rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Robol

06 jun 2008, 19:21

Een mooie gelijkende foto van Rapke.

Een hofnar, hebben de mussen daar schrik van? Vroeger plaatsten de mensen een mussenschrik in de tuin. Om de mussen te verjagen. Nu zijn de mensen blij als ze mussen zien in de tuin, gelukkig maar dat er een mentaliteitswijziging plaatsvond. Ieder diertje zijn pleziertje. Sorry, Oscar... :roll:
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

rapke

07 jun 2008, 09:54

beste bomi,
wat een plezier woont er in mijn hart door nog eens iemand te ontmoeten die niet enkel rapke's moeilijkheden begrijpt, maar er nog iets aan wil doen ook!
ik zal zeker uw aanbod in overweging nemen, vooral ook omdat hofnar spelen nu één van mijn geliefkoosde tijdverdrijven is. ik heb zelfs nog opgetreden in het paleis van Laken, toen Laurent er zelf geen tijd voor had.(gratis, want die mensen zitten ok maar krap bij kas)
een grote hof zal nodig zijn, want bij mij woont nog een tweede gesneden kater, nl 'storm'. die heeft echt veel plaats nodig.
echt bedankt hoor bomi!

de heer robbe,
ten eerste, ik kan fouten toegeven, dus heb ik de misser in mijn boek rechtgezet. u ziet, opbouwende kritiek is steeds welkom he :wink:
ten tweede, tenzij u de gevraagde huurprijs tot normale proporties herleidt zal ik genoodzaakt zijn om in te gaan op een zopas voorgesteld aanbod, en uw erbarmelijke huurwoonst met spoed te verlaten. graag had ik vernomen op welke wijze u voorziet in het terugbetalen van de huurwaarborg, vermeerderd met de 7% interest die ten tijde van opstelling van het contract rechtsgeldig was?
ten derde : verdere financiële regelingen graag via mijn notaris de heer B. Drog

gegroet iedereen,
rapke

Robol

07 jun 2008, 11:40

De huurwaarborg, die u toendertijd gestort hebt in mijn tuin, zijnde een kar mest zal ik met plezier terug betalen. Boer Naas zit momenteel met een mestoverschot. Met de interest erbij gerekend kom ik tot 7 karren mest, waar moet ik ze komen kappen? Op de inrit van je nieuwe verblijf? Op de dorpel van notaris B. Drog?

mvg

Robbe

Trouwens, prins Laurent vertoonde al intresse voor mijn buitenverblijf, de door u versmade huurwoning. Met een beetje hulp van de zeemacht is er iets prachtig van te maken zei hij.

Natuurlijk, maar je moet handen aan je lijf hebben heb ik hem geantwoord, ik geef mijn huurders altijd de vrije hand om hun creativiteit te botvieren.

mvg

Robbe

rapke

07 jun 2008, 12:15

Robol schreef: ik geef mijn huurders altijd de vrije hand om hun creativiteit te botvieren.

mvg

Robbe
zonder afbreuk te doen aan uw capaciteiten als verhuurder, beste robbe, wens ik hier toch even te verwijzen naar de juistheid maar onvolledigheid van bovenstaand citaat.
u geeft inderdaad de vrije hand aan uw huurders om creatief te zijn, vooral omdat het , en in bijzonder in mijn geval, in uw voordeel is indien deze creativiteit de waarde van uw krotten de hoogte in jaagt.
MAAR : de andere hand van uw huurders is niet vrij, integendeel waarde heer robbe, neen, de andere hand dient enkel om uw reeds goed gevulde geldbeurs nog voller te storten.
rapke staat op een keerpunt in zijn trieste leven. hij gaat namelijk in een kasteel wonen, dank zij bomi!
vaarwel krot, vaarwel robbe!
afschrift van deze brief werd overgemaakt aan notaris B. Drog

Bomi

07 jun 2008, 12:24

.

Rap en Robbe,

Jullie zijn twee grappige kemphanen, ik heb met de twee schrijfsels eens hartelijk gelachen . .

Alhoewel ik in het stukje van rapke even zwaar heb moeten nadenken er loopt daar nogal wat " gesneden " rond. Het zal toch niet waar zijn zeker? Neen dat kan niet, die vraag kan ik niet stellen . . r..ke? nee, nee, nee ik zal wel mis zijn.

Die karren mest bij notaris Bé Drog knap bedacht. Omdat het morgen vaderdag is heb ik een rijmpje voor jullie bedacht.

Wie zorgt voor vrouw en kind

en wordt door hen bemind, ’t is vader.

Wie krijgt morgen pakken klusgerief

ons aller hartendief, ’t is vader.

Wie denkt heel diep binnenin

geef me toch wat minder min

al die klussen ik stik erin, ’t is vader.

Wie is maandag een gelukkig man

blij dat hij weer gewoon zijn kan, ’t is vader.

Bomi.

Ik geef toe die twee eerste zinnen hingen bij mijn grootmoeder ingekaderd aan de muur, heb ze als kind van buiten geleerd.

