rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

07 mar 2008, 21:29

aan meester denook, bericht van 7 mar om 8:18 hr

waarde meester denook,
uw bericht zal ik op gepaste wijze en ter gepaste tijde beantwoorden.
hierbij is uiterste voorzichtigheid geboden, en bovenal discretie.
dus zal ik u terug aanspreken op een ogenblik dat ieder normaal mens zich ten ruste heeft begeven

rapke

07 mar 2008, 22:10

aan ria, bericht van 7 mar om 12:04 hr

mijn allervriendelijkste ria,

verwaarlozing van vrienden is een euvel waar ik mezelf al te vaak aan bezondig. ik denk zelfs dat ik aan één biecht niet genoeg zou hebben om al die schuld van me af te wentelen. (ik word ook niet voor niks 'rapke de verdwijner 'genoemd)

of ik mij u herinner? natuurlijk dadde!!
wat ik nog steeds als een relekwie met me mee draag is uw reactie op mijn bezoek aan uw blog, wat u bestempelde als een eer, maar wat mij op mijn beurt weer deed blozen van verlegenheid.

bezoek op mijn topic, beste ria, is steeds meer dan welkom. met of zonder boterkoeken, maar liefst met (croissants eet ik ook graag).
en de amaretto is ook geen probleem sinds ik de sleutel van huisbaas' kelder heb gevonden!

tot slot wil ik gewoon in het midden laten of vrouwen beschaafder zijn dan mannen. rapke is daar niet zo van op de hoogte :wink:

rapke

07 mar 2008, 22:41

aan ferry, bericht van 7 mar om 12:26

dag fernandake,
je begint jou bericht met "maar rapke toch", ewel, ik zou het mijne nu willen beginnen met "maar ferrytje toch".

maar eerst wil ik het volgende kwijt.
er mag gezegd worden over het toneel wat men wil (tot nu toe niks dan goeds gehoord hoor!) maar ik durf te stellen dat de grootste verdienste van dat formidabele werk wel behoort aan JURE die dit alles gestart en ook tot een mooi einde heeft geleid.

beste ferry, uw bezorgdheid ontroert me maar is wel wat voorbarig, om niet onbeleefderwijze te zeggen overbodig.
en bij deze wil ik nogmaals herhalen ten behoeve van elkeen die het horen wil : er is geen enkele competitie tussen robbe en rapke, aangezien rapke toch zal winnen(hihihihi)
Gast

07 mar 2008, 23:01

Rapke,

ik had de indruk na enkele reacties dat er iets niet pluis was met de aangebrachte veranderingen op Uw topic. Bij nazicht moet ik mea culpa zeggen. Ik bedoelde NIET zie bericht 5 maart maar WEL 4 maart en dat is Uw opmerking:ik kreeg een pb.......; mag ik vragen volgende maal OP topic te plaatsen en niet via PB !!!uitzondering enz enz op de vraag van Robbe om diskreter te zijn en ZIJN nalatigheden niet aan de klok te hangen opdat jij daar voordeel zou uithalen, heb ik gedaan daar ik geen spelbreker wil zijn. Ik verwees ter verdediging naar het bericht van U dus op 4 maart maar heb, door emotie er 5 mrt opgezet(art) robbe. Ik denk dat dit een andere kijk moet geven op de feiten.Ik wens jullie beide nog veel succes en vraag mij af hoe dit zal aflopen bij "klokslag" 12 op Pasen zal ik het weten.
sportieve groeten
Iben

ferry

07 mar 2008, 23:06

Ik ben hééél benieuwd wat er nog gaat volgen ?

Ik zie gelukkig dat Robbe genezen en weer goed ter tale ...
euh ter pen is .....goed zo !!

en Rapke ( de verdwijner : dat zijt gij inderdaad - na het deponeren
van een kindje ben je zelfs niet meer op bezoek geweest ,
straks verjaart dat schaapje al )
heeft al flink moeten werken .....euh schrijven !!! Liefs Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug

rapke

07 mar 2008, 23:23

Robol schreef:Je Chinees is ook niet meer wat het geweest is, het is nl tsunami. En ik kan het weten, ik heb de boeken van Lu Lu Wang helpen vertalen.
Het is niet omdat je de kamasutra drie keren hebt gelezen, dat je denkt Chinees te spreken.

Ja,ja, het genezingsproces heeft zich op gang getrokken en Robbe zal er nog sterker uit komen. Wees daar van overtuigd.

