de tijd van toen: 70 plussers - TE BEWAREN

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

SDW

10 feb 2008, 17:50

Tijdens mijn aktiviteit als LIAISON OFFICER bekwam ik in 1985 of 86 een HEARING in het EUROPEES PARLIAMENT over GENERAL AVIATION .

Een delegatie bood zich aan en in een vergaderzaal voor wel 100 man zaren wij als delegatie samen met de toenmalioge vioorzitter en met 5 MEP aanwezig onze toelichting gaven wetende dat dit commitee normaal uit een 50 tal MEP bestond.

In 1995 bekwam ik weer de mogelijkheid om met een delegatie een bezoek te brengen aan hetzelfde commitee maar nu natuurlijk met een andere samenstelling van MEP's.
Ik deed een aanvraag om de Hearing te laten opnemen door de video diensten van het EP maar dat werdt niet aanvaard.

De dag voor de hearing was ik aanwezig in het EP en ontmoete een der medewerkers van de video dienst van het EP met dewelke ik vroeger op helicopter had gevlogen toen hij cameraman was

In het gesprek vermelde ik hem dat ik weer schrik had dat er de dag daarop in de hearing over General Aviation weer weinig volk zou aanwezig zijn, waarop hij mij voorstelde te zorgen voor een volle zaal, ik vertelde hem dat zijn baas de videoopnamen niet had goedgekeurd maar hij beloofde een volle zaal als ik voor een bak bier voor zijn dienst zorgde, wat ik aanvaarde.

De dag van de Hearing was ik reeds vroeg in de vergaderzaal en tot mijn verwondring was men daar de nodige lichten en cameras aan het opstellen voor een video opname .

Een 20 a 30 minuten voor de aanvang komen de verschillende assistenten van de MEP's even naar de agenda kijken en bemerken de cameras in de zaal.... resultaat zij snellen naar de telefoon om hun MEP te verwitigen dat hun aanwezigheid dringend gewenst is, met het resulttaat dat om 10:00 uur bij de aanvang van de Hearing er 54 van de 55 MEP's aanwezig zijn voor onze voorlichting over GENERAL AVIATIOn & AERIAL WORK.

De delegatie was zeer tevreden en dit koste mij een bak bier.

Nadien ging ik de ex BRT-cameraman bedanken en begreep niet hoe hij dit gedaan had gekregen alhoewel zijn baas de aanvraag had verworpen, en toen vertelde hij mij dat er geen opname waren gemaakt maar dat hij enkel een ploeg van stagiaires voor de PR diensten een proefopstelling als oefening had laten doen.

Resulaat een volle zaal voor onze hearing omdat de MEP dachten dat de Media aandacht had voor het onderwerp en dat zij geintreseerd waren om in beeld te komen.

DE MACHT van de MEDIA !!! en de INTREST van de POLITIEKER voor hum IMAGO
Laatst gewijzigd door SDW op 10 feb 2008, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

jeronimo

10 feb 2008, 18:32

Al is het geen "tijd van toen", alles wat interesant is,
is welkom.
jeronimo
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

SDW

11 feb 2008, 08:54

Voor mij zijn deze gebeurtenissen DE TIJD VAN TOEN hoor gezien ik nu voor de derde maal op rust ben gesteld en dit ervaringen zijn van het verleden die ik beschrijf hoor.

Huidige gebeurtenissen verwerk ik op het FORUM bij de betrokken onderwerpen of staan op mijn BLOG

SDW

11 feb 2008, 09:44

Het is normaal dat een POLITIEKER tracht om terug verkozen te worden en daar leerde ik in het verleden de volgende punten uit:

- Een redelijke goede vriend politieker was de ganse periode zeer positieg ingestald tegen GENERAL AVIATION & AERIAL WOORK aktiviteiten in de LUCHTVAART.
Een 6 tal maanden voor de verkiezingen zag ik echter een artikel verschijnen in zijn campagne tegen de ontwikkeling van de LUCHTVAART.
Ik sprak hem daar over aan en hij verwees mij naar wat ik de POLITIEKE GOEROE van zijn partij noemde en welk deze tekst voor hem had aangeraden.
Deze man die zelf zeer geintreseert was in de luchtvaart en herhaalde malen aan boord van een licht vliegtuig een iniatie vlucht had uitgevoerd bevestigde dat dit zijn tekst was voor de betrokken politieker.
Toen ik dit nogal overdreven vond stelde hij mij de vraag of ik de betrokken politieker terug in zijn functie wilde zien verschijnen wat ik voor 100% bevestigde gezien wij goed konden samen werken in het verleden voor onze luchtvaart belangen.
DAN GEBRUIKEN WE DIE TEKST enge houdt u koest !!!, wat ik deet met het gevolg dat de betrokken politieker terug verkozen werdt en wij nog jaren samen de belangen van de luchtvaart hebben kunnen bewerken in het POLITIEKE ARENA.

LES GELEERD !!!