..
Laatst gewijzigd door Bomi op 07 jun 2008, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

07 jun 2008, 12:45

bomi,
ik geef toe dat ik je de eerste twee lijnen verdacht heb van plagiaat, maar ge hebt het met het vervolg van uw gedicht weer goed gemaakt
dank voor dit werkje
rapke

rapke

07 jun 2008, 14:04

voor ik vertrek uit mijn (robbe's) krot nog even dit :

uit de douche komen enkel slierten
verkalkte en verstorven ongedierten
dat is zoals rapke noodgewongen woont
je hebt het in je leven nooit gedroomd

het toilet is ook niet echt een gemis
je komt er enkel als 't echt nodig is
en 't staat ook nog op de achterkoer
op z'n frans, een rond gat in de vloer

de dakgoten, die zijn wel gemakkelijk
het onderhoud is echt mensvriendelijk
zelfs in de herfst ligt daarin geen blad
want om de halve meter is er een gat

je denkt misschien : 'rapke overdrijft,
dat ventje dat zaagt maar en dat kijft'
maar ik zeg je, kom hier eens wonen
dan zing je wel vlug heel lagere tonen

het huisje is tegenwoordig ingezakt
mijn valiezen zijn al een tijdje ingepakt
de zolder is mijn living geworden
sorry, ik kan niet meer verder dichten, overmand door verdriet neem ik mijn enige valies onder de arm (want de sluitingen zijn kapot, en tot overmaat van ramp is mijn broeksriem ook nog gesprongen), en ik vertrek richting hemel die bomi mij beloofd heeft
vaarwel vrienden :cry:
uw rapke

Robol

07 jun 2008, 15:26

Wie zorgt voor vrouw en kind

Eerst en vooral bedankt voor de vaderschapswensen, Bomi. Ik zie die spreuk ook nog aan de muur hangen bij ons thuis. Misschien stond er "werkt" in plaats van "zorgt"...aan de andere kant van de schouw hing de spreuk over moeder: wie zorgt voor man...

Het was nog de tijd voor de buitenhuiswerkende moeders.

Wel ik had deze waardevolle antieke spreuken in mijn buitenverblijf gehangen, dat ik verhuurde aan de beheerder van dit topic.

Wel ze zijn weg...verdwenen...foetsjie.

Ik kan ergens wel begrijpen dat het woord "werkt" hem stoorde. Daar elke dag naar kijken.

Maar om deze nostalgische erfstukken te verpatsen en nadien te beweren dat ze gestolen zijn....je moet maar durven. Eén week voor de zogenaamde inbraak liet hij de kaders verzekeren tegen diefstal.
Ik heb dit toevallig vernomen van notaris B. Drog, waarmee ik nogal eens een avondje kaart, samen met de andere notabelen van het dorp.

Wat schrijft hij in zijn "dichtwerk" (ik gebruik opzettelijk het woord dichtwerk, moet je zijn gezicht zien)? :wink: ....

uit de douche komen....

als je maar om de 3 jaar een douche neemt, dan kan het natuurlijk gebeuren dat er ongedierte in huist...

zeer vriendelijke en beleefde groeten

Robbe

rapke

07 jun 2008, 15:30

Robol schreef:Wie zorgt voor vrouw en kind

Eerst en vooral bedankt voor de vaderschapswensen, Bomi. Ik zie die spreuk ook nog aan de muur hangen bij ons thuis. Misschien stond er "werkt" in plaats van "zorgt"...aan de andere kant van de schouw hing de spreuk over moeder: wie zorgt voor man...

Het was nog de tijd voor de buitenhuiswerkende moeders.

Wel ik had deze waardevolle antieke spreuken in mijn buitenverblijf gehangen, dat ik verhuurde aan de beheerder van dit topic.

Wel ze zijn weg...verdwenen...foetsjie.

Ik kan ergens wel begrijpen dat het woord "werkt" hem stoorde. Daar elke dag naar kijken.

Maar om deze nostalgische erfstukken te verpatsen en nadien te beweren dat ze gestolen zijn....je moet maar durven. Eén wwek voor de zogenaamde inbraak liet hij de kaders verzekeren tegen diefstal.
Ik heb dit toevallig vernomen van notaris B. Drog, waarmee ik nogal eens een avondje kaart, samen met de andere notabelen van het dorp.

Wat schrijft hij in zijn "dichtwerk" (ik gebruik opzettelijk het woord dichtwerk, moet je zijn gezicht zien)? :wink: ....

uit de douche komen....

als je maar om de 3 jaar een douche neemt, dan kan het natuurlijk gebeuren dat er ongedierte in huist...

