1971-72 - 43A Brakel
-
pioneer - Lid geworden op: 20 jan 2008, 01:16

(1) Ingang kazerne
--------------------------------------------------------------------------------------

(2) Vanuit de kazerne
--------------------------------------------------------------------------------------

(3) Zicht op kantine en de blokken in het geel

(4) refter en kantine

(5) Ik dacht de ingang naar de patattenkelder

(6) laden en lossen van de eetbakken voor de sites

(7) ik dacht de verblijven van de b.v.

( 8 ) foto in het gebouw van de b.v. zie de vorige foto

(9) Delta blok rechts

(10) garages + links waar het pompstation stond

(11) zicht met de rug naar de parking

(12) de delta poort nog in redelijke staat

(13) nog een wachtkotje beneden de heuvel

(14) een zicht vanaf de heuvel de bomen rechts waren de gebouwen

(15) hier stond het hoofdgebouw met kantine
Laatst gewijzigd door pioneer op 23 mar 2008, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi Pioneer!!
't sjonge, sjonge,.....manman.....wat zijn dat emotionele fotos op deze Paasdag, waarvoor mijn bijzondere dank!!Wat mij bij deze opvalt is het feit dat de niet -gerelateerde bejaardehuisgebouwen, een duidelijk beging van verval te constateren valt!!
Wat ik wil zeggen dat de niet direkt in het oog springende gedeelten, zoals de laadkade voor de site eetbakken en de ingang naar de pattattenkelder duidelijk met de jaren geen onderhoud hebben gehad!!Jouw interieurfoto is daar jammer genoeg ook het bewijs van!! Wat die site poort betreft..die heeft blijkbaar de tand des tijds doorstaan,'t ja dan zal dat hangslot van een erg goede kwaliteit zijn geweest, gezien onze uitspattingen destijds met dit item!!!
BTW.....Toevallig het weggesmeten bankje niet gevonden???
Wat mij eveneens opvalt is dat de groenvoorzieningen, zoals bomen duidelijk de boventoon beginnen te voeren in het ex. kwartier!!
Zo ik ga nog eens genieten van dit fraais!!
GRTZ,
EMTEEKE
't sjonge, sjonge,.....manman.....wat zijn dat emotionele fotos op deze Paasdag, waarvoor mijn bijzondere dank!!Wat mij bij deze opvalt is het feit dat de niet -gerelateerde bejaardehuisgebouwen, een duidelijk beging van verval te constateren valt!!
Wat mij eveneens opvalt is dat de groenvoorzieningen, zoals bomen duidelijk de boventoon beginnen te voeren in het ex. kwartier!!
Zo ik ga nog eens genieten van dit fraais!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Wat ik niet snap is wie daar die poort opent en sluit,na het wegrijden van de site reed er een witte mercedes richting de site ik veronderstel dat die de poort terug gesloten heeft.Wij hadden gewoon veel geluk dat ze open was.Het was wel de moeite om er nog eens geweest te zijn,het is daar nu in de omtrek in feite een natuur gebied.
-
Mucki,de gele gebouwen zijn de rusthuizen onze vroegere kamers in feite,
het paradeplein is nu een parking,de kantine is een soort winkel,de refter is een opslagplaats voor meubelen,het wachtkot van vroeger aan de ingang is een nagelstudio.Op foto 9 zie je rechts het Delta-gebouw als je goed kijkt naar het gebouw helemaal achteraan daar is de foto binnenin getrokken dat gebouw is niet in gebruik.Het gebouw aan de ingang links dus over het hoofdkwartier is ook niet in gebruik daar zijn ook al een paar ramen gesneuveld.Al bij al is het goed dat het nog ingebruik is voor hetzelfde geld had men alles plat gelegd.Je kan daar rustig overal rondwandelen.
het paradeplein is nu een parking,de kantine is een soort winkel,de refter is een opslagplaats voor meubelen,het wachtkot van vroeger aan de ingang is een nagelstudio.Op foto 9 zie je rechts het Delta-gebouw als je goed kijkt naar het gebouw helemaal achteraan daar is de foto binnenin getrokken dat gebouw is niet in gebruik.Het gebouw aan de ingang links dus over het hoofdkwartier is ook niet in gebruik daar zijn ook al een paar ramen gesneuveld.Al bij al is het goed dat het nog ingebruik is voor hetzelfde geld had men alles plat gelegd.Je kan daar rustig overal rondwandelen.
-
