rap
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
ingetogen rapke
die sauna was maar een grapke,
helemaal niet het echte rapke,
met wereldse dingen niet te bekoren
devoot als een non bij 't ochtendgloren
ja, zo is rapke!
die foto's die men soms hier plaatst,
die zijn er echt wel helemaal naast,
mijn jeugd bracht ik door in Brugge
begijntjes helpen, met hun zere ruggen
ja, zo is rapke!
soms beweert men : rapke is mediageil,
maar ook dat is echt beneden alle peil
want het was ooit mijn grootste droom
te schuilen in een kap gelijk pater econoom
ja, zo is rapke!
men zegt ook : rapke betaalt zijn schulden niet
maar ik ga wel elke maand in de kerk ter biecht,
alwaar al mijn schulden mij worden vergeven
zodat ik onbelast verder kan in het leven
ja, zo is rapke!
zo kan ik nog uren verder gaan
over mijn devote levensbaan
stoefend over mijn kwaliteiten
en andere heuglijke feiten,
maar zo is rapke niet!
die sauna was maar een grapke,
helemaal niet het echte rapke,
met wereldse dingen niet te bekoren
devoot als een non bij 't ochtendgloren
ja, zo is rapke!
die foto's die men soms hier plaatst,
die zijn er echt wel helemaal naast,
mijn jeugd bracht ik door in Brugge
begijntjes helpen, met hun zere ruggen
ja, zo is rapke!
soms beweert men : rapke is mediageil,
maar ook dat is echt beneden alle peil
want het was ooit mijn grootste droom
te schuilen in een kap gelijk pater econoom
ja, zo is rapke!
men zegt ook : rapke betaalt zijn schulden niet
maar ik ga wel elke maand in de kerk ter biecht,
alwaar al mijn schulden mij worden vergeven
zodat ik onbelast verder kan in het leven
ja, zo is rapke!
zo kan ik nog uren verder gaan
over mijn devote levensbaan
stoefend over mijn kwaliteiten
en andere heuglijke feiten,
maar zo is rapke niet!
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Rapke
° Brugge 11 maart 1303
(Dat is 9 maanden na de Slag der Gulden Sporen, hij is dus geen afstammeling van Jan Breydel, want die zat op de Groeninger wei.)
Maar als je van Brugge bent, dan moet je je niet steeds van voor plaatsen. We zingen even mee met Willy Lustenhouwer...
Zy'j van Brugge, zet je vanachter,
Je moe' van vôren in de reke nie' gon stoan.
Mé zowwe zot van vôren zoud da' toch nie' goan?
Want ze zeggen damme zot zyn,
mo dat is dwoaze proat,
Me zyn verdroaid zo zot nie' ofdat onze mutse stoat
Mo zy'j van Brugge zet je vanachter,
Of hèl d'n boel zou kennen no de knoppn goan.
Ze zeggen toartebakkers, tegen de Meenenoars,
Ze zeggen sulferdoppers, zyn Roeselaorenoars,
En schone vassche ploaten, da zyn Oostendenoars,
De Blankenbergenoars zyn viswuven en geirenoars.
In Kuurne zitten d'ezels, wien aatter da' gepeisd,
Ze zeggen keunejoengen, tegen de die van Heist,
In Tielt zyn 't zunnekloppers, en 'k weten nie' oj 't wit,
Da 't gunter in Dieksmuudde vul mé beuterboern zit.
Mo zy'j van Brugge, zet je vanachter,
mo dat is dwoaze proat,
Of hèl d'n boel zou kennen no d'n duvel goan.
In Izegem zyn 't bustels, in Nieuwpoort kabbeljows,
In Harelbeke drounkoars, in Heule koude klows.
In Torhout do zyn 't slapers, de die zyn nooit nie' rap.
In Dentergem do vullen z'under buuk me kerrepap.
In Knokke, do zyn 't wulloks, Ieper is 't kiendernest,
In Kortriek holve franstjes, ze weten 't oltyd best.
