1971-72 - 43A Brakel
-
pioneer - Lid geworden op: 20 jan 2008, 01:16
Dag lukakobe,lukakobe schreef:Jean-Marie, nadat we elkaar eens "gezien" hadden, nu echt kennis gemaakt. Toch eigenaardig dat totaal onbekenden van toen, elkaar vandaag in dergelijke omstandigheden weer tegenkomen met een gemeenschappelijke achtergrond. Leuk.
Pioneer, wie je ook bent, heb je een beetje grond van de Delta meegebracht om op de schouw te zetten?
Diederik
Ik was in '78 sdt.milicien en als ik me niet vergis was jij Luitenant bij de Delta.Ik had onlangs nog een briefje met uw handtekening gevonden,
dat briefje heeft me in de tijd een paar dagen afwas doen in de keuken gekost
En nee ik heb niet een beetje grond meegebracht wat niet wegneemt
van het rare gevoel je hebt als je daar staat.De stilte is daar te snijden.
Wat me wel verbaasde was dat het éne moment de poort los was en dat half uur later een Duitse mercedes richting Delta rijdt om de poort terug op slot te doen.Buiten het kotje (zie vorige foto's) dat achter de berg lag waar vroeger de radar stond zijn alle gebouwen verdwenen alleen de fundaties liggen er nog.Wel geluk gehad dat we op tijd met de auto buiten waren of ik had daar nog gestaan
In ieder geval moest er iemand die richting uitgaan,parkeer uw wagen buiten de poort,dan kan je gemakkelijk door een opening die ze in de poort gemaakt hebben binnen geraken.
Groetjes eddy
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Hallo Astrid,Rhani schreef:Hallo Sonja,
Ik weet niet meer of Nina als planton in de St Bij gewerkt heeft. Coryn die ken ik ook nog ja, en Himschoot ook natuurlijk.
Zeg ik wist niet dat je nog een derde kind had, Anne-Greth, ik kan niet op de naam van je zoon komen maar Grace heb ik natuurlijk ook gekend in Brakel. Is Guido (mijn schoonbroer) niet haar Peter ? Door dat we allemaal een andere richting uit gegaan zijn na Brakel verlies je elkaar uit het oog he ? Ik heb ook gehoord dat de volgende reunie in Brakel zou zijn, nu nog Patrick overtuigen om te gaan. Dan nemen we ook onze dochter mee. Ik ben maar 1 keer op een reunie geweest en dat is al 12 jaar geleden, toen was ik in verwachting van Rhani. Dus wordt het tijd om nog eens te gaan. Ben benieuwd hoe het stadje er nu zal uitzien.
P.S. Ik heb (nog) geen internet thuis dus kan alleen maar op het werk gebruik maken van de computer. Dus kan alleen maar reageren tijdens mijn middagpauze.
groetjes Astrid
Ja hoor, ik heb nog een kleine meid van 9. Nou ja, klein. met 1.52 m en schoenmaat 38/39 ben je niet meer zo klein he. Zal eens een foto sturen se. Ik vrees dat ze een beetje in de richting van haar broer Johan gaat. Die is nu 28 en meet 2.18 m.
En wat Grace betreft ... je schoonbroer is daar inderdaad dooppeter van. We hebben het tijdens de reunie nog over haar gehad, Guido en ik.
Ik hoop dat we gauw meer nieuws krijgen i.v.m de reunie in Brakel. Het duurt nog wel heel lang maar je kan het niet vroeg genoeg weten ... toch!!! Een kwestie van op tijd logement te vinden want ja, daar ga je niet voor 1 dagje naartoe nietwaar!!!
Ik was er ook tijdens de Reunie van 2004 en heb toen een vakantiewoning geboekt voor een week in Altenbeken. Heb toen Edwin de ganse streek laten zien en hij vond het er prachtig.
