foto's van de vroegere kazerne van Kaster(Duitsland)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

kyara

23 apr 2008, 16:42

Na herhaalde pogingen vind ik het spytig dat i!k nog geen reactie gekregen heb van iemand die eventueel foto's zou hebben van die vroegere kazerne.Dank

laermans

01 mei 2008, 23:36

Hallo Kyara,
In ben in Kaster geweest van 1964 (opening 53 Smd) tot 1968 (mutatie naar Kapellen-Erft).
Spijtig genoeg heb ik denkelijk geen foto's van Kaster.
Veel goede herinneringen heb ik wel.
Ik was werkzaam in het CTR (transmissiecentrum) en ben als 1ste militair van de Luchtmacht in Kaster burgerlijk getrouwd (de burgemeester-officier van de burgerlijke stand was Cdt Haentjes en de getuige was Adjt Lommen Secretaris) op 15 maart 1968.
Waar is de tijd gebleven, mijn echtgenote is ondertussen ook al 3 jaar overleden.
Groetjes
John

kyara

03 mei 2008, 10:28

Hallo John,ik heb de volledige 10maanden in kaster verbleven na 2maand opleiding te Koksyde.Ik was by de UDA's anno 1971-1972,en heb zo een 64-tal wachten geklopt aan de missilles en ook op de launching.Nog een paar off. en onderoff. ken ik nog van naam,zoals LT. BAEKE ,CHEF DE WILDE en SERGEANT SWINNEN

groetjes Kyara

friendly

28 aug 2008, 16:19

dat zegt me wel iets da trouwen meen mij dat te herineren
t'zal wel over waaien zeker

rikkepie

29 aug 2008, 20:37

Beste, in 1976 verbleef ik ook te kaster en dat acht maand , jammer genoeg heb ik ook geen enkele foto van de kazerne wel enkele van mijn kamergenoten op de kamer en dan nog gefotografeerd met zo een pocet cameratje van mijn voeten , nu ja het waren zalige maanden daar in Kaster veel te vlug voorbij gegaan . groetjes Rik Dequae Stamnr 7600872
:cry: :cry: :cry:
rikkepie@skynet.be

Duitz

31 aug 2008, 21:20

ik heb nog wat foto's van Putz-Kaster en site maar heb geen scanner,
zal eens naar kameraad vragen. heb er gelegen van okt.65 tot juli.66
veel rotwachten geklopt 81 !
niet geschoten is ook gemist

Prutser

02 nov 2008, 11:27

Beste KYARA,

Ik ken je van "haar noch pluim" … maar HEEL TOEVALLIG (in grote letters) wandel ik op het Seniorennet door het forum 'Legerdienst' en merk ik jouw vragen m.b.t. foto 's over de UDA-kazerne in Kaster (Duitsland).
Ik ben 'Jan Willems' … heb mijn legeropleiding 'genoten' in Koksijde vanaf 01 oktober 1971 … Ongeveer 2 maanden nadien werd ik doorgestuurd naar Kaster (Duitsland) waar ik arriveerde op 26 november 1971. Ik ben afgezwaaid op 27 september 1972.
Aan het hoofd van de kazerne stond toen éne Commandant-Majoor Paeleman.
Namen als luitenant Baecke, sergeanten (of eerste sergeanten) De Wilde en Swinnen klinken me niet vreemd in de oren. Ik meen mij ook nog éne Vlaeminck te herinneren …
Nadat ik jouw vraag/vragen op het forum had gelezen m.b.t. dekazerne in Kaster, ben ik op zoek gegaan naar informatie over mijn verblijf als milicien aldaar (o.a. via mijn militair paspoort) …
Mijn stamnummer was 71.11967. Ik behoorde dus tot de Luchtmacht – Groep MSL - 9de Wing Missils – 53ste Smaldeel – SPB 7 – 4090 BSD. Ik behoorde tot "Flight E" … en behaalde mijn UDA-brevet op 13 en 14 april 1972.
Als ik mij niet vergis was ook Freddy De Kerpel (gewezen bokskampioen) gekazerneerd in Kaster. Hij zwaaide (denk ik) af toen ik pas één of twee maanden in Kaster was.
Er waren blijkbaar meer sportieve toppers (van toen) in Kaster gelegerd. Ik meen mij ook éne Staf Van Cauter te herinneren. Hij behoorde toen (denk ik) tot het Olympisch wielerteam dat een medaille heeft gewonnen in de 100 km ploegentijdrit (later … denk ik … overleden aan een hartstilstand).
Op "mijn" kamer lagen ook enkele (sub ??)toppers … ik herinner mij een volleybalspeler van de toenmalige eersteklasser Ibis Kortrijk, een (goede) voetballer van Herenthout (Gilbert Vanderlinden), een (goede) basketspeler uit het Antwerpse (Rudi Goossen ??) … er was ook een toenmalig beloftevol liefhebber-wielrenner uit Buggenhout (Rudy Brusselmans) ... sommigen onder hen die heel wat extra faciliteiten kregen … jongens waarmee ik (als kleine provinciale voetballer) soms ging joggen …

Beste Kyara, ik zal jou via een privé-bericht een 4-tal foto 's overmaken …. Het zijn geen foto 's van de kazerne zelf … Het zijn wel foto 's van de raketbasis waar wij de wacht moesten doen.

Ik herinner mij nog zeer goed dat op deze NATO-basis (waar ook Amerikanen waren gevestigd) zeker GEEN foto 's mochten genomen worden … Zoiets klonk in de oren van een toen (licht) 'rebellerende' jongeman (die ik toen was) als een aansporing om het TOCH te doen … Zodoende trok ik op een dag met mijn "voorhistorisch kodakske" onderaan in mijn gasmasker op wacht en nam dan stiekem foto 's van de (sommige met kernkoppen geladen) raketten toen die (af en toe bij wijze van oefening) uit hun onderaardse bunkers werden getransporteerd via de aanwezige rails … Ik herinner mij dat dit (toen) een hele kick betekende voor mij.
Ik heb die foto 's teruggevonden, heb ze (vandaag) gescand zodat ik de foto 's nu ook digitaal op mijn PC heb staan (de kwaliteit is uiteraard niet 100%). Ik zal ze jou in de komende uren proberen over te maken via een privé bericht.

Ik maak evenwel graag van de gelegenheid gebruik om hier enkele namen van kamergenoten van toen te 'publiceren' (sommigen met een vraagteken omdat ik de juistheid van de naam niet 100% meer weet). Mochten er (ondertussen) "senioren" tussen zitten die dit lezen en zich hierin herkennen, dan mogen ze altijd via dit forum contact opnemen :
Gilbert Vanderlinden (Herenthout) – Staf Rombouts (uit het Antwerpse) – Van der Spiegel (Aalst ???) – Rudi Goossen (uit het Antwerpse ??? Wilrijk ???) – (Dominique ???? Lagast ??? – volleybalspeler bij IBIS Kortrijk) – Vandervloet – De Smyter (uit het Gentse ???) – Robberechts – Aerts (uit het Antwerpse) – Peers – Van de Walle (West-Vlaanderen) – Soetaers of Suenaerts (uit Limburg) – Claus (???) - … zelf was ik (Jan Willems) de enige Brabander op de kamer.

Vriendelijke groeten,
Prutser