1976 Memoires van uit Essentho 62A Hawk

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

papafreddy

15 jun 2008, 21:41

Ziehier mijn belevenissen op:

Dinsdag 15-06-1976

Vandaag terug naar de BOC site voor de dienst van 9 to 5, waar het schurft zich nog altijd handhaaft. Ik begin toch te panikeren, want ik zou het niet graag zelf hebben, dus zekerlijk elke dag een douche met Fenolzeep, en goed dat da ruikt zeg, amaai afschuwelijk, maar liever dat dan ermee opgeschept zitten.

MVGr.
PapaFreddy
Laatst gewijzigd door papafreddy op 17 jun 2008, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

papafreddy

17 jun 2008, 20:25

Woensdag 16-06-1976

Vandaag terug van ploeg op de BOC site, en voor één keer heb ik al 2 dagen goed mijn werk gehad, dan vliegt de tijd voorbij.
’s Avonds naar het voetbal gekeken, een of andere Europese wedstrijd.

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

17 jun 2008, 20:35

Donderdag 17-06-1976

Op deze dag was ik vrij t.t.z. tot 16Hr daar we dan op dat tijdstip trainen.
Deze avond hebben we 9km afgelegd, en daar het warm was heb ik nu last van blaren.
Ik loop nu met blaren op de rand van mijn voetzool, zeer ongemakkelijk zeg.

Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

19 jun 2008, 00:44

Vrijdag 18-06-1976

Oh ja, op elke vrijdag morgen gaan we ook trainen, dit om 6Hr15, wat een beetje vroeg is voor me.
Bijgevolg, deze morgen was ik ook niet gaan trainen, natuurlijk pech, controle van de kapitein van week.
Dan naar Korbach om daar de wacht te doen

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

19 jun 2008, 20:15

Zaterdag 19-06-1976

Ben dus teruggekomen van wacht in de loop van deze voormiddag.
Het eerste wat ik deed was een brief gaan halen.
Ja, de laatste tijd hou ik zo mijn dagboek niet goed meer bij, bijgevolg weet ik niet meer wat ik deze namiddag heb uitgespookt.
Ben zeker in de platen gaan neuzen, daarna ook nog om fruit geweest, daar we zondag een uitstap met de fiets doen.
De laatste 4 dagen heb ik niet veel geslapen en op de duur zou dat in je kleren kruipen.

Ik was een beetje ziek, je nie zo goe voelen, zo’n beetje koortsachtig.
s Avonds dan 2 thees gedronken met een dubbele rum zodat ik goed heb kunnen zweten en slapen.
Bijgevolg ben ik dan maar vroeg in bed gedoken zo rond 20Hr.

Nog wat spreuken:
- u kunt een geschil niet oplossen door er ruzie over te maken
- probeer het nog eens maar anders
- praat niet over uzelf. Dat gebeurt wel als u wegbent
- Breng uw zondagmiddag geest mee voor uw maandag ochtendwerk.
- Bezit u niet, wat u op prijs stelt, stel dan op prijs wat u bent

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

21 jun 2008, 10:56

Zondag 20-06-1976

Ik was vandaag vroeg opgestaan daar we een fietstocht gingen maken te Soest, over een afstand van zo’n 113km. Natuurlijk pech, gisteren was het weer nog doenlijk maar de vandaag amaai zeg, voortdurend regen t.t.z. motregen. Maar toch zijn we vertrokken rond 8Hr, met de wagens naar Soest om daar deel te nemen aan die fietsrit van 113km. Het tijdstip van starten was om 10Hr. De regen was dan wel over maar warm was het niet.
Ondanks het weer, was het genieten van het landschap.
’s Middags hebben we goed ge eten voor zo’n 7DM t.t.z. soep maar nogal dik, met daarna vlees gesnitsel met erwten en wortelen en de traditionele cartoefel (aardappel nvdr). Dit alles werd opgediend door de dochter van het café, dit meisje kwam er rond voor uit en nogal gedecolleteerd, in feite had het moeten warm zijn, gingen we nog het een en het ander meer zien voor ons geld.
Tegen 17Hr30, waren we terug in de kazerne om daar nog een flinke brok te eten, de nodig calorieën opdoen.
Achteraf dan rustig naar het voetbal gekeken, dit op een van de Duitse zenders.
En zo was deze dag ook voorbij, en ons nuttig bezig gehouden.