Het stadje is wel veranderd hoor. Het was voor mij effe zoeken om alles terug te vinden. We zijn er ook nog eens op een Annentag geweest. In plaats van Belgen loopt het er nu vol Russen
groetjes, sonja
-
motorijder. - Lid geworden op: 03 apr 2008, 08:24
hallo diederiek,ja het is eigenaardig dat we nu eens zo kennismaken,maar ik vind het wel heel goed,nu kunnnen we toch eens verstandig praten,wat vroeger eigenlijk niet kon ,was dan nog maar 18j en had toen wel wat dicipline nodig,maar je was de slechtste nog niet ,de strengste vond ik onze bsm van de delta ,die was gekend als visoog,heb nooit zijn naam geweten tot op de reunie,ik begrijp eigenlijk niet waarom hij die naam had.ik ben al door verschillende mensen opgebeld geweest,tis toch wel eens plezant ,zo na 28j eens iets te horen.heb je nooit geweten dat ik de kolonel eens op een nacht voor de poort heb laten staan,op de delta site,die stond daar maar te brabbelen en ik verstond die niet ,ik belde naar de mannen boven in de kantine,en ik zei er staat een rus voor de poort,direkt kwamen die naar beneden ,met hofkens voorop,met de vignerons in de hand,tuurlijk aan de poort zag hij dat het de kolonel was,en dat ik die direkt moest binnen laten,de kolonel zie dat ik het goed gedaan had ,maar zijn pas had moeten vragen,en het mooiste van de grap hij was ook een west-vlaming.zoals ik.
hallo ik ben vermussche jean-marie,wie kent mij nog,ik zat in 43A in 1980.
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallookes iedereen!!
In de laatste berichtjes hier is even stilgestaan bij de UP en de DOWNS tijdens het verblijf daarin het verre Brakel! Het wel en wee dus!!
Graag wil ik bij deze mijn ervaringen even ter zake vertellen! Zo als jullie al weten was ik gezegend om daar mijn diensttijd tijdens de zomermaanden te vervullen . 't Ja natuurlijk is het weer een belangrijke faktor om in mijn geval met bijna niets anders dan positieve ervaringen ter plekke te vertellen!!
Maar de eerlijkheid gebied mij volledigheidshalve te zeggen dat ook IK daar soms zware eenzame momenten heb gekend dat ik het soms helemaal niet meer zag zitten hoor!!
Maar gezien mijn sterke ingesteldheid toen heb ik mij over deze zware momenten kunnen overzetten, mijn langste periode tussen twee verloven door was daar ong. zeven weken, wel ik jullie vertellen dat ik in die laatste week wel der even serieus heb doorgezeten, gewoon ik kan niet verklaren waarom, maar toch overviel mij dat!! Wat mij destijds terug op de rails bracht was de mooie muziek waar wij toen mee leefde zoals Saturday Night Fever, grease enz. enz.Dus, ik loste het probleem niet op door in de kantien te gaan hange hoor!!
En gelukkig tot op dit eigenste ogenblik heeft mij die ingesteldheid welke wij toen hadden mij in recente moeilijke momenten er door geholpen!!
Dit wou ik wel even kwijt!
GRTZ,
EMTEEKEN
In de laatste berichtjes hier is even stilgestaan bij de UP en de DOWNS tijdens het verblijf daarin het verre Brakel! Het wel en wee dus!!
Graag wil ik bij deze mijn ervaringen even ter zake vertellen! Zo als jullie al weten was ik gezegend om daar mijn diensttijd tijdens de zomermaanden te vervullen . 't Ja natuurlijk is het weer een belangrijke faktor om in mijn geval met bijna niets anders dan positieve ervaringen ter plekke te vertellen!!
Maar de eerlijkheid gebied mij volledigheidshalve te zeggen dat ook IK daar soms zware eenzame momenten heb gekend dat ik het soms helemaal niet meer zag zitten hoor!!
Maar gezien mijn sterke ingesteldheid toen heb ik mij over deze zware momenten kunnen overzetten, mijn langste periode tussen twee verloven door was daar ong. zeven weken, wel ik jullie vertellen dat ik in die laatste week wel der even serieus heb doorgezeten, gewoon ik kan niet verklaren waarom, maar toch overviel mij dat!! Wat mij destijds terug op de rails bracht was de mooie muziek waar wij toen mee leefde zoals Saturday Night Fever, grease enz. enz.Dus, ik loste het probleem niet op door in de kantien te gaan hange hoor!!
En gelukkig tot op dit eigenste ogenblik heeft mij die ingesteldheid welke wij toen hadden mij in recente moeilijke momenten er door geholpen!!
