1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

03 feb 2008, 13:55

kd29 schreef:Yepla,

Den Himschoot dat was onze Bsm in mijne tijd , den Roger Baeck dat zeg me ook iets >>> zwart haar en een snor als ik mij niet vergis

By the way schitterende foto's van de Delta

Greetz Fco-ke (Bravo)

Hoikes,

Dat van ROGER dat klopt!! Volgens opgave was hij lang samen met LILIANE BELLEN hier wat terug bij de Hubsches Frauleinen te zien!! Dat wil toch podorie lukken dat die zijne MANTA hier op de fotos te zien is!!
Trouwens stel ik mij de vraag of het zomaar kon om met privevoertuigen op de sites te komen??

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

pioneer

03 feb 2008, 14:15

Emteechauffeurke schreef:Hoi Sonneke,

Ja, idd de beschrijving van diene LEPLAE klopt als een zwerende vinger hoor!
Wat U zegt is waar hoor, ik vond die gast zwaar aan overacting doen sé!!
Die dacht nu echt dat alles rond hem draaide!!

Ja, die CAYPUS vond ik persoonlijk wat naar de misterieuze kant!! Nadat hij dus via mij dus zijn MODEL-C had gekregen, heeft hij bij mij serieus komen zagen zenne!! Allee waarom hebde dat nu gedaan enzo??

Op die foto dus zie ik nog een ouwe bekende, de derde van rechts met zijn hoofd thv. de witte regenpijp met bril en moestasjke,awel sé diene gast was altijd positief ingesteld!!

DEN BOTTLE is dat nu diene grootste op de voorgrond??Ik kan mij dus die niet meer voorstellen!! :?

Normaal gezien zou den BERNABE ook d'r bij moeten zijn, maar waar??

En ook BV Liebaert??

GRTZ,
EMTEEKE

DEN BOTTLE steekt er boven uit,ik weet uit goede bron dat hij al een paar jaar geleden overleden is,den BERNABE woonde die in Brugge ???

sonneke44

03 feb 2008, 20:22

Emteechauffeurke schreef:Hoi Sonneke,

Ja, idd de beschrijving van diene LEPLAE klopt als een zwerende vinger hoor!
Wat U zegt is waar hoor, ik vond die gast zwaar aan overacting doen sé!!
Die dacht nu echt dat alles rond hem draaide!!

Ja, die CAYPUS vond ik persoonlijk wat naar de misterieuze kant!! Nadat hij dus via mij dus zijn MODEL-C had gekregen, heeft hij bij mij serieus komen zagen zenne!! Allee waarom hebde dat nu gedaan enzo??

Op die foto dus zie ik nog een ouwe bekende, de derde van rechts met zijn hoofd thv. de witte regenpijp met bril en moestasjke,awel sé diene gast was altijd positief ingesteld!!

DEN BOTTLE is dat nu diene grootste op de voorgrond??Ik kan mij dus die niet meer voorstellen!! :?

Normaal gezien zou den BERNABE ook d'r bij moeten zijn, maar waar??

En ook BV Liebaert??

GRTZ,
EMTEEKE
Hoi Emteeke,

Ja inderdaad, den Bottle is inderdaad diene grote op de voorgrond. Een kleerkast van een vent. Enne ... zijne bijnaam heeft hij ook niet gestolen zenne. Hij kon geen volle maar ook geen lege glazen zien staan. Pioneer meldde dat hij een aantal jaren geleden zou overleden zijn. Dat zal dan wel niet van nen droge lever geweest zijn vrees ik.

Bernabé (den Berre) zie ik helemaal niet op de foto. Was die eigenlijk wel van den Delta? Ik dacht dat die van den Bravo was maar ik weet het niet zeker zenne.

Allez, ik ga wat TV kijken. 't Is zondagavond en dus lekker rustig.

groetjes, Sonja

pioneer

03 feb 2008, 20:54

Inderdaad Sonneke,zo heb ik in '79 eens een verhuis naar Brugge gedaan van een bv.,ik als enige milicien met 3 bv. waaronder den Bottle.We kregen voor die zending 3 dagen ik moet daar geen tekeningetje bij maken zeker.Ik dronk glazen bier en den Bottle glazen whisky en geloof me die waren even vlug leeg.
Bangelijk mee geamuzeerd.
In ieder geval in maart zijn we vertrokken,curieus wat er nog over gebleven is van onzen delta.
Groetjes Eddy

Emteechauffeurke

04 feb 2008, 07:40

Hallo allemaal,

Wat den BERNABE betreft kan ik bevestigen dat hij idd. bij den DELTA was!!

BERNABE was afkomstig van Mechelen, maar of hij daar domicilie had weet ik niet, waar hij nu uithangt evenmin!! Een bron meldde een tijdje geleden dat hij later naar WERL was gemuteerd !!

GRTZ,
EMTEEKE
Laatst gewijzigd door Emteechauffeurke op 04 feb 2008, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuuupppeeers yes!!!!!

danys

04 feb 2008, 08:19

Beste Sonja,

Ik zag dat je op een foto Chris Derdeyn herkende. In 1986 heb ik daar verschillende malen wacht mee gehad op den boc. Ik geloof zelfs dat hij een tijdje by comd. geweest is van de st & d. In vervanging van ene Steeman dacht ik. Misschien was da maar tijdelijk maar ik zie hem daar nog zitten achter dienen buro. Had toen wel een baard en wat jaartjes erbij zodoende dat ik hem niet direct herkende.

Groeten,

Dany

Genieterke

04 feb 2008, 13:15

Hallo Sonja

Opleiding gevolg in 1977 ...
was daar ook de cursus NBC bij gegeven in de Genieschool te Jambes?

