rap
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
[quote="rapkeMaar ik heb een idee, wij komen alle twee naar Hasselt, we beginnen samen aan die fles, en wie het eerst flauwe kul uit zijn botten slaat is verloren
Op die manier is de verliezer al gekend, want zeg nu zelf, als ge Robbe soms bezig hoort...
Op die manier is de verliezer al gekend, want zeg nu zelf, als ge Robbe soms bezig hoort...
-
[quote="rapkeMaar ik heb een idee, wij komen alle twee naar Hasselt, we beginnen samen aan die fles, en wie het eerst flauwe kul uit zijn botten slaat is verloren
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Goed gehoord Robbe, die van ginderachter daar hebt ge een tolk voor nodig. ne limburger spreekt traag, weldoordacht, artikuleert goed en is overal verstaanbaar.
Rap uwen uitleg is gelijk ge zelf zijt, doorschijnend een beetje waterig. Ik ga mijn jenever niet naar de vaantjes helpen omdat gij gene diepvries hebt. Het is trouwens MIJNEN diepvr. waar die in moet liggen.
Een Hasseltse drink je zó, niet kontent, niet komen. Korte metten mee maken. En het had zo schoon kunnen zijn, gij en de robbe, en ik met mijn feestcommité. Wij waren hier de ontvangst al aan 't regelen.
Eigenlijk feitelijk zijt gij gene gemakkelijke he! dat bedenk ik nu achteraf sè.
Jammer dat neske er niet is die zit in de buurt van Robbe heeft ze geschreven . . . wie weet zijn die . . . ???
Enfin ge verstaat me wel !!!
Bomi
-
Goed gehoord Robbe, die van ginderachter daar hebt ge een tolk voor nodig. ne limburger spreekt traag, weldoordacht, artikuleert goed en is overal verstaanbaar.
Rap uwen uitleg is gelijk ge zelf zijt, doorschijnend een beetje waterig. Ik ga mijn jenever niet naar de vaantjes helpen omdat gij gene diepvries hebt. Het is trouwens MIJNEN diepvr. waar die in moet liggen.
Een Hasseltse drink je zó, niet kontent, niet komen. Korte metten mee maken. En het had zo schoon kunnen zijn, gij en de robbe, en ik met mijn feestcommité. Wij waren hier de ontvangst al aan 't regelen.
Eigenlijk feitelijk zijt gij gene gemakkelijke he! dat bedenk ik nu achteraf sè.
Jammer dat neske er niet is die zit in de buurt van Robbe heeft ze geschreven . . . wie weet zijn die . . . ???
Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Bomi schreef:-
-
jaja, zal wel, zo goed is Robbe anders niet verstaanbaar zunne als hij weer begint over indexaanpassing en andere onwettelijke prijsverhogingen!
jaja, maar 't is ik die hem moet drinken he Bomi
jaja, 't is al goed, dan organizeer ik hier een drinkwedstrijd met Westvleterse Pater (van 12°, geen waterke!)[/i]
jaja, als't voor een prijs is ga ik me niet laten doen zunne
heu... neen...[/i]
Bomi
-
In de Westvlaanders laten wij er geen gras over groeien!
Ik heb zelfs al een affiche klaar

Nu nog sponsors zoeken (de 12° is wel wat duurder dan de rest!), maar ik heb er het volste vertrouwen in dat velen in de voetsporen van onze hoofdsponsor BOMI zullen treden
De wedstrijd zal plaats hebben nadat de nodige fondsen zijn verzameld.
Gokken is voor één keer toegelaten
Een goede raad
, zet uw spaarcentjes in op Rapke( tweede van links)
Ik heb zelfs al een affiche klaar

Nu nog sponsors zoeken (de 12° is wel wat duurder dan de rest!), maar ik heb er het volste vertrouwen in dat velen in de voetsporen van onze hoofdsponsor BOMI zullen treden
De wedstrijd zal plaats hebben nadat de nodige fondsen zijn verzameld.
Gokken is voor één keer toegelaten
Een goede raad
-
Mag het ook even ernstig ?