Dit wou ik wel even kwijt!
GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Hallo Emteeke,
Ja da hadden we allemaal wel eens hee een mindere periode. Zeker als je dan lang van huis was en je alleen legermakkers had om op terug te vallen. Zo heb ik het altijd ervaren, iedereen had wel eens een dipje, dan kon je meestal wel bekomen bij je kamergenoten, want wie begreep je tenslotte even goed dan diegene die in hetzelfde schuitje zaten hee.
Als Kroo hadden we natuurlijk een pak voordelen tegenover de miliciens maar kwestie van heimwee hebben wij daar ook ons deel gehad. Vooral bij het afzwaaien van makkers was het wel eens lastig. Blij omdat ze er vanaf waren maar toch spijt dat je zelf niet in hun schoenen stond.
Ik had dan nog 3 maand bijgetekend (dromer hee) en toen mijn lichting ginder vertrok was het efkes slikken. Gelukkig hadden we ondertussen wel nieuwe makkers gemaakt waar je dan terecht kon.
Ik heb mijn heimwee nooit verdronken in de bar ooffr zenne, natuurlijk waren we niet altijd even helder in ons hoofd maar ja das gelijk ge natuurlijk zelf ingesteld zijt. Ik heb een makker gekend die op manoeuvre vertrok met ne ganse kittzak vol blikjes bier (kon op de duur nie meer zonder spijtig genoeg - stond 'smorgens op en direct in de kast voor bier) dan denk je ook wel eens verder na. Maar dat waren uitzonderingen. Ze zeiden wel eens dat je bij het leger leert bier drinken, ik kan zeggen dat ik daar mijn pintjes gedronken heb (met mate(n) natuurlijk) maar ik ben het dan toch verleerd na al die jaren zenne.
Onze vrije tijd spendeerden we ofwel op onze kamer met Risk spelen, ofwel in de bar,de cinema of naar Brakel City.
Toen ik uiteindelijk zelf afzwaaide deed ik dit gelijktijdig met een kroo van een latere lichting, die ik nu nog steeds als een van mijn beste vrienden beschouw.
Kameraadschap was een van de belangrijkste zaken die we ginder hadden om erdoor te komen. Ik weet niet of dit nu nog veel van toepassing is in deze moderne tijd maar toen was dit volgens mij echt nodig.
Groeten vanuit Lokeren,
Dany
Ja da hadden we allemaal wel eens hee een mindere periode. Zeker als je dan lang van huis was en je alleen legermakkers had om op terug te vallen. Zo heb ik het altijd ervaren, iedereen had wel eens een dipje, dan kon je meestal wel bekomen bij je kamergenoten, want wie begreep je tenslotte even goed dan diegene die in hetzelfde schuitje zaten hee.
Als Kroo hadden we natuurlijk een pak voordelen tegenover de miliciens maar kwestie van heimwee hebben wij daar ook ons deel gehad. Vooral bij het afzwaaien van makkers was het wel eens lastig. Blij omdat ze er vanaf waren maar toch spijt dat je zelf niet in hun schoenen stond.
Ik had dan nog 3 maand bijgetekend (dromer hee) en toen mijn lichting ginder vertrok was het efkes slikken. Gelukkig hadden we ondertussen wel nieuwe makkers gemaakt waar je dan terecht kon.
Ik heb mijn heimwee nooit verdronken in de bar ooffr zenne, natuurlijk waren we niet altijd even helder in ons hoofd maar ja das gelijk ge natuurlijk zelf ingesteld zijt. Ik heb een makker gekend die op manoeuvre vertrok met ne ganse kittzak vol blikjes bier (kon op de duur nie meer zonder spijtig genoeg - stond 'smorgens op en direct in de kast voor bier) dan denk je ook wel eens verder na. Maar dat waren uitzonderingen. Ze zeiden wel eens dat je bij het leger leert bier drinken, ik kan zeggen dat ik daar mijn pintjes gedronken heb (met mate(n) natuurlijk) maar ik ben het dan toch verleerd na al die jaren zenne.
Onze vrije tijd spendeerden we ofwel op onze kamer met Risk spelen, ofwel in de bar,de cinema of naar Brakel City.
