1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sonneke44

19 apr 2008, 11:08

motorijder. schreef:hallo papa freddy,die naam zegt me wel iets,maar om gezichten erop te plakken,ik kon er veel ,maar foto's zeggen dikwijls meer.den bottel die staat nog in mijn geheugen gegrift. gr jm
Ja, wie kende Den Bottel nu niet. Dat is eentje om nooit te vergeten hoor!!! Het groepje waar hij toe behoorde was er eentje van de "zware" jongens. Eentje heb ik later nog ontmoet in Brasschaat ... de Chris De Pauw. Zou wel graag eens weten waar die nu uithangt.

groetjes, sonneke

motorijder.

19 apr 2008, 12:40

hey sonneke,ja de chris ken ik ook,daar heb ik zelfs nog een verslag van liggen,heb er iets van gehoord waar die zit maar ben dat vergeten.ja op de reunie kom je nogal wat te weten.

gr jm
hallo ik ben vermussche jean-marie,wie kent mij nog,ik zat in 43A in 1980.

Miva

23 apr 2008, 16:06

Hallo iedereen,

Heb vandaag toevallig deze forum ontdekt van het 43 A. Ik heb zoveel bekenden gezien. Wat is de tijd voorbij gevlogen.
Ikzelf ben van 76 tot 88 gekazerneerd geweest in Brakel.
Bij den Delta en nadien de Alfa.
Sonneke, manta ( Bettes), Bernabe, Astrid doe de groetjes aan Patrick, Suzy heb ik overlaast nog gezien en dit was niet op de reunie.
Man een fantastische tijd was dat.

Groetjes aan alle 43ers

sonneke44

24 apr 2008, 13:31

Miva schreef:Hallo iedereen,

Heb vandaag toevallig deze forum ontdekt van het 43 A. Ik heb zoveel bekenden gezien. Wat is de tijd voorbij gevlogen.
Ikzelf ben van 76 tot 88 gekazerneerd geweest in Brakel.
Bij den Delta en nadien de Alfa.
Sonneke, manta ( Bettes), Bernabe, Astrid doe de groetjes aan Patrick, Suzy heb ik overlaast nog gezien en dit was niet op de reunie.
Man een fantastische tijd was dat.

Groetjes aan alle 43ers
Hé Miva,
Vertel eens iets meer over jezelf als je wil. Hoe meer bekenden hoe beter .... toch???? Of, had je zoveel op je kerfstok daar in Brakel :wink:

groetjes, sonneke

Emteechauffeurke

27 apr 2008, 08:31

Goedemorgen!!

Hallo Miva, ook van mijn kant, laat eens wat meer horen van jou!! Misschien kennen wij mekaar goed! Wie weet ?? wanneer was je daar bij den Delta??

Ja, precies 30 jaar geleden was Brakel zich (misschien met een bang hartje?? :P :P ) aan het voorbereiden op onze komst uit het verre Belgie!! Zich afvragend met welk vlees in de kuip ze gingen te maken hebben?? Ondertussen leert de geschiedenis ons dat dat stukje vlees een goede filee puur was!! :P :P Jaja, toen begon voor mij het GROTE Brakelavontuur!!
Met een bang hartje waren we de uurtjes aan het aftellen!!

GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

Miva

28 apr 2008, 09:43

Goedemorgen,

Kom even kijken, veel tijd heb ik niet, heb het nogal druk, maar na de 7 mei ben ik terug en zal ik wat meer vertellen, tot dan.

Groetjes

motorijder.

28 apr 2008, 09:48

ben wel benieuwd.