Liefde
als de liefde sterft
dan sterven ook de sterren
woorden worden wapens
het hart wordt ingekerfd
kijk vannavond eens omhoog
en zie of jouw ster is gedoofd
ze hoeft daarom niet te vallen
ze blijft, met een traan, opgedroogd
het hoeft niet veel te zijn
één gebaar, één woord is genoeg
maar 't is o zo moeilijk
die druppel water in de wijn
Liefde
als de liefde sterft
dan sterven ook de sterren
woorden worden wapens
het hart wordt ingekerfd
kijk vannavond eens omhoog
en zie of jouw ster is gedoofd
ze hoeft daarom niet te vallen
ze blijft, met een traan, opgedroogd
het hoeft niet veel te zijn
één gebaar, één woord is genoeg
maar 't is o zo moeilijk
die druppel water in de wijn
-
Zou het kunnen dat Robbe in dit net connecties heeft? Zoiets als de Robby's Connection of zo?
Waarom ?, vraagt u, wel, omdat ik onderstaand gedicht reeds op 14 augustus plaatste, en het nu nog maar gepubliceerd wordt.
Ook hebben we noch van Robbe, noch van Neske in de tussentijd iets gehoord, moet er nog zand zijn?
Neske
Neske, parel van de Kempen *
wat zoek jij toch bij Robbe ?
kom naar de Westhoek, bij d'echte venten
wij hebben al een wasmachine ipv een tobbe
ach Neske toch, laat je niet verleiden
door Limburgers, dertien in een dozijn
kom toch even een tijdje verwijlen
met patersbier en rode wijn **
maar Neske toch, wat een idee
van in het purper verloren te lopen
kom, en eet met ons een stuute patee
ik zal je zelfs een pupegaele kopen
* als je in Antwerpen woont, vervang 'de kempen' door 'antwerpen' (of 't zou just op de grens moeten zijn) als je ergens anders woont, vergeet dan dit gedicht, want dan rijmt het niet meer
** van just over de grens gesmokkeld, in tonnekes! (neen, geen plastieken vaatjes, robbe!)
Waarom ?, vraagt u, wel, omdat ik onderstaand gedicht reeds op 14 augustus plaatste, en het nu nog maar gepubliceerd wordt.
Ook hebben we noch van Robbe, noch van Neske in de tussentijd iets gehoord, moet er nog zand zijn?
Neske
Neske, parel van de Kempen *
wat zoek jij toch bij Robbe ?
kom naar de Westhoek, bij d'echte venten
wij hebben al een wasmachine ipv een tobbe
ach Neske toch, laat je niet verleiden
door Limburgers, dertien in een dozijn
kom toch even een tijdje verwijlen
met patersbier en rode wijn **
maar Neske toch, wat een idee
van in het purper verloren te lopen
kom, en eet met ons een stuute patee
ik zal je zelfs een pupegaele kopen
* als je in Antwerpen woont, vervang 'de kempen' door 'antwerpen' (of 't zou just op de grens moeten zijn) als je ergens anders woont, vergeet dan dit gedicht, want dan rijmt het niet meer
** van just over de grens gesmokkeld, in tonnekes! (neen, geen plastieken vaatjes, robbe!)
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Helaba Bomike, ts ts ts...
Wat insinueert gij hier.
Ik heb met de fiets heel limburg doorkruist maar nergens geen Robbe
gevonden langs "de beek." Zelfs langs de oude spoorweg van Houthalen naar Neerpelt heb ik gereden.
Pfff... ik heb er ook dorst van gekregen zenne. Ik drink niet graag sterke dranken (ik ben al sterk genoeg
) Soms een citroenjeneverke, dat zal ik niet "afslagen" hè.
Wat vinden jullie van onze brabantse trots, nen dubbele palm!!
Dat is wat anders hè, dan euh....dat (wit) waterke.....
dat is omdat ik jullie super vind!
neske
Wat insinueert gij hier.
Ik heb met de fiets heel limburg doorkruist maar nergens geen Robbe
gevonden langs "de beek." Zelfs langs de oude spoorweg van Houthalen naar Neerpelt heb ik gereden.
Pfff... ik heb er ook dorst van gekregen zenne. Ik drink niet graag sterke dranken (ik ben al sterk genoeg
Wat vinden jullie van onze brabantse trots, nen dubbele palm!!
Dat is wat anders hè, dan euh....dat (wit) waterke.....
neske
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Rapke,
Ik ben niet van Aaantwaaarpe, noch van de kempen.
Ik ben een rasechte brabantse.
Ik hou al je gedichtjes in mijn mappeke,
dan zet ik er bij, "van rappeke."
