1976 Memoires van uit Essentho 62A Hawk
-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Ziehier mijn belevenissen op:
Donderdag 20-05-1976
Niks te melden, niets opgeschreven, jammer!!!
Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

MVGr.
PapaFreddy
Donderdag 20-05-1976
Niks te melden, niets opgeschreven, jammer!!!

MVGr.
PapaFreddy
-
Vrijdag 21-05-1976
Verlof tot en met woensdag 26-05-1976.
Eindelijk na 7 weken Duitsland naar huis, eindelijk de geliefden en vriendin terugzien.
Ik ga in burger naar huis, vorige maal had ik het aangedurfd in Service Dress naar huis te gaan, niet te doen.
Elke maal dat ik een mindere in graad tegen kwam moest ik mijn valies neer zetten om terug te kunnen salueren.
Die mindere in graad waren politie agenten en rijkswachters.
De afstand van het station naar mijn huis is toch een afstand van 4 km, die ik afleg in een tijdspanne van 3 kwartier, maar door dat gedoe duurde het toch anderhalf uur.
MVGr.
PapaFreddy
Vrijdag 21-05-1976
Verlof tot en met woensdag 26-05-1976.
Eindelijk na 7 weken Duitsland naar huis, eindelijk de geliefden en vriendin terugzien.
Ik ga in burger naar huis, vorige maal had ik het aangedurfd in Service Dress naar huis te gaan, niet te doen.
Elke maal dat ik een mindere in graad tegen kwam moest ik mijn valies neer zetten om terug te kunnen salueren.
Die mindere in graad waren politie agenten en rijkswachters.
De afstand van het station naar mijn huis is toch een afstand van 4 km, die ik afleg in een tijdspanne van 3 kwartier, maar door dat gedoe duurde het toch anderhalf uur.
MVGr.
PapaFreddy
-
Gast
Hey Fred,
ik heb de fotoserie even doorgenomen, op foto 52 herken ik Cdt Titeca, bij foto 64 meende ik adc Janssens te herkennen, en foto 104 ben jij in close-up. Ik ben helaas ook niet goed in het onthouden van gezichten...maar met u heb ik veel samengewerkt en heb ik onthouden. Cdt Titeca was een strenge cdt maar met het hart op de juiste plaats, heb ik ook onthouden...onze aalmoezenier Johan...komt die nog ?? In ieder geval zou ik jullie wel graag nog eens ontmoeten. Maar ja...wie herinnert zich nog dat Kroo'tje na al die jaren...het zou me overkomen om bij het "vreemdelingenlegioen" te zitten. Ik ben stikjaloers op mijn Para-cdomaatje van het 1para, ik ging al met hem mee naar een opendeurdag in Diest, en ondanks geleden van 1970 kende iedereen daar nog iedereen. Elite-eenheden steken er altijd bovenuit...zij hebben tenslotte méér meegemaakt dan wij. In ieder geval was ik zoals de meesten zeker...geen echte contacten leggen tijdens de legerdienst...we dachten niet na over onze iets oudere dag...nu zouden we blij zijn met onze (rijke) gezamenlijke herinneringen uit die mooie onbezorgde tijd in Lombardsijde en Essentho....ik heb er spijt van Fred...dat ik toendertijd dacht dat alles in mijn jong en onaantastbaar geheugen bewaard zou blijven...niet dus.
Groet,
Willem
ik heb de fotoserie even doorgenomen, op foto 52 herken ik Cdt Titeca, bij foto 64 meende ik adc Janssens te herkennen, en foto 104 ben jij in close-up. Ik ben helaas ook niet goed in het onthouden van gezichten...maar met u heb ik veel samengewerkt en heb ik onthouden. Cdt Titeca was een strenge cdt maar met het hart op de juiste plaats, heb ik ook onthouden...onze aalmoezenier Johan...komt die nog ?? In ieder geval zou ik jullie wel graag nog eens ontmoeten. Maar ja...wie herinnert zich nog dat Kroo'tje na al die jaren...het zou me overkomen om bij het "vreemdelingenlegioen" te zitten. Ik ben stikjaloers op mijn Para-cdomaatje van het 1para, ik ging al met hem mee naar een opendeurdag in Diest, en ondanks geleden van 1970 kende iedereen daar nog iedereen. Elite-eenheden steken er altijd bovenuit...zij hebben tenslotte méér meegemaakt dan wij. In ieder geval was ik zoals de meesten zeker...geen echte contacten leggen tijdens de legerdienst...we dachten niet na over onze iets oudere dag...nu zouden we blij zijn met onze (rijke) gezamenlijke herinneringen uit die mooie onbezorgde tijd in Lombardsijde en Essentho....ik heb er spijt van Fred...dat ik toendertijd dacht dat alles in mijn jong en onaantastbaar geheugen bewaard zou blijven...niet dus.
Groet,
Willem
-
Zaterdag 22-05-1976
Ben in verlof in het zonnige België.
Dan niks te melden.

MVGr.
PapaFreddy
Zaterdag 22-05-1976
Dan niks te melden.