In Geluwe zyn 't gapers, de grotste da'j kan vindn
En vo de babbeluuttelekkers moe'j in Veurne zyn.
mo dat is dwoaze proat,
mvg
Robbe
ps de film die Rapke wilde draaien, met z'n camerakke van de sarma, was toch gedoemd om te mislukken. Er staan enkele proefopnamen op youtube. Hij had de camera achterste voren vast en heeft alleen z'n eigen gefilmd.
www.youtube.rapke
° Brugge 11 maart 1303
(Dat is 9 maanden na de Slag der Gulden Sporen, hij is dus geen afstammeling van Jan Breydel, want die zat op de Groeninger wei.)
Maar als je van Brugge bent, dan moet je je niet steeds van voor plaatsen. We zingen even mee met Willy Lustenhouwer...
mo dat is dwoaze proat,
Of hèl d'n boel zou kennen no de knoppn goan.
Ze zeggen toartebakkers, tegen de Meenenoars,
Ze zeggen sulferdoppers, zyn Roeselaorenoars,
En schone vassche ploaten, da zyn Oostendenoars,
De Blankenbergenoars zyn viswuven en geirenoars.
In Kuurne zitten d'ezels, wien aatter da' gepeisd,
Ze zeggen keunejoengen, tegen de die van Heist,
In Tielt zyn 't zunnekloppers, en 'k weten nie' oj 't wit,
Da 't gunter in Dieksmuudde vul mé beuterboern zit.
mo dat is dwoaze proat,
In Izegem zyn 't bustels, in Nieuwpoort kabbeljows,
In Harelbeke drounkoars, in Heule koude klows.
In Torhout do zyn 't slapers, de die zyn nooit nie' rap.
In Dentergem do vullen z'under buuk me kerrepap.
In Knokke, do zyn 't wulloks, Ieper is 't kiendernest,
In Kortriek holve franstjes, ze weten 't oltyd best.
In Geluwe zyn 't gapers, de grotste da'j kan vindn
En vo de babbeluuttelekkers moe'j in Veurne zyn.
mo dat is dwoaze proat,
mvg
Robbe
ps de film die Rapke wilde draaien, met z'n camerakke van de sarma, was toch gedoemd om te mislukken. Er staan enkele proefopnamen op youtube. Hij had de camera achterste voren vast en heeft alleen z'n eigen gefilmd.
www.youtube.rapke
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
beste alterego,
hoe jij dat altijd zo mooi in beeld kunt brengen! ik ben ontroerd(icoontje van een ontroerd gezichtje, maar dat staat er hiernaast niet bij, sorry), dank u wel!
voor de rest van de dag zult ge mij niet veel horen of zien, ik ben bezig met mijn fanmail
ja, daar krijg ik er enorm veel van, eigenlijk te veel, maar ik probeer ze allemaal te beantwoorden
eigenlijk deel ik eerst de brieven in volgens een weldoordacht patroon, bijvoorbeeld :
de klachtenbrieven
zoals die ene van een gepensionneerde schooljuf (en ge weet hoe lastig zo'n mensen kunnen zijn), die klaagde over een pad die scheef liep in haar hof (stel je voor zeg).
ik antwoordde dat ze met dat beestje beter eens bij de veearts langs kon gaan. ze schreef terug dat het niet over een dier ging, maar over het tuinpad dat ik verleden jaar in 't zwart in haar hof had aangelegd, en dat nu aan het verzakken is!
ja zeg! ik krijg zoveel fanmail te verwerken dat ik me met zo'n details echt niet kan bezig houden! dus ben ik daar niet verder op in gegaan.
de doorzichtige brieven
zoals die mail getekend " B. Bore ", waarin mij gevraagd werd hoe ik er steeds maar in slaag om geen huur te betalen. op zo'n vragen ga ik niet in, want ik vind dat huisbazen recht hebben op hun centen. punt andere lijn.
de muggenzifter-brieven
zoals die keer dat ik een schrijven ontving van (waarschijnlijk) een taalfanaat, die me verweet dat ik na een punt (.) nooit een hoofdletter plaats. tja, wat moet ge daar op antwoorden he? Dat ik dat na een vraagteken wel soms doe? die gaat mij niet geloven he!
dus zo'n kritiek leg ik gewoon ter zijde, punt Uit!
de verliefde brieven
daar krijg ik er immens veel van, en die print ik ook allemaal uit! die klasseer ik dan in fardes, opdat mijn kleinkinderen ze later aan hun kleinkinderen zouden kunnen tonen.