Slaapwel
neske
ps, een stuute, dat ken ik
dat is een boterham, een pupegaele
ik dacht aan een papegaai, maar mijn ventje zegt dat het een kruiwagen is!
ZEG, zou je mij weer gebruiken als klusjesvrouw
Dat is nu toch altijd tegen mij dat die zo doe hè
Nè, nu zeg ik geen slaapwel meer
Ik ben niet van Aaantwaaarpe, noch van de kempen.
Ik ben een rasechte brabantse.
Ik hou al je gedichtjes in mijn mappeke,
dan zet ik er bij, "van rappeke."
Slaapwel
neske
ps, een stuute, dat ken ik
ZEG, zou je mij weer gebruiken als klusjesvrouw
Dat is nu toch altijd tegen mij dat die zo doe hè
Nè, nu zeg ik geen slaapwel meer
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Neske wat ben ik blij dat ge d'r weer zijt !!!!!
Sorry maar g'hebt zelf geschreven dat ge naar de streek v/d robbe ging
. . . dus dacht ik . . . tja een mens kan eens een verkeerde link leggen he! Ik vraag vergiffenis op mijn twee oude knietjes, dat knielen lukt nog maar weer recht geraken is wat anders.
Dat wordt sukkelen tot de helft van de nacht. Ge kunt misschien dat ' Brabantse trekpaard ' eens langs sturen, dan zal het wa sneller gaan.
Oeioei . . oei . . aiaiaia . . oef . . .hellep ! ! !
Als ik er morgen niet ben dan . . . ???? Dat miserabel manneke met zijn complottheorie, wat gaat de robbe nu kwaad zijn.
Durf me niet meer laten zien, 'k ga naar bokrijk mij in 't bos verstoppen daar ken ik de weg tenminste.
Saluuut.
-
Neske wat ben ik blij dat ge d'r weer zijt !!!!!
Sorry maar g'hebt zelf geschreven dat ge naar de streek v/d robbe ging
. . . dus dacht ik . . . tja een mens kan eens een verkeerde link leggen he! Ik vraag vergiffenis op mijn twee oude knietjes, dat knielen lukt nog maar weer recht geraken is wat anders.
Dat wordt sukkelen tot de helft van de nacht. Ge kunt misschien dat ' Brabantse trekpaard ' eens langs sturen, dan zal het wa sneller gaan.
Oeioei . . oei . . aiaiaia . . oef . . .hellep ! ! !
Als ik er morgen niet ben dan . . . ???? Dat miserabel manneke met zijn complottheorie, wat gaat de robbe nu kwaad zijn.
Durf me niet meer laten zien, 'k ga naar bokrijk mij in 't bos verstoppen daar ken ik de weg tenminste.
Saluuut.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
waar het net toch goed voor is he, al die romances;
eerst Neske met Robbe, 't heeft wel maar een paar dagen geduurd, maar Robbe is er blijkbaar nog niet goed van
Tja, Robbe, zo'n Brabants trekpaard, dat zijt gij niet gewoon he
En dan nu Bomi en kabouter Plop
. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor die twee ruzie krijgen, hahahahahaha, niet lang als ge 't mij vraagt.
Tja, kabouter Plop mag dan al eens in de Limburg werken, zijn heimat is natuurlijk Adinkerke. Een West-Vlaming met een Limburgse, dat zijn als twee tientonners in tegenovergestelde richting op hetzelfde rijvak, vroeg of laat botst dat
Daarbij, ik weet uit goede bron dat Plop graag alles goed georganiseerd ziet, en uit even goede bron weet ik dat organiseren niet echt Bomi's ding is (getuige de mislukte poging voor de jeneverwedstrijd
)
Besluit : romances van het net : ts ts ts
eerst Neske met Robbe, 't heeft wel maar een paar dagen geduurd, maar Robbe is er blijkbaar nog niet goed van
En dan nu Bomi en kabouter Plop
Tja, kabouter Plop mag dan al eens in de Limburg werken, zijn heimat is natuurlijk Adinkerke. Een West-Vlaming met een Limburgse, dat zijn als twee tientonners in tegenovergestelde richting op hetzelfde rijvak, vroeg of laat botst dat
Daarbij, ik weet uit goede bron dat Plop graag alles goed georganiseerd ziet, en uit even goede bron weet ik dat organiseren niet echt Bomi's ding is (getuige de mislukte poging voor de jeneverwedstrijd
Besluit : romances van het net : ts ts ts