1965/66 - 44 Cie TTR te mechelen
-
loke - Lid geworden op: 03 sep 2007, 12:20
Is er iemand op dit forum die zijn legerdienst gedaan heeft bij 44 Cie TTR te Mechelen. Kazerne Baron Michel)
Ik heb het niet over het gedeelte Opleidingscentrum.
44 TTR was daar ook gekazerneerd maar stond los van het opleidingscentrum.
Periode nov 1965 tot nov 1966.
Het was wel een tweetalige eenheid, dus vele franstalige kameraden van toen zal ik via dit forum spijtig genoeg niet kunnen bereiken.
Ik had daar kameraden van La Calaminne, Odeigne en Mont St Guibert.
Ook van West Fleteren, Gent, Hasselt en zoals ik Antwerpen.
Iemand daar zijn legerdenst gedaan in die periode ?
Ik heb het niet over het gedeelte Opleidingscentrum.
44 TTR was daar ook gekazerneerd maar stond los van het opleidingscentrum.
Periode nov 1965 tot nov 1966.
Het was wel een tweetalige eenheid, dus vele franstalige kameraden van toen zal ik via dit forum spijtig genoeg niet kunnen bereiken.
Ik had daar kameraden van La Calaminne, Odeigne en Mont St Guibert.
Ook van West Fleteren, Gent, Hasselt en zoals ik Antwerpen.
Iemand daar zijn legerdenst gedaan in die periode ?
-
arnsberg66 - Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:07
Beste,
Periode dec. '65 to maart '66 was ik in de Opleiding Centrum en heb de 44 TTR Cie wel gezien.
Wat doet men in deze cie ?
Alvast bedankt.
Periode dec. '65 to maart '66 was ik in de Opleiding Centrum en heb de 44 TTR Cie wel gezien.
Wat doet men in deze cie ?
Alvast bedankt.
-
Dat is heel makkelijk te zeggen.
We moeten ons even terug verplaatsen naar de jaren van de koude oorlog. Bij 44 TTR werden zowat alle Warschaupakt zenders afgeluisterd en indien mogelijk ook gelocaliseerd van waar de uitzending kwam.
Decoderen zat er soms ook bij. In Mechelen kon men dus netjes maneuvers van Warschaupakttroepen in het toenmalige Oost Duitsland
op de voet volgen.
Ook hierdoor zaten we (44Ttr) regelmatig op manauvers tegen de Oostgrens aan. Zelf heb ik er verschillende meegemaakt waarvan één in Bad Hersfeld het laatste dorpje van West Duitsland. Lag pal op de grens met de DDR
Loke
We moeten ons even terug verplaatsen naar de jaren van de koude oorlog. Bij 44 TTR werden zowat alle Warschaupakt zenders afgeluisterd en indien mogelijk ook gelocaliseerd van waar de uitzending kwam.
Decoderen zat er soms ook bij. In Mechelen kon men dus netjes maneuvers van Warschaupakttroepen in het toenmalige Oost Duitsland
op de voet volgen.
Ook hierdoor zaten we (44Ttr) regelmatig op manauvers tegen de Oostgrens aan. Zelf heb ik er verschillende meegemaakt waarvan één in Bad Hersfeld het laatste dorpje van West Duitsland. Lag pal op de grens met de DDR
Loke
-
Hallo,
Bedankt voor uw antwoord.
Ik herinner me dat 44 vrachtwagens Bedford of FN had. Ze waren met shelters.
Wat was de code van de eenheid die op de voertuigen wordt ingeschreven??
Grt.
Bedankt voor uw antwoord.
Ik herinner me dat 44 vrachtwagens Bedford of FN had. Ze waren met shelters.
Wat was de code van de eenheid die op de voertuigen wordt ingeschreven??
Grt.
-
Bedankt voor het antwoord.
Hebt u foto's van de kazerne Baron Michel en voertuigen van 44 TTR ?
Grt
Hebt u foto's van de kazerne Baron Michel en voertuigen van 44 TTR ?
Grt
-
Tempelier - Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:55
Loke
Niet panikeren ik was even in de opleiding daar in 1957 en werd verplaatst naar de Grenadiers in Soest Duitsland voor 16 maanden dienst !
Wat rondzeulen en herstellen van die goeie ouwe PRC 10 met loodzware batterijen .
Ik heb liever mijn gsm van 44 gram bij !
Ook van mijn lichting kan ik niemand terug vinden die zijn dan ook wel in de 70 jaar en niet meer zo aktief op internet.
Super groetjes uit Zwijndrecht. Richard.
Niet panikeren ik was even in de opleiding daar in 1957 en werd verplaatst naar de Grenadiers in Soest Duitsland voor 16 maanden dienst !
Wat rondzeulen en herstellen van die goeie ouwe PRC 10 met loodzware batterijen .
Ik heb liever mijn gsm van 44 gram bij !
Ook van mijn lichting kan ik niemand terug vinden die zijn dan ook wel in de 70 jaar en niet meer zo aktief op internet.
Super groetjes uit Zwijndrecht. Richard.
Vlaams-Eerlijk-Vriendelijk !
-
Ja die PRC spullen ken ik ook nog. Ik was niet direct een operateur want heb mijn dagen versleten op de MT. Al bij al was het een leuke tijd en heb er wel één en ander bij opgestoken. Ik viel bijvoorbeeld juist naast diegene die indertijd hun rijbewijs zo konden afhalen, maar ik had er één van bij het leger en heb mijn gewoon rijbewijs aan de hand hiervan dan ook zo gekregen dat was inderdaad mooi meegenomen.
Alfa
Alfa