1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

brulleke

10 jun 2008, 14:18

hallo allemaal heb van 01 feb 77 t.e.m 30 sept 77 mijn dienstplicht gedaan in de befaamde Delta bat..ben dan ook gelijk daar gebleven als soldaat B.V later als STV en dan nog later ben ik mogen overgaan naar het beroepskader.Heb een paar jaren doorgebracht op den Delta als launcher en nadien als mag.mmo bij adjt.DeRoo en Van Schandevijl en de Walter Vanden Abeele,dan ben ik een goed jaar ch.kolonel geweest om dan over te stappen naar de BOC met Pietje en co.Mijn laatste jaren in Brakel heb ik op de Mo als lasser gewerkt,om dan in 1994 over te gaan naar Altenrath waar ik dacht dat ze mij 40 jaar teruggebeamt hadden,wat heb ik getreurt naar Brakel .Vandaar ben ik dan in het wondermooie Heidelberg terechtgekomen waar ik momenteel nog verblijf .Om ook eens iets recht te zetten ,visoog was niet de toenmalige lt.VanRillaer maar dat was onze bsm de adjt Vandevelde dan hadden we ook nog kapt Depauw ,ltVan Geldorp. Overigens ik woon nog steeds in Brakel en daar is ondertussen al veel verandert.Ben echt tevreden dat ik op dit forum terechgekomen ben ik wist niet dat er toch nog interesse bestaat omtrent 43 A De groetjes aan iedereen en welkom in Brakel

lukakobe

11 jun 2008, 12:20

Yup, daar hebben we er nog eentje dat we goed gekend hebben. Blij nog eens iets van je te horen. Mag ik je naam vrijgeven, brulleke?

Diederik Van Rillaer

brulleke

11 jun 2008, 12:42

Geen probleem voor mij heb me moeten inloggen onder brulleke daar de namen luc en lukske al vergeven waren.Groetjes Van de brul Luc .

danys

11 jun 2008, 15:44

Hallo Luc (of brulleke),

Zat je soms in 1986 op den Boc ?

Ik was daar van eind april 1986 tot januari 1987 als Kroo.

Namen die ik me zo direct herinner :

Officieren : lt Van Couteren, lt Coolen, lt Derdeyn
Onderofficieren : Dobbelaere, De Muynck
Korporaals : Van Cauwenbergh (de snor), Veldeman (piet), Kajpus, Govaerts

Er zijn er nog maar daar kom ik niet direct op. Jouw naam klinkt in alle geval bekend in de oren. Maar tis ook al zo lang geleden.

Groeten,

Dany

Manta

11 jun 2008, 21:33

Hoi Lukske,
Moest ik niet bij den Gentiel werken en nu en dan nog eens iets te horen krijg over U zou ik denken dat ge opgesloten zat in Heidelberg :lol:. De laatste keer dat we elkaar gezien hebben was bij de Alex tijdens Annentag. Misschien zien we elkaar dit jaar weer en kunnen we nog eens een beetje bijpraten en er eentje pakken. Dus Alex zie maar dat er fris pintje klaar staat met Annentag want ik ben weer van de partij.
Groeten Robert

Crew Chief

12 jun 2008, 00:01

Hallo iedereen,
blijkbaar gaan er nog steeds veel mensen naar Annentag en ik zie dat ook wel zitten om eens af te komen. Als iedereen die van plan is om te gaan dit laat weten kunnen we misschien een mini-reunie 43A en rendez vous maken. Het is tenslotte voor velen al zeer lang geleden dat we elkaar nog hebben gezien en anders lopen we, in de mensenmassa, elkaar voorbij wat spijtig zou zijn.
Groetjes
Dominique
Pla

