rap
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Laatste nieuws dat ik van Rapke hoorde....Aan mijn buitenverblijf in de Ardennen verhuurt hij ski's om te langlaufen. Bij gebrek aan eigen sneeuw laat hij camions met sneeuw aanrukken uit de Alpen, die hij 's nachts in de frigo bewaart.
Van zijn uitvinding...hoe heette dat spul weer...horen we niets...de zoveelste mislukking?
H.B.Robbe

Van zijn uitvinding...hoe heette dat spul weer...horen we niets...de zoveelste mislukking?
H.B.Robbe

walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Terwijl de huisbaas, met flair
aan 't floreren is vandaag
gaat Rapke werken zonder geklaag
't leven is toch niet altijd fair.
De reden is jullie alom bekend
ook al telt februari minder dagen
toch wilt hij op tafel de cent
dus werken geblazen op zondagen.
bo
aan 't floreren is vandaag
gaat Rapke werken zonder geklaag
't leven is toch niet altijd fair.
De reden is jullie alom bekend
ook al telt februari minder dagen
toch wilt hij op tafel de cent
dus werken geblazen op zondagen.
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
ok, rapke is terug
, met volle moed en strijdlust
!
ik zal niet alles in dit ene vensterke plaatsen want er is te veel te vertellen.
onderandere dat mijn uitvinding de
AMS
eindelijk het octrooi bekomen heeft waar ik al zo lang zat op te wachten. inderdaad, ik heb het zwart op wit (met een goudrandje,en drie stempels!)
lichte tegenwind heb ik ondervonden uit de hoek van de NMBS wegens verdenking(onterecht) van misbruik van hun infrastruktuur, en ook mijn kleuterleidster van vroeger was niet erg opgetogen over het vrijgeven van sommige intieme details.
maar zoals gezegd, het zijn maar details, dus heeft rapke dat even diplomatisch opgelost.
iets anders nu, ik zit een beetje in over mijn huisbaas.
het onovertroffen topic van zijn hand werd opgesplitst wegens te zwaar!
het is nu niet zo dat ik de beste vriend ben van mijn huisbaas, maar ik vind het gepast, bij deze een oproep te doen aan alle dames (en ook kokende heren) om enige suggesties naar voren te brengen aangaande gezond en afslankend eten.
ik zal niet alles in dit ene vensterke plaatsen want er is te veel te vertellen.
onderandere dat mijn uitvinding de
lichte tegenwind heb ik ondervonden uit de hoek van de NMBS wegens verdenking(onterecht) van misbruik van hun infrastruktuur, en ook mijn kleuterleidster van vroeger was niet erg opgetogen over het vrijgeven van sommige intieme details.
maar zoals gezegd, het zijn maar details, dus heeft rapke dat even diplomatisch opgelost.
iets anders nu, ik zit een beetje in over mijn huisbaas.
het onovertroffen topic van zijn hand werd opgesplitst wegens te zwaar!
het is nu niet zo dat ik de beste vriend ben van mijn huisbaas, maar ik vind het gepast, bij deze een oproep te doen aan alle dames (en ook kokende heren) om enige suggesties naar voren te brengen aangaande gezond en afslankend eten.
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Even een korte mededeling.
De bond van huisbazen (BVH) -niet te verwarren met (BHV) we hebben met kieskringen niets te maken- heeft unaniem beslist om de huur van februari met 15 euro te verhogen, aangezien deze maand één dag meer telt dan voorgaande jaren.
mvg
Robbe
De bond van huisbazen (BVH) -niet te verwarren met (BHV) we hebben met kieskringen niets te maken- heeft unaniem beslist om de huur van februari met 15 euro te verhogen, aangezien deze maand één dag meer telt dan voorgaande jaren.
mvg
Robbe
-
dan toch raar dat ik voor een maand met 30 dagen evenveel moet betalen als voor een maand met 31 dagenRobol schreef:Even een korte mededeling.
mvg
Robbe
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Natuurlijk, maar dat noemt men nu "verworven recht"
Een werkende mens, die per uur betaald wordt-ik reken je daar tegen beter weten in bij- verdient deze maand meer. Waarom mogen huisbazen daar niet van genieten? In mijn stamcafé, waar ik geregeld een "tourné géneral" betaal was het bier vandaag ook niet gratis. Een cafébaas verdient deze maand dus meer, waarom dus de huisbazen uitsluiten?
Gaan we discrimineren?
Zijn huisbazen minderwaardig aan cafébazen?
Ik vraag enkel om de logica te respecteren.
mvg
Robbe
Een werkende mens, die per uur betaald wordt-ik reken je daar tegen beter weten in bij- verdient deze maand meer. Waarom mogen huisbazen daar niet van genieten? In mijn stamcafé, waar ik geregeld een "tourné géneral" betaal was het bier vandaag ook niet gratis. Een cafébaas verdient deze maand dus meer, waarom dus de huisbazen uitsluiten?
Gaan we discrimineren?
Zijn huisbazen minderwaardig aan cafébazen?
Ik vraag enkel om de logica te respecteren.
mvg
Robbe
-
dit zijn spijkers op laag water.
een cafeebaas verdient op vrijdag normaal geen cent. en ik kan het weten, want meestal zit ik op vrijdag moederziel alleen op mijn barkrukje!
maar 't wordt tijd voor een gedichtje met als titel : mijn inspiratie.
even geduld, want die is momenteel ver te zoeken
een cafeebaas verdient op vrijdag normaal geen cent. en ik kan het weten, want meestal zit ik op vrijdag moederziel alleen op mijn barkrukje!
maar 't wordt tijd voor een gedichtje met als titel : mijn inspiratie.
even geduld, want die is momenteel ver te zoeken
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05

