radeloze moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

RIEKSKE

14 jun 2008, 08:50

Afbeelding
STERKTE LIEVERD KNUF RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

tsjenneke

15 jun 2008, 15:28

Lieve kittyke
Heb van de eerste pagina af,zitten lezen,en voel me enigzins verbonden,
ook ik heb een zoon die van alles experimenteerde.
Ben er zo`n drie en half jaar geleden achter gekomen,ben heel erg boos geworden,maar dat heeft op hem weinig invloed om zo maar te zeggen.
Ook ik ben er heel erg van uit mijn doen geweest,ging er mee naar bed en stond er mee op,maar nu probeer ik me er voor af te sluiten.
Want ik wordt belogen en bedrogen terwijl ik er bij sta,ook hij zegt ik gebruik niet meer,maar dan zie je hem,en hij is helemaal opgefokt.
Hij is een paar keer bij bouma geweest,maar die zijn gek vogens hem,
en ze konden het uitzoeken,want hij kan er van af blijven wanneer hij wil zegt hij,ook zijn vriendin heeft het er moeilijk mee gehad,en verschillende keren gezegd,dat de relatie geen zin meer had.
Maar hij vindt dat ze niet zo moet zeuren,en nu na drie jaar zegt hij dat hij uit de relatie wil,want het gaat niet en ze moet niet zo op zijn nek zitten.En ze heeft het er moeilijk mee,want ze houd van hem.
Terwijl als hij echt nodig had,, hij haar naar haar keel pakte,als ze geen geld gaf,zodat hij zijn coke of weet ik wat kan gebruiken.
Want we weten niet wat hij allemaal gebruikt,alleen dat hij erg argresief wordt,je kan ook eigenlijk niet een normaal gesprek met hem hebben
Hij heeft twee gezichten en alles verdraaien wanneer het hem niet goed uitkomt wat je zegt,en ook hele gemene dingen zeggen je echt pijn doen met zijn woorden.en ook met de vrienden kring wordt het moeilijk,en we
kunnen nooit gezellig een avondje hebben, omdat dan altijd spanningen komen,omdat we dan bang zijn dat hij gaat gebruiken
Maar nu laat ik het even voor nu kijken wat er weer gaat komen
je blijft op je hoede verdrietige moeder

RIEKSKE

16 jun 2008, 09:53

Afbeelding
JENNEKE
HEEL ERG LIEF DIT TE PLAATSEN VOOR KITTYKE
DAN HEEFT ZIJ EEN BEETJE STEUN EN MISSCHIEN DE KRACHT
OOK HEEL ERG VOOR JOU MEIS
WENS JE ALLE STERKTE TOE
IK DENK AAN JULLIE HET DOET GEWOON PIJN
en hele dikke traan

tsjenneke

16 jun 2008, 19:44

Bedankt Riekske,voor uw woorden
Ben wel een beetje in de war nu,toen ik gister mijn berichtje geplaatst had,voelde ik me wat rustiger,maar nu is het weer verward.Want gisteravond laat belde de vriendin van mijn zoon,met de mededeling,Umoet nu komen ,heb de politie gebeld ,en u moet zorgen dat hij er uit gaat.Zei vertelde dat hij haar geslagen had,omdat hij het niet eens met haar was,wat de bankrekening betreft.
Ik heb haar gezegt dat ik en mijn man, niet zouden komen omdat wij daar in hun huis niets te zeggen hebben.En dat ze er samen uit moeten zien te komen,maar zei wil omdat mijn zoon nu naar een huis zoekt,hij ,er direct uit moet.Want ze kan niet meer in een huis, als ze hem niet mag vast houden,en niet meer samen de hond uitlaten.
Want ze houd nog steeds van hem,mijn zoon belde later,en die vertelde echt ma zei is gek,ze accepteerd niet dat het over is,en ik heb haar niet geslagenMaar hij is zo snel boos,en als ik vraag gebruik je nog gooit hij boos de hoorn op de haak en ik kan bijna niet rustig met hem praten,
heb hem een keer terug gebeld om nog eens te praten,maar het is o zo moeilijk,en hij zegd dat ik hem in de steek laat,en dat doet pijn,omdat ik hem niet kan helpen,hij haalt van alles door elkaar,over wat er allemaal gebeurd,en zijn vriendin hangt ook aan de telefoon of smsjes,ik ben nu gewoon op verdrietige moeder