alleen, die brief van gisteren zal ik niet klasseren. hij was getekend "de gebroeders Flip en Flap Oor". daarin werd verwezen naar mijn avontuur in zuid-afrika, met de vraag of ik nog geïnteresseerd ben in twee fellows
waarschijnlijk weten die nog niet dat ik al terug thuis ben, en nu weer rustig slaap op mijn eigen twee kopkussens
de religieuze brieven
die ontvang ik maar één keer per trimester, omdat ze gebundeld worden door het bisdom. daar zit van alles tussen, vooral uitnodigingen om te gaan biechten, en sporadisch eentje waarin ik gevraagd word voor het houden van een lezing met bijhorend trappist-apéritief.
ik kan daar niet op ingaan, want de adressen ontbreken. ik zou moeten terugschrijven via het bisdom, maar ik haat censuur
ge zult dus begrijpen, beste alter, dat ik even afwezig blijf van dit forum.
mijn verontschuldigingen daarvoor
afzender :
rapke
hoe jij dat altijd zo mooi in beeld kunt brengen! ik ben ontroerd(icoontje van een ontroerd gezichtje, maar dat staat er hiernaast niet bij, sorry), dank u wel!
voor de rest van de dag zult ge mij niet veel horen of zien, ik ben bezig met mijn fanmail
ja, daar krijg ik er enorm veel van, eigenlijk te veel, maar ik probeer ze allemaal te beantwoorden
eigenlijk deel ik eerst de brieven in volgens een weldoordacht patroon, bijvoorbeeld :
de klachtenbrieven
zoals die ene van een gepensionneerde schooljuf (en ge weet hoe lastig zo'n mensen kunnen zijn), die klaagde over een pad die scheef liep in haar hof (stel je voor zeg).
ik antwoordde dat ze met dat beestje beter eens bij de veearts langs kon gaan. ze schreef terug dat het niet over een dier ging, maar over het tuinpad dat ik verleden jaar in 't zwart in haar hof had aangelegd, en dat nu aan het verzakken is!
ja zeg! ik krijg zoveel fanmail te verwerken dat ik me met zo'n details echt niet kan bezig houden! dus ben ik daar niet verder op in gegaan.
de doorzichtige brieven
zoals die mail getekend " B. Bore ", waarin mij gevraagd werd hoe ik er steeds maar in slaag om geen huur te betalen. op zo'n vragen ga ik niet in, want ik vind dat huisbazen recht hebben op hun centen. punt andere lijn.
de muggenzifter-brieven
zoals die keer dat ik een schrijven ontving van (waarschijnlijk) een taalfanaat, die me verweet dat ik na een punt (.) nooit een hoofdletter plaats. tja, wat moet ge daar op antwoorden he? Dat ik dat na een vraagteken wel soms doe? die gaat mij niet geloven he!
dus zo'n kritiek leg ik gewoon ter zijde, punt Uit!
de verliefde brieven
daar krijg ik er immens veel van, en die print ik ook allemaal uit! die klasseer ik dan in fardes, opdat mijn kleinkinderen ze later aan hun kleinkinderen zouden kunnen tonen.
alleen, die brief van gisteren zal ik niet klasseren. hij was getekend "de gebroeders Flip en Flap Oor". daarin werd verwezen naar mijn avontuur in zuid-afrika, met de vraag of ik nog geïnteresseerd ben in twee fellows
de religieuze brieven
die ontvang ik maar één keer per trimester, omdat ze gebundeld worden door het bisdom. daar zit van alles tussen, vooral uitnodigingen om te gaan biechten, en sporadisch eentje waarin ik gevraagd word voor het houden van een lezing met bijhorend trappist-apéritief.
ik kan daar niet op ingaan, want de adressen ontbreken. ik zou moeten terugschrijven via het bisdom, maar ik haat censuur
ge zult dus begrijpen, beste alter, dat ik even afwezig blijf van dit forum.
mijn verontschuldigingen daarvoor
afzender :
rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
beste robbe,
ik protesteer!
lustenhouwer is een beetje verkeerd met zijn liedje. de werkelijke bijnaam "de slapers" hoort toe aan veurne! die babeluten zijn maar een snoepje dat hij er bij gesleurd heeft om zijn teksten te doen rijmen
gegroet,
rapke
ps : aangezien dat je de huur van het laatste trimester 2007 niet hebt moeten gebruiken voor mijn borgstelling, veronderstel ik dat ik die voor het eerste trimester 2008 niet moet betalen? eerlijk is eerlijk he
ik protesteer!
