1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

leopard

12 mar 2008, 11:43

Herkent er mij iemand van mijn vroegere legermaten in Brakel

Groetjes
Leo(pard)

Ik kom uit de streek tussen Aalst en Dendermonde....en wil héél graag nog eens mijn vroegere legermaten terugzien...

J. Van Schousselen....was er één van ...mss heeft er iemand nieuws voor mij ??

Bedankt bij voorbaat

Jammer genoeg lukt het mij niet om mijn (leger) foto hier te plaatsen...sorry

Ik kan nog meedelen dat ik automecanicien was, en dat een zeker"Nolf" ??? mij toen moest opvolgen...

Wij hadden ook iemand op de kamer die zich bezighield om personen te hypnotiseren :-)))

Emteechauffeurke

12 mar 2008, 13:33

leopard schreef:Herkent er mij iemand van mijn vroegere legermaten in Brakel

Groetjes
Leo(pard)

Ik kom uit de streek tussen Aalst en Dendermonde....en wil héél graag nog eens mijn vroegere legermaten terugzien...

J. Van Schousselen....was er één van ...mss heeft er iemand nieuws voor mij ??

Bedankt bij voorbaat

Jammer genoeg lukt het mij niet om mijn (leger) foto hier te plaatsen...sorry

Ik kan nog meedelen dat ik automecanicien was, en dat een zeker"Nolf" ??? mij toen moest opvolgen...

Wij hadden ook iemand op de kamer die zich bezighield om personen te hypnotiseren :-)))

Hoikes Leopard,

Kunt U misschien ff. wat specifieker zijn mbt tot jaartal, batterij enz??
dat zou idd. al heel veel mensen op weg helpen!

Zoals gekend was ik bij den Delta in 1978 als MT er, en idd, toen was er bij ons bij den Delta iemand die afkomstig was van Lebbeke en was tevens onze huishoudverantwoordelijke van de miliciens!
De kans is reeel da je jezelf hier in dit verhaal herkend, als dat zo is had ik dat graag vernomen!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

stonie

13 mar 2008, 12:44

Het is opvallend dat hier weinig ‘oudjes’ aan bod komen. En dan bedoel ik Rambos van het eerste uur, want daar ben ik nu precies naar op zoek. In 1965 kwam ik na de traditionele drie dagen in ‘Het Klein Kasteeltje’ als een naïef boertje-van-den-buiten terecht in een kazerne van de luchtmacht te Etterbeek. Daar verbleef ik een week, we werden zo danig in de watten gelegd dat ik zonder dralen mijn krabbel zette voor een verbintenis van twee jaar. Als nieuwe wereldveroveraars werden wij op de bus gebonjourd richting Turnhout. Een opleiding van vrachtwagenbestuurder en verschrikkelijk veel patattenjassen (ajuin voor de hutsepot) was ons deel. De zesde compagnie werd berucht om het meest aantal gestraften ooit, maar ook voor de hardste wroeters, geabonneerd op doorlopend piket.
Voordat wij, na drie maanden zwoegen, verstrooid werden naar alle windstreken, kregen wij op het paradeplein nog een toespraak van een Waalse kolonel. In een erbarmelijk Nederlands werden wij uitgescholden voor domme lompe Vlamingen – een voorval als dit zou de dag van vandaag een vette kluif voor gewiekste advocaten zijn – en daarmee konden wij oprotten.
Lombardsijde was als alternatief letterlijk en figuurlijk een vakantiedorp aan zee. Helaas, driemaal helaas voor aan heimat verknochte zielen, deporteerden ze ons enkele maanden later naar een gloednieuw concentratiekamp, dat voor de rest van de diensttijd Brakel werd. We schrijven 1966, en we installeerden ons in spiksplinternieuwe duivenhokken, net buiten de kazerne. Een doekje tegen het bloeden? Het viel allemaal nog mee, je bent jong, wat wil je…?
Drie jaar lang - om persoonlijke redenen bleef ik graag nog wat langer in onze tweede heimat - amuseerde ik mij bij de Staf by. Adjudant Brackman en adjudant Cerdon(s) beide reeds uit de ‘clan’ Lombardsijde herinner ik mij als de dag van gisteren. In Brakel hadden wij een adjudant waarvan ik de naam ben vergeten, hij reed zelfs met een grijs-blauw Trabantje. Tja, het Oostblok was nooit ver af.
Allez gasten, laat uw geheugen eens werken, klim achter jullie toetsenbord en vlieg er eens stevig in.
ook een konijn kan wel eens het haasje zijn.

De jongste

13 mar 2008, 21:43

petrol schreef:stonie,

Heb ook eerste opleiding in Turhout gehad als chauffeur dan naar Lombardsijde om in de zomer 1966 met 43A naar Brakel te verhuizen.
Heb daar eerst in de C batterij en dan in de B batterij gezeten.

Voila ben ook eene van het eerste uur.
Hoi, ben van enkele uurtjes later. :lol:
Vind het wel spijtig dat er, op één uitzondering na, niemand reageerde uit "mijnen tijd". D-by van '73 tot '74. Zie pagina 2 van dit onderwerp. Zijn die allemaal al dood of zo????? :oops:

Groetjes, Frans
Hoe slecht het ook was, legerdienst was ergens goed voor!
Tarzan

14 mar 2008, 16:38

Al een geluk dat er nog een paar over zijn !