RIEKSKE

18 jun 2008, 10:00

Afbeelding
LIEVE JENNIKE EN KITTYKE
OH WAT ERG ALLEMAAL ,WAT EEN LEVEN
JA IK WEET HET EEN MOEDER MAG GEEN
FOUTEN MAKEN ,MAAR DE KIDS WEL
DENKEN ZE
IK WENS JULLIE ERG VEEL STERKTE
EN DENK AAN JULLIE
LIEFS RIEKSKE KNUFFIE :cry: :cry:
en hele dikke traan

RIEKSKE

19 jun 2008, 06:50

Afbeelding
LIEVE KITTYKE
WENS JOU STERKTE DEZE DAG
IK DENK AAN JOU LIEFS RIEKSKE
GAAT HET MAATJE
en hele dikke traan

kittyken

19 jun 2008, 20:52

een heel goede avond,

vooral aan riekske die mij toch steeds blijft steunen ook al ben ik soms door mijn werkuren verschillende dagen afwezig, bedankt riekske.

Eerst en vooral wil ik laten weten dat het met de zonen nog steeds heel goed gaat. Ze zijn alle 2 aan het werk en de jongste zoon gaat nog steeds op nabehandeling. En tot nu toe nog steeds clean.

Beste sjenneke ik heb uw verhaal gelezen en weet maar al te goed hoe je u nu moet voelen, heb het ook meegemaakt. Ik lees dat uw zoon niet meer thuis woont, dus is het al moeilijker om alles nog wat proberen in het oog te houden. Maar ja of ze nu thuis wonen of niet , het laat je toch niet volledig los , alee bij mij toch niet. De vrees op herval blijft altijd.
Wat je daar schrijft dat uw zoon heel kwetsende dingen zegt dat is waarschijnlijk omdat hij onder invloed is want bij mijn zoon was dat ook zo, maar nu is hij terug zijn eigen. Want nu hij clean is beseft hij dat maar al te goed hoe erg hij verschillende mensen gekwetst heeft en bijna verloren had ook. Hij weet nu ook als hij nog eens herbegint dat hij alleen moet gaan wonen want met iemand die gebruikt samenleven is niet uit te houden.
Dat de vriendin van uw zoon dit 3 jaar uitgehouden heeft betekend wel dat zo hem heel erg graag moet zien anders had zij de relatie al lang stop gezet. Moest ik in uw plaats zijn zou ik nog eens proberen om met hem een serieus gesprek te voeren en hem proberen te overtuigen dat hij echt wel hulp nodig heeft en dat hij eens nadenkt over een opname. Zoniet dat de kans bestaat dat hij iedereen op die manier gaat verliezen, misschien dat dat helpt.
Ik besef maar al te goed dat het moeilijk moet zijn nu in deze situatie te zitten , je word van 2 kanten gebeld en gesmst, maar zij moeten het inderdaad voor zich uitmaken hoe het nu verder moet, dat kun jij niet in hun plaats. Ik hoop dat er vlug een oplossing komt voor jou.
Weet dat je steeds hier terecht kunt om uw hart te luchten , dat helpt echt, hier zal je gesteund worden.
Veel sterkte en goeie moed.
Groetjes kittyken
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

RIEKSKE

19 jun 2008, 21:48

Afbeelding
LIEVERD JIJ VERDIEND EEN BLOEMETJE
VOOR HET STEUNEN VAN JENNEKE
DIE HET NU ZO ERG ZWAAR HEEFT
MAATJE IK ZAL JOU NOOIT VERGETEN
IK HEB HET ALTIJD GELEZEN ,EN ALTIJD AAN JOU VERDRIET
GEDACHT ,HOE ERG PIJN HET MOET DOEN
LIEVERD STERKTE
KNUFFIE RIEKSKE