MVGr.
PapaFreddy
-
Zondag 23-05-1976
Dan niks te melden
MVGr.
PapaFreddy[/quote]
Zondag 23-05-1976
Dan niks te melden
MVGr.
PapaFreddy[/quote]
-
Hallo WillemHawk schreef:Hey Fred,
ik heb de fotoserie even doorgenomen, op foto 52 herken ik Cdt Titeca, bij foto 64 meende ik adc Janssens te herkennen, en foto 104 ben jij in close-up.
Groet,
Willem
Het gene dat je zegt klopt, goe mens, ik zou het nie kunnen.
Je hebt nog een goed visueel geheugen na 32 jaar, om jaloers van te zijn.
Je hebt het of nie, en ik heb da nie!!!
Wie is dan die adc Janssens?
Je zou er nog moeten herkennen o.a Leon Aerts.
Die was het hoofd van de keuken, ik denk dat je ook bij hem moest zijn om je bar rekeningen te betalen zoals bij ons.
Zie bijhorende link:
http://groups.msn.com/essenthokorbach62 ... otoID=1410
Kol Vereecke komt ook op de foto's voor.
Op de foto's die jij mij hebt aangebracht staat ook Cdt Puype, deed soms dienst op de BOC.
Was van de A batt.
Ja ik kom zo maar effe 6x maal voor op de foto's
Zo dat was het dan effentjes
MVGr.
Freddy
-
Maandag 24-05-1976
Dan niks te melden.
MVGr.
PapaFreddy
Maandag 24-05-1976
Dan niks te melden.
MVGr.
PapaFreddy
-
Dinsdag 25-06-1976
Dan niks te melden.

MVGr.
PapaFreddy
Dinsdag 25-06-1976
Dan niks te melden.

MVGr.
PapaFreddy
-
Woensdag 26-05-1976
Vandaag laatste dag verlof en terug reis met de DVT!
Na mijn aankomst ben ik nog eens naar de BAR geweest om mijn eten te bestellen voor morgen.
Een probleempje, aangezien het morgen zondagdienst is (Hemelvaardag), moet dit smorgens van de dag ervoor gebeuren, dus in feite deze morgen!
Dus morgen geen deftig eten!!!
MVGr.
PapaFreddy
Woensdag 26-05-1976
Vandaag laatste dag verlof en terug reis met de DVT!
Na mijn aankomst ben ik nog eens naar de BAR geweest om mijn eten te bestellen voor morgen.
Een probleempje, aangezien het morgen zondagdienst is (Hemelvaardag), moet dit smorgens van de dag ervoor gebeuren, dus in feite deze morgen!
Dus morgen geen deftig eten!!!
MVGr.
PapaFreddy
-
Donderdag 27-05-1976 (Hemelvaartdag)
Zo’n triestig weer, het is al van deze morgen beginnen regenen, zelfs gisteren tijdens de reis met de DVT.
Vanmorgen ben ik dan opgestaan rond 10Hr45 daarna rustig gaan eten, gelukkig voor mij, was er iemand niet komen opdagen die wel ingeschreven was, zo had ik toch deftig eten. Deze namiddag terug wat getukt tot 14Hr.
Nu zitten we hier ook opgeschept met de zingende sterren uit Waregem, een koor vanuit Waregem, uitgenodigd door Johan, de aalmoezenier.
Nog wat bedenksels:
- Karakter is een lang voortgezette gewoonte
- Voor wat u niet nodig hebt, betaalt u altijd te veel
- “Men zegt” is een halve leugen
- Al te veel woorden versmoren de waarheid
- Denk aan de vele moeilijkheden, die u niet hebt

MVGr.
PapaFreddy
Donderdag 27-05-1976 (Hemelvaartdag)
Zo’n triestig weer, het is al van deze morgen beginnen regenen, zelfs gisteren tijdens de reis met de DVT.
Vanmorgen ben ik dan opgestaan rond 10Hr45 daarna rustig gaan eten, gelukkig voor mij, was er iemand niet komen opdagen die wel ingeschreven was, zo had ik toch deftig eten. Deze namiddag terug wat getukt tot 14Hr.
Nu zitten we hier ook opgeschept met de zingende sterren uit Waregem, een koor vanuit Waregem, uitgenodigd door Johan, de aalmoezenier.
Nog wat bedenksels:
- Karakter is een lang voortgezette gewoonte
- Voor wat u niet nodig hebt, betaalt u altijd te veel
- “Men zegt” is een halve leugen
- Al te veel woorden versmoren de waarheid
- Denk aan de vele moeilijkheden, die u niet hebt

MVGr.
PapaFreddy
-
Vrijdag 28-05-1976
Vandaag terug dienst van 9 tot 17Hr op BOC site.

MVGr.
PapaFreddy
Vrijdag 28-05-1976
Vandaag terug dienst van 9 tot 17Hr op BOC site.

MVGr.
PapaFreddy
-
Zaterdag 29-05-1976
Vandaag niks te doen!!!
Ter gelegenheid van de plechtige communie, is er vanavond ook een bal in Niedermarsberg in de Schutzenhalle, met als attractie de zingende sterren uit Waregem.

MVGr.
PapaFreddy
Zaterdag 29-05-1976
Vandaag niks te doen!!!
Ter gelegenheid van de plechtige communie, is er vanavond ook een bal in Niedermarsberg in de Schutzenhalle, met als attractie de zingende sterren uit Waregem.

MVGr.
PapaFreddy
-
Zondag 30-05-1976
Vandaag niks te doen!!!
MVGr.
PapaFreddy
Zondag 30-05-1976
Vandaag niks te doen!!!
MVGr.