1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

jpscaps

02 jul 2008, 18:30

lukakobe schreef:Het trio Leplae, Degruyter, Simoens, wereldberoemd in die dagen. Onze jeugd, mannekens. En nu ben ik al grootvader !
Gegroet Dirk,
Sta me toe u te feliciteren met het feit dat je ook al grootvader bent.
Deze eer is me ook reeds vier maal te beurt gevallen en het geeft werkelijk een heel andere dimensie aan je leven.
Ja, het leven is op heel wat vlakken veranderd sinds we het hoofdstuk 43A hebben afgesloten, gelukkig maar.

Enfin, blij op die manier nog eens iets te vernemen van de oud-collega's.

Groetjes,
Jean-Pierre

Dobbie

04 jul 2008, 21:37

dag allemaal.

ik ben hier terecht gekomen via m'n schoonbroer die me deze link gestuurd
heeft.Ik heb hier veel bekende namen gevonden, daarom wou ik me ook
deze mogelijkheid om met oude kameraden in verbinding te blijven, niet
nemen.
Ik was in brakel van jullie '83 t.e.m.91 op de Charlie Batty als FCO.Daarom
ken ik ook veeel namen zoals Leplae,geevels,berre,stef,stonne,neus.kip,
sprot,stannie,kimpe...en zoverder.In '91 ben ik dan eerst in nappa en dan in 92'officieel mijn afscheid uit het leger.Ik woon noch altijd in brakel.
De idee,om zoveel mogelijk 43A'ers met Annentag tesamen te brengen vind
ik niet slecht.
In ieder geval zal ik er wel te vinden zijn.

groetjes uit Brakel
dobbie
Charlie Boys are the best

Dobbie

04 jul 2008, 21:41

Ach, m'n schoonbroer is Dierickx dirk van den Alfa, zit nu ook in Heidelberg
waar brulleke ook is

R52613

14 jul 2008, 23:47

Hallo Dobbie, als ik me niet vergis ben jij Geert Dobbels en hebben wij samen opleiding gehad in Turnhout om na onze chauffeursopleiding samen naar Brakel af te reizen( samen met Germis, Govaere, Mooren, Criel en nog een paar anderen. Nadien nog 6 weken Lombarsijde.
Groeten van Gunther Nuytemans FCO ploeg 3 C-Batterij
FCO in de C-batterij van 83 tot 86

R52613

14 jul 2008, 23:51

Weet er soms iemand wat er van Sprotje (Uyttersprot Patrick C-bat) geworden is.
Groeten
Gunther
FCO in de C-batterij van 83 tot 86

peetje40

17 jul 2008, 15:33

Afbeelding
Hallo iedereen, even voorstellen, ik ben Peter Wouters en lag op het bravo in het jaar 1981. In namen onthouden ben ik niet zo goed maar ken er nog enkele zoals De Kimpe, Patrick Claes, Linda Simons, ook aalmoezenier Buyk heb ik gekend en luitenant Van Rillaer diderik (alias visoog) die in die tijd in de keuken stond. Een man die op zijn strepen stond ale’ op zijn ster. Ik lag op kamer 119 met nog 11 andere s.m. met namen Guy Wouters (Boemerang bijgenaamd omdat die thuis een café hadden met die naam) Herman Janssen, Guy Sommen, Ronny Vinck met zijn kozijn, Verstralen, De Roeck, Broeckx, Rudy Leysen, Ronny Minnen en Polleke waar ik de achternaam niet meer herinner. In 2006 ben ik nog eens terug gereisd naar het verre Brakel. Voor ons vertrek hadden we gedacht dat er niets meer zou staan van de kazerne maar bij aankomst bleek dat anders. Na even zoeken hadden we onze auto geplaatst in de wijk waar vroeger de BV’s woonde. Van daar hebben we onze wandeltocht gestart. We wandelden langs de cinema naar de ingang kazerne en ja daar stonden alle gebouwen nog er waren geen soldaten meer , alleen nog oude mannekens , een soort supermarkt en onze blokken. Ik was zo nieuwsgierig dat ik naar binnen ben gegaan en aan een paar verpleegsters heb gevraagd of ik er een kijkje mocht gaan nemen. Geen probleem zegde ze als je maar geen oude rakkers meeneemt. Na het bezoek zijn we verder gereden naar het bravo site, ook daar stond alles nog, wel in vervallen toestand. De natuur had blijkbaar al een heel stuk van haar territorium terug gewonnen en wij in die tijd maar zwoegen om alles netjes kort te maaien. ‘s Avonds zijn we dan afgezakt naar het stadje zelf waar we het cafeetje van Alex Van De Wallen op het spoor zijn gekomen. Na enkele frisse pintjes zijn we naar het hotel haus-gisela gereden om daar te overnachten. Zo dit was mijn korte verhaal en hopelijk op wat reacties van mensen die zich herkennen in mijn verhaal. Ik ga ook nog wat foto’s proberen op de site te zetten.