zeer vriendelijke en beleefde groeten

Robbe
dit kan ik eenvoudigweg omschrijven als "stuiptrekkingen van een huisbaas die zijn laatste naïve huurder ziet vertrekken"
in de voetbal en in notarismiddens noemt men dat natrappen

indien u hier niets meer hoort van rapke, ga dan eens op zoek naar de topic 'in 't kasteel van bomi' :wink:

denook

07 jun 2008, 16:46

lieve bomi,

ik vind het ongelooflijk fijn dat je een beetje een moeder Theresa wil zijn
voor rapke, en anderzijds een poging onderneemt om rapke en robol
wat nader tot elkaar te brengen: schoonmenselijkheid.
Mag ik u evenwel verwittigen hoe het allemaal kan draaien en keren.
Ik heb ook eens een poging tot verzoening willen ondernemen, en dan
nog wel in het licht van Pasen en tijd van vergeven.
Het is op een grote sisser uitgedraaid, en wel op zo'n manier dat ik er
zelf achteraf weken van ben ziek geweest. Pas sedert een paar weken
ben ik de grote desillusie en een nog grotere blamage (-ten aanzien van
een respectabele jury-) te boven aan het komen. Ik ben nog steeds in
doktershanden - maar de zon begint weer wat te schijnen.

Ik schrijf nu wel 'een moeder Theresa', doch in feite ken ik je niet bomi.
Je naam klinkt zeker vrouwelijk. Als je dan ook nog een vrouw bent, dan
denk ik wel dat je poging bij beide heren (-mag ik ze zo noemen-), meer
kans op succes zal hebben dan mijn initiatief.
Het heeft me veel water en bloed gekost, alsook zeer vele euro's.
Dat was het me allemaal waard, had ik ook maar een resultaat geboekt
dat wat voldoening gaf. Neen, je merkt zelf wel hoe 'de twee' nog tegen-
over elkaar staan. Ik steek er mijn latijn niet meer in. Wat niet belet dat
ik jou alle succes toewens, zeker dan voor wat rapke betreft, alhoewel ...
neem ze beiden afzonderlijk en je hebt prachtmensen. Laat ze elkaars
nabijheid voelen en er is niks nog mee aan te vangen.

Nog een fijn weekend bomi, en wat rapke en robol betreft:
ik hoop dat ze dit schrijven niet lezen.
Misschien had ik je beter een privé bericht gestuurd, maar ja, er zijn
anderzijds vele lezers hier die mijn inspanningen hebben gevolgd.
Langs deze weg kennen ze nu ook het 'uiteindelijke' resultaat, bij mij dan

groetjes in vriendschap, denook

Robol

07 jun 2008, 17:53

Mag ik even terloops vermelden dat ik ook ooit zo'n kasteel gehad heb als Bomi...

Afbeelding

rapke

07 jun 2008, 19:38

beste meester denook,
geef maar toe dat je mij nog steeds niet vergeven hebt dat ik juffrouw elona borrelwein van jou heb afgesnoept!
en geef terzelfdertijd ook maar toe dat ik, rapke, als eerste een verzoenend gedicht heb geplaatst, maar dat u zich hebt laten misleiden door de commentaar van een zeker iemand waarvan ik de naam die begint met een R niet zal vermelden!
natuurlijk zijn er ook goede huisbazen, maar er is ook robbe.
mijn goede vriend en raadsman notaris B. Drog heeft me verwittigd dat ik als opzeggende huurder op mijn woorden moet letten, wat ik bij deze doe
gegroet
rapke

Robol

07 jun 2008, 20:37

Afbeelding

Te huur !

Prachtig bemeubeld buitenverblijf!

Mooi gelegen, dicht bij de zee.
(West-Vlaanderen.)
Werd nog bewoond door een schrijver ( :roll: ).

Inboedel: antieke dekenkist, zonder dekens, kan gebruikt worden als zitmeubel, slaapmeubel en tafel.
2 vliegenvangers.
Toiletemmer.
1 houten kruiwagen (kan dienst doen als gastenbed)
voor de West-Vlamingen: ne piepegoale.
1 brooddoos om te gaan werken (nooit gebruikt)
1 krulspeldenset (nooit gebruikt, haha)
Toiletpapier (kan als een krant worden gelezen)
1 kattenbak

zich wenden tot notaris Willem Debever.

mvg

Robbe

rapke

08 jun 2008, 04:35

ik ben juist thuis van weggeweest, en het is al halfvijf in de morgend.
ik ben moe, versleten, uitgeleefd, maar toch kan ik de moed opbrengen om te reageren :
aan alle kandidaat huurders !!!! doe het niet!!!!!en als ge toch zo dom zijt om het te doen,dan kunt ge binnenkort net als rapke een topic openen om er uw beklag in te maken
het huisje lijkt mooi van buiten, maar ...
u bent gewaarschuwd, kom dus nadien niet blèten op sennet, ok???
m.v.g.
rapke

Bomi

08 jun 2008, 09:36

.

Toen God de Vader de wereld schiep en Zijn zes eerste dagen erop zaten schiep Hij ' de zevende dag ' neen niet die van de TV maar de zondag, Hij maakte er een rustdag van.

Dat is het wat ik vandaag ga doen, zondag betekent bij bomi ' opendeurdag ' mijn nakomelingen komen dan langs voor een natje en een droogje. Gezelligheid troef, maar rusten . . ? De prijs die men betaalt om graag gezien te worden?

De weerman beloofde ons gisteren de zon van zondag, ben benieuwd.

Hartelijke groetjes, bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!