1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

17 mei 2008, 13:47

Hallookes,

Ja, Sonneke ge hebt gelijk hoor...blijkbaar wordt het jonge volk niet gespaard!! Daarjuist nog eens van de fotoos genoten....man man!!

Beste Lucien Vandenbroek, zou het niet mogelijk zijn om ff. via een peebeetje jou coordinaten door te geven AUB??? Dan kan ik je toevoegen aan mijn lijst! Alvast dank!

Even melden dat ik toen dag op dag al mijn eerste 20 daagjes in Brakel had geklopt, en dat ik nog 6 daagjes moest wachten voor mijn eerste verlof!!

Laatst kreeg ik een bericht van Roland Desomer dat hij was verhuist naar het Brugse! Roland was destijds mijn dienstchef, waar ik zeer goeie memories aan heb overgehouden! Wat ik onthou is zijn oprechtheid en zijn diepmenselijkheid naar zijn manschappen toe!! Veel chef's en bazen van van vandaag kunnen daar helaas niet aan tippen!!

GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

Miva

19 mei 2008, 10:19

Hallo iedereen,

Zoals beloofd na een weekje vakantie in Turkije " ja ik ook , maar heb Dominique en Lieve niet gezien op de luchthaven", en nadien men werk wat inhalen, ben ik terug om wat meer te vertellen.

Ik lees dat Leplae er ook is bijgekomen, in onze early Days reden wij namelijk beiden met een Capri, hij eerst met een grijze met zwart vinyl dak nadien na een accidentje laten spuiten tot een blauwe, en ik met een witte.

Ikzelf ben toegekomen in 76 in Brakel en ben er gebleven tot 88, 12 mooie jaren alhoewel ik mij in het begin moeilijk kom aanpassen.
Eerst bij den Delta als BV en nadien de Alfa als onderofficier.

Bij mijn aankomst tussen zware mannen, Chris Depauw, Erwin Truyens, Bettes, Bottel, later bijgekomen Bernabé, en wie herinnerd zich Flurk nog?
spijtig genoeg lang geleden op een tragische wijze overleden.

Nu ga ik nog wat verder werken, later volgt meer.

tot later;
Miva

Sonneke, jou ken ik ook heel goed ( Gavere als ik mij niet vergis), en den David ook natuurlijk.

sonneke44

22 mei 2008, 09:03

Miva schreef:Hallo iedereen,

Zoals beloofd na een weekje vakantie in Turkije " ja ik ook , maar heb Dominique en Lieve niet gezien op de luchthaven", en nadien men werk wat inhalen, ben ik terug om wat meer te vertellen.

Ik lees dat Leplae er ook is bijgekomen, in onze early Days reden wij namelijk beiden met een Capri, hij eerst met een grijze met zwart vinyl dak nadien na een accidentje laten spuiten tot een blauwe, en ik met een witte.

Ikzelf ben toegekomen in 76 in Brakel en ben er gebleven tot 88, 12 mooie jaren alhoewel ik mij in het begin moeilijk kom aanpassen.
Eerst bij den Delta als BV en nadien de Alfa als onderofficier.

Bij mijn aankomst tussen zware mannen, Chris Depauw, Erwin Truyens, Bettes, Bottel, later bijgekomen Bernabé, en wie herinnerd zich Flurk nog?
spijtig genoeg lang geleden op een tragische wijze overleden.

Nu ga ik nog wat verder werken, later volgt meer.

tot later;
Miva

Sonneke, jou ken ik ook heel goed ( Gavere als ik mij niet vergis), en den David ook natuurlijk.
Tof dat je mij en David heel goed kent (kende) maar daarmee weet ik nog altijd niet met wie ik de eer heb :wink: :wink:

groetjes, sonneke

loaderke

27 mei 2008, 01:11

Heb pas deze site ontdekt REUZE interessant,maar zijn daar ook veel Alfa-isten te vinden
was in 43A van1972 tot 1983
Reeds veel bekende gezichten en namen ontdekt
Maar zelf een"bleuke "op deze site
loaderke

lukakobe

27 mei 2008, 12:55

En wie is loaderke?