SDW

13 feb 2008, 17:04

Een zeer intresante les kreeg ik 1983 over het systeem van stemmen in een commitee van het parlement.

Na een periode van ongeveer twee jaar kwam een voorstrel waaraan ik ongeveer twee jaar bezig was met een politieker en met de politieke groepen voor de derde maal op de AGENDA.

Een 5 tal minuten voor de de voorzitter het onderwerp aankondigde ging de rapporteur de zaal uit en werd het voorstel voor de derde maal uitgesteld.

Ik verliet de zaal en zag de betrokken rapporteur een koffie staan drinken aan de bar, ik vervoegde hem en drukte mijn verwondering en ongenoegen uit dat hij de zaal had verlaten??

Hij stelde mij de vraag wat ik wenste , waarop ik hem erop wees dat ik dit voorstel wilde positief gestemd krijgen

Hij haalde een stukje papier uit zijn tas waarop stond aantal aanwezigen 44 waarvan 24 tegen en 20 voor, wat dus niet gunstig was voor mijn voorstel.
Hij zegde mij te wachten tot de Vrijdag om 1300 uur wat ik deed.
De vrijdag om 1255 dus 5 minuten voor de sluitng van de vergadering vroeg hij de stemming te doen wat werdt goedgekeurd door de voorzitter met een resultaat van 12 voor en 8 tegen van de nog maar 20 aanwezigen gezienhet vrijdag was en verschillende politiekers afwezig waren wegens hun verplaatsing naar hun woonplaats voor het WE.

Proficiat voor de raporteur en weer een zeer intresante les over de werking van het democratisch systeem

Dus alles berust op een grondige kennis van de gewoontes van de aanwezige politiekers in de zaal

SDW

13 feb 2008, 17:39

Bij de E-mails steld men herhaalde malen welke toestellen ik heb gevlogen , miij aktiviteit heeft vooral geweest in de opleiding van piloten EENMOTORIGE vliegtuigen en zelfs VLIEGTUIGEN zonder motor namelijk ZWEEFVLIEGTIGEN.
Op HELICOPTER heb ik geen opleiding gegeven maar enkel gevlogen als piloot.
Tevens heb ik een aantal vluchten in de rechter zetel( 2e piloot) doorgebrachr van DE PEMBROKE,DC3, C119,BN2,DO28, DC6 en ook de AIRBUS A340-800 de voorloper van de A380.

Wat betreft deze vlucht heb ik het geluk gehad om met een vriend en De test pillot van AIRBUS het geluk gehad om tijdens een vlucht met de A340-800 naar de USA een drietal uren in de cockpit door te brengen en zelfs een 15 talminuten de kleine stuurknuppel in vlucht te bedienen na vooraf ook een aantal vluchten op de vluchtnabootser te hebben uitgevoerd bij AIRBUS te TOULOUSE

Een ongeloofelijke ervaring om een der meest moderne vliegtuigen te besturen( onder toezicht van mijn goede vriend ( C.L) die ik reeds kende via onze contacten tijdens onze militaire periode en onze opleiding op lichte vliegtuigen in de jaren 50 (1959)

NOTA: voor de liefhebbers van de AIRBUS A380 kan ik geheel kosteloos en vrijblivend hen via E-mail een 360° foto van de cockpit bezorgen indien zij mij een E-mail adress bezorgen

SDW

19 feb 2008, 08:11

Wat betreft mijn ervaringen op POLITIEK vlak in de EU-ARENA is dat nog niet behorende tot de tijd van toen want ben heden nog elke maand enkele dagen aanwezig in de zittingen in het EP te Brussel, vooral op gebied van LUCHTVAART en heb nog persoonlijle contacten met verschillende MEP's, dus ga daar niet verder over uitweiden hier!!!!

jeronimo

19 feb 2008, 18:19

SDW,
Bedankt voor uw talrijke en interesante bijdragen.
En nu maar wachten op iemand die ook wat te vertellen heeft.
Wees niet bang voor een taal- of schrijffoutje, we weten allen dat iedere vogel zingt zoals hij gebekt is, en..... wij zijn van een generatie waar er velen zelfs geen middelbare studies gedaan hebben .
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

Ivita

21 feb 2008, 15:35

heb mijn johan al gezegd dat schrijffouten geen probleem zijn hier, en hij komt zeker vertellen. Maaar is een druk bezige bij. Nu al 3 uur weg voor blussen woning brand. Altijd komt er hier iets tussen maar daar heb ik mee leren leven. Johan is vrijwillig pompier en beroeps ontmijner bij DOVO.
Hij probeert elke dag aan zijn blog te werken www.bloggen.be/johanbrndw
waar jullie zo massaal op gesteund hebben. Dank!
Be carefull what you wish for

SDW

21 feb 2008, 17:39

In functie van een vraag over het C119 ongeval op 26 JUNI 1963 in het FORUM bij het Onderwerp LEGERDIENST moet ik ook even terugdenken aan de vluchten in de Cockpit op de C119 in 1961, 62 en 63.