Crew Chief

12 jun 2008, 00:32

Wie herrinnerd er zich Flurk nog, vraagt Miva zich af? Wie niet, vooral omdat hij diegene en waarschijnlijk de enige was die ooit heeft geprobeerd om via het voetgangerspoortje de kazerne binnen te rijden. Hij reedt welliswaar met een klein autootje, Honda Civic als ik mij nog goed herinner, maar de "bierchen" deden alles groter lijken dus ook het poortje.
Op een plechtigheid in Arolsen, toen de groepering HAWK er nog was, moesten wij ook deelnemen. Snebal ( Labens omgekeerd) zoals hij ook werd genoemd treedt ongeschoren aan dat leide tot een onmiddellijke correctie. Hij vervoegde de rangen met een sneeuwwitte kin die langzaam maar zeker rood werd. Zoals een goede soldaat hoort te doen had hij zijn plan getrokken en zijn baardstoppels met zijn aansteker afgebrand. Doe het maar eens na!!
Groetjes Dominique
Pla

BCA

12 jun 2008, 22:10

Hallo 43Aers,
Als oud Hawkist ben ik op zoek naar fotos van de site Tietelsen (A Bij).
A Bij op oefening,BCC Crews, Lchr crews,Specs, enz....
Ik was van 1973 tot 1994 gekazerneerd te Brakel waar ik als hoofd Kaz Bn de spijtige opdracht had het kwartier over te geven aan de Duitse autoriteiten.
De mooiste tijd daar waren mijn eerste 11 jaren op den Alfa, die tijd wordt dan steeds terug boven gehaald tijdens de jaarlijkse reunie.
Vraagje voor Domenique Leplae: heb jij toevallig nog kiekjes van de talrijke schietwedstrijden waar we aan deelgenomen hebben?
Mvg
Rudi
:D

kd29

15 jun 2008, 15:04

Yo BCA,

Hier alvast nog is de plattegrond van de A SITE voor het geval je deze nog hebt

Afbeelding

Greetz
Fco-ke 43 Bravo 77- 78

BCA

15 jun 2008, 19:21

Bedankt Fco-ke, maar ik heb reeds dit plan van Tietelsen.
Ben eigenlijk meer op zoek naar fotootjes zoals deze!
Afbeelding
Groetjes,
BCA

madiane

19 jun 2008, 20:22

Wie herkent zichzelf op deze foto.
Hij dateerd van 1967 en is van de B-bat.
Mijn naam is Kesbeke Jacques
Afbeelding

papafreddy

19 jun 2008, 20:26

madiane schreef:Wie herkent zichzelf op deze foto.
Hij dateerd van 1967 en is van de B-bat.
Mijn naam is Kesbeke Jacques
Beste Madiane

Die foto is zeker niet in Brakel getrokken.
Zo'n oude ramen hadden ze daar nie, het kan nog in Lombardsijde zijn daar 43A nog naar Brakel moest verhuizen.

MVGr.

PapaFreddy

madiane

20 jun 2008, 22:31

Ik was in Brakel van augustus 1967 tot april 1968 in de b-bat als chauffeur launcher

kd29

21 jun 2008, 10:52

Yo Gasten,

Hierzie nog ne ferme foto gevonden op het net
Afbeelding

:D Fco-ke 43A Bravo 77-78

jpscaps

02 jul 2008, 18:19

Dag allemaal,
Sinds vandaag ook op het forum terrechtgekomen dankzij Dominiek Leplae.
Na mijn vertrek uit het mooie Brakel ben ik achtereenvolgens in het Log C LM teHeverlee, het Mun Dep te Zedelgem, het Mun Dep te Houthulst, de Staf van het 93 Bn Log te Lissewege, het 51 Bn Log te Sijsele als secretaris van de 4 Cie Rav Tpt en vervolgens op het kabinet van de chef defensie te Evere op de dienst protocol en plechtigheden terechtgekomen.
Na mijn vertrek heb ik dan ook heel vlug een normale levensstijl aangenomen en zowaar een voorbeeldige echtgenoot, vader en zelfs grootvader geworden.
Toen ik eind september 2007 geveld werd door een hartinfarct was het meteen duidelijk dat ik best iets dichter bij huis zou muteren en op die manier ben ik in februarie van dit jaar in Ieper terecht gekomen. Daar vervul ik nu de functie van AS2.
Als alles normaal verloopt zal ik dit nog drie en een half jaar doen alvorens met pensioen te mogen gaan.
Brakel was inderdaad een hele belevenis, met nogal wat markante momenten........ :) :P :wink:
Ik was inderdaad een lid van het "wereldberoemde" trio

Groetjes,
Jean-Pierre