jm

Crew Chief

02 mei 2008, 20:14

Beste Hawkers,
dit duurde wel eventjes, 43 (wat een toeval) pages lezen, en ik heb er enorm van genoten. Wat mij wel even van het hart moet is dat ik soms een serieus pakje zelfverheerlijking heb ontdekt en sommige mensen er niet voor terugschrikken andere OOffr als arogant (page 27) of als snotneus (page 25) omschrijven. Als je dat wil doen kun je misschien beter in Nederland gaan wonen.
Ja, Sonjaken en Emteeken ik ben die arogante, US boots dragende, overacting LEPLAE. Waar jullie het halen weet ik niet want ik heb nooit met jullie samengewerkt. Swat, ik wilde dit toch even kwijt en deze Log is er tenslotte niet om met modder te gooien.
Wat de foto, geplaatst op 01 feb 08 betreft, de gids is niet Johan Symoen (die bestond ook in 43A) maar Jean Pierre Symoen. Deze is nu AdjtChef en S3 in CC Mat&Sp te Ieper. Daniel " de Piet" Velleman is gehuwd met een Amerikaanse en woont over de grote plas. Serge Vanhoutte is officier geworden en officiert in Lombardsijde. Stefaan Dewilde is AdjtChef en de laatste keer dat ik hem zag was als hoofd van de keuken in het "papschooltje" in Zedelgem. Bob Soens is enkele maanden geleden overleden. Jean Pierre Hofkens, ook ergens tegengekomen op deze Log, werkt in Ieper en gaat binnen enkele maanden op pensioen. Jef Schuurmans is al een tijdje op pensioen. Stonne Corteenray (loaderoperator en cantinier D site) is in alle eenzaamheid overleden. Hubert Hemeleers TO, BCO geweest, is al terug OOffr. Bart Derre, ooit getrouwd met Karin (werkte op het Srt), heeft het gemaakt bij de ESA. Hij heeft een titel die amper op een stempel past en het voorzitterschap bij vergaderingen die te maken hebben met de veiligheid omtrent het Gallileo project van ESA. Deelnemers van België zijn meestal op rust gestelde generaals. Kun je voorstellen als hij van zijn tong laat vallen dat hij vroeger 1SgtMaj was dat die mannen opkijken. Hij woont nu in de nabijheid van Rome. Willem Glorieux werkt in het TopTeam in Ieper.
Dit was een beetje randinformatie.
Wat mijzelf betreft, in 1993 heb ik mutatie gedaan naar Heidelberg nadat mijn vorige mutatie naar Möchengladbach, wegens herstructureringsplannen, werd geannuleerd en een klein dispuutje met de OBBSD in de cinemazaal. Voor de mensen die het niet meer weten dat was toen de generaal een woordje uitleg kwam geven over de modaliteiten m.b.t. de mutaties en ik hem erop wees dat elke mutatie herzienbaar is en dat geen enkele mutatie 100% vast staat. Generaalke was effkes de draad kwijt en Aster Arens heeft ingegrepen. Arogant niet??! Enkele dagen later mocht ik op audiëntie bij Aster en mij werd medegedeeld dat ik internationaal zou gaan werken, waar?, geen idee, vul maar een ModB in, je bent weg. Vijf en een half jaar Heidelberg, tussen al die Amerikaantjes, heerlijk....alle dagen die glanzende bottinnekes en niemand die daarover aan het zeiken was. Raad eens wie de commandant van het Belgisch Steunelement was ??? Daele Lesley toen majoor. Serge Vanhoutte was verantwoordelijk voor de housing (DHF) en Bart Derre werd secretaris. Ik was verantwoordelijk voor de S4. Vier ex-43ers op amper 10 man, geen slechte score. Na deze periode heb ik nog eventjes een drietal jaar op de Staf van de 17 MecBde te Spich meegepikt om aansluitend onderrichter te worden in de Log School in Doornik. Sedert 2003 ben ik militair af maar gelukkig kan ik nog steeds bottinnes dragen, raad eens welke? Het Veiligheidskorps van Justitie is mijn nieuwe roeping. Marc Sempels (SP) heeft trouwens ook deze stap gezet alsook een mekanieker maar zijn naam ontvalt mij.
Voila, dat was toch al een begin. Ik ga nu mijn externe aansluiten en deze Log volgooien met foto's.

Groeten aan allen
Pla

motorijder.

02 mei 2008, 21:27

heilaba,ben jij dan dominiqeu lepla ,dan moet je mij toch kennen ik zat in 1980 in delta bij jou,ik zie je zo voor me,en die simoens is dat dien die met alex derijkere zijn zus getrouwd was.hofkens zie ik ook nog voor me.je moet me wel nog kennen ,ik was altijd gestraft .ben vermussche.

