hoikes,

Hier een paar berichtjes terug word er ene Maj. SEMEESE ten tonele gevoerd.
Op mijne buro ligt toevallig mijn militair rijbewijs, wat is nu het geval...wanneer ik al een aantal weken in mijn eenheid was moest ik promotie doen naar Magirus 6 ton wegens MT-chauffeur! :wink: Deze stempel en handtekening was van de genoemde SEMEESE!
Volgens info zwaaide hij ooit de plak op de D-bij van Essentho!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

sonneke44

01 feb 2008, 11:03

papafreddy schreef:Dag sonneke of beter Sonja

Een klein vraagje naar aanleiding van de vraag van kazzac
Daar je onderofficier was (of bent) was je dus niet bij de eerste lichtingen die binnengekomen waren als Vbv in 1975 en of 1976.
Als ik me goe herriner zijn de vrouwelijke Ooffcr toegelaten eind jaren '70 begin jaren '80. En ik denk voor de vrouwelijke Offcr dat dit midden de jaren '80 was.
Klopt dit??

MVGr.
PapaFreddy (OR Lt) in de reserve
Goede morgen papafreddy

Klopt helemaal. Ik ben in 1977 begonnen aan de opleiding Ooffr in Peutie en op 01 april 1978 heb ik mutatie gedaan naar 43A Brakel. Ik behoorde tot de allereerste lichting vrouwelijke onderofficieren en was toen de allereerste en enige vrouwelijke onderofficier in Brakel. Tijdens de opleiding zijn een aantal dames gestopt omdat ze de opleiding toch behoorlijk pittig vonden. Uit die lichting zijn ook 2 of 3 dames gestopt nadat ze te horen gekregen hadden dat ze geslaagd waren voor de opleiding tot officier. Die waren inderdaad midden 1980 klaar met hun opleiding.
Jammer genoeg ben ik van mijn toenmalige collega's haast niemand meer tegen gekomen.

groetjes, Sonja

sonneke44

01 feb 2008, 11:16

Emteechauffeurke schreef:Hoi Sonneke,

Als ex. Mter bij den Delta heb ik met meer dan gewone belangstelling jouw olieverversingsavonturen bij jouw auto gevolgd!!!! :P :P Moeten we dan toch vaststellen dat ook voor de vrouwelijke kunne, met alle waardering, de legerdienst heeft bijgedragen tot plantrekkerij en zekere autonomie bij het individu??
In ieder geval chappoooooo hoor!!!Amai, waar is den tijd van die donkergroene ABL- oliebussen die we bij de POL gingen halen!! De MANekkes en MAGIRUSkes heb ik goe gesoigneerd zenne, en mijnen baas chef DESOMER was daar serieus content mee!!
BTW blaast de wind daar ook zo??

GRTZ,
EMTEEKE
Hoi Emteeke,

Nee zenne. Bij het leger heb ik da niet geleerd. Dat mochten we niet. Als er iets aan mijnen MAN was, dan was het altijd van ... zet hem maar bij den MT neer. Die mannen doen da wel!!! Bij de TTR hadden we ook een paar mekaniekers rondlopen die den boel in orde hielden.
Maar ja, plantrekkerij heb ik wel geleerd. Dat moest ik wel als enige vrouwelijke Ooffr. Die kerelkes die dachten van met mij de zot uit te hangen heb ik effe rap op hun plaats gezet. :wink:
Nee, dat met die olie en zo heb ik allemaal zelf uitgedokterd. Vroeger deed mijn ventje dat maar ja, die is er niet meer en als je er alleen voorstaat dat moet je wel he. Gelukkig ben ik niet bang van vieze handjes of kapotte vingernagels :lol: :lol: .
De auto rijd weer als een juweeltje. De bougiekes zagen er ook nog goed uit en de ruitensproeiers kunnen weer alles kletsnat spuiten, zelfs tot -30graden.
Vannacht hadden we hier behoorlijk storm (windkracht 9 en een paar ferme donderslagen). Vandaag is het iets minder (windkracht 7) en voor het week-end krijgen we winterse buien. Maandag weer sterke wind en veel regen maar ja ... dat is Holland hé !!! Het land van water, heeeeeeeeel veel water :D

groetjes, Sonneke

sonneke44

01 feb 2008, 11:25

Emteechauffeurke schreef:Hoikes,

Hier een paar berichtjes terug word er ene Maj. SEMEESE ten tonele gevoerd.
Op mijne buro ligt toevallig mijn militair rijbewijs, wat is nu het geval...wanneer ik al een aantal weken in mijn eenheid was moest ik promotie doen naar Magirus 6 ton wegens MT-chauffeur! :wink: Deze stempel en handtekening was van de genoemde SEMEESE!
Volgens info zwaaide hij ooit de plak op de D-bij van Essentho!!