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

21 jun 2008, 20:39

Maandag 21-06-1976

Vandaag terug van ploeg op de boc, amaai het houdt niet op de laatste dagen.
Terug veel werk, de ganss week heb ik al mijn bezigheid gehad, niet vervelen, tamelijk veel werk, en bijgevolg gaat de tijd vlug voorbij.
s Avonds om 24Hr gaan we ons te rusten leggen tot rond 6Hr30.

Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

22 jun 2008, 20:09

Dinsdag 22-06-1976

Om 6Hr30 staan we op, maar vandaag gingen ze om de matrassen op de BOC site komen halen, dit rond 5Hr, maar geen kat te zien, het werd 8Hr en nog niemand te zien hiervoor.
Ik was nu terug in de weer van rond 4Hr30.
Moet niet zeggen dat ik deze dag moe was, het was nu al van de 16de dus verleden week woensdag dat ik niet veel meer had geslapen.
Want ik heb per dag 8Hr slaap nodig om goed te kunnen functioneren.
Deze dag ben ik op de koop toe op site moeten blijven tot 15Hr, i.p.v. smorgens om 9Hr.
Er was anders geen Off op site, die de oef die bezig was kon leiden, daar de andere Adjt KRO er niets van af wist.
Nu ondervindt je het goed, dat we enkel gebruikt worden om allerhande karweitjes op te knappen zodat de “heren” kunnen uitrusten.
De meid voor alle werk.
Dan van site gekomen en nog wat klusjes opgeknapt.
Om 16Hr gaan trainen voor “de mars van het leger”.
Ik begin goed in form te komen. Met de spieren geen enkele probleem, omdat ik het langzaam aan heb gedaan. Ondanks dat ik moe was, heb ik de 1000m gelopen in 3min 15sec wat niet slecht is, met een beetje meer trainen en uitgerust zijnde, ligt de tijd onder de 3 min, dit is mijn betrachting.

Daarna ben ik in de platen shop verzeild geraakt en zoals je dacht is er niet veel goeds van gekomen.
Ik heb er 10 stuks aangeschaft en er wachten nog eens 7 exemplaren.
Die 10 zijn:
- Bolan Boogie T. Rex
- The Best of The Moody Blues
- Best of Ray Charles
- Elvis Aloha from Hawaii
- The Jimi Hendrix Experience
- Frank Sinatra’s Greatest Hits
- Tea for the Tellerman Cat Stevens
Na het kopen van de platen, vlug in bed maar natuurlijk eerst een douche nemen tegen het schurft.

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

23 jun 2008, 21:58

Woensdag 23-06-1976

Vandaag gewoon tot savonds op de BOC site, goed mijn werk gehad.
Savonds gaan trainen, ik heb de 400m gelopen in zo’n 1min 6sec, wat zeer goed is, dus de kans zit erin om onder de minuut te blijven.
Ik moet zeggen de conditie gaat erop vooruit zonder last van de spieren te hebben, anders zou ik ermee stoppen.

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

24 jun 2008, 23:33

Donderdag 24-06-1976

Terug veel werk op BOC site, ook tekenwerk voor me.
Wat zal ik nog moeten doen?
Ja, het was vandaag snikheet, tot 28°C in de schaduw.
De tekeningen van “Liefde is” werden gerantsoeneerd want de drukkerij van “De Standaard” en “Het nieuwsblad” was failliet dus slechte tijden voor de romantische zielen!

MVGr.
PapaFreddy

Peetje Maurice

25 jun 2008, 21:03

papafreddy schreef:Ziehier mijn belevenissen op:

Zondag 13-06-1976

Zo, deze morgen om 9Hr van wacht gekomen en dan vlug in mijn bed gedoken.
Tot de middag, want tijdens de nacht had ik maar kunnen rusten van 2 tot 6Hr.

