1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

01 mar 2008, 08:27

sonneke44 schreef:Hallo iedereen,

Ik had Emteeke beloofd nog een foto te plaatsen van het 43ste. Hier is ie dan.

Afbeelding

Die WM. met de vlag van de St&D., is dat dezelfde Max waar we het over hadden? En dan ... als je van rechts naar links gaat, de derde op de foto (je ziet enkel zijn hoofd). dat is Philip Meert. Ook een onderofficier van de MT. Misschien ken je hem ook. Hij en Max waren heel veel samen.

Sonneke

Hoikes Sonneke,

ja, dat moet zeer zeker die Max zijn hoor, die Philip Meert zegt mij niet direkt iets.maar ik moet hem wel gezien hebben mogelijk zelfs gesproken
Ja de jaarrekes weeral heee! :?

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

02 mar 2008, 10:02

Hallookes allemaal,

Ja,sinds gisteren is het voor mij precies 30jaar geleden dat ik mijn eerste stappen in het ABL gebeuren plaatste!! Om 13:30 uur werden we in Heverlee verwacht voor het grote avontuur!! Met de brok in de keel werden we van het kastje naar de muur gestuurd....pff amai!!

Mischien ff off topic een vaststeling dat toen nog het faxappaat, de PC-computers, de GSM's laat staan de MP-3 en nog zoveel meer nog moest uitgevonden worden..!!

GRTZ,
EMTEEKE :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Manta

03 mar 2008, 21:23

Hoi Delta-boys :D ,
Ik moet toch iets recht zetten, de Manta waar regelmatig over gesproken werd is wel niet van den Baeck (Roger zat in de Bravo) maar wel van mij. Ook ik was het die met de Michigan rond toerde op de Delta-site. Ben in sep 75 toegekomen in Brakel en gemuteerd in 91 naar België.
Robert

Emteechauffeurke

04 mar 2008, 14:30

Manta schreef:Hoi Delta-boys :D ,
Ik moet toch iets recht zetten, de Manta waar regelmatig over gesproken werd is wel niet van den Baeck (Roger zat in de Bravo) maar wel van mij. Ook ik was het die met de Michigan rond toerde op de Delta-site. Ben in sep 75 toegekomen in Brakel en gemuteerd in 91 naar België.
Robert

Hallookes,
Oei dan is er hier zeer duidelijk sprake van een zeer onterechte persoonswissel....MEA CULPA!!
Ja, idd die MANTA is al menigmaal aangehaald als referentieobject maar gelinkt aan een verkeert persoon!! :oops: :oops: Ja, ik weet nog dat jij destijds problemen aan de koppeling had, en mij hulp vroeg om je wagen naar de garage in Brakel te doen, ik denk ene autohaus Fischer of Schmit ofzo,weet ik niet meer.

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Manta

04 mar 2008, 18:14

Hoi Emteeke,
Daar kunt ge wel eens gelijk in hebben, mijne manta is meer dan eens naar de garage (Schmitt of Bosch) gemoeten. Nog een rechtzetting, visoog was wel onze bsm maar deze noemde wel niet Van Rillaer. Deze laatste was luitenant en was in die tijd BCO op de site terwijl onze BSM adjt Willy Vandevelde heette.
Groetjes
Robert

lukakobe

05 mar 2008, 12:14

Manta schreef:Hoi Emteeke,
Daar kunt ge wel eens gelijk in hebben, mijne manta is meer dan eens naar de garage (Schmitt of Bosch) gemoeten. Nog een rechtzetting, visoog was wel onze bsm maar deze noemde wel niet Van Rillaer. Deze laatste was luitenant en was in die tijd BCO op de site terwijl onze BSM adjt Willy Vandevelde heette.
Groetjes
Robert
En gelijk heb je, Robert. Ik ben die Van Rillaer waar je het over hebt en ondertussen ben ik van schuilnaam veranderd. Visoog vond ik na een tijdje vreselijk klinken en het is nu Lukakobe waaronder ik op dit forum verschijn. Wie is Robert eigenlijk?

sonneke44

05 mar 2008, 21:24

lukakobe schreef:
Manta schreef:Hoi Emteeke,
Groetjes
Robert
En gelijk heb je, Robert. Ik ben die Van Rillaer waar je het over hebt en ondertussen ben ik van schuilnaam veranderd. Visoog vond ik na een tijdje vreselijk klinken en het is nu Lukakobe waaronder ik op dit forum verschijn. Wie is Robert eigenlijk?
Ja lukakobe, dat heb ik ook al zitten denken. Wil ook graag weten wie die Robert is. Adjt. Vandevelde had inderdaad deze bijnaam, zelfs bij ons onderofficieren :wink: . Maar ... hij was niet de enige hoor met bijnaam. Een zekere Adjt. De Lange had er ook een ... zal wel te wijten geweest zijn aan zijn voorliefde voor vrouwelijk schoon :oops: :oops:
Ben eens benieuwd naar de reaktie van deze Robert.

groetjes, sonneke

lukakobe

06 mar 2008, 12:47

Die adjt Delanghe zie ik regelmatig nog eens. Hij woont nu in Knokke-Heist en is uiteraard reeds gepensioneerd.