lustenhouwer is een beetje verkeerd met zijn liedje. de werkelijke bijnaam "de slapers" hoort toe aan veurne! die babeluten zijn maar een snoepje dat hij er bij gesleurd heeft om zijn teksten te doen rijmen
gegroet,
rapke
ps : aangezien dat je de huur van het laatste trimester 2007 niet hebt moeten gebruiken voor mijn borgstelling, veronderstel ik dat ik die voor het eerste trimester 2008 niet moet betalen? eerlijk is eerlijk he
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Beste Rapke
vergeet de borgstelling maar, ik ben een contente vent. De ambassadeur van Zuid-Afrika heeft namelijk 7.000 rand in de kas van de Huisbazenbond gestort. Ik moet wel zeggen, hij is erelid en ik ben kassier.
De bijgevoegde brief:
Beste meneer Robbe,
Uit naam van onze president, Nelson Mendela, uit naam van de ganse Zuid Afrikaanse bevolking, laten we u graag dit bedrag geworden om onze tevredenheid uit te drukken. Zijn wij blij dat die hier weg is !
Op dit ogenblik zijn 37 cipiers van onze staatsgevangenis op de ziekenkas met een zenuwinzinking. Enkele akkefietjes.
Onze gevangenen slapen hier met het hoofd op een steen. Hij vroeg twee kopkussens, wij gaven hem 2 stenen. Was hij nog niet tevreden.
Hij at de oren van onze kop, was niet tevreden met de droge boterham en het blikje Kaaps bronwater, dat hij 's morgens kreeg. Met een soort West-Vlaams Engels vroeg hij fritten. Wij kunnen voor één persoon onze dagmenu natuurlijk niet aanpassen. Na 2 dagen brak er een gevangenenopstand uit. Niemand wilde naar de cellen terugkeren na de dagelijkse wandeling. Zolang hij in dezelfde gevangenis verbleef als zij.
We hebben van pure ellende zijn celdeur laten open staan zodat hij kon ontsnappen. We hadden zelfs overal pijlen gezet met "uitgang". Toch graaft hij een tunnel. Dwars door de beerput. Kan je je de stank voorstellen? Nadien is het halve gebouw ingestort.
Ik hoor dat hij terug in België is. Ik wens de Belgische bevolking veel moed en sterkte
groetjes
P. Otverdomme
ambassadeur Zuid Afrika
Tot zover...
Robbe
vergeet de borgstelling maar, ik ben een contente vent. De ambassadeur van Zuid-Afrika heeft namelijk 7.000 rand in de kas van de Huisbazenbond gestort. Ik moet wel zeggen, hij is erelid en ik ben kassier.
De bijgevoegde brief:
Beste meneer Robbe,
Uit naam van onze president, Nelson Mendela, uit naam van de ganse Zuid Afrikaanse bevolking, laten we u graag dit bedrag geworden om onze tevredenheid uit te drukken. Zijn wij blij dat die hier weg is !
Op dit ogenblik zijn 37 cipiers van onze staatsgevangenis op de ziekenkas met een zenuwinzinking. Enkele akkefietjes.
Onze gevangenen slapen hier met het hoofd op een steen. Hij vroeg twee kopkussens, wij gaven hem 2 stenen. Was hij nog niet tevreden.
Hij at de oren van onze kop, was niet tevreden met de droge boterham en het blikje Kaaps bronwater, dat hij 's morgens kreeg. Met een soort West-Vlaams Engels vroeg hij fritten. Wij kunnen voor één persoon onze dagmenu natuurlijk niet aanpassen. Na 2 dagen brak er een gevangenenopstand uit. Niemand wilde naar de cellen terugkeren na de dagelijkse wandeling. Zolang hij in dezelfde gevangenis verbleef als zij.
We hebben van pure ellende zijn celdeur laten open staan zodat hij kon ontsnappen. We hadden zelfs overal pijlen gezet met "uitgang". Toch graaft hij een tunnel. Dwars door de beerput. Kan je je de stank voorstellen? Nadien is het halve gebouw ingestort.