Het stamcafé van Rapke,genaamd:
'In de donkere wolk,
de baas zatter dan 't volk'
zoals men ziet,altijd volle bak
Rapke was juist naar 't gemak
om volledig in diepe meditatie
te zoeken naar zijn inspiratie
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht
Niemands meester,niemands knecht
-
ik ben druk bezig aan het schrijven van een liedje
refrijn (allemaal meezingen)
daar in dat lege café aan de steenweg
daar waar ons rapke soms zit heel tevree
daar geeft rapke dikwijls een tournee
voor de rest werk ik heel erg hard om in de hitparade te komen, maar dat kost geld, en door het schrikkeljaar kan ik me geen extra uitgaven veroorloven wegens te dure huishuur
refrijn (allemaal meezingen)
daar waar ons rapke soms zit heel tevree
daar geeft rapke dikwijls een tournee
voor de rest werk ik heel erg hard om in de hitparade te komen, maar dat kost geld, en door het schrikkeljaar kan ik me geen extra uitgaven veroorloven wegens te dure huishuur
-
In een leeg café een tourné geven, brengt dat niet genoeg op?
Met al die carnavaloptochten, hafvastenstoeten...waar de prinsen carremellen uitgooiden en waar je niet van die prinsenwagens was weg te slaan...mijn gedacht.
Wat doet dat plaatje aan je huis..."Handgemaakte carremellen te koop" ?
Robbe
Met al die carnavaloptochten, hafvastenstoeten...waar de prinsen carremellen uitgooiden en waar je niet van die prinsenwagens was weg te slaan...mijn gedacht.
Wat doet dat plaatje aan je huis..."Handgemaakte carremellen te koop" ?
Robbe
-
nu is het opeens mijn huis, omdat ik contractueel verplicht ben caramellen te verkopen die manueel door mijn huisbaas zijn vervaardigd????
voor de fans van rapke die zich verwonderen over het feit dat in mijn liedje vermeld wodt dat ik aan de steenweg woon : ik woon niet aan een steenweg, maar gewoon langs een kasseibaan, waar toevallig een steen uit weg is, en die niet kan hersteld worden tot de moment dat mijn huisbaas eindelijk zijn krotbelasting betaalt!!!!
voor de fans van rapke die zich verwonderen over het feit dat in mijn liedje vermeld wodt dat ik aan de steenweg woon : ik woon niet aan een steenweg, maar gewoon langs een kasseibaan, waar toevallig een steen uit weg is, en die niet kan hersteld worden tot de moment dat mijn huisbaas eindelijk zijn krotbelasting betaalt!!!!