Manta

07 mar 2008, 19:11

Helaba Hawkisten,
Mijn naam is Robert Verhaeren, zoals eerder geschreven heb ik in 75 mijn legerdienst gedaan op de Delta en heb dan bijgetekend. Eerst heb ik gewerkt als MMO onder Adjt De Roo en Chef Bruggeman. Na twee jaar ben ik dan gen operator geworden bij John Coussens en dat ben ik dan ook tot in 91 gebleven. Na de opdoeking van Hausheide ben ik dan gemuteert naar Helchteren. Mijn collega's en vrienden waren toen Chris Depauw, Roger Vanwelde, Patrick Claes, den Bottel en een paar later is daar den Berre (Bernabé) bijgekomen.
Groeten
Robert

sonneke44

08 mar 2008, 08:55

Manta schreef:Helaba Hawkisten,
Mijn naam is Robert Verhaeren, zoals eerder geschreven heb ik in 75 mijn legerdienst gedaan op de Delta en heb dan bijgetekend. Eerst heb ik gewerkt als MMO onder Adjt De Roo en Chef Bruggeman. Na twee jaar ben ik dan gen operator geworden bij John Coussens en dat ben ik dan ook tot in 91 gebleven. Na de opdoeking van Hausheide ben ik dan gemuteert naar Helchteren. Mijn collega's en vrienden waren toen Chris Depauw, Roger Vanwelde, Patrick Claes, den Bottel en een paar later is daar den Berre (Bernabé) bijgekomen.
Groeten
Robert
Ja,nu weet ik wie je bent. Wat een naam allemaal niet doet hé! Ben je nog steeds in dienst?
En Patrick Claes ... was/is die niet gehuwd met een van mijn VBV's ... Linda dacht ik. Klopt dat? Ik geloof dat ze in blok 27 woonden, de eerste grote blok aan de linkerkant als je de wijk inging.

groetjes, sonneke

lukakobe

10 mar 2008, 13:14

Inderdaad , Sonneke, die Patrick Claes was gehuwd met Linda. Ze zijn wel reeds gescheiden.

R52613

10 mar 2008, 21:20

Groeten
Robert
Hallo Manta, was dat ook niet met de Platte(Platteborze), Foefke(Van Kut) en Sprotje enzo.. ik was FCO van 83 tot 86 en Lt testelmans was toen BCC en de BCO's waren Lt Bosmans, Lt Broos en dan nog een jonge Olt waarvan ik de naam kwijt ben.
FCO in de C-batterij van 83 tot 86

R52613

10 mar 2008, 21:31

R52613 schreef:
Groeten
Robert
Hallo Manta, was dat ook niet met de Platte(Platteborze), Foefke(Van Kut) en Sprotje enzo.. ik was FCO van 83 tot 86 en Lt testelmans was toen BCC en de BCO's waren Lt Bosmans, Lt Broos en dan nog een jonge Olt waarvan ik de naam kwijt ben.
Van in de Bar-BV herinner ik mij nog namen als De Kimpe, Lemmens(infermerir), Van Thurenhout, De Poorter , Smetje, Verheyen,Nuytemans, Delaye,Boszko, Van Loy(de Lange) enz....Van al die namen wil ik er wel een paar terug ontmoeten
FCO in de C-batterij van 83 tot 86

danys

11 mar 2008, 08:00

Hallo R52613,

Lt Testelmans van toen is nu generaal.

http://www.mil.be/armycomp/cv/index.asp ... text&ID=38

Kapitein Clément van de C- by is ook generaal geworden. Een aantal blz terug kan je een foto van hem vinden.

Ik was van eind april 1986 tot eind januari 1987 in Brakel op den Boc als Kroo. De kroo's van mijn lichting die op de C-by waren zijn Mark Sempels en Bart De Roost. Marc Sempels is later trouwens beroeps geworden.

Groeten,

Dany

sonneke44

11 mar 2008, 13:51

danys schreef:Hallo R52613,

Lt Testelmans van toen is nu generaal.

http://www.mil.be/armycomp/cv/index.asp ... text&ID=38

Kapitein Clément van de C- by is ook generaal geworden. Een aantal blz terug kan je een foto van hem vinden.

Ik was van eind april 1986 tot eind januari 1987 in Brakel op den Boc als Kroo. De kroo's van mijn lichting die op de C-by waren zijn Mark Sempels en Bart De Roost. Marc Sempels is later trouwens beroeps geworden.

Groeten,

Dany
Is me dat schrikken zeg. Eddy Testelmans generaal. Ik ken hem nog persoonlijk van in Brakel. Daar waren we geen vrienden van elkaar maar dat is na verloop van tijd wel verbeterd :wink:
Hij heeft ook nog in Brasschaat gezeten.
Bij het overlijden van mijn man was hij zo lief om een persoonlijke condoleancekaart te sturen. Daar was ik wel over verwonderd want ik had dat van hem helemaal niet verwacht.
Hij was het ook die mij uitnodigde om deel te nemen aan een barbeque in de AieSchool in Brasschaat. Ik werd persoonlijk door hem thuis opgehaald en ik hoef jullie waarschijnlijk niet te vertellen dat de roddels behoorlijk de ronde deden. Wie zegt daar dat mannen niet jaloers zijn???
Het was direkt van ... nog maar een half jaar weduwe en nu al op stap met een kolonel etc. etc.. De toenmalige korpscommandant van Brasschaat, kolonel Boonen, kwam ons direct begroeten en vond het heel fijn dat ik weer eens onder de mensen kwam. Ja, na een ingrijpende gebeurtenis weet je echt wie je vrienden zijn en die komen dan meestal uit onverwachte hoek. Zo, dit moest ik even kwijt :oops:

groetjes, sonneke