MVGr.
PapaFreddy
Dat was nu het grote verschil met het gewone soldaatje! Als wij de wacht moesten doen dan keerden we ook terug om 9 uur, maar wij konden niet in ons bed kruipen. We konden meteen beginnen aan de grote kuis, schuren, dweilen en de toiletten proper waren. De stank in de toiletten was bij momenten van urine en stront en gekots niet te harden. Wij konden maar rusten na etenstijd 's middags.
Ik wil maar zeggen, wij waren ook moe...

Toch nog mijn vriendelijke groeten aan PapaFreddy :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

papafreddy

26 jun 2008, 10:40

Peetje Maurice schreef:Dat was nu het grote verschil met het gewone soldaatje! Als wij de wacht moesten doen dan keerden we ook terug om 9 uur, maar wij konden niet in ons bed kruipen. We konden meteen beginnen aan de grote kuis, schuren, dweilen en de toiletten proper waren. De stank in de toiletten was bij momenten van urine en stront en gekots niet te harden. Wij konden maar rusten na etenstijd 's middags.
Ik wil maar zeggen, wij waren ook moe...
Dag Peetje

Ja, je zult wel gelijk hebben t.t.z. na wacht dat jullie er nog nie van af waren.
Naar mijn mening, moesten eigenlijk die kerels die het bont hadden gemaakt het maar ook opkuisen in plaats van iemand die er niks mee te maken had.
Ik heb ook eens problemen gehad aan mijn lavabo in mijn kamer, details bespaar ik, ik moet zeggen, ik heb het zelf moeten oplossen en opkuisen.
Ik had geen derde persoon om de zaak in orde te brengen.
Je spreekt er zo negatief over, de zaken die je na je wachtdienst nog moest doen!
Had je dan niet beter gekozen voor Kroo of Kro dan was je van die zaken af, nadat je je opleiding had beeindigd.
Maar daar tegenover hadden wij ook andere zaken, waar we verantwoordelijk voor waren, wat soms ook lastig was, maar ik vind als je voor iets gaat, dat je er 100% voor moet inzetten.
Ja, als Off hadden we wel meer vrijheid, vb een doorlopende nachtvergunnig, of in het weekend, we moesten nie in de kazerne zijn als we niks hadden te doen.
Wij zijn ook lang na onze dienst nog actief.
Heb nu maar pas zo'n 8 jaar terug mijn afscheids brief ontvangen van einde militaire carriere, de leeftijd is afhankelijk van uwe graad.
Ben nu Off BD (Buiten dienst)

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

26 jun 2008, 10:50

Vrijdag 25-06-1976

Voorbereidingen voor morgen, de Mars van het leger te Brussel.
Was onze vriend Hawk daar ook dan nie bij met die voorbereidingen?

MVGr.
PapaFreddy
Gast

27 jun 2008, 00:24

Ja Fred, ik heb met een aantal mensen de dagen ervoor 9 km gelopen door de bossen. Ik was in supervorm, ben derde geëindigd na de sport-o/ffr en die blonde sm (Lic Lo). Ik meen te weten dat jij er toen niet bij was..waarschijnlijk van dienst.
Gr, Willem

papafreddy

27 jun 2008, 15:38

Hawk schreef:Ja Fred, ik heb met een aantal mensen de dagen ervoor 9 km gelopen door de bossen. Ik was in supervorm, ben derde geëindigd na de sport-o/ffr en die blonde sm (Lic Lo). Ik meen te weten dat jij er toen niet bij was..waarschijnlijk van dienst.
Gr, Willem
Hallo Hawk

Ja die blonde sm (Lic LO) was ook iemand van de staf en diensten batt.
Ik kon wel goe lopen toen ik daar toe kwam maar nie rendabel.
In het begin, bij de Batljon cross, die was ongeveer 5 km lang door het bos, was ik altijd bij de laatste.
Die kerel geeft me rendabel leren lopen, onder andere grotere passen nemen op het platte daar ik nogal lange benen heb, da noemen ze een langer fole nemen.
Zo kwam het dat tegen begin juni ik tijdens de cross ook bij de 5 eerste was.
Ja soms konden we ook eens leren van onze sm zulle.
Iedereen gebruiken op zo een manier in de gave waar die kerel goe in is.

Zo dat was het dan

MVGr.
PapaFreddy