Het foto hoekje.
-
mira
Muiske, het is wel degelijk tussen Blankenberge en Zeebrugge hoor (Heist ligt tussen Zeebrugge en Knokke). Eén van de ingangen van het natuurdomein bevindt zich aan de Kustlaan, tegenover tramhalte Duinse Polders en het gelijknamige vakantiecentrum.
Groetjes
Mira
Groetjes
Mira
-
mira
Rondje Brugge

De imposante Onze-Lieve-Vrouwekerk

In het midden van dit altaar staat het bekende werk van Michelangelo, Madonna met
Kind, oorsronkelijk bedoeld voor de Dom van Siena. Het werd in Italië aangekocht door
de Brugse koopman Jan van Moeskroen en in 1514 aan de O.L.V. kerk geschonken

Detail van een prachtig houtbeeldhouwwerk

In Brugge ontbreekt het niet aan devote plekjes

Wereldwijd bekend en ontelbare keren gefotografeerde Begijnhof

De imposante Onze-Lieve-Vrouwekerk
In het midden van dit altaar staat het bekende werk van Michelangelo, Madonna met
Kind, oorsronkelijk bedoeld voor de Dom van Siena. Het werd in Italië aangekocht door
de Brugse koopman Jan van Moeskroen en in 1514 aan de O.L.V. kerk geschonken
Detail van een prachtig houtbeeldhouwwerk
In Brugge ontbreekt het niet aan devote plekjes

Wereldwijd bekend en ontelbare keren gefotografeerde Begijnhof
-
mira
Het Begijnhof is nu bewoond door zusters Benedictinessen
Brugge zonder zwanen zou ondenkbaar zijn
Schaftijd
Oude boekentas, bewerkt tot originele brievenbus
-
pirre - Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Rondje Brugge !!!
...heel mooi !!!!!!!
Deze middag in Doel verzeild geraakt !!
Een polderdorpje aan de schelde dat moet verdwijnen voor de grootindustrie en de uitbreiding van de haven!
( op foto 7 zie je de kranen van het Deurganckdok ....met een kaai muur van 5 km !!! )
Met als keerzijde van de medaille een hoop menselijk leed.Er wonen er nog enkelen,hoeveel?Geen flauw idee..
Er is nog bedrijvigheid op de wandeldijk waar nog
een kleine eetgelegenheid is in de molen,en er is nog een kleine jachthaven met een kantine aan !
Morgen fotokes van over den dijk !!

...heel mooi !!!!!!!Deze middag in Doel verzeild geraakt !!
Een polderdorpje aan de schelde dat moet verdwijnen voor de grootindustrie en de uitbreiding van de haven!
( op foto 7 zie je de kranen van het Deurganckdok ....met een kaai muur van 5 km !!! )
Met als keerzijde van de medaille een hoop menselijk leed.Er wonen er nog enkelen,hoeveel?Geen flauw idee..
Er is nog bedrijvigheid op de wandeldijk waar nog
een kleine eetgelegenheid is in de molen,en er is nog een kleine jachthaven met een kantine aan !
Morgen fotokes van over den dijk !!

SENIORENNET FOR EVER
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Hier is de plaats waar het te doen is om in stilte van prachtige foto’s te genieten
Heb dingen gezien die me heel bekend waren allemaal prachtig in beeld gebracht
Het geeft me telkens het gevoel van ik zou ook eens mijn fototoestel moeten gebruiken om de natuur te trekken en niet altijd mijn kleinkinderen……spijtig genoeg komt het er niet van.
Laat maar komen zal mijn gading hier wel vinden
Bedankt allemaal
Corry

Eentje van het zeetje kan er altijd bij
Heb dingen gezien die me heel bekend waren allemaal prachtig in beeld gebracht
Het geeft me telkens het gevoel van ik zou ook eens mijn fototoestel moeten gebruiken om de natuur te trekken en niet altijd mijn kleinkinderen……spijtig genoeg komt het er niet van.
Laat maar komen zal mijn gading hier wel vinden
Bedankt allemaal
Corry

Eentje van het zeetje kan er altijd bij
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
pirre - Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Zoals je schrijft Sen...inderdaad Zeebrugge in brand !!
Mooie foto .....en op het juiste moment !!!
--------------------------------------------------------------
Grote aanpak van de vijver in het stadspark....hieronder fotokes
van de werken die gestart zijn !!!