Toen ik uiteindelijk zelf afzwaaide deed ik dit gelijktijdig met een kroo van een latere lichting, die ik nu nog steeds als een van mijn beste vrienden beschouw.
Kameraadschap was een van de belangrijkste zaken die we ginder hadden om erdoor te komen. Ik weet niet of dit nu nog veel van toepassing is in deze moderne tijd maar toen was dit volgens mij echt nodig.
Groeten vanuit Lokeren,
Dany
-
En over het gedrag van sommige van die "kleine simpele soldaatjes" tegenover de vrouwelijke militairen zullen we maar zwijgen zeker??petrol schreef:Wat lees ik in een van de vorige postings.
"Als Kroo hadden we natuurlijk een pak voordelen tegenover de miliciens".
Discriminatie tegeover de kleine simpele soldaat was bij het leger nooit ver weg.
sonneke
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Goeienavond,mucki schreef:ontwaar ik hier een beetje onvrede tussen beroeps en dienstplichtigen?
Mense, mense 't is lente, tracht overeen te komen!! De soep is de kolen niet waard!!IK zal eens iets zeggen zie!! Als het er op aan kwam daar in Brakel kwam ik als milicienke beter overeen met de beroeps als met de andere miliciens!!!
Maar toch milicien en/of beroeps, wij waren en zijn toch nog steeds een grote Hawk-familie!! Zo is het toch hee..!!
En een zogegd klasseverschil komt evenzeer in de prive voor hoor!!! Als den enen wat meer mag of kan is't al ambras!!Ik kan er over meepraten!!
GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
We komen goed overeen hoor. Geen paniek EmteekeEmteechauffeurke schreef:Goeienavond,mucki schreef:ontwaar ik hier een beetje onvrede tussen beroeps en dienstplichtigen?
Mense, mense 't is lente, tracht overeen te komen!! De soep is de kolen niet waard!!IK zal eens iets zeggen zie!! Als het er op aan kwam daar in Brakel kwam ik als milicienke beter overeen met de beroeps als met de andere miliciens!!!![]()
![]()
Maar toch milicien en/of beroeps, wij waren en zijn toch nog steeds een grote Hawk-familie!! Zo is het toch hee..!!
En een zogegd klasseverschil komt evenzeer in de prive voor hoor!!! Als den enen wat meer mag of kan is't al ambras!!Ik kan er over meepraten!!
GRTZ,
EMTEEKEN
Gewoon efkes op mijn "strepen" staan hé
Hawkisten, nou ja, met een TTRíst er tussenin, vormen een hechte familie ... of het nu miliciens of beroeps zijn enne ... zeurpieten zijn er inderdaad overal nietwaar!!!
lieve groetjes, sonneke
-
hallo ,kroo 's deden ook maar hun plicht, ik heb er nochtans wel wat verslagen van gehad,maar in feite had ik ze wel verdiend,er was er ene die ik nooit vergeet ,floren genaamd,man had ik daar verslagen van gehad,maar toch zou ik die wel eens willen terug zien.de slechtste wegens machtsmisbruik waren de mp's,die dachten dat ze iets meer waren,ik was eens 7 x tegengehouden en kreeg 7 verslagen op een dag,ik kreeg daarvoor 6 dagen per verslag,dat vergeet ik nooit,42 dagen licht arrest,die kazerne blonk daar van mij.ik was daar een jaar in dienst en had 150 dagen licht arrest,en 16dagen zwaar gekregen ,als milicien heb ik maar 3 verslagen gekregen,en dien kon mij dan nog van in brakel.ik heb er toch goei herrineringen aan in brakel,1980 staat in mijn geheugen.
-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Hallo mountenbiker.motorijder. schreef:ik heb er toch goei herrineringen aan in brakel,1980 staat in mijn geheugen.
Alle grapje op een stok motorrijder.
Mijn vrouw had daar in 1980 een kozijn die daar ook was, zou je hem kennen?
Hij noemde Patrick Bruyneel.
Zeg je dat iets??
MVGr.
PapaFreddy
-
hallo papa freddy,die naam zegt me wel iets,maar om gezichten erop te plakken,ik kon er veel ,maar foto's zeggen dikwijls meer.den bottel die staat nog in mijn geheugen gegrift. gr jm