De gele gebouwen stonden er in '78 al want daarin bevonden zich onze kamers.
Die staan pal over het vroegere tankstation,stonden die er in '66 dan nog niet ????
Met de omvorming naar een rusthuis zullen ze natuurlijk wel wat bomen bijgeplant hebben,op het paradeplein staan nu ook bankjes.
Die staan pal over het vroegere tankstation,stonden die er in '66 dan nog niet ????
Met de omvorming naar een rusthuis zullen ze natuurlijk wel wat bomen bijgeplant hebben,op het paradeplein staan nu ook bankjes.
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Goede middag pioneer.pioneer schreef:De gele gebouwen stonden er in '78 al want daarin bevonden zich onze kamers.
Hartelijk dank voor de prachtige foto's. Emteeke heeft gelijk. Die roepen een hele boel emotionele herinneringen op. Ik zie ons daar nog staan bij de vlaggegroet elke vrijdagmorgen. Waar is de tijd?
Van de Delta is niet veel meer over zo te zien. De natuur neemt terug wat eens van haar was.
groetjes, sonneke
-
Inderdaad Sonneke,maar al bij al lag de site er nog goed bij,ik moet zelfs opmerken dat ik er nergens afval of iets dergelijks opgemerkt heb.
En als je een beetje verbeelding hebt en je kan de gebouwen nog een beetje reconstrueren dan ga je toch een stukje terug de tijd in,
ik kreeg daar wel een raar gevoel bij.
Groetjes aan iedereen
En als je een beetje verbeelding hebt en je kan de gebouwen nog een beetje reconstrueren dan ga je toch een stukje terug de tijd in,
Groetjes aan iedereen
-
Hoikes,pioneer schreef:Inderdaad Sonneke,maar al bij al lag de site er nog goed bij,ik moet zelfs opmerken dat ik er nergens afval of iets dergelijks opgemerkt heb.
Groetjes aan iedereen
Ja, wat ik al een tijdje geleden bij GOOGLE- EARTH constateerde wordt helaas hier nog es bevestigd! De site word weer gerenatureerd !! Ook is op de fotos te zien dat zelfs het asfalt aan kwaliteit aan het inboeten is!!Bij barsten zal in de loop der tijd ook daar plantengroei ontstaan.Maar ja, het zij zo!!
GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hoi Kd 29,
Bedankt voor deze grappige cartoon te plaatsen....mooi man!!
BTW: Onze vriend Pioneer heeft niet alleen op de Delta-site 5 minuten chance gehad, maar blijkbaar ook achteraf met de weersomstandigheden!!
Ja, ginder kon het ook hard sneeuwen..ikzelf nooit meegemaakt..maar de fotos van Pioneer liegen er niet om!!
GRTZ,
EMTEEKEN
Bedankt voor deze grappige cartoon te plaatsen....mooi man!!
BTW: Onze vriend Pioneer heeft niet alleen op de Delta-site 5 minuten chance gehad, maar blijkbaar ook achteraf met de weersomstandigheden!!
GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Roxio - Lid geworden op: 01 aug 2006, 21:10
Hallo Leopard
Ik denk dat je verkeerd bent, die foto is ook niet zo duidelijk, ik sta als derde van links en we waren allemaal van de zelfde kamer nl. de extra kamer van de B batt gelegen op de gang van de C batt .
Ik dacht dat de 2de van links Detroyer heet.
Spijtig ik hoop nog altijd dat er zich iemand meld van toen.
Groetjes Roxio
Brakel 71/72
Ik denk dat je verkeerd bent, die foto is ook niet zo duidelijk, ik sta als derde van links en we waren allemaal van de zelfde kamer nl. de extra kamer van de B batt gelegen op de gang van de C batt .
Ik dacht dat de 2de van links Detroyer heet.
Spijtig ik hoop nog altijd dat er zich iemand meld van toen.
Groetjes Roxio
Brakel 71/72
-
tine8878 - Lid geworden op: 04 nov 2006, 11:02
Een vraag ik zie hier veel foto's staan van oud gedienden te Brakel.Op site van 62a Hawk staat een deel voor Brakel.Wie daar gebruik wil van maken kan dit doen.Waarom de foto's daar ook niet plaatsen?En wie lid wil worden kan dat ook.Wie vragen heeft kan mij mailen op prive adres puype.carine@skynet.be .Wil je da site bezoeken dat kan door gewoon ESSENTHO bij google in te tikken.Het zou ons geweldig plezier doen moesten we daar wat meer foto's op krijgen.Wij groeten jullie allen.
Beheerders 62a Hawk
Beheerders 62a Hawk
OUD INWONER ESSENTHO JAMMER GENOEG OP PENSIOEN GESTELD WEGENS MEDISCHE REDEN NIETS AAN TE DOEN.