JENNIKE IK DENK AAN JOU
KOM HIER GERUST IK ZAL ER VOOR JOU OOK ZIJN MATEKE
KNUFFIE RIEKSKE
en hele dikke traan

RIEKSKE

20 jun 2008, 06:26

Afbeelding
en hele dikke traan

RIEKSKE

23 jun 2008, 10:54

Afbeelding
en hele dikke traan

tsjenneke

23 jun 2008, 16:52

lieve kittyken en riekse
hartelijk bedankt voor de woorden,van begrip en mededogen.
hoe zal ik verder vertellen wat er sedert verleden week gebeurd is.
als eerste heeft mijn zoon een woning gevonden om er zijn leven verder te gaan voortzetten.heb afgelopen donderdag gebeld naar hem om te vragen hoe het met hem ging.kreeg in de eerst instantie een beetje kortaf antwoord,maar het ging goed volgens hem,hij gaat verder zonder haar,ze wou dat hij weg ging dus het is klaar met haar.
klonk vrij rustg en zei dat ik me geen zorgen moest maken,hij gaat het redden,en zonder die zooi.hoop doet leven denk ik dan.
maar zaterdag om 10.30 kreeg ik telefoon van de moeder van zijn kind
uit een vorige relatie,helemaal overstuur dat haar moeder was overleden en dat mijn kleinzoon een hele tijd met de oma in huis was terwijl ze dood was,mijn kleinzoon is 5 jaar verschrikkelijk,voor de moeder van haar,maar ook voor de kleine,want oma werdt niet wakker zei hij,en ze had het koud zei hij.als moeder schrik je van die ellende net nu mijn zoon,zegt dat hij niet wil gebruiken,wordt dubbel zo moeilijk voor hem.
toen hij die zelfde morgen bij me kwam met zijn zoon en de kleine
heb ik hun opgevangen,want het blijft de moeder van mijn kleinkind.
tot mijn schrik hoorde ik toen dat mijn zoon en zij weer bij elkaar waren
ik was stom verbaast weg bij de vriendin en weer bij de moeder van zijn kind,ik ga nu niets tegen hun zeggen dat doe ik wanneer alles een beetje achter de rug is,want zij heeft wel broers maar geen hechte band behalve met een en ze is nog jong 25 jaar ze is nu helemaal van slag.
maar de andere vriendin is dit ook ter ore gekomen,niet van mij,
want ik wist niks,dus die is laaiend en alles moet zo snel mogelijk uit dat huis en gelijk uitschrijven,maar dat valt niet mee hij moet een postadres
hebben en doet echt zijn best,maar nu dat zaterdag gebeurd is loopt alles in het honderd,ik wil me er niet mee bemoeien maar de vriendin waar hij is weggegaan blijft me nu bestoken met smsjes en ze belt me om te zeggen [vragen]of ik mijn zoon niet bij mij wil laten inschrijven,maar ook ik ben voorzichtig en wacht of het hem zelf lukt om een adres te krijgen.
nou dat was het zo een beetje hoop dat jullie er wijs uit kunnen
weet wel dat ze het zwaar hebben omdat de moeder geen verzekering had dus moeten de kinderen de kosten van cremeren [begraven]
moeten betalen niet te begrijpen maar ja we wachten af
gedachten worden niet leeg zo ======verdrietige moeder

tsjenneke

23 jun 2008, 16:59

maar het voornaamste voor mij is natuurlijk dat hij het red zonder de coke en [pilletjes]
want als dat nu al gaat gebeuren is het eind weer zoek ik houd mijn hart vast.dat was het voor nu heel veel groetjes

kittyken

23 jun 2008, 21:06

goede avond tsjenneke,

ja dat zijn wel heel wat klappen en dat op één week tijd.
Ik begrijp eigenlijk niet goed, je zegt: als eerste heeft mijn zoon een woning gevonden om er zijn leven verder te gaan voortzetten, en daarna zeg je: de vriendin belt me om te zeggen [vragen]of ik mijn zoon niet bij mij wil laten inschrijven. Dus dit is wel wat verwarrend.
Ja dat hij nu terug bij de moeder van zijn zoontje is daar kun je natuurlijk niet in tussen komen, het belangrijkste is dat hij er hem goed bij voelt.
Het is natuurlijk niet op een gunstig ogenblik, het meisje zit vol verdriet door het verlies haar moeder en uw zoon dat het nu juist heel moeilijk zal hebben om van de drugs te blijven . En ook hij zal nu extra steun nodig hebben maar vrees dat het meisje waar hij nu bij is zelf de steun nodig heeft en die misschien niet zal kunnen geven nu aan uw zoon.
Ofwel zullen ze zich aan elkaar optrekken, maar dat alleen zal de toekomst uitwijzen.
Ik hoop met u mee dat alles positief zal uitdraaien.
Groetjes kittyken
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

RIEKSKE

24 jun 2008, 00:04

JENNIKE
KOM JOU FF GOEDE NACHT WENSEN
KOM MORGEN TERUG IS BEETJE LAAT GEWORDEN ,VISITE
LIEFS RIEKSKE STERKTE LIEVERD
en hele dikke traan

RIEKSKE

24 jun 2008, 06:11