Crew Chief

02 mei 2008, 21:54

Afbeelding

Foto uit 1975 in Lombardsijde, Kpl JM Degruyter, Kpl Leplae, Kpl Johan Demuynck
Afbeelding

Loeke Raymaekers en Eddy Willockx, net uit de bar op de bus voor het vertrek op ASP.

Afbeelding

Loeke Raymaekers en Jean Pierre Hofkens, een van de twee ligt in het verkeerde bed.
Afbeelding
Jan Van Roose, Jean Marie Degruyter, Jean Pierre Symoen, De Witten, Pierre Desutter, Jean Van Loo, Wielfaert, Stonne Corteenray en achteraan in het zonnetje Bottel. Kalamaki Beach Kreta 1977
Afbeelding
Patrick Claeys, Bottel, Pierre Desutter en Dominique Leplae. Haven Chania 1977

Afbeelding
ASP 1977 Jean Van Loo, Dominique Leplae, Jean Pierre Desutter,Bottel en Stonne Corteenray op Kalamaki Beach Kreta
Afbeelding
Crewman Munckske wenst " die zien we nooit meer .... terug"
Afbeelding
Poorterke en Leplae aan de Launcher in Kreta, Poorter was nog nie nuchter!
Afbeelding
De Kapper "Kapt De Pauw" zwaar aan het nadenken, net niet op de foto is Dirk Van Rillaer.
Afbeelding
Op Tac Eval, Marc Kajpus, Leplae Dominique, Erwin Truyens, Bernabe " den Berre" en Bottel, wie Bottel vastheeft weet ik niet.

Nog eventjes geduld, er komen er nog.
Groeten
Pla

Crew Chief

02 mei 2008, 22:01

motorijder. schreef:heilaba,ben jij dan dominiqeu lepla ,dan moet je mij toch kennen ik zat in 1980 in delta bij jou,ik zie je zo voor me,en die simoens is dat dien die met alex derijkere zijn zus getrouwd was.hofkens zie ik ook nog voor me.je moet me wel nog kennen ,ik was altijd gestraft .ben vermussche.
Ja man, ik heb 18 jaar in Brakel gezeten en heb ontelbare mensen zien komen en gaan. Vermussche zegt mij iets maar ik kan niet direct een link leggen. Alex is inderdaad de schoonbroer van JP Symoen.
Pla

motorijder.

02 mei 2008, 22:09

ja ik begrijp het wel al die mensen die komen en gaan ,ik heb er ook maar een jaar gezeten,was het meer dan moe ,alledagen gestraft,nadien moest ik terugkomen als milicien.zal ook nog wel eens foto's opzetten,moet alleen nog kijken hoe het moet,zit hier ook nog niet lang op.ik heb intussen ook kontakt met jef scheurmans,en met stan kortzorg,die was mijn kamer genoot,willem glorieu heb ik gezien met de reunie als ook jean van loo,man wat gaat de tijd toch vlug.

gr jm

Crew Chief

02 mei 2008, 22:23

Afbeelding
Bottel, een NL Evaluator en Dominique Leplae Kalamaki Beach 1977
Afbeelding
Eddy Gijbels, Seppe Vandersteen, vooraan Emmers, met zijn rug naar de camera is Luc Eeckhout en rechts achteraan zien we nog Bob Soens
Afbeelding
Vooraan Kapt Daele, JP Symoen met vaandel
Afbeelding
Fons Deceuninck (met baard) en naast hem Bosko als ik mij niet vergis
Afbeelding
Bosmans met zijn meute
Afbeelding
Leplae Dominique, Max Robben, JP Symoen, Maria Vandenhove en Marc Kajpus, het tipje van de neus is van Luc Vandenbrul planton MMO.
Pla

Crew Chief

02 mei 2008, 22:48

Afbeelding
David Boels, Dominique Leplae, Willy Desmedt en Francky Derous
Afbeelding
Joepie, 99 %, ik word nog generaal.
Afbeelding
Van Dyck, Testelmans en Broos op de afterparty na de Msl Away Party
Afbeelding
Walter geeft een tournéé.
Pla

motorijder.

03 mei 2008, 13:45

jean-marie vermussche samen met gunter troost