GRTZ,
EMTEEKE
:lol: Heb effe mijn militair rijbewijs erbij gehaald. De eerste stempel en handtekening is gedateerd : 09 mei 78 en getekend door Cdt. Coppieters en de 2de stempel voor mijn C en E is van 12 oktober 78 en getekend door ....jawel ... dezelfde Maj. SEMEESE.
De achterkant, waar de ongevallen genoteerd staan, is blanco dus zal wel altijd braaf op het verkeer gelet hebben hahahaha.

groetjes, Sonneke

Emteechauffeurke

01 feb 2008, 18:29

Hoi Sonneke,

Ge spreekt daar van Uw MANekke! Bij ons bij den Delta had ieder MANekke zijn titularis in casu dus een BV of een OOF, maar het gekke eigenlijk was dat wij als milicienkes meer die voertuigen bemande dan wie ook! Ja ik kan de nummerplaten nog goed herinneren hoor!! Tijdens mijn diensttijd zijn daar nog extra nieuwe MANs bijgekomen die hagelnieuw uit Probsteierwald zijn binnengekolmen! De zetels waren toen nog voorzien van een plastic cover!!
Deze eenheden hadden toen wel een lichtere laktint dan deze die we hadden!! Al deze camions begonnen toen met nr. plaat 78 enzovoort!

Podorie wat zou ik daar graag nog es een toerreke mee doen!!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

pioneer

01 feb 2008, 19:30

Nog wat foto's van de bataljonsfeesten en van de Deltasite periode '78en'79.
Misschien nog bekenden te herkennen.
De foto's zijn genomen door Ivo Van Bortel.

woefje

01 feb 2008, 19:33

Hallo daar, inderdaad was er in Essentho maar in de jaren 70-71 een Semeese maar dan nog kpt Semeese en inderdaad van de c battery ook daar heb ik mijn rijbewijs gehaald van +3.5 ton getekend door de zelfde persoon .Ik was wel van 62A, twee maand opleiding in Turhout als chauffeur en daarna naar Essentho voor 10 maand

de groetjes

pioneer

01 feb 2008, 21:46

hier zijn ze
Laatst gewijzigd door pioneer op 02 feb 2008, 00:48, 2 keer totaal gewijzigd.

sonneke44

01 feb 2008, 22:28

pioneer schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hallo Pioneer,

Wat leuk zeg. Op de eerste foto van de bataljonsfeesten herken ik een hele hoop mensen. Helemaal vooraan een heel jonge Chris Derdeyn. In het peloton herken ik Dominique Leplae, Brig. Kajpus en ook ... DEN BOTTLE. Verder nog een hoop bekende gezichten maar ja, de namen he ... Oh ja, er schiet er me nog eentje te binnen. Degene die op de hoek loopt en voor zich kijkt is Johan Symoen.
Jonge jonge, wat een tijd was dat !!!

groetjes, Sonja

Emteechauffeurke

02 feb 2008, 08:41

Hallookes,

Amai zenne, weederom mooie fotos hoor!!
Op de eerste foto zie je zowaar den ORANJE MANTA waarvan sprake in mijn berichtjes van Roger Baeck, zoo herkenbaar aan de zwarte motorkap!!
En den Delta-site in winterwonderland!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