Ik hoor dat hij terug in België is. Ik wens de Belgische bevolking veel moed en sterkte
groetjes
P. Otverdomme
ambassadeur Zuid Afrika
Tot zover...
Robbe
walk on with hope in your heart
-
voor één keer ben ik het met robbe eens! dit is gewoon satire, robbe spot met rapke, en rapke doet aan zelfspot (zonder met robbe te spotten).
ik denk niet dat ik te veel zeg als ik stel dat deze topic uniek is in zijn soort. persoonlijk weet ik niet meer hoe die historie huisbaas - huurder ontstaan is, maar mede door inbreng van anderen (waarvoor mijn oprechte dank) werd het steeds maar verder uitgebouwd ; zo ver zelfs dat zowel robbe als ikzelf er bij wijlen geen greep meer op hadden.
maar rapke is robbe niet,
dus al doet hij me verdriet
door altijd maar geld te eisen,
ik ben zijn huurder niet!!!
het is dus maar een spel, een voortzetting van jure's toneel, die toen ook niet kon weten dat rapke ,door zijn toedoen, verder onder robbe's juk zou zweten
ik denk niet dat ik te veel zeg als ik stel dat deze topic uniek is in zijn soort. persoonlijk weet ik niet meer hoe die historie huisbaas - huurder ontstaan is, maar mede door inbreng van anderen (waarvoor mijn oprechte dank) werd het steeds maar verder uitgebouwd ; zo ver zelfs dat zowel robbe als ikzelf er bij wijlen geen greep meer op hadden.
maar rapke is robbe niet,
dus al doet hij me verdriet
door altijd maar geld te eisen,
ik ben zijn huurder niet!!!
het is dus maar een spel, een voortzetting van jure's toneel, die toen ook niet kon weten dat rapke ,door zijn toedoen, verder onder robbe's juk zou zweten
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Oef,is dat een pak van mijn hart Robbe en Rapke,
nu dat ik verneem dat het maar scherts is tussen
jullie.
Een mens is nooit te oud om te leren hé.
Ik moet eerlijk bekennen,dat ik met een bang hartje,
en dichtgeknepen billen,voortdurend in angstige spanning
zat,bij de gedachte dat heel jullie geflikflooi wel eens zou
kunnen escaleren tot slaande ruzie.
Na het lezen van jullie jongste postings hier op deze topic,
klopt mijn hart gelukkiglijk toch weer aan het normale ritme.
En dat is een hele geruststelling,ook voor Bosrankje.
Groetjes,
Alterego
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht
-
beste alterego,
ik ben blij dat je het begrepen hebt, wat niet wegneemt dat bij een eventuele samenkomst mijn gemoed zou kunnen overkoken, wat zou kunnen resulteren in een -zoals jij het zo noemt - slaande ruzie.
uit jouw tekst besluit ik dat jij nog nooit te maken gehad hebt met een huur-geldwolf zoals ... er een is!
ik heb goesting om te verhuizen naar een van die plaatsen die ze tegenwoordig op tv tonen in toast kannibaal! ik heb die gasten nog geen één keer huur zien betalen
ik ben blij dat je het begrepen hebt, wat niet wegneemt dat bij een eventuele samenkomst mijn gemoed zou kunnen overkoken, wat zou kunnen resulteren in een -zoals jij het zo noemt - slaande ruzie.
uit jouw tekst besluit ik dat jij nog nooit te maken gehad hebt met een huur-geldwolf zoals ... er een is!
ik heb goesting om te verhuizen naar een van die plaatsen die ze tegenwoordig op tv tonen in toast kannibaal! ik heb die gasten nog geen één keer huur zien betalen
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Rapke ik heb die van toast kannibaal ook nog
nooit huishuur zien betalen,gewoonweg omdat
wij daar niet naar kijken.
Maar volgens inlichtingen die ik ingewonnen heb,
uit betrouwbare bron,betalen die hun huur in natura,
en dat kan onder allerlei vormen zijn.
Misschien het overwegen waard om een voorstel
in die zin aan Robbe te doen?
To be or not to be,that's the question
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
Rapke : in toast kannibaal daar moet ge de huur betalen in natura
nee nee zo niet ...... niet gelijk gij denkt hoor !!!
ik hoor je grinnikken !!
ge moet een beest jaan jagen ,doodslagen en braadklaar maken .
Een glimlach keert steeds naar u terug