Lukakobe (Diederik Van Rillaer)

loaderke

27 mei 2008, 17:51

Sorry,gisteren vergeten mijn naam mee te sturen

Berat Jean-Marie

Was Loaderopp & buschauffeur in de Abij

Groetjes aan allen
Loaderke

lukakobe

29 mei 2008, 08:47

Ik denk dat we elkaar lang genoeg gekend hebben, Jean-Marie. Ben ook begonnen als lchr comd en heb jaren met 'loaderkes' gewerkt.
Diederik Van Rillaer

sonneke44

01 jun 2008, 09:41

Goede morgen iedereen,

't is hier precies heel rustig op het forum. Ikzelf ben net terug van schoolkamp met mijn jongste dochter. Een kleine week logeren in de Apeldoornse bossen met 25 kinderen en een totaal van 5 volwassenen. Maar ... men merkt toch dat men een jaartje ouder word hé. Ik was de oudste van de groep maar de jongens hebben mij gesloopt hoor.
Ze wilden alles weten over mijn tijd in het leger en ze vroegen me zelfs om drill te geven. En geloof het of niet .. maar het lukte nog na al die jaren :wink:
De leraar (zelf getrouwd met een militair) zat op een bankje te lachen toen hij die "troep" bezig zag. Zijn echtgenoot is onderrichter bij de landmacht. De jongens vroegen of hij ook wilde meedoen want ze vonden het hartstikke leuk maar dat wilde hij niet. Kan ik best begrijpen hoor want, ook al zijn ze in Nederland meer open-minded dan in België ... als het over homosexualiteit gaat denken sommige ouders er heel ouderwets over :cry:
Ik heb de jongens op hun buik door het hoge gras aten kruipen en verstoppen in de bomen. Ook camouflage kwam er bij. Ze waren niet blij toen het etenstijd was !! Die gasten slopen je wel degelijk hoor.

In alle geval was het een heel leuke ervaring weer eens in "open veld" te slapen. Het bracht heel veel herinneringen van vroegern terug.

Morgen is het weer normaal school en ... uitdeling van de rapporten.

Iedereen nog een fijne zondag.

groetjes van ex-sergeant Sonja

motorijder.

01 jun 2008, 09:55

Afbeelding

jean-marie
hallo ik ben vermussche jean-marie,wie kent mij nog,ik zat in 43A in 1980.

motorijder.

01 jun 2008, 09:58

hallo tis hier inderdaad zeer rustig,ben nog altijd benieuwd wie miva is.

gr jm
hallo ik ben vermussche jean-marie,wie kent mij nog,ik zat in 43A in 1980.

Emteechauffeurke

01 jun 2008, 20:31

Goedenavond!

Zie ik zowaar het Jeepken van de D-batterij op de foto van Motorrijder, waar ik destijds ff een heen en weertje naar Arolsen heb gereden als MT- Chauffeur!! Wat de rede van mijn opdracht met het Jeepken was kan ik mij helaas niet meer herinneren! :oops: :oops:
Maar in ieder geval een mooie foto om terug te zien!! Die eigenste plaats op het parkeerterrein van de D-bij werd gebruikt voor plaatsing van allerhande kleine Vtgn en aanhangwagens, zelfs de keukenaanhanger stond daar, meen ik, geparkeerd!!

GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

stonie

06 jun 2008, 19:45

Met veel belangstelling heb ik gelezen dat er nog verscheidene oudgedienden van het 43A zijn die nog af en toe een bezoekje brengen aan Brakel. Zijn hier mensen die mij adressen ter plaatse kunnen bezorgen waar het goed (en goedkoop) logeren is? Eventueel voor een drietal dagen of zo. Na een afscheid van 40 jaar ben ik toch zeer nieuwsgierig om er ook nog eens mijn licht op te steken.
Bij voorbaat mijn beste dank.
ook een konijn kan wel eens het haasje zijn.

gen

07 jun 2008, 05:45

had graag eens een aanwoord van de jongens van de genie die tot het einde van 43A nogdaar waren groetjes vandewalle alex

pioneer

07 jun 2008, 10:57

stonie schreef:Met veel belangstelling heb ik gelezen dat er nog verscheidene oudgedienden van het 43A zijn die nog af en toe een bezoekje brengen aan Brakel. Zijn hier mensen die mij adressen ter plaatse kunnen bezorgen waar het goed (en goedkoop) logeren is? Eventueel voor een drietal dagen of zo. Na een afscheid van 40 jaar ben ik toch zeer nieuwsgierig om er ook nog eens mijn licht op te steken.
Bij voorbaat mijn beste dank.

Ik had iets geboekt tussen de Delta-site en de Kazerne,geen luxe hotel maar voor een paar dagen zeker een aanrader

http://www.booking.com/hotel/de/hotelam ... 1077ff9a5b

gen

10 jun 2008, 00:30

hallo stonie ik woon nog in brakel heb daar een cafe naast het chinahuis in het midden van de stad ik heef je een adres van een goedkoop hotelletje :haus gisela gartenring 2 33034 brakel tel;004952728565 fax;00495272374222 of www. haus-gisela.de het is een heel propeer hotel met een mooi onbijt en is 30 meter van het open lucht zwembad ik hoop dat je daar mee tevreden bent . als bij het schreiven fouten zijn het komt dat ik telang al in brakel woon vele groeten aan alle jongens van brakel