LEGERDIENST 62 A TE LOMBARDSIJDE-ESSENTHO EN KORBACH DEEL 2

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Peetje Maurice

30 mar 2008, 18:33

Beste mensen,

Zoals ik geschreven heb aan Peetje Maurice is deze topic veel te zwaar geworden, maar liefst 1408 postings.
Daarom wordt hij afgesloten en kan dan Peetje Maurice dezelfde topic openen deel 2.
Bedankt voor het begrip.
Prettige zondag.
Mod. Swakke

Beste vrienden, de topic Legerdienst te Lombardsijde, Essentho en Korbach is het slachtoffer geworden van zijn eigen succes...

Het spreekt voor zich dat we niet bij de pakken gaan blijven zitten. Ik heb meteen een tweede topic geopend.

Ik hoop dat we hier elkaar gaan terugvinden!

De bedoeling van de eerste onderwerp voor mij was om iemand terug te vinden, die net zoals ik zijn legerdienst gedaan heeft, met of zonder goesting in het jaar 1974. Ben "binnen gegaan" in februari 1974 en eind april ben ik naar Essentho getrokken. Daar heb ik een belangrijke fase van mijn leven doorgebracht.
Ik was er ASO in de BCC, maar natuurlijk zoals iedere goede milicien deed ik er honderden andere jobjes bij. De vrienden van het eerste topic die weten het wel.

Ik nodig jullie allemaal uit terug uit de blokken te springen op dit onderwerp, het tweede deel. Dus ga maar door met jullie belevenissen!

Het eerste onderwerp is gesloten, vrienden ex-hawkisten, bij deze van harte welkom op deel 2.

Mvg

Der Peet :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

papafreddy

30 mar 2008, 20:58

Ziehier mijn belevenissen op:

Dinsdag 30-03-1976

Vandaag om 9Hr toegekomen met de DVT te Brussel Noord.
Daarna de trein genomen “lijn Adinkerke-De Panne”.
Ik was om 11Hr30 te Roeselare
Nu verlof tot en met 04-04-1976

Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy
Laatst gewijzigd door papafreddy op 01 apr 2008, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

papafreddy

31 mar 2008, 10:57

Dag Peet

In feitte is dit een dienstmededeling.
Ik vind het jammer dat ze voorgaande topic hebben afgesloten.
Dit verbreekt de continuteit van mijn verhaal, het volgt niet meer op elkaar, of ik nog zal verder doen weet ik niet, ik neem het nog in overweging.
Dat vorige topic te zwaar zou zijn vind ik nogal eigenaardig?
Sorry moderator, zouden jullie nie eens beter aan jullie systeem werken!
Dit alles is een voordeel als je met windows werkt van onze vriend Billy!
Er bestaan betere systemen dan windows!!

MVGr.
PapaFreddy

radio-operateurke

31 mar 2008, 18:57

Spijtig dat alle voorgaande gearchiveerd moet worden. Proficiat en mijn waardering Peet, dat je een nieuwe topic hebt geopend; ik hoop dat alle oude getrouwen zich hierin opnieuw zullen smijten. Waarom zouden we niet voortdoen zoals we bezig waren en ik meen dat de oud-officieren hier wel het voorbeeld mogen geven of zou het toch waar zijn dat de soldaten-miliciens de "warmste kolen" uit het vuur haalden? :wink: :wink: :wink:

Peetje Maurice

31 mar 2008, 21:33

radio-operateurke schreef:Spijtig dat alle voorgaande gearchiveerd moet worden. Proficiat en mijn waardering Peet, dat je een nieuwe topic hebt geopend; ik hoop dat alle oude getrouwen zich hierin opnieuw zullen smijten. Waarom zouden we niet voortdoen zoals we bezig waren en ik meen dat de oud-officieren hier wel het voorbeeld mogen geven of zou het toch waar zijn dat de soldaten-miliciens de "warmste kolen" uit het vuur haalden? :wink: :wink: :wink:
Ik vind het ook spijtig dat alle voorgaande postings moeten gearchiveerd worden. De uitleg van de moderator snap ik niet goed.

Het is mijn schuld niet dat er van hogerhand wordt beslist het eerste deel te sluiten. Niettemin hoop ik uit de grond van mijn hart dat we elkaar hier kunnen terugvinden. DUS AAN ALLE GETROUWEN, laat het niet aan jullie hart komen, we doen gewoon verder, tot we terug 1408 postings binnen hebben en starten dan terug maar met een derde deel :D :D :D :D

Fijne avond nog en welterusten!