Die kunnen het dan toch verder vertellen hé !

Wij zijn al met DRIE (4° MED.Soest) !!!Dus .........niet wanhopen !

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... c&start=30

:wink:

mucki

14 mar 2008, 18:54

Tja van 71/72 Staf By zijn er ook niet veel over blijkbaar of hebben die zulke slechte herinneringen dat ze niet reageren?

stonie

14 mar 2008, 19:50

Petrol,
We hebben dan toch samen onze intrede gedaan in Turnhout maar waarschijnlijk niet bij dezelfde compagnie?
ook een konijn kan wel eens het haasje zijn.

sonneke44

20 mar 2008, 10:55

Goede morgen iedereen,

Ik heb net eens op de kalender gekeken. Nog een goede 3 weken en het is weer zover ... de Reunie van het 43ste. Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik er naar uit kijk. Ben heel nieuwsgierig wie er allemaal zullen zijn en vooral ... wie we gaan herkennen.
Inderdaad, de tijd vliegt snel en we worden allemaal een beetje ouder he.

Ik weet dat papafreddy er zal zijn maar voor de rest heb ik nog niet veel gehoord. Heeft er iemand soms meer informatie? Ik hoor het graag.

groetjes, sonneke

mucki

21 mar 2008, 19:19

Een reunie?Ik weet enkel van een meeting in juni te Wetteren of is dat enkel voor beroeps? groetjes

papafreddy

21 mar 2008, 22:09

mucki schreef:Een reunie?Ik weet enkel van een meeting in juni te Wetteren of is dat enkel voor beroeps? groetjes
Inderdaad dit is meer voor de beroeps maar er is nog iets anders!

JEANRI schrijft op 27 februari het volgende :

"Onderwerp: reunie 43a juni 2008"

aan alle oudgedienden van het 43a er is een reunie op 28 juni 2008 wie intresse heeft laat het ons weten want u kan zich maar inschrijven tot 1 juni 2008 !!!!

MVGr.

PapaFreddy

mucki

22 mar 2008, 08:37

Bedankt PappaFreddy een fijn paasweekend aan allen

sonneke44

22 mar 2008, 11:56

Goede middag iedereen,

Wat een koud paasweek-end zeg!! Is het in België ook zo koud? Vorig jaar hebben we Pasen in België gevierd, bij een vriendin van ons. Ik weet het wel ... het was toen iets later (april dacht ik) maar toch...
Een beetje beter weer mag toch wel. Voor komende nacht geven ze hier temperaturen tot -4 's nachts. Ook sneeuw is voorspeld.
Het word dus afwachten of we de paaseieren in de tuin of binnen in huis gaan verstoppen.

30 jaar geleden was het voor mij aftellen geblazen. De opleiding in Peutie zat er op en het was afwachten tot 1 April want dan deden we mutatie naar de nieuwe eenheid. De laatste dagen van maart liep ik dus rond als kersverse onderofficier van de Landmacht in mijn vroegere eenheid ... de 15de Wing in Melsbroek. Ik herinner me nog dat ik er aangestaard werd als een nieuw wereldwonder. Eerst kenden ze me daar in mijn blauwe pakkie en nu loop ik daar rond in mijn kakkie pakkie. Maar ja, dat krijg je hé als je als eerste vrouwelijke onderofficier rondloopt.

Ik wens iedereen alvast een heel fijn Paasweek-end toe.

groetjes, sonneke

pioneer

22 mar 2008, 12:31

Verleden week na 30 jaar eens een bezoekje gebracht aan Brakel en dan ook eens naar de Delta-site,tot mijn verbazing stond het hek open.
Niemand te zien klik klik wat fotokes genomen,een uurtje er wat rond gekeken,terug buiten gereden nog wat siteseeing gedaan na een paar uurtjes nog eens gepasseerd en wat denk je poortje op slot.

Emteechauffeurke

23 mar 2008, 08:47

pioneer schreef:Verleden week na 30 jaar eens een bezoekje gebracht aan Brakel en dan ook eens naar de Delta-site,tot mijn verbazing stond het hek open.
Niemand te zien klik klik wat fotokes genomen,een uurtje er wat rond gekeken,terug buiten gereden nog wat siteseeing gedaan na een paar uurtjes nog eens gepasseerd en wat denk je poortje op slot.
Hallo Pioneer,

Zo te lezen heb je dan 5 minuten chance gehad!! :? :? Voor hetzelfde geld stond je daar nog achter die poort.....en met de auto den draad doen is geen optie.!! Dit ff. of topic!!
Ik hoop wel op een paar fotos op dit forum!!

BTW: Aan alle ex.43Aers..mooie paastijd toegewenst!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

pioneer

23 mar 2008, 10:51

Dag Emtee,dat scheelde inderdaad niet veel,we stonden met de auto bovenaan waar vroeger de refter en zo was,die hadden ons waarschijnlijk nooit gezien het rare is wel dat ze het nog altijd open en dicht doen met dezelfde ketting en Yale slot als in onze tijd.Ik zal seffens eens wat foto's posten,zoals altijd eerst wat hulp inroepen

Groetjes