02 feb 2008, 09:53

Hoi Sonneke,

Ik lees dat jij ook WM LEPLEA hebt gekent, was ne westvlouiming!!Over diene CAYPUS heb ik een anekdote nl hij heeft het ooit gepresteerd om mij het eerste en enige model-C aan m'n broek te lappen, wat de reden destijds was of aanleiding weet ik niet meer!! :evil: :evil:
Een tijdje later moest ik als MT-chauffeur met nog een maat van mij de volledige MAN vloot tsekke op gebied van volledigheid, achteraan die camions was er een bak waar 3bakken met gereedschappen allerhande in waren geplaatst en deze moesten absoluut kloppen met de inventarislijst!!
Nu wil het lukken dat wij een MAN aantroffen waar iets ontbrak aan de lijst.....en het toeval wil deze MAN op naam stond van titularis CAYPUS :P :P

Nu moest ik mijn bevindingen rapporteren aan mijn chef DESOMER en melding maken van dat feit, later moest CAYPUSKE op rapport komen en bedacht met een modelleke -C, dus heb ik totaal onverwacht kunnen revanche nemen...hihi :P :P

Ja, zoals je zegt t' waren tijden hee..!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

sonneke44

03 feb 2008, 11:40

Emteechauffeurke schreef:Hoi Sonneke,

Ik lees dat jij ook WM LEPLEA hebt gekent, was ne westvlouiming!!Over diene CAYPUS heb ik een anekdote nl hij heeft het ooit gepresteerd om mij het eerste en enige model-C aan m'n broek te lappen, wat de reden destijds was of aanleiding weet ik niet meer!! :evil: :evil:
Een tijdje later moest ik als MT-chauffeur met nog een maat van mij de volledige MAN vloot tsekke op gebied van volledigheid, achteraan die camions was er een bak waar 3bakken met gereedschappen allerhande in waren geplaatst en deze moesten absoluut kloppen met de inventarislijst!!
Nu wil het lukken dat wij een MAN aantroffen waar iets ontbrak aan de lijst.....en het toeval wil deze MAN op naam stond van titularis CAYPUS :P :P

Nu moest ik mijn bevindingen rapporteren aan mijn chef DESOMER en melding maken van dat feit, later moest CAYPUSKE op rapport komen en bedacht met een modelleke -C, dus heb ik totaal onverwacht kunnen revanche nemen...hihi :P :P

Ja, zoals je zegt t' waren tijden hee..!!

GRTZ,
EMTEEKE
Hoi Emteeke,

Ja, WM. Leplae was ne speciale zenne. Die dacht altijd dat hij in het leger van de USA zat. Droeg haast altijd amerikaanse Boots en heeft daar dikwijls voor onder zijn voeten gekregen. Nogal een arrogant manneke.
En de CAYPUS, ja, die had een half voetbalteam aan kids thuis. Hij zei altijd ... ik heb een dubbele pree elke maand. Mijn normale wedde en het kindergeld!!! :roll:

Ga nu snel genieten van mijn bezoek. Mijn oudste dochter is een paar dagen op bezoek hier. Heeeeeeeeel plezant !!!

groetjes, Sonja

Emteechauffeurke

03 feb 2008, 12:51

Hoi Sonneke,

Ja, idd de beschrijving van diene LEPLAE klopt als een zwerende vinger hoor!
Wat U zegt is waar hoor, ik vond die gast zwaar aan overacting doen sé!!
Die dacht nu echt dat alles rond hem draaide!!

Ja, die CAYPUS vond ik persoonlijk wat naar de misterieuze kant!! Nadat hij dus via mij dus zijn MODEL-C had gekregen, heeft hij bij mij serieus komen zagen zenne!! Allee waarom hebde dat nu gedaan enzo??

Op die foto dus zie ik nog een ouwe bekende, de derde van rechts met zijn hoofd thv. de witte regenpijp met bril en moestasjke,awel sé diene gast was altijd positief ingesteld!!

DEN BOTTLE is dat nu diene grootste op de voorgrond??Ik kan mij dus die niet meer voorstellen!! :?

Normaal gezien zou den BERNABE ook d'r bij moeten zijn, maar waar??

En ook BV Liebaert??

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

kd29

03 feb 2008, 13:30

Yepla,

Den Himschoot dat was onze Bsm in mijne tijd , den Roger Baeck dat zeg me ook iets >>> zwart haar en een snor als ik mij niet vergis

By the way schitterende foto's van de Delta

Greetz Fco-ke (Bravo)