Om te groeten: .....OET
Mvg

Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

Peetje Maurice

31 mar 2008, 21:48

papafreddy schreef:Dag Peet

In feitte is dit een dienstmededeling.
Ik vind het jammer dat ze voorgaande topic hebben afgesloten.
Dit verbreekt de continuteit van mijn verhaal, het volgt niet meer op elkaar, of ik nog zal verder doen weet ik niet
HET IS JE PLICHT ALS VOLWAARDIG HAWKIST VERDER TE DOEN!!!

Natuurlijk papafreddy dat je verder moet doen, ik zou zeggen, dit is een bevel! Ik weet het, de continuiteit van ieders verhaal is hiermee doorbroken, maar vrienden, we mogen niet bij de pakken blijven zitten!!! Dus iedereen is hier natuurlijk van harte welkom! Om het kort te houden, we doen gewoon verder, we kunnen toch moeilijk gaan overstappen op het onderwerp "Gezellige babbelbox voor hawkisten"....hier werd en wordt serieus gepraat, van gedachten gewisseld en niet gezeverd.

Vrienden, morgen is het 1 april .Het is de maand waarin ik in het jaar 1974 mijn eerste stappen gezet heb in Essentho, na drie zowat drie maand Lombardsijde. Dat betekent dus dat het nu 34 jaar geleden is dat ik een mijlpaal in mijn leven heb gezet. Ik heb er geen spijt van. Om dat alles een beetje in het geheugen te bewaren is een onderwerp als dit nodig!!!
Wie had 34 jaar geleden gedacht dat we over die tijd met elkaar op een forum zouden praten, langs de personal computer, de tijden zijn zwaar veranderd, of die in goede zin of in slechte zin veranderd zijn, ik zou het niet zo direct weten te zeggen. Maar wat ik wel weet dat er in die tijd van onze legerdienst nog ware vriendschap bestond, we hadden er destijds geen computer of enig ander chatprogramma voor nodig, het ging zo allemaal van zelf, hetgeen de laatste jaren niet meer zo vanzelfsprekend is....(jammer)

Mvg

Gast

31 mar 2008, 23:15

Tja, Ik weet het ook niet waarom deel 1 afgesloten werd, zal wel ergens te zien hebben met opslagcapaciteit, een gesloten topic kan nog wel geraadpleegd worden maar zal waarschijnlijk "bevroren" zijn als een soort PDF-bestand waarbij de bite's flink gereduceerd worden. Het zou zo moeten zijn dat er een link bijgevoegd wordt naar deel 1. En zoals altijd op internet wordt iets afgesloten zonder degelijke uitleg.
Exit Hawk.
Gr Willem

Peetje Maurice

01 apr 2008, 21:26

Ik merk dat er papafreddy een topic geplaatst heeft met zijn belevenissen in Essentho in het jaar 1976.
Er schijnt voor mijn topic "legerdienst te Lombardsijde, Essentho en Korbach deel twee" niet veel interesse te bestaan.
Hawk ziet het ook niet meer zitten, dus ik denk dat het beter is dat het dan maar beter is dat ik er ook definitief mee stop.
Het was me een waar genoegen, alleen heb ik het spijtig gevonden dat er zo weinig commentaar gekomen is van 'de echte milicien", die is hier amper aan bod gekomen. Het leven van de echte milicien die tegen wil en dank zijn tijd daar heeft verprutst, het heeft me een job gekost en ook nog wat anders, dat weten de trouwe lezers van mijn topic wel.

Ik ruim plaats voor de meer gevorderden, de KRO's en de KROO's.

Al bij al vind ik het heel spijtig dat de moderator mijn topic gesloten heeft. "Het begint zwaar te worden", dat is niet te vatten, ik denk dat de servers van seniorennet heel wat meer aankunnen.
Soms denk ik dat er andere factoren spelen.

Vrienden, het ga jullie goed, ik stop ermee :cry: :cry: :cry: :cry:

papafreddy

02 apr 2008, 00:15

Peetje Maurice schreef:Ik merk dat er papafreddy een topic geplaatst heeft met zijn belevenissen in Essentho in het jaar 1976.
Er schijnt voor mijn topic "legerdienst te Lombardsijde, Essentho en Korbach deel twee" niet veel interesse te bestaan.
Hawk ziet het ook niet meer zitten, dus ik denk dat het beter is dat het dan maar beter is dat ik er ook definitief mee stop.
Al bij al vind ik het heel spijtig dat de moderator mijn topic gesloten heeft. "Het begint zwaar te worden", dat is niet te vatten, ik denk dat de servers van seniorennet heel wat meer aankunnen.
Soms denk ik dat er andere factoren spelen.
Vrienden, het ga jullie goed, ik stop ermee :cry: :cry: :cry: :cry:
Hallo Peet

Sorry peet, maar de continuiteit was verbroken met het afsluiten van de topic.
Als er nu iemand nieuw bijkwam en hij begon maar deel 2 te lezen, is die het verloop van het verhaal kwijt.
Ja ik versta ook die moderator nie, zie mijn eerdere reaktie.
Graag had ik gehad dat we verder konden doen zoals we bezig waren.
Maar het laat u niet mijn verhaal verder te lezen.
Als u goed zou kijken heb ik sommige van uw reakties overgenomen.
Ik vond dat ze pasten in het verhaal.
Het ga je goed maar toch hopelijk tot hoors.