Na mijn terugkeer van HQ AIRCENT te Fontainbleau in 1961 werdt ik gestationeerd bij de MP te Melsbroek bij de 15e WING in afwachting van mijn overgang nar het vliegend personeel vab de BAF in functie van mijn opleiding als PPL dat ik in Frankrijk en Duitsland had gevolgt.

Ik had regelmatig contact met de Piloten van de PEMBROKE, DC3 ,DC4 , DC6 en C119, en vond de mogelijkheid om een aantal vluchten in de cockpit uit te voeren .

Ik heb verschillende vluchten op de C119 gedaan en tevens met Herman KREPS,Henri VERMESSEN en Gilbert ZWAENEPOEL welk betrokken waren in het DETMOLD ongeval

Telkens als ik te DIEST/SCHAFFEN kom moet ik even stilstaan aan het monument en denk ik terug aan dit ongeval en de slachtoffers

Ivita

23 feb 2008, 13:45

Johan kan er niet in... Hij krijgt altijd dit
Je hebt een foutieve of inactieve gebruikersnaam of een foutief wachtwoord opgegeven.

Ondanks de JUISTE inloggegevens, en je geraakt toch niet binnen? Klik dan HIER voor hulp. deden we en lukt niet

Klik hier om het nogmaals te proberen

Klik hier om terug te keren naar de Hoofdpagina

SDW

01 mar 2008, 04:29

Bepaalde gebeurtenissen komen terug in mijn geheugen over intresante voorvallen in mijn loopbaan maar het probleem is hoe ze te formuleren ??

Menmag niet altijd uit de BIECHT klappen !!!

Tillie

01 mar 2008, 15:03

tiens, na de carrière wel, dacht ik. Want dan verschijnen toch altijd die memoires of iets in de trant van : In mijn tijd in de Wetstraat. Journalisten pakken daar nog al eens mee uit.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

SDW

01 mar 2008, 17:22

Een intresant verhaal uit mijn tijd dat ik vloog bij de FRANSE LUCHTMACHT is het bijgaande verhaal !!!

Er zijn PILOTEN die zeer gaarne vliegen en andere die niet zo gedreven zijn om een vlucht uit te voeren voor een zending en dan gebeurde het wel eens dat piloot " A" een opdracht kreeg maar dat piloot "B" in plaats van piloot "A" de vlucht ging uitvoeren onder de naam van piloot "A".

Tijdens een observatie in Algeria in MAISON BLANCHE was er zulk een istuatie de piloot "A" kreeg opdracht met een M500 een observatie vlucht uit te voeren maar piloot "B" nam in zijn plaats in onder de naam van "A"

Tijdens de vlucht kwam er een melding dat er een patrouille van 11 man in een hinderlaag van de felaga lag en dat zij zich niet konden ontzetten en er reeds 4 man gesneuveld waren, de piloot "B" in vlucht zijnde met de M500 met daarbij een machine gunner ging de felaga aanvallen , en na het opgebruiken van zijn munutie lande hij bij de patrouille en nam de 7 man der patrouille aan boord na het machinegeweer verwijdert te hebben en steeg met succes met 9 personnen aan boord op.
U moet wel weten dat de M500 normaal een tweezitter is van het type SHORT FIELD en dus hier zeker wel overbelast.

Veel later kwam deze reddingsoperatie ter kennis van de overheid met het gevolg dat piloot "A" welk in zijn bed was blijven liggen werdt voorgesteld voor een decoratie.

Piloot "A" wilde de omwisseling gaan opbichten maar gezien dit een zware overtreding was kon piloot "B" hem overtuigen van dit niet te doen en zodoende werdt piloot "A' gedecoreert voor zijn moedige opdracht.

Wat de M500 betreft is dit het zelfde type toestel waar tijdens WWII de Marechal MUSOLINO werd opgepikt door een duitse piloot het toestel noemde men toen een FIESLER STORGE maar na de oorlog wedt dit een M500.

"B" wou een vriendendienst doen en deed een heldendaad en piloot "A" werdt een held tijdens zijn slaapje in zijn bed.

Schijnbaar komen decoraties niet altijd op de borst van de held.

Ik had de heer mijn omscholing op M500 te doen onder het advies van piloot"B" welk wel indrukend was omdat dit een toestel was zonder dubbelstuur en piloot "B" dus plaats nam achter mij in de pasagiersstoel en mij mondeling de manier van vliegen en vooral het landen moest laten doen zonder enige mogelijkheid de sturen over te nemen indien ik iets verkeerd deed.

Ik beschouw het nog steeds een eer en voorrecht dat ik initieel heb leeren vliegen met militaire piloten van de RAF,BAF,FAF en GAF welk aktief waren geweest in WWII

Ivita

05 mar 2008, 12:14

SDW, johan kan inloggen, zal voor 't weekend zijn denk ik :wink: met zijn drukke agenda :roll:
Afbeelding
groetjes alvast