brulleke

18 jul 2008, 07:20

hallo Peetje om het nog eens duidelijk te maken zie pagina 46 visoog was niet de luitenant Van Rillaer maar dat was wel degelijk de adjt van de Velde die toen in die tijd de keuken leide of (lijde) groetjes brulleke

peetje40

18 jul 2008, 14:48

Sorry voor mijn vergissing maar op pagina 5 staat dat visoog Van Rillaer is dus vandaar die naam.
brulleke schreef:hallo Peetje om het nog eens duidelijk te maken zie pagina 46 visoog was niet de luitenant Van Rillaer maar dat was wel degelijk de adjt van de Velde die toen in die tijd de keuken leide of (lijde) groetjes brulleke

peetje40

18 jul 2008, 16:00

Hier nog wat foto's van vroeger en nu.
Paradeplein
Afbeelding
Op de DVD: links Dirk Broecks, Polleke, Herman Jansen, rechts, Peter Wouters, Guy Sommen.
Afbeelding
Op deze foto aankomst van Prins Filip.
Afbeelding
Inkom kazerne
Afbeelding
Parking getrokken vanuit bravoblok
Afbeelding
Kamer 119:vlnr Ikke Peter Wouters, Polleke, Guy Wouters(Boemerang),
Afbeelding
Ikke: Peter Wouters
Afbeelding
Parking achteraan getrokken vanuit bravoblok
Afbeelding
Arend hut
Afbeelding
Ingang kazerne
Afbeelding
Cinemazaal
Afbeelding
Achterkant keuken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingang refter + kantine waar ik veel tijd heb doorgebracht.
Afbeelding
voorkant bravo blok
Afbeelding
Op de gang waar ik vroeger lag.
Afbeelding
Even rusten, tussen verdieping.
Afbeelding
??? Nu een kleuterklas of zoiets
Afbeelding
Ikke achter de poort inkom bravo site
Afbeelding
Inkom barak
Afbeelding
Refter barak.
Afbeelding
Slaapzaal barak
Afbeelding
Zijkant barak
Afbeelding
Afbeelding
Wachtlokaal
Afbeelding
Cafe van Alex Van De Walle
Afbeelding
Haus-gisela hotelleke waar we hebben overnacht. In de buurt van 't zwembad.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door peetje40 op 18 jul 2008, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

mucki

18 jul 2008, 18:15

Bedankt voor de foto's alleen die cinemazaal die was er nog niet in mijn tijd 1971 groetjes aan allen die met vakantie gaan

pioneer

18 jul 2008, 20:06

Amai peetje,op de Bravo-site staan nog alle gebouwen overeind.
Op de Delta-site staat alleen de poort nog recht.
Prachtige foto's
Grts Eddy

Redgemak

23 jul 2008, 09:56

Hallo

kan er mij iemand vertellen wanneer er nog eens een reunie of bijeenkomst plaats vind van oud gedienden.
Zelfs ergens een pint pakken en wat bijpraten met enkele artilleristen zou ook al een hemels moment zijn.

Ik ken persoonlijk 4 à 5 oud brakelmannen die dat ook wel zien zitten.

Jean Rijlant
FCO B By 1976

Dobbie

25 jul 2008, 09:41

hallo Gunther,
Sorry maar 't heeft een tijdje geduurd dat ik kon antwoorden.
je hebt goed geraden. Wat er met de anderen is weet ik ook niet. Ken je soms noch andere van de Charlie die hier in kontakt staan.Den Stannie heb ik over een paar maanden eens gezien hier in Brakel. Den Leo Jeurissen ken je toch ook nog, wel hij is over een paar jaar gescheiden en heeft nu een VRIEND en ik geloof hij woont in Bielefeld (D).Heeft er iemand hier iets
gehoord van den Stef of den Neus van den charlie?
Eens kijken of ik noch een paar foto's vind

putte

25 jul 2008, 19:20

hey,
zeg mannen, als het gaat over " der schwule leo" , die heeft gewoont in bad driburg, maar zou nu met zijn vriend in brakel wonen.
zeg, ik lees hier veel over de artellieristen, maar waar zijn die van de ttr. daar hoor ik niks van, zaten ook in brakel.
enfin, aan alle de goeden dag, en tot annentag in brakel.
met vriendelijke groeten stefke.

kd29

26 jul 2008, 10:27

Yo peetje 40,

Thanks voor de toffe foto's

Afbeelding
>>> wachthuisje op de Bravo- site anno 77 -78

Der is percies t'een en t' ander gegroeid op den Bravo Site

Greetz Fco-ke Bravo 77-78 :P