MVGr.
PapaFreddy
Gast

02 apr 2008, 01:21

Hey Peetje,
NEEN, niks gevorderden, het is zoals Fred schreef, waarom de continuiteit verbreken door een moderator ?? Het schetst de onverschilligheid van websitebouwers die vooral oppervlakkigheid tentoonspreiden. Ik schreef hier 24u geleden een episteltje om sommige omhooggeschopte veredelde internetgebruikers (mods) uit hun tent te lokken om toch enige tekst of uitleg te geven over hun beslissing dit topic te stoppen. Wie nog maar zulk antwoord gaf in een school met wetenschappelijke inslag mocht gelijk naar huis met een dikke buis. Dus Peetje...het heeft hélemaal niks met jou te zien zeer zeker niet ! Integendeel, je krijgt een schouderklopje ! :wink: Die slotjesplaatser daarentegen... :evil:

kd29

02 apr 2008, 20:14

Yo de mannen,

Gewoon verder doen op Essentho - Korbach part 2

Part 1 is nog altijd te consulteren indien nodig.

Greetz Fco-ke 43A Bravo :wink:

Afbeelding

radio-operateurke

03 apr 2008, 12:43

Zeker weten, 't is niet omdat deel 1 gesloten is, dat het verdwenen is. Alles blijft bij het oude, alleen op een nieuwe lei. De aanhouder wint. Groeten,

BLACKJACK

04 apr 2008, 11:27

Wel wel mannekes,
waar jullie zo'n probleem van maken.
Alles loopt toch gewoon door, wat is't probleem dan eigenlijk ?
Daarbij staat er toch duidelijk " deel 2". Als iemand iets zou missen of mankeren, kan iemand met een beetje verstand ( en dat hebben de meeste Hawkisten toch wel denk ik ), vermoeden dat er ook een deel een bestaat, en raadplegen.
So wat ?
Grtz,
BLACKJACK
SM 76-77, launcher te Essentho.

echt woar

04 apr 2008, 19:00

Hoy
Inderdaad Blackjack ...begrijp ook niet de heisa ..maarja ...als launcher -hahaha we waren maar... (heb toch mijn funktie naar chauffeurke kunne draaien :wink: ) ...
Kan -kan het niet zijn ..dat opslag van een niet geschreven tekst (zelfs na comp) toch behoorlijk ... opslikt .
Aan Lex ... was jij van de lichting van Jyjy dan -een franstalige maar was Nederlands zeker machtig ..ne blonde en dacht ook chauffeur ...,Bob was dat niet een BV ook ...indien wel .;heb hem samen met ..gekend
En voor Evarist ... inderdaad ..mijn belleke rinkt allang ...hahaha peleton links ..peleton rechts .;schuin links schuin rechts ... :wink:

Lex

04 apr 2008, 23:56

Aan echt woar,jyjy zegt mij niets maar kende in die tijd wel iemand met
bijnaam jay( Van Gucht uit Willebroek),welke het traject Duitsland- Belgie
deed met een 2pk en waar ik zelf ook nog met meegereden heb.Bob Nyet was inderdaad BV ik dacht 4 latter, de Weirdt 3 latten , Leurs 2 latten.
Heb ook wel iemand gekend die Franssprekend was ,die persoon heeft tijdens onze legerdienst bijgetekend.Ben nog een paar namen op het spoor gekomen van 2 mecaniekers Callebaut en Peers dacht ik,heb nog ergens fotos liggen van kamergenoten zal op later tijdstip trachten deze
te plaatsen ,wie is evarist?Bob Neyt was oorsponkelijk een site man maar heeft enkele maanden met mij doorgebracht op MT Delta tot zijn grote
ontevredenheid,zo heeft hij mij in die tijd gematst met verlof er was de keuze kerst of nieuwjaar, Bob koos kerst wat prachtig was voor mij , maar daagde gewoon niet op uit verlof. Zo tot de volgende keer dan maar.
Groetjes Lex