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

sonneke44

04 feb 2008, 14:35

Genieterke schreef:Hallo Sonja

Opleiding gevolg in 1977 ...
was daar ook de cursus NBC bij gegeven in de Genieschool te Jambes?

Hoi genieterke,

Ja, dat klopt. Hoe weet U dat??? We zijn toen met heel ons peloton naar Jambes geweest. Heb daar nog een foto van. Alleen het herkennen van mensen is zo moeilijk omdat we allemaal onder het ontsmettingspoeder zitten :lol: :lol: .
Was U daar toevalling ook of zo?

groetjes, Sonja

sonneke44

04 feb 2008, 14:53

Hoi Dany,

Ik wist dat ik ergens nog een andere foto had van Chris Derdeyn en ja hoor ... gevonden. Zo zal je hem waarschijnlijk beter herkennen.
Het is een foto van 1984, samen met zijn echtgenote Corine Hoppenbrouwers, een van mijn toenmalige VBV's en hun eerste kindje, een dochtertje, genaamd Sandrine.

Afbeelding

groetjes,
Sonja

danys

04 feb 2008, 15:11

Hallo Sonja,

Inderdaad hier is Chris Derdeyn voor mij duidelijk herkenbaar met baard. Dat was dus een van de vaste luitenants van den Boc in 1986. Samen met Lt Coolen en Lt Van Couteren. Op de foto die ik een aantal blz geleden plaatste staat hij ook op.

Bedankt voor de reactie.

Groeten,

Dany

Genieterke

04 feb 2008, 15:52

Hallo Sonja

Wij waren daar met 3 instructeurs:
- Cdt Schepers
- Adjt Chef Roger Pattijn
- en het Genieterke :P
Op een gegeven ogenblik maakte de Amerikaan er een punt van en iedereen moest plots een NBC-opleiding volgen. Ik moest daarvoor van Duitsland muteren naar Jambes.
Die foto met dat ontsmettingspoeder (gestoei) kan ik mij nog zeer goed herinneren.

ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

Emteechauffeurke

05 feb 2008, 09:02

Hallo allemaal,

Er word hier gesproken over de NBC opleidingen, bij mijn weten is daar destijds in Brakel weinig of geen aandacht aan besteed. Ik kan mij wel voorstellen dat deze discipline geoefend word tijdens nen TAC-EVAL ofzo, maar idd. in mijn periode weinig over gezien!!
Wel tijdens mijn opleiding in HEVERLEE hebben we het daar welliswaar marginaal over gehad. Dus nooit geoefend met gepaste kledij, of stond zoiets niet bij de miliciens op het programma??Wel moesten we altijd z'on klein boekske met raadgevingen bij ons hebben, dat had zoiets van als 't gebeurd leest eerst es in da boekske wat ge moet doen..bizar!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

danys

05 feb 2008, 09:27

Beste Emteeke,

Ja ook in 1986 werd er niet echt speciaal voor getraind voor dat nbc gedoe. Ik weet wel dat we altijd handschoenen en gasmasker moesten bijhebben op oefeningen. De kap opzetten van je smokevest en maken dat alles zo goed mogelijk afgesloten was. Ik weet nog dat we tijdens een oefening in de schuilplaats van den Boc zaten, twas middag en het eten stond te wachten, dus mochten we met een paar man tegelijk achter eten. Wat denkt ge.... Uxb (unexploded bomb) alarm. Iedereen dus gasmasker op en handschoenen aan. Jaja mijn handschoenen lagen nog in de schuilplaats bij mijn kitzak. Dus mijn handen in de zakken van mijn smokevest gestoken. Maar de officier die kwam evalueren die was blijkbaar voorbereid op die truken. Slechte punten voor ons dus. Achteraf kwam lt Van Couteren wel vragen welke kroo zijn handschoenen vergeten was, wat ik dus moest bevestigen. Een boos gezicht maar voor de rest niets meer van gehoord. Ach we waren jong en voor ons was het een spelletje hee, wisten wij veel waar da allemaal goed voor was. Er zijn plezantere dingen dan daar 6 uur met je gasmasker op te zitten in de zomer en dan nog een mobility moeten doen, het zweet liep het gasmasker uit.

Groeten,

Dany

sonneke44

05 feb 2008, 11:25

hoi Genieterke,

Hier is de bewuste foto waar ik het over had. Ikzelf sta bovenaan, de derde van links. Dus eerst de instructeur (misschien ken je hem wel) en dan de 2de daarnaast. Er staat ook een jonge dame op met een reuze bol krulhaar. Dat is Hedwig. De instructeur vond toen dat ze maar zuinig met die poederhandschoen omsprong en toen heeft hij haar maar effe "afgepoederd". Wat had die meid daarna een verdriet zeg. Het poeder lag millimeters dik op haar hoofd en het heeft haar zeker 4 dagen gekost om al die rotzooi uit haar dikke haardos te krijgen. Ze heeft tranen met tuiten gehuild. Ja, ook dat is het leger hé!!!
En daarna mochten we ook nog een keer de gaskamer is. De ganse uitleg en daarna in de gaskamer het gasmasker afzetten en dan rustig naar buiten. Als je bij de deur stond was je er zo uit maar diegene die achteraan stonden hadden heel dikke ogen daarna. Zelfs de mannen kregen toen de volle lading :lol:

Afbeelding

groetjes, Sonja

Danny.

05 feb 2008, 11:45

Sonja, ons Genieterke kan je in volle glorie op volgende site vinden.
Hij is nu misschien iets ouder geworden dan toen hij daar in Jambes zijn militaire kennis probeerde te verkopen, maar hij is zeker nog steeds de vriendelijkheid zelf nietwaar Jean :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender