radeloze moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

RIEKSKE

26 jun 2008, 06:53

Afbeelding
LIEVE KITTYKE EN JENNY
WENS JULLIE VEEL STERKTE
EN DENK AAN JULLIE ZELF OOK EENS FF
LIEFS RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE

27 jun 2008, 06:50

Afbeelding
LIEVE KITTYKE EN JENNY
KOM FF ZEGGEN DAT IK AAN JULLIE DENK
LIEFS RIEKSKE STERKTE
en hele dikke traan

RIEKSKE

28 jun 2008, 08:40

Afbeelding
IK DENK AAN JULLIE BEIDEN KNUFFIE
en hele dikke traan

RIEKSKE

29 jun 2008, 10:14

Afbeelding
JENNY EN KITTYKE
en hele dikke traan

tsjenneke

29 jun 2008, 16:35

hier weer even een berichtje van mij,de crematie van mijn kleinkind zijn oma is voorbij gelukkig.maar of alles nu goed zal gaan is maar de vraag.heb mijn ex schoondochter geholpen met de papieren uitzoeken en de garage uitgemest,omdat mijn zoon er geen tijd voor heeft,of zoals hij zegd, de kleine heeft me nodig.dus heb ik haar maar geholpen,want ze verdiend dit niet om alles alleen te moeten doen.ook zonder geld want hij heeft het niet zegd hij ,dit doet me pijn ,zo heb ik hem niet opgevoed.ga haar nog helpen met wat ik kan.dan krijg ik ook rust,anders gaat ze me toch steeds bellen om te vragen,of ik er niet voor kan zorgen dat hij wat geld geeft.maar ik ga niet steeds vragen,want hij staat nog bij haar ingeschreven,en dan gaat het allemaal langer duren voordat hij uitgeschreven is.ook ben ik niet bij de crematie geweest omdat ik er voor mijn gevoel niet bij hoorde.hij is bij een weggegaan en bij zijn eerste waar hij zijn kind heet terug,en wij wisten van niets,dus er was geen band,en die voel ik nu nog niet.als alles wat verwerkt is ga ik wel aan hun vertellen hoe ik [wij] er over denken.en dat is zo gauw als het weer met ruzie en eventueel gebruik gaat ze niet bij ons meer hoeven aan te kloppen,want ik ben het spuugzat.ze moeten het samen met de kleine verder en goed nadenken wat ze de kleine aandoen als het steeds met ruzie en al het andere moet leven.was echt even aan het eind van mijn kunnen en ik schiet steeds in tranen omdat ik er zo vol van zit,heb ook gezegd dat ik de eerste twee weken geen tijd voor hun heb,dat we aan ons gaan denken.gelukkig hebben we de vakantie geboekt en gaan we 4/5 week weg naar warmere oord en goed uitrusten.nog 2 mnd wachten maar we leven er naar toe zo dat was het voor nu groetjes nog steeds verdrietige moeder

RIEKSKE

29 jun 2008, 20:18

Afbeelding
lieve jennyke
het doet mij zo erg pijn als ik jou lees
maar leef jou leven
ik heb erg veel megemaakt en weet hoe erg pijn
het doet maar eens moet je een keus maken
het leven is veel te kort
weet dat ik aan jou denk en ook aan kittyke
sterkte lieverd schrijf het gerust van jou af
ik zal altijd een luisterend oor hebben
liefs riekske
en hele dikke traan

RIEKSKE

30 jun 2008, 10:08

Afbeelding
JENNYKE EN KITTYKE STERKTE
en hele dikke traan

RIEKSKE

01 jul 2008, 06:25

Afbeelding
KITTYKE EN JENNY
IK DENK AAN JULLIE LIEFS RIEKSKE
en hele dikke traan

dominique25

01 jul 2008, 17:41

Ik zie dat uw bericht al van september is maar uit ervaring weet ik dat zoiets zich niet snel oplost dus toch een korte reactie van me.
Ik heb een broer die al een goeie 10 jaar drugs gebruikt. Ik heb dus ondertussen wel wat gezien. Geloof mij als moeder kan je maar proberen te helpen maar hij zal het toch vooral zelf moeten inzien en de hulp willen toelaten. Het is niet altijd een slecht persoon of slechte drugs, veel mensen kennen zichzelf gewoon niet, weten geen blijf met zichzelf of/en kunnen niet aarden in onze maatschappij.
Wat uw jongere zoon betreft... Ook ik rook af en toe jointjes. Ik heb wel nooit meer geprobeerd dan dat maar daar heeft mijn broer niets mee te maken. Door een moeilijkere situatie thuis help dat jointje me te ontspannen. Mijn broer kan ik niet meer zien als voorbeeld en zal later misschien zelfs mijn zorg worden. Heb zelfs zo een beetje een rouw periode gehad toen ik besefte dat ik mijn echte broer kwijt was. En op zo'n momenten hebben we dan ook weer een toevluchtsoord voor nodig. Spijtig als zo'n toevluchtsoord drugs word.

Er zijn projecten waarbij je iemand naar een arm land kan sturen zodat ze daar zien dat er mensen zijn die het nog duizend maal erger hebben en waar ze gedwongen zijn voor zichzelf te zorgen.

kittyken

01 jul 2008, 21:57

Goede avond iedereen

Beste dominique het klopt volledig wat je hier schrijft
dominique25 schreef:Geloof mij als moeder kan je maar proberen te helpen maar hij zal het toch vooral zelf moeten inzien en de hulp willen toelaten. Het is niet altijd een slecht persoon of slechte drugs, veel mensen kennen zichzelf gewoon niet, weten geen blijf met zichzelf of/en kunnen niet aarden in onze maatschappij.
Ik heb dat ook heel goed ondervonden , zeker bij de jongste zoon, toen hij onder invloed was kon hij soms zo'n kwetsende dingen zeggen en was hij heel anders dan dat hij nu is.
Hij is nog steeds clean, gaat wel nog steeds op controle wekelijks.
De oudste zoon is ook nog steeds in nabehandeling , hij heeft die gesprekken nog nodig zegt hij. Ik ben al heel blij dat ze tot nu toe er vanaf blijven en allebei aan het werk zijn. De vrees op herval blijft er bij mij wel nog steeds inzitten hoor. Maar nu geniet ik van de rust en van mijn zonen die nu terug hun eigen zijn.

Beste tjenneke,
ik wil je eerst en vooral veel sterkte toewensen in deze heel moeilijke periode. maar het is zoals dominique zei dat ze zelf moeten inzien dat ze hulp nodig hebben want als moeder kun je proberen om ze op gelijk welk vlak te helpen ,maar als ze het zelf niet willen inzien is al de moeite zinloos. Ik ben tegen mijn zoon blijven praten , hem proberen overtuigen .
Hij is verschillende keren binnen geweest maar telkens veel te vroeg gestopt, totdat hij op een dag zelf zei , nu is het genoeg geweest ik wil nog iets van mijn leven maken. Het is inderdaad niet gemakkelijk maar het lukt hem toch tot nu toe. Dus ik zou zeggen laat alle hoop niet varen.
Kom gerust naar hier als je het efkes moeilijk hebt, er is wel altijd iemand die reageert, spijtig genoeg zijn er niet zoveel lezers op dit onderwerp.

Bedankt riekske voor de blijvende steun :D

Groetjes kittyken
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

RIEKSKE

02 jul 2008, 09:24

AfbeeldingJA LIEVE KITTYKE
JIJ ZIT IN MIJN HART
EN JENNYKE NU OOK ,HET IS VOOR MIJ EEN KLEINE
MOEITE OM JULLIE FF GEDAG TE ZEGGEN
EN IK VOEL ER MIJ GOED BIJ
IK HEB AL IEMAND OF ZELFS MEERDERE UIT GROOT VERDRIET
GEHAALD EN DAAR WORDT JE ECHT VOOR BELOOND