Ook de buitenzijde wordt aangepakt !!

De bermen worden ook aangepakt !!

De werken werden gecontroleerd vanaf de bevroren middencirkel !!!

Mooie foto .....en op het juiste moment !!!
--------------------------------------------------------------
Grote aanpak van de vijver in het stadspark....hieronder fotokes
van de werken die gestart zijn !!!

Ook de buitenzijde wordt aangepakt !!

De bermen worden ook aangepakt !!

De werken werden gecontroleerd vanaf de bevroren middencirkel !!!

SENIORENNET FOR EVER
-
Benson - Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40

Deze 2 ezels vorig jaar in Laforet getrokken
Weer prachtige foto's gezien bij mijn bezoek aan julie forum .
Groetjes Benson.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Knappe foto's gezien - Mira, Pirre, Benson, Sen, Tillie - chapeau ! Zoals Pirre altijd zegt
Vorige zondag ben ik eindelijk ook nog eens op pad geweest met het fototoestel bij de hand...
Een wandeling op de mijnterril van Heusden-Zolder ...
De mijnterril ligt in een belangrijke open ruimte op de westrand van het Kempens plateau. Op 155 m boven de zeespiegel beloont de terril je met een kilometersver uitzicht. Je ontdekt een typische biotoop van vele planten en dieren. De terril kan je beklimmen van zonsopgang tot zonsondergang. De toegang tot de terril vind je in de Halstraat, waar je gewoon het wandelpad volgt tot aan de top.
Het uniek vergezicht, de aparte fauna en flora nodigen uit tot de fikse klim.
Het zuidelijke deel van de terril is normaal toegankelijk voor wandelaars. Na een stevige klim wacht er op de top van de terril een weids uitzicht over de ruime omgeving. Altijd leuk om naar herkenningspunten in het landschap te zoeken
Het niet toegankelijke deel wordt onderhouden door een grote kudde schapen in het kader van een begrazingsproject.

Hij maakte het "af"...
Groetjes
Vorige zondag ben ik eindelijk ook nog eens op pad geweest met het fototoestel bij de hand...
Een wandeling op de mijnterril van Heusden-Zolder ...
De mijnterril ligt in een belangrijke open ruimte op de westrand van het Kempens plateau. Op 155 m boven de zeespiegel beloont de terril je met een kilometersver uitzicht. Je ontdekt een typische biotoop van vele planten en dieren. De terril kan je beklimmen van zonsopgang tot zonsondergang. De toegang tot de terril vind je in de Halstraat, waar je gewoon het wandelpad volgt tot aan de top.
Het uniek vergezicht, de aparte fauna en flora nodigen uit tot de fikse klim.
Het zuidelijke deel van de terril is normaal toegankelijk voor wandelaars. Na een stevige klim wacht er op de top van de terril een weids uitzicht over de ruime omgeving. Altijd leuk om naar herkenningspunten in het landschap te zoeken
Het niet toegankelijke deel wordt onderhouden door een grote kudde schapen in het kader van een begrazingsproject.

Hij maakte het "af"...
Groetjes
-
Benson - Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Deze middag gaan wandelen in 't Veltwijckpark te Ekeren en in het achterliggend natuurgebied.

Groetjes en allemaal nog een fijne dag ,Benson.

Groetjes en allemaal nog een fijne dag ,Benson.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.

Voor de uitstap naar Heusden zolder !!!!!