Wat die dubbele huur betreft. Als je een auto huurt, betaal je huur voor de auto. Als je een caravan huurt, betaal je huur voor de caravan. Huur je beiden, dan is de huur dubbel, zo logisch als de stelling van Piet Agoras. Ik had die maand namelijk mijn caravan in je schuurtje gestald.

Je had die maand dus een huis én caravan.

ik kopiëer deze tekst gewoon even om aan te tonen dat mijn beste tegenstander nog niet helemaal genezen is, en gezien de onsamenhangende vorm van zijn betoog het waarschijnlijk tot na de paasvakantie zal duren voor er ook maar één zinnige vers uit komt.
ik heb er eigenlijk een beetje compassie mee, want op zo'n wijze winnen is niet echt aangenaam voor rapke :oops:

Bosrankje

08 mar 2008, 00:08

Beste Rapke,

'k Kom me er niet graag mee bemoeien maar zou
toch graag iets willen rechtzetten :wink:

De Kamasutra is wel het Indiase leerboek over
de wetenschap van de liefde. Dus niet Chinees :roll:

Wij wensen je nog veel spannende momenten in
jullie steekspel.

Lieve groetjes in vrede en vriendschap van
Alter en Rankje :wink: :D
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....

Robol

08 mar 2008, 12:22

Beste Rankje,

inderdaad, dat klopt van de kamasutra. Ik zat vroeger met Rapke in de klas. 1ste studiejaar. Toen sleurde hij de kamasutra al mee om indruk te maken op de meisjes. Tevergeefs zoals meermaals zou blijken.

mvg

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Bosrankje

08 mar 2008, 14:10

:lol: :wink: :D
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....

rapke

08 mar 2008, 15:10

niet op letten rankje, robbe is gewoon jaloers omdat hij nooit naar de prentjes mocht kijken in mijn boek!
groeten aan alter
rapke :lol:

Robol

08 mar 2008, 15:16

rapke schreef:niet op letten rankje, robbe is gewoon jaloers omdat hij nooit naar de prentjes mocht kijken in mijn boek!
groeten aan alter
jaja en wie moest je tekst en uitleg geven?
Ik krijg er soms nog hoofdpijn van.
R :roll: bbe

rapke

08 mar 2008, 15:18

een poging om iets goeds te vertellen

hij is een krack in 't tellen
vooral de eerste van de maand
wanneer hij aan komt bellen
zodat rapke braaf (teveel)betaalt

ps : ik voel dat ik op de goede weg ben 8O

rapke

08 mar 2008, 15:23

Robol schreef:
rapke schreef:niet op letten rankje, robbe is gewoon jaloers omdat hij nooit naar de prentjes mocht kijken in mijn boek!
groeten aan alter
niet overdrijven he. hoe komt het dat jeanneke mij heeft laten zitten? he?
omdat meneer robbe een blad uit mijn boek had gescheurd, en ik opeens niet meer wist hoe het verder moest!!! :?
ik ben nog steeds :evil: woedend op hem, maar ik heb wel één troost : met dat blad alleen in zijn bezit wist hij zelfs niet eens hoe er aan te beginnen!!! :roll:

Robol

08 mar 2008, 15:28

Het zal bloed, zweet en tranen kosten
(en waarschijnlijk ook geld, want de voltallige jury mag weten, dat IK achteraf de receptie betaal)

Hij is een crack in 't onvluchten
van betaling van de huur
Dat eeuwig klagend zuchten
wordt vervelend op de duur

Robbe

Robol

08 mar 2008, 16:40

rapke schreef:
Robol schreef:
groeten aan alter
niet overdrijven he. hoe komt het dat jeanneke mij heeft laten zitten? he?
omdat meneer robbe een blad uit mijn boek had gescheurd, en ik opeens niet meer wist hoe het verder moest!!! :?
ik ben nog steeds :evil: woedend op hem, maar ik heb wel één troost : met dat blad alleen in zijn bezit wist hij zelfs niet eens hoe er aan te beginnen!!! :roll:
Dat blad had ik enkel nodig omdat het toiletpapier op was. Ik kon toch geen blad uit mijn schrijfboek nemen, é?

Mijn schrijfboek waar zuster Elizabeth schreef:

"Jij bent een voorbeeld voor de klas
Ik wou dat Rapke ook zo was !"

Trouwens, toen jij je pen alweer vergeten was heb ik je mijn reservepen verhuurd voor 5 zwarte zjipkes. Wel die zjipkes...ik wacht er nog altijd op.

Robbe